Maskit kyttöön

Anonyymi

Voisko kaupat ja muut julkiset liikkeet vedota sisäänkäynneissä kyltein/julistein asiakkaisiin, että käytäthän maskia. Hekin suojelevat meitä, niin miksei me heitä!? (Maski suojaa siis muita, jos joku ei vielä tiennyt.) Eli jos et käytä sitä, et välitä kun itsestäs. Niin yksinkertaista se on.

Jos minä kävelisin maskittomana kylttiä vastaan missä lukisi vaikkapa "kiitos, kun käytät maskia", ei tosiaankaan olisi pokkaa jatkaa matkaa ilman. Tai jos maski olisi unohtanut, se lappu muistuttaisi. Vihje menisi jokatapauksessa perille, tottakai.

159

1950

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sen maskin kanssa on niin vaikeaa niistää ja kaivaa nenää, että olen ilman.

      • Anonyymi

        Näin on. Muutenki maskie pitäjät elävät kun pellossa, maskit esim. S Market pihalla heitettynä vain maahan.


      • Anonyymi

        EI OLE TODISTETTU ETTÄ AUTTAISI!!
        Jos ei olisi käytetty, voisi tilanne olla parempikin!! Kukaan ei tiedä, kun ei ole kokeiltu toista vaihtoehtoa tehokkaasti. Tauti leviää vaikkas käytät maskeja - siitä on näyttöä!


      • Anonyymi

        M A S K I T R O S K I I N !

        Ei niistä ole kenelläkään mitään todisteita, että auttaisivat!


    • Anonyymi

      Maskia en laita niin kauan kun ei pakko ole ja sitä ei Suomen lainsäädäntö mahdollista. Pelätköön lentsua ne ketkä pelkää.

      • Anonyymi

        Minäkin nauran mielessäni teille mulkoileville maskipäille 😀


      • Anonyymi

        Aivastan tähän väliin sellasen kommentin, että eipä olis Suomi sodassakaan pärjänny, jos puolet sotilaista olis ilmottanu ettei huvita taistella. "Ei oo mun juttu, pelätköön vastustajaa ken tahtoo. Ei huvita, mun ei tartte. Mulkoilkaa rauhassa. Ei haittaa vaikka ihmisiä kuolee mutta minen sodi. Mielummin kaivelen OMAA nenää".


      • Anonyymi

        Samaa minä sinusta, ku en et edes tiedä onko joku terveydellinen syy olla pitämättä ! Tietämättömyyttäs täällä idootiks huutelet !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa minä sinusta, ku en et edes tiedä onko joku terveydellinen syy olla pitämättä ! Tietämättömyyttäs täällä idootiks huutelet !

        No melko paljon on olis terveydellisiä syitä jos tohon vois nojata! Mutta ei, katsos kun ei ole MITÄÄN terveydellisistä estettä joka estää SEKÄ maskin käytön ETTÄ visiirin.. joten.. 😆


      • Anonyymi

        On se jos kansa tottelee kuin Hitleriä ikään ja tekee kaiken mitä vain ehdotetaan.
        Mitä vielä keksivätkin.
        Mitään näyttöä ei ole missään, että maskit auttaisivat, paremminkin kaikki oma näkemäni osoittaa vain, että maskit ovat aiheuttaneet tauteja ja pyörtymisiä, sekä eläimistölle kuolemia, kun maskeja viskotaan mihin sattuu. Siivotonta elämää, jos märillä maskeilla ensin kerää paskaa ja bakteereja elimistöstään ja heittää pihoille ja pientareille -SIINÄ NÄKEE MITÄ SAIRASTA TÄMÄ TUO TULLESSAAN!


      • Anonyymi

        Saa sitä ajatella - me emme idiooteiksi ketään nimittele edes ajatuksissa - mutta lampaiksi ja säälimme näitä maskin käyttäjiä. Heillä on suurempi mahdollisuus saada tauteja lisää kuin meillä terveillä maskittomilla! :-)


      • Anonyymi

        Onneksi laiton vapaudenriisto tajuttiin Suomessa sentään!
        Maskien pakkokäyttöhän loukkaisi ihmisen ja yksilön vapauttakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivastan tähän väliin sellasen kommentin, että eipä olis Suomi sodassakaan pärjänny, jos puolet sotilaista olis ilmottanu ettei huvita taistella. "Ei oo mun juttu, pelätköön vastustajaa ken tahtoo. Ei huvita, mun ei tartte. Mulkoilkaa rauhassa. Ei haittaa vaikka ihmisiä kuolee mutta minen sodi. Mielummin kaivelen OMAA nenää".

        Huonosti Suomella meneekin. Olisi varmasti ollut parempi olla Venäjän tai Saksan vallan alla kuin junttien (0sa) suomalaisten.


      • Anonyymi

        Pikkuhiljaa et ehdi muuta ajattelemaankaan kuin, ilmoitti. Kansalaiset alkavat huomaan pöhlöytensä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pikkuhiljaa et ehdi muuta ajattelemaankaan kuin, ilmoitti. Kansalaiset alkavat huomaan pöhlöytensä

        No pöhlöys on kyllä osoitettu jo, kun vaikka vuosi on taisteltu tautia vastaan niin vieläkään ei kaikki ymmärrä noudattaa suosituksia. 😂


      • Anonyymi

        Minä en pelkää koronaa, mutta sen verran yhteisvastuullinen olen, että voin hyvin sitä maskia pitää. Voinhan kantaa virusta oireettomanakin, näin en tartuta kanssaihmisiäni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se jos kansa tottelee kuin Hitleriä ikään ja tekee kaiken mitä vain ehdotetaan.
        Mitä vielä keksivätkin.
        Mitään näyttöä ei ole missään, että maskit auttaisivat, paremminkin kaikki oma näkemäni osoittaa vain, että maskit ovat aiheuttaneet tauteja ja pyörtymisiä, sekä eläimistölle kuolemia, kun maskeja viskotaan mihin sattuu. Siivotonta elämää, jos märillä maskeilla ensin kerää paskaa ja bakteereja elimistöstään ja heittää pihoille ja pientareille -SIINÄ NÄKEE MITÄ SAIRASTA TÄMÄ TUO TULLESSAAN!

        Ennemmin pyörryn kuin, että joku vanhus minun takiani kuolee tukehtumalla. Sellainen sälli minä olen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huonosti Suomella meneekin. Olisi varmasti ollut parempi olla Venäjän tai Saksan vallan alla kuin junttien (0sa) suomalaisten.

        On ihanaa olla itse valitsemansa vallan alla!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en pelkää koronaa, mutta sen verran yhteisvastuullinen olen, että voin hyvin sitä maskia pitää. Voinhan kantaa virusta oireettomanakin, näin en tartuta kanssaihmisiäni.

        Kumpa kaikki ois yhtä järkeviä kun sinä. Just noin meidän pitääkin toimia. Ei se maski kenellekään mieluisa ole, tottakai kaikki toivois ettei mitään koronaa olis. Mutta kun on, ja se tappaa jokapäivä monta suomalaista. Jokainen kuolema on liikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ennemmin pyörryn kuin, että joku vanhus minun takiani kuolee tukehtumalla. Sellainen sälli minä olen!

        Hyvä sälli, pidä toi.


    • Anonyymi

      Kyttö oli ennen vanhaan pelto.

      • Anonyymi

        Kyttö ei tietääkseni tarkoita yhtään mitään, mutta kyyttö tarkoittaa itäsuomenkarjaa, nautaeläintä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyttö ei tietääkseni tarkoita yhtään mitään, mutta kyyttö tarkoittaa itäsuomenkarjaa, nautaeläintä.

        Lehmiä . Kyntää on pellon kääntämistä ja kylvämistä . Kai se muutakin tarkoittaa niinku Kyrö Kyyrö kyyttö kyttä kystä ,kystä kyrsää leipää ja kärsä kärsiä järsiä. Jäärä . Paras ku ei mieti liikaa . Suomen lehmiä on monia lajeja isoja ja pieniä . Hirviä petoja voi muuten ihan kuin porojakin kasvattaa ja sorsia ruuaksi . Myös karviaista jotta saa hilloja . Kuka alkaa tuottaa ??


