Onko kellään kokemusta sinkin käytöstä flunssan hoitoon? Auttaako? Olen 70v. nainen ja melkein aina talvisin flunssassa...
Sinkkiä flunssan hoitoon
3
432
Vastaukset
- Anonyymi
Sinkin pitäisi olla imeskeltävä tabletti. Niissäkin on eri muotoja, joista toiset vaikuttavat nielussa, toiset eivät. Eli pitäisi olla sinkkiasetaattimuodossa. Käsittääkseni niitä voi käyttää isompina annoksina flunssan aikaan tai pienempinä annoksina jatkuvasta. Pakkauksissa on ohjeet.
Itselläni on arpiset nielurisat, jotka helposti vähän kipeytyvät. Huono juttu korona-aikaan. Käytän varmuuden vuoksi imeskeltäviä sinkkitabletteja. Oma valmisteeni on edullinen, jossa on huonommin tehoavaa sinkkisitraattia. Olen kokenut valmisteen silti hyödylliseksi.
Käytän myös C-vitamiinia. Yleisesti ottaen antioksidanttien isoista annoksista ei ole hyötyä, päin vastoin, niistä on todettu olevan haittaa. En silti uskalla lopettaa C-vitamiinin käyttöä korona-aikaan.- Anonyymi
Olen käyttänyt imeskeltävää sinkkitablettia, mutta se aiheutti makuaistin tilapäisen heikkenemisen. Meni pari päivää ennen kuin maistoin taas kaiken normaalisti.
- Anonyymi
Vitamiinit a, c ja d. Ne sinkin kanssa parantavat vastustuskykyä. Noista jos pitäisi valita puolet, niin itse ottaisin vitamiinit c ja d.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400003264741- 162246
- 1942099
- 1071476
- 811397
- 74992
Nyt mielipiteitä kehiin?
Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu57977IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."
Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka2929Martina miehensä kanssa Malediiveilla.
Miksi täällä puhutaan erosta? Lensivät Dubaista Malediiveilĺe.119844Ei lumous lopu koskaan
Kerran kun tietyt sielut yhdistyvät kunnolla, ei irti pääse koskaan. Vaikka kuinka etsit muista ihmisistä sitä jotain tu59766