Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Migreeni

Aku

Onko kenelläkään kokemuksia akupunktuurista rajujen migreenikohtausten (vaimolla näitä nykyään verenpaine kohollaan) hoidossa?

11

5229

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • päänsärkijä

      Minulla oli pari vuotta sitten paha migreenikierre, kohtauksia oli useita viikossa, lopulta jäin koukkuun migreenilääkkeisiin mikä aiheutti myös jatkuvaa särkyä. Lääkepäänsärky lakkasi ekalla käynnillä, toisen käynnin jälkeen sain yhden kunnon kohtauksen, joka kuitenkin hellitti kun tökin neulojen jättämiä jälkiä. Sen jälkeen kävin vielä muutaman kerran noin viikon välein ja kohtaukset pysyivät poissa toista vuotta. Yleensä tuollainen 5-10 kertaa on hyvä alkuhoito, jonka jälkeen kannattaa käydä muutama ylläpitävä hoitokerta vuodessa.

      • anni

        Minunkin kai pitäisi mennä jollekkin hoitajalle kun on alkanut olla migreenikohtauksia aina nykyään ennen kuukautisia.
        Minne niitä neuloja laitetaan, jos hoidetaan migreeniä? Sattuuko se? Ja montako neulaa?
        Siis te joilla on kokemuksia migreeninhoidosta, miine niitä neuloja on laitettu?
        kiitti


      • päänsärkijä
        anni kirjoitti:

        Minunkin kai pitäisi mennä jollekkin hoitajalle kun on alkanut olla migreenikohtauksia aina nykyään ennen kuukautisia.
        Minne niitä neuloja laitetaan, jos hoidetaan migreeniä? Sattuuko se? Ja montako neulaa?
        Siis te joilla on kokemuksia migreeninhoidosta, miine niitä neuloja on laitettu?
        kiitti

        Minulla hoidettiin migreenin lisäksi muitakin sairauksia joten en osaa tarkalleen sanoa mitkä ovat juuri migreenipisteitä, paitsi siinä peukalon tyven tienoilla on ainakin yksi piste jota voi itsekin painella jos kohtaus on tulossa, minulle laitettiin myös päälaelle, pohkeisiin ja jalkateriin.
        Neuloja laitetaan yleensä keskimäärin kymmenkunta, riippuen vähän mitä hoidetaan. Hoito ei satu, pieni kirpaisu voi joissain pisteissä tuntua neulaa laitettaessa mutta muuten hoito ei ole kivuliasta. Neulat ovat steriilejä ja kertakäyttöisiä vaikka ihoa ei varsinaisesti rikotakaan. Hoidon aikana tulee usein lämmin, rento olo mikä johtunee endorfiinien vapautumisesta, itse meinasin monta kertaa nukahtaa pöydälle ja hoidon jälkeen on erittäin miellyttävä olo. Suosittelen lämpimästi. Itselläni on kokemusta vain kiinalaisesta akupunktiosta, mutta länsimainen lienee yhtä hyvä.


      • Else
        anni kirjoitti:

        Minunkin kai pitäisi mennä jollekkin hoitajalle kun on alkanut olla migreenikohtauksia aina nykyään ennen kuukautisia.
        Minne niitä neuloja laitetaan, jos hoidetaan migreeniä? Sattuuko se? Ja montako neulaa?
        Siis te joilla on kokemuksia migreeninhoidosta, miine niitä neuloja on laitettu?
        kiitti

        Olen TCM akupunktuurin tekijä jo kohta 20 v. ja voin sanoa,että kannattaa kokeilla. Kysyit, että minne laitetaan neuloja? Se riippuu mikä syndrooma on menossa, mutta yleensä energeettisesti katsottuna se on maksa - sappi häiriö ja jaloissa, päässä ja käsissä ovat ne pisteet joita käytetään. Neulojahan laitetaan vain muutama 1 hoidon aikana, mutta tarkoitus on saada liikaa nouseva energia laskemaan alas ja pidettyä se tasapainossa. Pisto tuntuu vähän, riippuen kipu kynnyksestä ja piste valinnasta.
        Useimmiten ovat pettyneitä "eikö se tämän enempää tunnu" on kommentti. Itse teen Turussa, mutta jos asut Helsingissä, niin siellä on monia hyviä akupunkturisteja. Onnea hoidoille.