    • Anonyymi

      Tampereella ja Jyväskylässä on paljon maskeja, Jämsäläiset varmaan viimeisiä ketkä alkavat käyttään. Jos itse sairastuu, mitä useamman saa tartutettua, sen parempi :)

      • Anonyymi

        Näimpä. Mutta vaikka valtio suosittelee maskia, koko maailma suosittelee maskia, jämsän yrittäjät kehottaa laittamaan maskin joulukadun avajaisiin, jämsän kaupunginjohtaja vetoaa ettei kokoonnuta ja käytetään sitä.. maskia. Mitä tekee jämsäläinen :änkee kun sillipurkkiin akuliinan aukiolle tuijottamaan ilotulitusta, ILMAN MASKIA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näimpä. Mutta vaikka valtio suosittelee maskia, koko maailma suosittelee maskia, jämsän yrittäjät kehottaa laittamaan maskin joulukadun avajaisiin, jämsän kaupunginjohtaja vetoaa ettei kokoonnuta ja käytetään sitä.. maskia. Mitä tekee jämsäläinen :änkee kun sillipurkkiin akuliinan aukiolle tuijottamaan ilotulitusta, ILMAN MASKIA.

        Ulkoilmassahan se on ihan vallan mainio, kai yksin kävellessäs ja paskahuusissakin istut maski naamalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ulkoilmassahan se on ihan vallan mainio, kai yksin kävellessäs ja paskahuusissakin istut maski naamalla.

        Eikös tässä nyt ollut puhetta kaupassakäynnistä, ei paskahuussissa istumisesta?
        Tosin jos haisee pahalle, voi se auttaa siihenki se maski...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ulkoilmassahan se on ihan vallan mainio, kai yksin kävellessäs ja paskahuusissakin istut maski naamalla.

        Mutta nukkuessa se hyvä onkin, vaimentaa puolison kuorsausta kummasti.
        Joku kuitenkin on jopa pyörtynyt noita käyttäessään. Hapen saanti heikentyy ja hiilidioksidin määrä kasvaa huolestuttavasti.
        Siitä kai naapuriperhe sairastui, me maskittomat olemme pärjänneet ihan hyvin.
        Ei tuo tartuntakaan paha, saisi taas vastustuskyvyn päivityksen. Meitä on rokottamattomia ja terveinä kymmeniä vuosia!!!
        Olemme toki hylköitä lääkärien piirissä, koska emme ole heitä tarvinneet !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös tässä nyt ollut puhetta kaupassakäynnistä, ei paskahuussissa istumisesta?
        Tosin jos haisee pahalle, voi se auttaa siihenki se maski...

        auttaa---auttaa---jos siihen vielä aktiivihiilifiltteri väliin


    • Maski on tottelevaisen orjan merkki ✌️
      Ei se muuta olekaan 😊

      • Anonyymi

        Tottelevaisuus on hyve, orjaksi en itteä tunne. Maskin käyttö ei orjuuta, nöyryytä tai muutenkaan kirpase.
        Se tehdään mikä on tehtvä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tottelevaisuus on hyve, orjaksi en itteä tunne. Maskin käyttö ei orjuuta, nöyryytä tai muutenkaan kirpase.
        Se tehdään mikä on tehtvä

        Se näyttää ketkä ovat kuuliaisia käskyille varsin hyvin.
        Sekö hyve kun toisten ihmisten sääntöjä tottelee?
        Alistumistahan tuo on.
        Surullista seurata kuinka aivopestyä sakki on.
        Kulkevat yksinäänkin autoillaan maskit naamalla 🙄
        Median kautta peloteltu olemaan "kuuliaisia" 🥴
        Hyvettä? 😅 Orjalle ehkä.


      • Anonyymi
        AnarkistiApostoli kirjoitti:

        Se näyttää ketkä ovat kuuliaisia käskyille varsin hyvin.
        Sekö hyve kun toisten ihmisten sääntöjä tottelee?
        Alistumistahan tuo on.
        Surullista seurata kuinka aivopestyä sakki on.
        Kulkevat yksinäänkin autoillaan maskit naamalla 🙄
        Median kautta peloteltu olemaan "kuuliaisia" 🥴
        Hyvettä? 😅 Orjalle ehkä.

        On sulla jutut.. 🤦‍♀️ Ensinnäkään pelon uhalla en maskia käytä, vaan siksi etten tappaisi ketään. Itse tuskin siihen kuolisin, on sitä aika kovissa liemissä jo keitetty. Toisena, et varmaan oo tajunnu miksi ihmiset autossa maskia pitää, kun ovat yksin? Voin kertoa niin viisastut. Samaa kertakäyttömaskia voi katsos pitää puolitoistatuntia, jos siihen ei koske. Eli, jos haluaa cittarin jälkeen käydä vielä vaikka sokkarilla, niin ei kande välissä maskia riisua. Tiedoksi myös niille, jotka väittää että niihin menee liikaa rahaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        On sulla jutut.. 🤦‍♀️ Ensinnäkään pelon uhalla en maskia käytä, vaan siksi etten tappaisi ketään. Itse tuskin siihen kuolisin, on sitä aika kovissa liemissä jo keitetty. Toisena, et varmaan oo tajunnu miksi ihmiset autossa maskia pitää, kun ovat yksin? Voin kertoa niin viisastut. Samaa kertakäyttömaskia voi katsos pitää puolitoistatuntia, jos siihen ei koske. Eli, jos haluaa cittarin jälkeen käydä vielä vaikka sokkarilla, niin ei kande välissä maskia riisua. Tiedoksi myös niille, jotka väittää että niihin menee liikaa rahaa.

        Pelkäät tappavasi jonkun, siksi naamari?

        🤔🙄

        Sitten kun laittavat ihmiset koteihinsa karanteeniin niin varmaan silloinkin selittelet itsellesi vastaavan jonninjoutavuuden niin että saat sen kuulostamaan varsin jalolta 🤭

        Kyllähän te menette juurikin niin kuten määrätään eikä vapautta ole.


      • Anonyymi

        Orjan merkki se onkin Egyptin arabiorjilla ismailille haagar ja faaraot . Wikipedia sulttaanit Wikipedia faaraot . Korona tekee tasa arvon miehille maskit 😂😂


      • Anonyymi
        AnarkistiApostoli kirjoitti:

        Pelkäät tappavasi jonkun, siksi naamari?

        🤔🙄

        Sitten kun laittavat ihmiset koteihinsa karanteeniin niin varmaan silloinkin selittelet itsellesi vastaavan jonninjoutavuuden niin että saat sen kuulostamaan varsin jalolta 🤭

        Kyllähän te menette juurikin niin kuten määrätään eikä vapautta ole.

        Juu, ymmärsit oikein, hienoa! Eli jos minä sairastuisin koronaan ja tartuttaisin pari läheistäni jonka terveydentilan tiedän, he eivät aika varmuudella taudista selviäisi. Eli tarkennan varmuuden vuoksi:kuolisivat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juu, ymmärsit oikein, hienoa! Eli jos minä sairastuisin koronaan ja tartuttaisin pari läheistäni jonka terveydentilan tiedän, he eivät aika varmuudella taudista selviäisi. Eli tarkennan varmuuden vuoksi:kuolisivat.

        Hyvin on peloteltu, sokerin syöntiinkin kuolee enemmän sakkia 🤔
        Mikset siitä meuhkaa ja lukittaudu kotiisi? 🥴
        Aivopesu toimii näemmä 👍


      • Anonyymi
        AnarkistiApostoli kirjoitti:

        Hyvin on peloteltu, sokerin syöntiinkin kuolee enemmän sakkia 🤔
        Mikset siitä meuhkaa ja lukittaudu kotiisi? 🥴
        Aivopesu toimii näemmä 👍

        Sokerin syöntiin 😂


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sokerin syöntiin 😂

        Mitäs se sokerin syönti aiheuttaa kaikkineen?
        Kaikenlaista jos et tiennyt 🤷‍♂️
        Etpä sitä edes tainnut tietää 🥴


      • Anonyymi
        AnarkistiApostoli kirjoitti:

        Mitäs se sokerin syönti aiheuttaa kaikkineen?
        Kaikenlaista jos et tiennyt 🤷‍♂️
        Etpä sitä edes tainnut tietää 🥴

        Sokerin syöntiin 😂 😂


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sokerin syöntiin 😂 😂

        Näemmä ei veijarilla riitä kyky havainnoimaan mitä sokerin syönti aiheuttaa 🤷‍♂️
        Minkäs teet 🤭


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sokerin syöntiin 😂

        Kyllä, tai alkoholiin tai tupakkaan. Ei muutakun nekin sit kieltolistalle sakon uhalla , ihmisiä kuolee niiden aiheuttamiin sairauksiin, mut ei niistä tämmöstä showta saada aikaseks kun yhestä nuhasta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, tai alkoholiin tai tupakkaan. Ei muutakun nekin sit kieltolistalle sakon uhalla , ihmisiä kuolee niiden aiheuttamiin sairauksiin, mut ei niistä tämmöstä showta saada aikaseks kun yhestä nuhasta.

        Sitä justiinsa mutta kaikki nämä ihan ok kun valtion laariin kilisee kolikoita veroista 😉


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, tai alkoholiin tai tupakkaan. Ei muutakun nekin sit kieltolistalle sakon uhalla , ihmisiä kuolee niiden aiheuttamiin sairauksiin, mut ei niistä tämmöstä showta saada aikaseks kun yhestä nuhasta.

