Epävarmuuksia

Anonyymi

Pelkään olevani pettymys toiselle. En pääse asiasta yli vaikka yritän.
Kokoajan mietin et mun pitäis olla sitä ja tätä enemmän tai parempi.
Tää on mun päänsisäinen ongelma. Mun pääni sisällä oon varma et oon riittämätön.
Mulle olis vain tärkeintä et olisin tarpeeks hyvä hänelle. Ei kiinnosta muiden mielipiteet kuin vain hänen.
Voi, tää vaivaa tosi paljon.
Onko muilla ollut tälläisiä ajatuksia? Miten oot päässyt niistä eteenpäin?

39

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onhan noita ajatuksia ollut. En muista mikä lopulta päästi mut irti siitä riittämättömyyden tunteesta. Pitkä prosessi se oli, eikä varmaan kokonaan ohi vieläkään. Nyt kuitenkin ajattelen niin, että parasta on olla rehellisesti se mikä on. Silloin voi itse paremmin ja toisellakin on helpompi olla sellaisen kanssa, joka voi hyvin. Sillehän ei mitään voi, jos ei ollakaan sopivia toisilleen. Ei se tarkoita, että kumpikaan olisi mitenkään huono. Kukaan ei ole sopiva kaikille, mutta jokainen on sopiva jollekin. Tää on vanha klisee, mutta koita vaan olla armollinen itsellesi.

    • Anonyymi

      On ollut riittämättömyyden tuntemuksia - useasti. Ajattelen useasti, jos joku lähestyy minua, että hän vaan kokeilee kepillä jäätä varmistaakseen olenko naisiin päin. Rasittaa ihan jäätävän paljon.

    • Anonyymi

      Lesbous ja epävarmuus. Siinä vasta ikoninen duo.

    • Anonyymi

      Voiko olla, että mietit vähän liikaa miten kelpaat toiselle yrität mukautua kelvataksesi.

      Mitä jos sanot pääsi sisällä että vitut, olen tälläinen ota tai jätä.

      Itselle kelpaaminen riittää. Sellainen ihminen on kiinnostava jolla itsearvistus kohdallaan. Samassa veneessä kuitenkin ollaan sisko, kaikilla on epävarmuutensa kohdat tai hetket!

      • Anonyymi

        Itsearvostus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsearvostus

        Itsemyötätunto. Sellaista kannattaa kehittää. Parempi hyvä itsemyötätunto kuin hyvä itsetunto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsemyötätunto. Sellaista kannattaa kehittää. Parempi hyvä itsemyötätunto kuin hyvä itsetunto.

        Tää on totta. Itsemyötätunto on tärkeää. Siitä oli joku kirjakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsemyötätunto. Sellaista kannattaa kehittää. Parempi hyvä itsemyötätunto kuin hyvä itsetunto.

        Hyvä sana👍, itsemyötätunto! (Tätä meille suomalaisille lisää.)


    • Anonyymi

      Ap, sinä riität.

    • Anonyymi

      Mulla on ihan syystäkin johtuvia riittämättömyyden tunteita, erityisesti fyysisistä terveydellisistä seikoista johtuvat. Niiden vuoksi en tunne olevani riittävän hyvä ajattelemaan oikein juuri kenestäkään itselleni enempää ja joistain asioista kertominenkin on iso kynnys, etenkin kun tuntuu, että ne karkoittaa kuitenkin, että mitä niitä kertomaankaan. Mieluusti löytäisin itselleni jonkun vähän samassa tilanteessa olevan. Todennäköisesti en löydä, mutta ihmeitäkin onneksi tapahtuu.

      • Anonyymi

        Minulla on astma ja verenpaine lääkkeet. Mitkä sinun fyysiset haasteet on? Mitkä asiat ajattelen että karkottaisi...mietitään yhdessä? Sitten selviäisi millaista ihmettä tarvitset. 😊


      • Anonyymi

        Kun oikea osuu kohdalle ei haittaa diagnoosit. Oothan paljon muutakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on astma ja verenpaine lääkkeet. Mitkä sinun fyysiset haasteet on? Mitkä asiat ajattelen että karkottaisi...mietitään yhdessä? Sitten selviäisi millaista ihmettä tarvitset. 😊

        Nuo ei haittaa yhtään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuo ei haittaa yhtään.