    • Pohjoisen tyttö

      No hei, laitoin tuossa 8.4. viestin, kun oli aika huima kokemus takana. Kävin siis nimenomaan migreenin hoitoon kokeilemassa tuota akupunktiota, kun pyörryin siihen melkein välittömästi.
      Minulla migreeni on hormonaalinen, kuukautiskiertoon sidottu. Nyt meni sitten ekat menkat ohi ilman migreeniä. Eli liekö vaikutus oli niin tehokas, varsinaista shokkihoitoa!
      Aion nyt mennä vielä kokeilemaan ainakin toisen kerran... Olen kuullut migreenipotilailta, että akupunktiosta todella löytyisi apua. Akupainallus voisi olla toinen vaihtoehtoinen ja varteenotettava hoitomuoto myös...
      Olen käyttänyt jos jonkinlaisia lääkkeitä, joten hartaasti toivon, että löytyisi lääkkeetön vaihtoehto...

    • Riitta

      Onko verenpaineeseen lääkitys? Minulla ei ollut paljon koholla, mutta kun oli päänsärkyjä, niin kokeiltiin verenpainelääkitystä. Auttoi!

    • tih

      Akupunktiolla on saatu nimenomaan hyviä tuloksia migreenin hoidossa ja korkea verenpaine usein kiinalaisessa lääketieteessä liittyy ns. samaan sisäelimeen,joten "taudin juurta" hoidettaessa voi saada helpotusta kumpaankin.Potilashaastattelun yhteydessä kannattaa mainita useampikin vaiva,koska ne saattavat liittyä toisiinsa.Hyvä akupunktuurihoitaja tai kiinalaisen lääketieteen asiantuntija osaa niiden perusteella määritellä juuri sopivan hoidon.

    • sirpa

      Kyllä on kokemusta ja hyvin toimii. Käyn puolivuosittain ja migreeni pysyy poissa. Aikaisemmin kärsin jatkuvista, kovista migreenikohtauksista. Nyt ei ole tarvinnut potea, kiitos siitä hyvän akuhoitajan.

    • jeZon^

      mulla ois tiedossa keino miten pääset mahdollisesti kokonaan eroon migreenistäsi...
      -eikä tarvi käyttää lääkkeitä, jotka tuhoaa lopullisesti suoliston...koska migreenin aiheuttaa suoliston epäkunto...
      -siis lääkkeet helpottaa kipua mutta kivun aiheuttajaa ei paranna ja sun täytyy siitä aloittaa!!!
      -(todennäköisesti neulat ei paranna suolistoa,mutta voi korvata lääkkeet)...
      -mun ei kannata selittää tässä sulle enempää, mutta sun pitää saada suolisto terveeksi...
      -missä paikkakunnalla asutte?...niin laitan lisätietoja sulle!!!!ps.verenpaine ongelmat voi saada kuriin myös.

      • ojram

        Haluaisin tietää, miten migreeni ja suolisto liittyvät yhteen? Olen kärsinyt migr. 9 vuotta, viimeiset viisi melkein viikoittain. 4 viikkoa sitten aloin syömään Gefiluskapseleita 1 aamuin illoin.Sen jälkeen ei ole migreeniä ollut. Miten tämä on mahdollista??


      • Nimetön
        ojram kirjoitti:

        Haluaisin tietää, miten migreeni ja suolisto liittyvät yhteen? Olen kärsinyt migr. 9 vuotta, viimeiset viisi melkein viikoittain. 4 viikkoa sitten aloin syömään Gefiluskapseleita 1 aamuin illoin.Sen jälkeen ei ole migreeniä ollut. Miten tämä on mahdollista??

        Aluksi yleisesti ottaen saa ite kukanenkin päättää pitääkö totena vai ei, mutta tutkimukset osoittaa seuraavaa...
        Vastustuskyvystä 80% on suolistossa.
        Ihminen ei saa norm. ruoasta kaikkea tarvitsemiansa (vitamiineja,kivenn.hivenaineet,hiilihydraatit,proteiinit,
        entsyymit,lipidit/sterodit).
        Tämä aiheuttaa sen että suolisto ei pysy kunnossa (eli bakteerikanta tuhoutuu kokonaan/osittain)ja joka taas aiheuttaa että solutkalvot (soluja ihmisellä 73bilj.)ei saa "rakennusaineksia", jotka pitävät joustavina ja terveinä.Tämän seurauksena solukalvo "koppuroituu" ja ei toimi oikein...siksi tulee erinnäisiä vaivoja, kuten (mm.migreeni,pääkivut,keliakia,laktoosi,siitepöly allergiat,kilpirauhas-vaivat, paino-ongelmat,vilustumiset,reuma,kihti,diabetes,sydän-ja verisuoni sairaudet,sappi,rasvamaksa,koleseroli,ym...)
        Siinäpä muutamia esimerkkejä...tuosta voi todeta että suolisto on aika tärkiä pitää kunnossa...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      2015
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1763
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1634
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1430
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      60
      1337
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      18
      1298
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1282
    8. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1221
    10. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      69
      1216
    Aihe