        Kun joku ittesä tupakkaan tai viinaan (sokeriin) tappaa, se on valinta. Siinä matkan varrella voi vaikka vilkuilla peiliin. Mutta kattokaas kun nehän ei tartu, paitsi ehkä huonossa huonossa seurassa, kun tyhmyys tiivistyy 🥳


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kun joku ittesä tupakkaan tai viinaan (sokeriin) tappaa, se on valinta. Siinä matkan varrella voi vaikka vilkuilla peiliin. Mutta kattokaas kun nehän ei tartu, paitsi ehkä huonossa huonossa seurassa, kun tyhmyys tiivistyy 🥳

        Valinta on myös tarjota niitä kansalaisille verorahojen toivossa.
        Mitä se kertoo maan johdon moraalikäsityksistä?
        Korona sama, rahaa pitää tehdä 🤭


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juu, ymmärsit oikein, hienoa! Eli jos minä sairastuisin koronaan ja tartuttaisin pari läheistäni jonka terveydentilan tiedän, he eivät aika varmuudella taudista selviäisi. Eli tarkennan varmuuden vuoksi:kuolisivat.

        Jos sairastut koronaa ja haluat suojella muita niin ota lapio käteesi ja juokse metsään,
        kaiva monttu ja mene sinne ✌️
        (Ota evästä mukaan).
        Noin toteutat paljon paremmin "suojeluviettiäsi" 😄


      • Anonyymi
        AnarkistiApostoli kirjoitti:

        Jos sairastut koronaa ja haluat suojella muita niin ota lapio käteesi ja juokse metsään,
        kaiva monttu ja mene sinne ✌️
        (Ota evästä mukaan).
        Noin toteutat paljon paremmin "suojeluviettiäsi" 😄

        Joo, ja otan sokeria mukaan niin kuolen vissiin nopeesti. Ei tartte kitua montussa. Käykö fazerin sininen, siitä tykkään?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joo, ja otan sokeria mukaan niin kuolen vissiin nopeesti. Ei tartte kitua montussa. Käykö fazerin sininen, siitä tykkään?

        Tutki mitä sokeri aiheuttaa ihmisen kehossa ja mille taudeille se altistaa.
        Kaltaisesi päänrääpijä joka ei kykene yhtään pidemmälle katsomaan kuin siihen suklaalevyyn niin mitäpä kaltaisellesi sanoo kuin että hyvää huomenta ja kaikkea hyvää sulle ✌️👍


      • Anonyymi
        AnarkistiApostoli kirjoitti:

        Tutki mitä sokeri aiheuttaa ihmisen kehossa ja mille taudeille se altistaa.
        Kaltaisesi päänrääpijä joka ei kykene yhtään pidemmälle katsomaan kuin siihen suklaalevyyn niin mitäpä kaltaisellesi sanoo kuin että hyvää huomenta ja kaikkea hyvää sulle ✌️👍

        Auts.. Eiku. Mutta hyvää huomenta sullen myös. 👍🏻


      • Anonyymi
        AnarkistiApostoli kirjoitti:

        Se näyttää ketkä ovat kuuliaisia käskyille varsin hyvin.
        Sekö hyve kun toisten ihmisten sääntöjä tottelee?
        Alistumistahan tuo on.
        Surullista seurata kuinka aivopestyä sakki on.
        Kulkevat yksinäänkin autoillaan maskit naamalla 🙄
        Median kautta peloteltu olemaan "kuuliaisia" 🥴
        Hyvettä? 😅 Orjalle ehkä.

        Aivopesu on mennyt perille todella ja suuri määrä ihmisiä jopa uskoo näihin juttuihin.
        Verrattavaa on esim. ms Estonian uppoaminen - sitä ehtaa siinäkin syötettiin ja luonnonlakejakin kumottiin valheilla - ja ihmiset uskoivat kun oli ihan lehdissä painettuna ja tehty ns. virallinen raportti! Kuitenkin todistusaineistoa tuhottiin ja poltettiin!
        Usko ei ole tietoa - saa niitä kalliita maskeja ostaa, mutta bisness se on. Niitä sitten näkee tuolla saastuttamassa luontoa jopa teille heitettynä laiskuuttaan. Ne ne vasta bakteeripesiä ovat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, ymmärsit oikein, hienoa! Eli jos minä sairastuisin koronaan ja tartuttaisin pari läheistäni jonka terveydentilan tiedän, he eivät aika varmuudella taudista selviäisi. Eli tarkennan varmuuden vuoksi:kuolisivat.

        Satusetiä Suomessakin on ja uskovaisia :-)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, tai alkoholiin tai tupakkaan. Ei muutakun nekin sit kieltolistalle sakon uhalla , ihmisiä kuolee niiden aiheuttamiin sairauksiin, mut ei niistä tämmöstä showta saada aikaseks kun yhestä nuhasta.

        HYSTERIA ON VALLANNUT SUOMEN...ainakin osa hysterisoi oikein joka tuutin voimalla. Onneksi voi olla out koko hommasta ja elää elämääkin eikä elää Koronalle!
        Raha ja valta tässäkin takana. Kuolinmäärät tosi pieniä...eipä ole kuin yksipuolista tietoa, asiat voisi kertoa toisellakin tavalla järkeä käyttäen eikä massahysteriaa levittäen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        HYSTERIA ON VALLANNUT SUOMEN...ainakin osa hysterisoi oikein joka tuutin voimalla. Onneksi voi olla out koko hommasta ja elää elämääkin eikä elää Koronalle!
        Raha ja valta tässäkin takana. Kuolinmäärät tosi pieniä...eipä ole kuin yksipuolista tietoa, asiat voisi kertoa toisellakin tavalla järkeä käyttäen eikä massahysteriaa levittäen.

        Suomessa on saman verran ihmisiä kuin jenkkilässä jossain tuppukylässä.
        Sitten täällä uutisoidaan mitä tapahtuu megakaupunkien keskustoissa 🤦‍♂️
        Totta hemmetissä sillä saa aikaan paniikkia kun ei edes tuollaisessa osata suhteuttaa 🤦‍♂️🤷‍♂️

        Tuotantokarja ihmiset menee sinne minne isäntä vie 🤷‍♂️


      • Älykoti buumi on ihan nurkan takana 🙄
        Sieltä on sitten turvallista elää näyttöjen läpi elämäänsä ja tilata kotiin ruokaa niin ettei pelottavien "tauteja" kantavien ihmisten kanssa tarvitse olla tekemisissä 🤭
        Internet kertoo sitten oikeat vastaukset kaikkeen ja totuuden kuten jo nyt tekee pääosin nuorille, vanhemmillekin.
        Eikös tuo luisuta ihmisiä totaaliseen avuttomuuteen toimia itsenäisesti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottelevaisuus on hyve, orjaksi en itteä tunne. Maskin käyttö ei orjuuta, nöyryytä tai muutenkaan kirpase.
        Se tehdään mikä on tehtvä

        Juuri näin! Kiteyttää tunnelmani. Suomalaisen on tehtävä, mitä suomalaisen on tehtävä. En pelkää, mutta tapana on osallistua yhteisiin talkoisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin! Kiteyttää tunnelmani. Suomalaisen on tehtävä, mitä suomalaisen on tehtävä. En pelkää, mutta tapana on osallistua yhteisiin talkoisiin.

        Hyvin sanottu. Tuo on se sana, mikä kaikkien tulis nyt ymmärtää: YHTEINEN TALKOO.
        -ei lisättävää-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottelevaisuus on hyve, orjaksi en itteä tunne. Maskin käyttö ei orjuuta, nöyryytä tai muutenkaan kirpase.
        Se tehdään mikä on tehtvä

        Mahtavaa! Oikea asenne!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivopesu on mennyt perille todella ja suuri määrä ihmisiä jopa uskoo näihin juttuihin.
        Verrattavaa on esim. ms Estonian uppoaminen - sitä ehtaa siinäkin syötettiin ja luonnonlakejakin kumottiin valheilla - ja ihmiset uskoivat kun oli ihan lehdissä painettuna ja tehty ns. virallinen raportti! Kuitenkin todistusaineistoa tuhottiin ja poltettiin!
        Usko ei ole tietoa - saa niitä kalliita maskeja ostaa, mutta bisness se on. Niitä sitten näkee tuolla saastuttamassa luontoa jopa teille heitettynä laiskuuttaan. Ne ne vasta bakteeripesiä ovat.

        Ystävä kallis olet salaliittoteorioiden orja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Satusetiä Suomessakin on ja uskovaisia :-)

        Kas, ei ole uskonasia tämä virustauti.