        Mikä olisi sellainen este mikä haittaisi sinun mielestä liikaa?

        Mun itseluottamus koki kovan kolauksen, kun en saanut vastakaikua haluamaltani naiselta. Mitäpä, jos sinulle käykin toisin päin? Jotenkin tuli nolo olo...että olin luullut itsestäni liikoja. Mutta mutta, eräs ystävä sanoi, että ehkäpä se nainen olisi vastannut eritavalla, jos olisi erilaisesta elämäntilanteessa. Silti, jäi jotenkin hölmö, vähän häpeällinen olo torjutuksitulosta. Pikkuisin olin muös vihainen sille naiselle... antoi sellaisia singnaaleja, että tuli vähän harhautettu olo. Ehkä hän piti minusta vain ihmisenä, vanha juttu sinänsä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä olisi sellainen este mikä haittaisi sinun mielestä liikaa?

        Mun itseluottamus koki kovan kolauksen, kun en saanut vastakaikua haluamaltani naiselta. Mitäpä, jos sinulle käykin toisin päin? Jotenkin tuli nolo olo...että olin luullut itsestäni liikoja. Mutta mutta, eräs ystävä sanoi, että ehkäpä se nainen olisi vastannut eritavalla, jos olisi erilaisesta elämäntilanteessa. Silti, jäi jotenkin hölmö, vähän häpeällinen olo torjutuksitulosta. Pikkuisin olin muös vihainen sille naiselle... antoi sellaisia singnaaleja, että tuli vähän harhautettu olo. Ehkä hän piti minusta vain ihmisenä, vanha juttu sinänsä.

        💔
        Itse en uskalla lähestyä, oon liian heikko.
        Oon loppuelämän yksin kun hän on ja tulee aina olemaan ainut mun sydämessä.
        💔

        En tiedä jaksanko elää enää tätä tyhjää elämää ilman häntä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        💔
        Itse en uskalla lähestyä, oon liian heikko.
        Oon loppuelämän yksin kun hän on ja tulee aina olemaan ainut mun sydämessä.
        💔

        En tiedä jaksanko elää enää tätä tyhjää elämää ilman häntä

        Voi kulta! Voisitko olla itsellesi myötätuntoisempi? Näyttää siltä, että olet sitonut itsesi, kaiken toivosi ja elämäsi tämän yhden ihastuksen varaan. Mieti kuinka monta mliljoonaa ihmistä täällä tallustaa. Ihan varmasti joku juuri nyt jossain toisessa makuuhuoneessa miettii samaa kuin sinä, ettekä te vielä tiedä toisistanne. On riski jättää elämä yhden haaveen varaan, se sitoo sut näkemästä mitään muuta. Miksi et ajattelisi muita, jos hän on kerran niin saavuttamaton ja mahdoton ihastus. Mitä kiusaat sillä itseäsi. Ota häneen yhteyttä tai avarra katsetta näkemään sun mahdollisuudet, ihan varmasti kaikille on jossain joku, oikein sopiva ja hyvä tyyppi!


    • Anonyymi

      Itselläni käy aina niin et ihastun hyvin erityyppiseen ihmiseen kuin itse olen. Tai siis aluks voisi kuvitella et ollaan hyvin erilaisia mut sit ollaan sovittu hyvin yhteen.
      En vaan ihastu ikinä samantyyppiseen ihmiseen luonteeltaan kuin olen itse. En kestäisi olla liian itseni kaltaisen kanssa. Ei toimi. 😅 Vastakohdat vaan vetää puoleensa, mut silti pitää löytyä myös hiukan samaakin, syvällä sisimmässä. ❤️

    • Anonyymi

      Mua puristaa, paha olla, itken päivittäin ja etenkin öisin...
      Mun sydän ja mieli on särkynyt...
      Oon turta ja tyhjä...
      💔

      Kun hän ei kuulu elämääni en haluis elää lainkaan. Mitä elämä on ilman häntä. Ei mitään, vain tyhjyyttä.

      • Anonyymi

        Voiko tässä tilanteessa tehdä mitään?
        💔


    • Anonyymi

      Kierrän toisaalta niin toivottavasti hän ei joudu enää näkemään vilaustakaan.