      • Anonyymi

        Kylläpä niitä kuolleitakin sitten on Ruotsissa enemmän. Vanhusten uhraaminen " koronakokeilulle"- Ruotsihan valitsi varta vasten epidemian alussa linjan, ettei kovin tiukkoja ohjeita ja rajoituksia anneta- ei minusta ole sivistysvaltion hommia.


      • Anonyymi

        Jos on taipumusta hysteriaan, kun lukee tai katsoo asiallista tiedonvälitystä, pitäisköhän tehdä asialle jotain? Tiedonvälityksen kieltämällä ja päähän taputtamalla ei oikein asia isommassa mittakaavassa hoidu.


    • Anonyymi

      Maskipakolla esimerkiksi Espanja ja Belgia ovat saaneet pysäytettyä koronan käytännössä kokonaan. Ennen toukokuuta, jolloin Espanjaan määrättiin maskipakko kaikille kuusi vuotta täyttäneille, Espanja oli aivan helisemässä koronan kanssa. Nythän siellä ei liene koronaa enää lainkaan. Ainakaan jos uskotaan näitä maskipakkofanaatikkoja.

    • Anonyymi

      "Pelätköön lentsua ne ketkä pelkää."

      Mites sitten sen lentsusi kanssa kun korona vie sinutkin hengityskoneeseen ja sairaalan letkuihin? On myöhäistä katua kun on paskat jo housuissa! 😄

      • Anonyymi

        Just niin, mutta kato kun pienen kakaran lailla "en taho". Vielä karmeempaa olis jos joku läheinen joutuisi sinne koneeseen tai monttuun, niinkun ropinalla ihmisiä menee, jos yhtään viitsii maailmanmenoa seurata. Toivottavasti näistä maskivastaisista yksikään ei koskaan kiroa sitä kun baarit, kuntosalit, konsertit, harrastukset yms sulkee oviaan. Se olis katsokaas ollut estettävissä.


      • Anonyymi

        Aina se on tää "hengityskone" mikä vedetään kun ässä hihasta... Ymmärrän jos joka toinen sen perään joutus kytkettäväks.. mut joo hienosti on pelottelut menny perille..


      • Anonyymi

        Kuinka monta prosenttia tartunnan saaneista on maannut sairaalassa letkuissa? Käsi ylös nyt!


      • Miten tämä liittyy maskeihin?

        Ihmiset unohtavat kädet kun käyttävät maskeja. On tutkittu, että ihmiset näpläävät naamaansa 40 kertaa 15 minuutin aikana. Kun uskotaan maskiin (josta ei ole vieläkään näyttöä), ja unohdetaan päätartuntamekanismi eli kädet, leviää tauti yhä kiivaammin.

        WHO kertoo, että jos ei voi noudattaa 1m etäisyyttä sisätilassa, voi maskeista olla hyötyä. Ei tosin kerrota aikaa, joka siinä ollaan. Aikaisemmin se oli 15 minuuttia. Mutta kädet näyttää unohtuvan kaikilta. Niillä se tartunta on lähes varma.

        Toisaalta, kun otetaan näyte syvältä nenästä, ei sekään tahdo onnistua aina vaikka olisi tartunta. Tästä päätelmä myös, että ei taida se maski olla kovin hyödyllinen.


      • Anonyymi

        Edelleen, kuinka monta tartuntaa Suomessa nyt kohta vuoden aikana, ja kuinka moni tartunnan saaneista käynyt hengityskoneessa?


    • Anonyymi

      Maski pakko on ainut toimi jolla corona kukistuu, tämä pakko on laitettava toimeen ja sangtioitava riittävän ankarasti.

      • Anonyymi

        Espanjassa on ollut toukokuusta asti maskipakko. Hyvin on corona kukistunut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Espanjassa on ollut toukokuusta asti maskipakko. Hyvin on corona kukistunut?

        Espanjassa on ollut paljon muutakin sulkua ja kieltoa. Maski on siellä pikkujuttu.

        Tänään kahvilassa kaksi maskinkäyttäjää. Laittoivat maskit pöydälle ja hörppivät kahvit pullaa. Hieroivat nenää ja silmiä siinä sivussa. Heti laittoivat maskit takas kun olivat juoneet.

        Mitä arvelette? Oliko hyvä suoritus? Turvallinen olo varmaan?

        Jep.


      • Anonyymi

        EIPÄ OLE TOIMINUT - KATSOPA TUO ITALIA JA ESPANJA VAIKKA - EI MITÄÄN VAIKUTUSTA AINAKAAN POSITIIVISEEN SUUNTAAN.
        Meksikossa on normaali elämä kun katselimme sen elämää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Espanjassa on ollut paljon muutakin sulkua ja kieltoa. Maski on siellä pikkujuttu.

        Tänään kahvilassa kaksi maskinkäyttäjää. Laittoivat maskit pöydälle ja hörppivät kahvit pullaa. Hieroivat nenää ja silmiä siinä sivussa. Heti laittoivat maskit takas kun olivat juoneet.

        Mitä arvelette? Oliko hyvä suoritus? Turvallinen olo varmaan?

        Jep.

        No, eipä ollut. Mutta sehän ei maskin vika ollut. Maski mielellään toimittaisi virkansa, jos sitä oikealla tavalla käytettäisiin.


    • Anonyymi

      Olen käynyt kahden viikon sisään Helsingissä ja muutaman kerran Jyväskylässä. Maskia käytti noin 2/3 ihmisistä. Lisäksi korona vilkku ei ole ilmoittanut kertaakaan että olisi koronaan altistunut lähellä. Ja suurimmalle osallehan tauti ei ole mitenkään vaarallinen. Ymmärrän ihmisiä joilla valmiiksi heikompi terveys, haluavat suojella itseään, heille influenssakin voi olla tappava. Tosin nämäkään eivät suojanneet itseään vielä vuosi sitten edes maskilla?

      • Anonyymi

        Juuri näin. Muistakaa sit tulevina vuosina vedellä maskin kanssa sit joka lenssukausi läpi !


    • Anonyymi

      Ilman parannuksentekoa ei kukaan ole näkevä huomenta.

      • Anonyymi

        Jos tarkoitat "parannuksen teolla" jotain uskonnollista hömppää, voit vetää sen vessan pytystä alas. Jos se "kaikkivaltias" olis olemassa, olisi se tämänkin pandemian estänyt!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tarkoitat "parannuksen teolla" jotain uskonnollista hömppää, voit vetää sen vessan pytystä alas. Jos se "kaikkivaltias" olis olemassa, olisi se tämänkin pandemian estänyt!

        Israelille ja Egyptiin tuli aina ruttoa kun ne synnit sodoma ...kuollut meri Tulikivi hiekkaa....hyönteiset.....niillä oli epäjumalia siellä .


    • Anonyymi

      Maskipakko voimaan, ei Suomi-pellet muuten usko.

      • Anonyymi

        Mummot ja paapat kotiarestiin. Ja kaikki muut luulotautiset.


      • Anonyymi

        Kenelle? Lapsillekin? Kehitysvammaisille? Humalaisille?

        Missä pakko?

        Onko kahvinsuodatin maski? Kuka sakottaa? Kuka valvoo?

        Kuka valvoo sitä, pestäänkö käsiä? Kun tauti leviää käsien kautta 90%, niin eikö se ole isompi valvonnan paikka?

        Vaikka käyttää maskia, on yhtä todennäköinen taudinlevittäjä kuin maskiton.

        Hankala juttu! Ja kalliiksi tulee!


    • Anonyymi

      "Kuinka monta prosenttia tartunnan saaneista on maannut sairaalassa letkuissa? Käsi ylös nyt!"

      Ne 408 ihmistä sairaalan letkuissa olleista, eivät - ikävä kyllä - enää käsiään voi nostella kun ovat hautuumailla ja tuoreimmat tapaukset hautausjärjestelyissä!
      Ja tämä on vasta jäävuoren huippu, joten pandemiaa ei missään nimessä kannata vähätellä!

      • Anonyymi

        Edelleen suomen väkiluvusta koronaa saaneet ovat alle 0.5%.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edelleen suomen väkiluvusta koronaa saaneet ovat alle 0.5%.

        Jaa, että oliskos sun mielestä parempi, jos olisi vielä useampi sairastunut? Älä vaan käytä maskia.


      • Anonyymi

        Mutta kysyinkin, kuinka moni tartunnan saaneista on maannut siellä letkuissa? Ei kovin moni? Suurin osa koronan saaneista on sairastanut lievänä tai ihan normi flunssana, eli yskä, kuume jne.


    • Anonyymi

      Mistä niitä maskeja saa? Katoin kaupassa että vähintään 9€ paketti. Sillähän saa jo pizzan. Käytän kun joku lähettää ilmasia maskeja.