      • Anonyymi

        Tai en mä kokonaan pysty kiertämään kauempaa...


      • Anonyymi

        Sama..onneksi pystyn välttelemään jonkin verran. Jospa sitten myös unohtaisi ihmisen, vaikkei kokonaan, mutta niin ettei pyöri mielessä joka hetki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama..onneksi pystyn välttelemään jonkin verran. Jospa sitten myös unohtaisi ihmisen, vaikkei kokonaan, mutta niin ettei pyöri mielessä joka hetki.

        Älä kierrä, tavataan vielä. Ollaan sitten yhdessä kokonaan tai kuten parhaaksi näet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä kierrä, tavataan vielä. Ollaan sitten yhdessä kokonaan tai kuten parhaaksi näet.

        Tavataan. Pystymme parempaan mitä itse luulemme. Meillä on vaan niin huono itsetunto.

        Katso peiliin , se sen kertoo. Katse.

        Sun täytyy vähentää

        Minäkin oon vähentänyt. Se olikin helpompaa kuin luulin. Ei siitä tuu ees hyvä olo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä kierrä, tavataan vielä. Ollaan sitten yhdessä kokonaan tai kuten parhaaksi näet.

        Et ole se oikea henkilö joten ei nähdä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et ole se oikea henkilö joten ei nähdä

        Mistä tiedät?


      • Anonyymi

        Jestas on vaikeaa, jos ei kestä nähdä vilaustakaan toisesta. Moikkaat asiallisesti ja kävelet reippaasti ohi. Järjetöntä ryhtyä kiertelemään.


    • Anonyymi

      Kyl se vaan on parempi pysyä yksin kun en muuhunkaan kykene. Oon pettynyt itteeni, en kai koskaan pääse eteenpäin. Oma vika. Toiselle olisin vaan taakaksi.

      Kaikkea parasta hän ansaitsee ❤️ Kiitos ja anteeksi 💔

      • Anonyymi

        Kuulehan nyt eikö jokainen saa itse päättää. Mikset vaan juttele hänen kanssaan asioita rohkeasti läpi. Voihan olla, että hän rakastaa sinua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulehan nyt eikö jokainen saa itse päättää. Mikset vaan juttele hänen kanssaan asioita rohkeasti läpi. Voihan olla, että hän rakastaa sinua.

        Samaa mieltä olen. Kerro ihmeessä tunteistasi, hän voi tuntea samoin. Hän päättää sitten, älä päätä hänen puolestaan, kun et voi tietää mitä hän sinua kohtaan tuntee. Itse ainakin haluaisin tietää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mieltä olen. Kerro ihmeessä tunteistasi, hän voi tuntea samoin. Hän päättää sitten, älä päätä hänen puolestaan, kun et voi tietää mitä hän sinua kohtaan tuntee. Itse ainakin haluaisin tietää.

        Kolmas samaa mieltä! Jos sulla ei ole kykyä käsitellä kieltävää vastausta, voit silti lähestyä häntä ja opetella sen kestämistä. Elämässä ei kaikki asiat ole aina mukavia, vaan vaikeita. Mut hei, vitsi siitä tulee voittaja olo kun uskaltaa elää, vaikka sattuis tai olisi epävarmuus tekijöitä.

        Ja niin kuin edellä sanottu, et voi tietää mitä se toinen vastaa 😊 onnea matkaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kolmas samaa mieltä! Jos sulla ei ole kykyä käsitellä kieltävää vastausta, voit silti lähestyä häntä ja opetella sen kestämistä. Elämässä ei kaikki asiat ole aina mukavia, vaan vaikeita. Mut hei, vitsi siitä tulee voittaja olo kun uskaltaa elää, vaikka sattuis tai olisi epävarmuus tekijöitä.

        Ja niin kuin edellä sanottu, et voi tietää mitä se toinen vastaa 😊 onnea matkaan!

        Niinhän minäkin aattelen. Etten oo tarpeeks hyvä. Tukkakin on harventunut. Taitaa olla lopullista.

        Ei sitte. Mut kyll mä riitän. Hänhän on fiksu ja viisas. Se on mulle tärkeetä. Että kaveri on fiksu ja viisas. Viis muusta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän minäkin aattelen. Etten oo tarpeeks hyvä. Tukkakin on harventunut. Taitaa olla lopullista.