      • Anonyymi

        No jo on iitsekkyys huipussaan.
        Mässytä vaan pitsaa ja kasvata mahaasi. Ei väliä, vaikka korona leviää, pääasia, jos ei itse pitsansa ääressä siihen sairastu.
        Itsekkäästi ajateltu, kun ihan kaikki tervydenhuollon ja jopa valtakunnan vastuutason ihmiset ovat vakavasti kehottaneet käyttämään maskia.
        Mutta sinähän varmaan olet viisaampi, kun Suomen korkeimmin oppineet sairaanhoitoalan ihmiset.


    • Anonyymi

      "Edelleen suomen väkiluvusta koronaa saaneet ovat alle 0.5%."

      Edelleen sairastuneista 1,57% on kuollut ja luku varmasti vielä kasvaa!

    • Anonyymi

      Mikä maskivandaali täällä mesoaa? Antakaa meidän tavallisten ihmisten olla rauhassa. Vouhottakaa omassa mielessänne jos siltä tuntuu.

    • Anonyymi

      Sellaiset kaupat me kiertäisimme ja valitsisimme toisen järkevämmän.
      Maskeista ei ole ollut mitään apua, paitsi kumppanin kuorsaaminen ei kuulu niin hyvin tietty jos käyttää!
      Katsokaapa maita, jotka ovat pakottaneet käyttöön ja taudit vain lisääntyneet. Päinvastoin on käynyt.
      Maskit keräävät epäpuhtauksia, viruksia ja bakteereja sekä sieniä esim. Samalla hengität osan samaa kaasua mitä ole ulos hengittänyt eli vaarallista pidempään tehtynä. Tästä on esimerkkejä meilläkin. Emme ole käyttäneet ja pysyneet terveinä. Naapurin kaverin perhe on käyttänyt maskeja ja desejä, on kolmatta viikkoa sairaana kotona.

      • Anonyymi

        Suurin osa näistä bakteerien lisääntymisistä. Johtuu siitä. Että kaikki desinfioidaan! Ihminen ei enää pysty tuottamaan vastustuskykyä. Antibiootit ei auta. Miten selitätte afrikan tilanteen?? Miksi sielä ei tauti riehu? Siellä ei ole teollisesti tuotettuja ruokia. (jos on ollenkaan) Nämä bakteerit vaan vahvistuu. Ja sit on se kuuluisa. THE END. Lääke yhtiöt tienaa miljardi omaisuuksia. Liekö sieltä lähtenyt että saadaan maailman talous polvilleen.? Rikkaat ei kaihda keinoja. Mut me se tavalliset tasamaan tallaajat se kärsitään ja ollaan koe "kaneja" :(


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suurin osa näistä bakteerien lisääntymisistä. Johtuu siitä. Että kaikki desinfioidaan! Ihminen ei enää pysty tuottamaan vastustuskykyä. Antibiootit ei auta. Miten selitätte afrikan tilanteen?? Miksi sielä ei tauti riehu? Siellä ei ole teollisesti tuotettuja ruokia. (jos on ollenkaan) Nämä bakteerit vaan vahvistuu. Ja sit on se kuuluisa. THE END. Lääke yhtiöt tienaa miljardi omaisuuksia. Liekö sieltä lähtenyt että saadaan maailman talous polvilleen.? Rikkaat ei kaihda keinoja. Mut me se tavalliset tasamaan tallaajat se kärsitään ja ollaan koe "kaneja" :(

        Kyllä siellä Afrikassakin tauti riehuu. Ero löytyy väestön ikärakenteesta. Nuoret kestävät koronankin paremmin kuin me elintasosairaat vanhat ihmiset länsimaissa.


    • Anonyymi

      Että voikin olla viisasta porukkaa! Koronapandemiakin on näin hoidettu kuin laitetaan kyliltä vaan nämä nerot sairaaloihin yms. ja lääkäreille ja hoitohenkilökunnalle kenkää!

    • Anonyymi

      Luonto korjaa ylikansoittumista. Antaa sen tehdä työnsä rauhassa.

    • Anonyymi

      "Jep, ihminen yrittää ottaa ns. jumalan osan, mutta paras kun tyytyy vain rukoilemaan."

      Millään muulla kuin uskonnolla/käännyttämällä/rukoilemalla ei olla saatu ihmiskunnan elossa suurempaa tuhoa aikaan kautta aikojen, vielä tänäkään päivänä!

      • Anonyymi

        Miten olisi a) fasismi ja b) kommunismi?


    • Anonyymi

      Tulee noin vaan yleisellä tasolla mieleen, että olisikohan näiden palstojen keskustelun sävy sama, jos jokainen ihan omalla nimellään kirjoittaisi?

      Nimettömänä kun näyttää siltä, että, keskustelua tärkeämpi asia on omien kaunojen purkaminen.

      • Anonyymi

        Anonyymina on helppo huudella, omalla nimellä siihen tuskin kukaan ryhtyisi siinä olet oikeassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anonyymina on helppo huudella, omalla nimellä siihen tuskin kukaan ryhtyisi siinä olet oikeassa.

        On todella nähty, että mitään apua ei maskeista ole. Ei yhtään positiivista tapausta.

        Sen sijaan negatiivisia on: Yksi ystävä pyörtyi maskia käyttäessään. Toinen sai itsensä sairaaksi ja sijoittui kotinsa vangiksi kahdeksi viikoksi.
        Likamaskeja näkyy paljon ja eläimet ovat kiinnostuneet uusista tuotteista. Levittävät vain tauteja näitten maskien kanssa jos jollain on ja toki käyttäjillä juuri voi ollakin.
        Pahinta ja ikävintä katsottavaa on ollut, että kuolleita lintuja on näkynyt, ovat sotkeutuneet näihin naruihin,joita on maskeissa.
        Kuka keksisi positiivista? Ainoa, että valmistaja tienaa hyvin ja välikädet. Mitään todisteita ei ole näkynyt, että auttaisivat terveyden osalta.
        Noista maskeista todella hengität omaa käytettyä takaisin itseesi.


    • Anonyymi

      Minusta on loukkaus kauppiaita kohtaan, jos heillä on maskit ja asiakas asioi ilman maskia...

      • Anonyymi

        Eihän siinä kumpikaan toista tartuta, jos maskiin on luottaminen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän siinä kumpikaan toista tartuta, jos maskiin on luottaminen?

        Sitä olen tässä maskin käytössä ihmetellyt, että mites kun aasiassa on iät ajat käytetty näitä maskeja. Mutta kumminkin sieltä aina kaikki taudit leviää vaikka kaikki käyttävät maskeja. Eivät siis voi olla kovinkaan tehokkaita.


    • Anonyymi

      En aio käyttää maskia vapaa-ajalla koskaan.

      T myyjä

    • Anonyymi

      ME emme käytä pereessämme - kokemus on näyttänyt sen!
      Yksi tuttavaperhe on käyttänyt - sairastuivat räkätautiin.
      Eräs kaveri käytti kokouksessa ja pyörtyi.

      EI KIITOS !

      • Anonyymi

        Älkää pereessä käyttäkökkään, ei meinaan toimi.

        Mutta ompa rajuja seurauksia, räkäinen nenä ja pyörtyminen. Mitähän noista lillukanvarsista tuumaa sairastuneet, ja läheisensä menettäneet.


    • Anonyymi

      EIHÄN SITÄ TIEDÄ VAIKKA ME MASKITTOMAT JÄISIMME HENKIIN - JA MASKITTOMAT POTKAISEVAT TYHJÄÄ?

      Ainakin uusimmat uutiset ovat kertoneet eläinten kuolemista maskeihin. Lintuja jää kiinni noihin maskeihin eivätkä pääse niistä eroon ja kuolevat. Jos jäävät eloon voivat levittää tauteja niin itseensä kuin muihinkin luonnon eläimiin ja ihmiset tietty mukaan lukien!!
      VASTUUTONTA TOIMINTAA HEITTÄÄ VIELÄ MASKIT LUONTOON TAPPAMAAN !
      Jos itsensä mutta kun vielä viattomat !

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Eli maskittomat jää henkiin ja maskittomat kuolee. Kuollaan siis kaikki, voi v***u.

        Mutta nyt siis, kertaus on opintojen äiti : maskit ei suojaa itseä, vaan MUITA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli maskittomat jää henkiin ja maskittomat kuolee. Kuollaan siis kaikki, voi v***u.

        Mutta nyt siis, kertaus on opintojen äiti : maskit ei suojaa itseä, vaan MUITA.

        "Mutta nyt siis, kertaus on opintojen äiti : maskit ei suojaa itseä, vaan MUITA."

        Siinähän se joissakin ns. luupäiden tapauksissa on se selitys: Kun on iso joukko ihmisiä, joille ei kukaan muu ole niin tärkeä kun minä, minäitse ja minun mukavuus.

        Jos maski suojaisi käyttäjiään tartunnalta, niin sen ymmärtäisi, jos joku ei käytä ja välitä. Mutta nyt mahdollisesti pärskivät niitä läheistensä, kun tuntemattomien ulkopuolisten ym. päälle. Mutta mitäs muista, sairastukoot ja mahdollisesti kuokoot pois. Pääasia, että minulla itsellä on mukava olla ilman maskia ja kovapäisenä pidän kiinni kerran päähäni saamasta periaatteesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli maskittomat jää henkiin ja maskittomat kuolee. Kuollaan siis kaikki, voi v***u.

        Mutta nyt siis, kertaus on opintojen äiti : maskit ei suojaa itseä, vaan MUITA.

        Minen tykkää maskeista. Halvatun huono pussata tai antaa rakkaalleen kielarin. Mut yhen konstin keksin. Aivan uskomaton linnunruokinta koppa.:) Siinä ne kiikkuu ja syö masunsa täyteen.:)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mutta nyt siis, kertaus on opintojen äiti : maskit ei suojaa itseä, vaan MUITA."

        Siinähän se joissakin ns. luupäiden tapauksissa on se selitys: Kun on iso joukko ihmisiä, joille ei kukaan muu ole niin tärkeä kun minä, minäitse ja minun mukavuus.

        Jos maski suojaisi käyttäjiään tartunnalta, niin sen ymmärtäisi, jos joku ei käytä ja välitä. Mutta nyt mahdollisesti pärskivät niitä läheistensä, kun tuntemattomien ulkopuolisten ym. päälle. Mutta mitäs muista, sairastukoot ja mahdollisesti kuokoot pois. Pääasia, että minulla itsellä on mukava olla ilman maskia ja kovapäisenä pidän kiinni kerran päähäni saamasta periaatteesta.

        Niimpä. Mutta kun nää maskittomat kai luulee olevansa vähän coolimpia kuin muut. Kerrankin kuulin kun joku juntti-einari kailotti kaupassa "minä en koronaa pelkää". Vieressä vanhus, selkä kyyryllä ja maski visusti kasvoilla. Se sodankin läpi elänyt mummeli suojeli siis sitä kailottajaa, mutta ei päinvastoin. Vtu mitä myötähäpeää tunnen kun näen näitä tyyppejä tuolla kulkevan.


    • Anonyymi

      "On todella nähty, että mitään apua ei maskeista ole. Ei yhtään positiivista tapausta."

      Tutkijat ovat eri mieltä!

      "Tuore saksalaistutkimus vahvistaa, että kasvomaskeilla pystytään merkittävästi ehkäisemään koronaviruksen leviämistä. Tutkimus on julkaistu PNAS-lehdessä ja siinä verrattiin vakavien COVID-19-tartuntojen määriä eri alueiden välillä.

      Tuloksissa päivittäiset tartuntamäärät laskivat merkittävästi niillä alueilla, joilla oli käytössä maskipakko. Kun maskipakko oli ollut voimassa 20 päivää, laskivat päivittäistartunnat alueesta riippuen 15–75 prosenttia."

      • Anonyymi

        Pitäkää te muut maskia niin mun ei tartte😉


    • Anonyymi

      Sosiaali- ja terveysministeriön tekemän maskiselvityksen mukaan "vaikutus viruksen leviämiseen väestössä vähäinen tai olematon". Nykyinen maskisuositus luo ainoastaan uskottavuutta valtion johdolle, koska jotainhan heidän piti keksiä. Jos olisivat vaan nostaneet kädet pystyyn ja myöntäneet että sori ei voi auttaa, kansa olisi nostanut älämölön, kun mitään ei tehdä! Jos olisivat kehottaneet että kävelkää käsillänne, se suojaa koronalta, suurin osa täällä tekisi niin...
      Lisäksi maski kerää aivan älyttömän määrän bakteereja ja muita pöpöjä käyttäjän omalle puolelle, jos näkisitte sen määrän, ette käyttäisi ainakaan yhtä ja samaa maskia viittä minuuttia kauempaa...

      • Anonyymi

        Vähän ristiin menee nuo sun "faktat".
        Miten perustelet ettei maski estä pöpöjä leviämästä ympärille, jos se kuvaamasi pöpöjen määrä kuitenkin stoppaa siihen maskiin? Olet siis sitä mieltä että kyllä, ihmisen suusta tulee pöpöjä mutta ei, maski ei estä niiden jatkavan matkaa. 🤔


      • Anonyymi

        Tämän käsillään (ilman maskia) kävelevän kommentoijan kannattaisi käyttää kuitenkin edes kertakäyttöhanskoja, sieltä räkäisestä maastahan ne pöpöt vasta leviääkin!
        Minä en kehtaisi kävellä kommentoijan tyyliin esim. Sokkarin kassojen ohi hakemaan sitä perinteistä perjantaipulloa viinakassi hampaissa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämän käsillään (ilman maskia) kävelevän kommentoijan kannattaisi käyttää kuitenkin edes kertakäyttöhanskoja, sieltä räkäisestä maastahan ne pöpöt vasta leviääkin!
        Minä en kehtaisi kävellä kommentoijan tyyliin esim. Sokkarin kassojen ohi hakemaan sitä perinteistä perjantaipulloa viinakassi hampaissa...

        Aamun, ehkä koko ketjun paras kommentti 😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähän ristiin menee nuo sun "faktat".
        Miten perustelet ettei maski estä pöpöjä leviämästä ympärille, jos se kuvaamasi pöpöjen määrä kuitenkin stoppaa siihen maskiin? Olet siis sitä mieltä että kyllä, ihmisen suusta tulee pöpöjä mutta ei, maski ei estä niiden jatkavan matkaa. 🤔

        Sanoinko että pöpöjen matka stoppaa maskiin? Sanoin että maskien sisäpuoli on täynnä kaikenlaisia bakteereja ja myös sientä ja hometta, kun aikansa maski naaman edessä hengittelee omaa hiilidioksidiaan.. Näkisitpä vaan... Tai no hommaa mikroskooppi niin näet!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanoinko että pöpöjen matka stoppaa maskiin? Sanoin että maskien sisäpuoli on täynnä kaikenlaisia bakteereja ja myös sientä ja hometta, kun aikansa maski naaman edessä hengittelee omaa hiilidioksidiaan.. Näkisitpä vaan... Tai no hommaa mikroskooppi niin näet!

        No siihen ei tartte mikroskooppia tajutakseen. Ja siksipä sitä maskia just käytetään. Daa.. Tai ne käyttää, jotka muita haluavat suojella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No siihen ei tartte mikroskooppia tajutakseen. Ja siksipä sitä maskia just käytetään. Daa.. Tai ne käyttää, jotka muita haluavat suojella.

        Mites sun omat keuhkot? Et varmaan homeisessa talossakaan haluaisi asua/viettää pitkiä aikoja? Oota vaan kun alkaa tuloksia tulee, ihmisillä todetaan keuhkosairauksia, joista ei ehkä parane niinkään moni kuin koronasta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mites sun omat keuhkot? Et varmaan homeisessa talossakaan haluaisi asua/viettää pitkiä aikoja? Oota vaan kun alkaa tuloksia tulee, ihmisillä todetaan keuhkosairauksia, joista ei ehkä parane niinkään moni kuin koronasta!

        Jaa a, no eipäs oo tullu omia keuhkoja aateltua, en kuulu riskiryhmään. Mutta tuo on just sitä kuuluisaa minäminä ajattelua.

        Ite osaltani huolehdin siitä, ettei muut sairastus ympärillä, jos siis voin mitenkään siihen vaikuttaa. Teen tietysti kaikkeni. Käytän maskia työssäni 40h/vk sekä AINA julkisissa tiloissa liikkuessani, mukisematta. Viikonloppuna on todettu monia monia tartuntoja suomessakin, joiden kantajat (ja näin ollen ympärilleen levittäneet) on olleet TÄYSIN oireettomia. Joten tautia voit kantaa sinä tai minä, mutta vissiin vaan toinen huolehtii, ettei se leviäis. Mut tee vaan tyylilläs, omia keuhoja suojellen. Kumpa ei tule jälkiviisautta ittes tai läheisen kautta. P. s. älä lataa koronavilkkua koska se syö akkua, sinun puhelimesta. Toistuva pesu ja desi kuivattaa, sun käsiä. Turvavälit saa näyttämään että kauppajono on pitkä, joten iholle vaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa a, no eipäs oo tullu omia keuhkoja aateltua, en kuulu riskiryhmään. Mutta tuo on just sitä kuuluisaa minäminä ajattelua.

        Ite osaltani huolehdin siitä, ettei muut sairastus ympärillä, jos siis voin mitenkään siihen vaikuttaa. Teen tietysti kaikkeni. Käytän maskia työssäni 40h/vk sekä AINA julkisissa tiloissa liikkuessani, mukisematta. Viikonloppuna on todettu monia monia tartuntoja suomessakin, joiden kantajat (ja näin ollen ympärilleen levittäneet) on olleet TÄYSIN oireettomia. Joten tautia voit kantaa sinä tai minä, mutta vissiin vaan toinen huolehtii, ettei se leviäis. Mut tee vaan tyylilläs, omia keuhoja suojellen. Kumpa ei tule jälkiviisautta ittes tai läheisen kautta. P. s. älä lataa koronavilkkua koska se syö akkua, sinun puhelimesta. Toistuva pesu ja desi kuivattaa, sun käsiä. Turvavälit saa näyttämään että kauppajono on pitkä, joten iholle vaan.

        Pesen käsiä monta kymmentä kertaa päivässä. On koronavilkku. Liikun paljon ja tapaan monta kymmentä ihmistä päivittäin. En ole sairastanut pitkään aikaan mitään eikä ole lähipiirinikään. En halua itselleni enkä läheisilleni keuhkosairautta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pesen käsiä monta kymmentä kertaa päivässä. On koronavilkku. Liikun paljon ja tapaan monta kymmentä ihmistä päivittäin. En ole sairastanut pitkään aikaan mitään eikä ole lähipiirinikään. En halua itselleni enkä läheisilleni keuhkosairautta.

        Hyvä. Mutta maskiako et laita? Et edes tavatessas niitä montaakymmentä ihmistä päivässä? Se tekee viikko, saati kuukausi tasolla satoja ihmisiä, joita kertomasi mukaan tapaat. Toivottavasti siis todellakin käytät maskia, on melko pitkä tartuntaketju kerrottavaksi.

        Me varmaan kuunnellaan eri uutisia/suosituksia, kun ymmärtääkseni ihmisten tapaamisia pitää nimenomaan välttää nyt. Toki jos työsi puolesta niitä kohtaat, niin sille ei voi mitään. Mut lähes kaikki työpaikat onneks jo maskia käskee pitää. Itsekkin pidän, leuka näppylöillä ja aivosumussa. Mutta niin pieniä murheita, että antaa kukkia vaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä. Mutta maskiako et laita? Et edes tavatessas niitä montaakymmentä ihmistä päivässä? Se tekee viikko, saati kuukausi tasolla satoja ihmisiä, joita kertomasi mukaan tapaat. Toivottavasti siis todellakin käytät maskia, on melko pitkä tartuntaketju kerrottavaksi.

        Me varmaan kuunnellaan eri uutisia/suosituksia, kun ymmärtääkseni ihmisten tapaamisia pitää nimenomaan välttää nyt. Toki jos työsi puolesta niitä kohtaat, niin sille ei voi mitään. Mut lähes kaikki työpaikat onneks jo maskia käskee pitää. Itsekkin pidän, leuka näppylöillä ja aivosumussa. Mutta niin pieniä murheita, että antaa kukkia vaan.

        Käytän töissä. Maskeja kuluu monta päivän aikana koska en varttia kauempaa käytä samaa. Vapaa-ajalla en käytä.
        Olen sitä mieltä että kohdallani keuhkotauti olisi pahempi kuin korona, lisäksi korona olisi jo tarttunut, jos olisi tarttuakseen. Tai saatanhan olla sen tietämättäni sairastanut jo keväällä, kun oli pari päivää kurkku vähän arka.
        He, jotka missään nimessä eivät halua koronaa, heidän kannattaa pysytellä poissa ihmismassoista vielä sen aikaa, kunnes saavat rokotesuojan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käytän töissä. Maskeja kuluu monta päivän aikana koska en varttia kauempaa käytä samaa. Vapaa-ajalla en käytä.
        Olen sitä mieltä että kohdallani keuhkotauti olisi pahempi kuin korona, lisäksi korona olisi jo tarttunut, jos olisi tarttuakseen. Tai saatanhan olla sen tietämättäni sairastanut jo keväällä, kun oli pari päivää kurkku vähän arka.
        He, jotka missään nimessä eivät halua koronaa, heidän kannattaa pysytellä poissa ihmismassoista vielä sen aikaa, kunnes saavat rokotesuojan.

        Jep, samaa mieltä, OMALLA kohdallani keuhotauti olisi pahempi, mutta äärettömän rakkaalle, jo keuhosairaalle läheiselleni korona olisi lähes varma kuolema. Joten vaakakupissa painaa kyllä tottakai enemmän nämä JO sairastuneet eli riskiryhmäläiset, eikä omat, toistaiseksi täysin terveet keuhkot. Mutta, meitä on moneen junaan. Ja vaikka ajatellaan päinvastoin, toivon toki ettet sinäkään sairastu. Ainiin mutta jostain olet saanut päähäsi, ettet voi enää, koska "jos olisit sairastunut, se olisi tapahtunut jo..?"


    • Anonyymi

      Herra antoi, herra otti.kiitetty olkoon...

    • Anonyymi

      Kiitos Himos hienoista partyjen järjestämisestä. Tulimme tila-autolla stadista. "Jos nyt ymmärrätte mikä se on?":) Hauskaa oli ihan täpöllä. Rännitettiin huolella. Täällä vollotetaan jotain lenssusta. No jämsä ei ole muuttunut yhtään. Iskä ja mutsi muutti -89 tänne kehäkolmosen sisälle. Täällä on se elämä. Mut onhan teillä Himos. Ens weekendinä tullaan taas. Terkut naisille jotka auttoivat puutteeseen.:)

      • Anonyymi

        No voi helekutti, ihan stadista asti Himokseen rännien asennuksiin? Olishan niitä päteviä rännittäjiä ollut lähempänäkin.
        Ihmettelen vaan, että jos se elämä - ja paratiisi - on siellä kehäkolmosen lähiöissä, mitä te sieltä tänne Jämsään änkeätte...
        Nii, no tietty sen rännityömaan takia!💧💧💧


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No voi helekutti, ihan stadista asti Himokseen rännien asennuksiin? Olishan niitä päteviä rännittäjiä ollut lähempänäkin.
        Ihmettelen vaan, että jos se elämä - ja paratiisi - on siellä kehäkolmosen lähiöissä, mitä te sieltä tänne Jämsään änkeätte...
        Nii, no tietty sen rännityömaan takia!💧💧💧

        Kysyppäs nuorisolta mitä "rännitäminen" tarkoittaa? Aasi : :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysyppäs nuorisolta mitä "rännitäminen" tarkoittaa? Aasi : :D

        Kysyppäs sinä vaikka Gooklelta, mikä on "SARKASMIA" ja tuo aasihan on taas elukka, millä se Jeesuskin jolkotteli.
        Kysyppäs myös äidinkielen opettajaltasi , että kuuluuko sanassasi "aasi" - olla perässä kahta kaksoispistettä, sekä isoa D-kirjainta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysyppäs sinä vaikka Gooklelta, mikä on "SARKASMIA" ja tuo aasihan on taas elukka, millä se Jeesuskin jolkotteli.
        Kysyppäs myös äidinkielen opettajaltasi , että kuuluuko sanassasi "aasi" - olla perässä kahta kaksoispistettä, sekä isoa D-kirjainta?

        Sinä mettässä asuva. Merkki :D on hymiö ja tarkoittaa NAURAA. Ja voithan sinäkin kysyä miten Google kirjoitetaan. Ei ainaskaan ( Että lauseen keskellä on Gooklelta :) :) Heh heh . Mahtavaa osaamista :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä mettässä asuva. Merkki :D on hymiö ja tarkoittaa NAURAA. Ja voithan sinäkin kysyä miten Google kirjoitetaan. Ei ainaskaan ( Että lauseen keskellä on Gooklelta :) :) Heh heh . Mahtavaa osaamista :D

        Luuletko oikeasti, että olen niin tyhmä, etten tiedä mitä "rännittäminen" ja nämä hymiöt merkitsevät.
        Minä en asu metsässä, etkä sinä kehäkolmosta lähelläkään, lähinnä peräkammarissa, etkä ymmärrä sitä, että tällä sinun stadi/tila-auto- kommentillasi irvaillaan, se on sitä sarkasmia!
        Meillekin voisi muuten vaihtaa uudet rännit?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luuletko oikeasti, että olen niin tyhmä, etten tiedä mitä "rännittäminen" ja nämä hymiöt merkitsevät.
        Minä en asu metsässä, etkä sinä kehäkolmosta lähelläkään, lähinnä peräkammarissa, etkä ymmärrä sitä, että tällä sinun stadi/tila-auto- kommentillasi irvaillaan, se on sitä sarkasmia!
        Meillekin voisi muuten vaihtaa uudet rännit?

        Osu ja uppos :)


    • Anonyymi

      Ulosheitettynä sisäänvetäjä onkin valovoimaisin.

      • Anonyymi

        Kyttöön kyttöön kuttöön! Maskit kyttöön, vaatii aloittaja!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyttöön kyttöön kuttöön! Maskit kyttöön, vaatii aloittaja!

        No ei itseasiassa vaadi, vaan kehottaa.

        Etkä se sinäkään mensan jäsen taida olla kirjotustainoines "kuttöön" 😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei itseasiassa vaadi, vaan kehottaa.

        Etkä se sinäkään mensan jäsen taida olla kirjotustainoines "kuttöön" 😂

        Ja minäkin piilotin aiempaan kirjotukseeni virheen jonka voit poimia, niin pääset pätemöön.


    • Anonyymi

      Nyt kun väki ei usko sääntöjä, niin kohta uskovat. Ravintolat suljetaan, yksityiset kuntosalit, saunat ym... Ulkona liikkumiskielto 18.00-6.00. ja puhutaan päivistä
      kunnes alkaa.

      • Anonyymi

        Juupajuu, haluampa nähdä sen kuka sitäkin valvoo, poliisi, palokunta vai puolustusvoimat ? Ei helevetti, on siinä työmaata juosta ihmisiä kiinni pitkin mettiä.. kyllä siinä jää oikeet asiat hoitamatta jos lenssun takia aletaan ihmisiä paimentaan..


    • Anonyymi

      No eipä ihmee että Jämsässä tartunnat lisääntyy, kun noin vastuuntuntomatta porukkaan

      • Anonyymi

        Ihan kamala määrä onkin vuodessa ollut.. ei jessus.. ois hauska nähdä 10 vuoden ajalta tilastot paljonko influenssaa on ollut vuositasolla jämsässä ? Tai norovirusta vuosittain, sekin vie heikompia sairaalaan mutta ei siitä saada aikaan tämmöstä vouhotusta... Mutta kun ne maskit, ne pelastaa maailman.. mikromuoveista puhutaan että meret täynnä sitä, tämä touhu vaan lisää sitä, ihme kun sitä ei nyt itke vihreät ym.. mutta joo jos rapia 40 tartuntaa jämsässä tästä kauheaa mielestäsi niin kannattaa mennä perunakellariin ja oottele pari vuotta niin eiköhän se tästä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan kamala määrä onkin vuodessa ollut.. ei jessus.. ois hauska nähdä 10 vuoden ajalta tilastot paljonko influenssaa on ollut vuositasolla jämsässä ? Tai norovirusta vuosittain, sekin vie heikompia sairaalaan mutta ei siitä saada aikaan tämmöstä vouhotusta... Mutta kun ne maskit, ne pelastaa maailman.. mikromuoveista puhutaan että meret täynnä sitä, tämä touhu vaan lisää sitä, ihme kun sitä ei nyt itke vihreät ym.. mutta joo jos rapia 40 tartuntaa jämsässä tästä kauheaa mielestäsi niin kannattaa mennä perunakellariin ja oottele pari vuotta niin eiköhän se tästä...

        No tää maskin käyttö ja siitä keskustelu on vaan yks niistä toimista, mitä ihminen joka ei välitä tai ymmärrä, ei noudata. Nää samat tyypit kiertää käsidesit ja unohtaa turvavälit. Eilen viimeks pari tyyppiä kaupassa ilman maskeja, jonossa iholla ja maksoivat käteisellä! En viitsi ääneen kertoa mitä näistä ajattelen..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tää maskin käyttö ja siitä keskustelu on vaan yks niistä toimista, mitä ihminen joka ei välitä tai ymmärrä, ei noudata. Nää samat tyypit kiertää käsidesit ja unohtaa turvavälit. Eilen viimeks pari tyyppiä kaupassa ilman maskeja, jonossa iholla ja maksoivat käteisellä! En viitsi ääneen kertoa mitä näistä ajattelen..

        Älä yleistä, kyllä. Käsidesit on käytössä ja turvavälit ym tästä maskista ei vaan ole mitään kunnollista näyttöä että oikeasti suojaa yhtään mitään. Joten en minäkään viitsi sanoa mitä oikeasti ajattelen teistä öyhöttäjistä. Pysykää kellarissa jos pelottaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tää maskin käyttö ja siitä keskustelu on vaan yks niistä toimista, mitä ihminen joka ei välitä tai ymmärrä, ei noudata. Nää samat tyypit kiertää käsidesit ja unohtaa turvavälit. Eilen viimeks pari tyyppiä kaupassa ilman maskeja, jonossa iholla ja maksoivat käteisellä! En viitsi ääneen kertoa mitä näistä ajattelen..

        Itse käytin jonkin aikaa käsidesiä. Itselläni on lasit. Näkemisen vuoksi. Huomasin yhden oireen siitä käsidesistä, silmäni vuotavat joskus aamuisin. Ja jos pyyhkäisin "desi" sormella silmäkulmaa, alkoi halvatunmoinen kirvely silmässä. Joka kesti pari kolmetuntia. Ja silmät vuosivat vettä tai kyynneltä pitkään. Kivun kera. Onkohan joku tietäjä porukka testannut nämä käsidesit? Nehän voivat ihonkautta imeytymällä aiheuttaa vaikka syöpää. Ei kaikki siitä haihdu ilmaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse käytin jonkin aikaa käsidesiä. Itselläni on lasit. Näkemisen vuoksi. Huomasin yhden oireen siitä käsidesistä, silmäni vuotavat joskus aamuisin. Ja jos pyyhkäisin "desi" sormella silmäkulmaa, alkoi halvatunmoinen kirvely silmässä. Joka kesti pari kolmetuntia. Ja silmät vuosivat vettä tai kyynneltä pitkään. Kivun kera. Onkohan joku tietäjä porukka testannut nämä käsidesit? Nehän voivat ihonkautta imeytymällä aiheuttaa vaikka syöpää. Ei kaikki siitä haihdu ilmaan.

        Ei varmasti olekkaan, oot oikeessa. niinkuin ei maskin, turvavälien, visiirien ynnä muidenkaan hyödyistä tai haitoista. Sikspä onkin ihan hullua puhetta "ettei käytetä maskia kun ei ole todistettu hyötyä". Miten ihmeessä oltas keritty tekemään jotain vuosien kestävää tutkimustyötä, käyriä ja pylpyröitä, kun TÄMÄ tauti iski vasta vuosi sitten!? Siispä ihan naurettavaa ajatella että ei käytä maskia, kun tehoa ei ole TODISTETTU.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä yleistä, kyllä. Käsidesit on käytössä ja turvavälit ym tästä maskista ei vaan ole mitään kunnollista näyttöä että oikeasti suojaa yhtään mitään. Joten en minäkään viitsi sanoa mitä oikeasti ajattelen teistä öyhöttäjistä. Pysykää kellarissa jos pelottaa.

        Rohkeasti vaan maski naamalle, se ei satu yhtään!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rohkeasti vaan maski naamalle, se ei satu yhtään!

        Kuolen nauruun, kiitos tästä!


    • Anonyymi

      Ne jotka ei halua koronaa, kannattaa välttää julkisia paikkoja jos vaan voi. Itse en jaksa välittää koska sairastuneita kuitenkin on niin vähän. Esim Jämsässä n. 45 sairastunutta ja n. 20000 asukasta, eli 19955 ei ole sairastunut, vaikka vuosi tätä jo ollut! Sairaaloissa on hyvin tilaa myös muille kuin koronapotilaille. Ja heikommathan tästä maailmasta joka tapauksessa ensin lähtee, se on luonnon laki. Esim hoivakodeissa varmasti kaikilla maskit ja läträtään käsidesiä, silti tullut joukkotartuntoja, miksi? Tarttuu kehen tarttuu ja sillä selvä. Itse en mielelläni maskia käytä koska se ei tunnu keuhkoille hyvältä. Sama se on kaikkien pöpöjen kanssa, toisiin tarttuu toisiin ei.

      • Anonyymi

        Viime talvena pidin flunssaa flunssan perään plus jälkitaudit. Astma on ja vastustuskyky huono.
        Tänä talvena olen ollut täysin terve.
        En mene ihmisjoukkoihin, pidän turvavälit ja maskin tarvittaessa, pesen kädet vedellä ja saippualla, en räplää kasvojani,enkä kaiva nenää. Eikä puolikuntoisia, räkäisiä lapsia tuoda mummolaan hoitoon.
        Aika hieno talvi tämä tähän mennessä.


    Ketjusta on poistettu 27 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5118
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3347
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1482
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      182
      1317
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1026
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      928
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      877
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      758
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      717
    Aihe