        Ei sitte. Mut kyll mä riitän. Hänhän on fiksu ja viisas. Se on mulle tärkeetä. Että kaveri on fiksu ja viisas. Viis muusta

        Mä en taas koe itseäni fiksuksi enkä viisaaksi.. Masennus vaivaa edelleen epätoivon siivittämänä jatkuvana kierteenä syvyyksiin.. Toinen puoli elämästä takana, eikä mitään mainittavaa taskussa.. Hyvää uutta vuotta vaan..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä en taas koe itseäni fiksuksi enkä viisaaksi.. Masennus vaivaa edelleen epätoivon siivittämänä jatkuvana kierteenä syvyyksiin.. Toinen puoli elämästä takana, eikä mitään mainittavaa taskussa.. Hyvää uutta vuotta vaan..

        Mistään tehdystä ei oo mitään kädessä, johon voisin olla tyytyväinen. Laosiini kyllä, kai se on jotain, mut heistäkään en osaa tällä hetkellä nauttia.. V___u mikä elämä..


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mä en taas koe itseäni fiksuksi enkä viisaaksi.. Masennus vaivaa edelleen epätoivon siivittämänä jatkuvana kierteenä syvyyksiin.. Toinen puoli elämästä takana, eikä mitään mainittavaa taskussa.. Hyvää uutta vuotta vaan..

        Kyllä siellä taskuissa varmasti on vaikka ja mitä, muun muassa elämänkokemusta ja monta opittua asiaa 😉 Niin se on itellekin tässä elämää jo takana ja jos keski-ikkää kattelee, niin yli puolen välin ollaan jo. Koskaanhan tuota ei tiiä paljonko sitä on eessä kelläkin.
        Toivottavasti tuosta toisesta, elämän tulevasta puolesta tullee sulle hyvä ja saat taskuihin ja mieleen hyviä tuntemuksia, iloa ja rakkautta 💕🌹


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistään tehdystä ei oo mitään kädessä, johon voisin olla tyytyväinen. Laosiini kyllä, kai se on jotain, mut heistäkään en osaa tällä hetkellä nauttia.. V___u mikä elämä..

        Kyllä sua voi silti joku rakastaa. Ehkä rakastaa jo, jos annat mahdollisuuden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistään tehdystä ei oo mitään kädessä, johon voisin olla tyytyväinen. Laosiini kyllä, kai se on jotain, mut heistäkään en osaa tällä hetkellä nauttia.. V___u mikä elämä..

        Jo s ei ois lapsia, en varmaan miettis mitä tehdä.. Toisaalta onhan sitä suvussani luovuttu elämästä vaikka lapsiakin on ollut.. Joo tiedän huomenna on uus päivä, mutta mulle sekin on aivan yhtä tyhjä ja merkityksetön ja täynnä tuskan täyttämää kaipausta kuin tämä..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jo s ei ois lapsia, en varmaan miettis mitä tehdä.. Toisaalta onhan sitä suvussani luovuttu elämästä vaikka lapsiakin on ollut.. Joo tiedän huomenna on uus päivä, mutta mulle sekin on aivan yhtä tyhjä ja merkityksetön ja täynnä tuskan täyttämää kaipausta kuin tämä..

        Älä vaivu epätoivoon. Nyt on huono olo, mutta ei ikuisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jo s ei ois lapsia, en varmaan miettis mitä tehdä.. Toisaalta onhan sitä suvussani luovuttu elämästä vaikka lapsiakin on ollut.. Joo tiedän huomenna on uus päivä, mutta mulle sekin on aivan yhtä tyhjä ja merkityksetön ja täynnä tuskan täyttämää kaipausta kuin tämä..

        Onko nyt erityisesti sattunut jotain? Surua? Juhlapyhät on usein vaikeita. Mulle tää korona aika ilman parisuhdetta on ollut vaikea. Aika ilman kosketusta, aikuisen ihmisen lämpöä. Lapset yksin vastuulla. Ei juurikaan omaa aikaa. Olen hakemalla hakenut hyvin olevia asioita. Yrittänyt suunnata ajatukset enemmän niihin. Myötätunto halaus sinulle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1866
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1517
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe