Onko kellään kokemusta sinkin käytöstä flunssan hoitoon? Auttaako? Olen 70v. nainen ja melkein aina talvisin flunssassa...
Vastaukset 3
- Anonyymi
Sinkin pitäisi olla imeskeltävä tabletti. Niissäkin on eri muotoja, joista toiset vaikuttavat nielussa, toiset eivät. Eli pitäisi olla sinkkiasetaattimuodossa. Käsittääkseni niitä voi käyttää isompina annoksina flunssan aikaan tai pienempinä annoksina jatkuvasta. Pakkauksissa on ohjeet.
Itselläni on arpiset nielurisat, jotka helposti vähän kipeytyvät. Huono juttu korona-aikaan. Käytän varmuuden vuoksi imeskeltäviä sinkkitabletteja. Oma valmisteeni on edullinen, jossa on huonommin tehoavaa sinkkisitraattia. Olen kokenut valmisteen silti hyödylliseksi.
Käytän myös C-vitamiinia. Yleisesti ottaen antioksidanttien isoista annoksista ei ole hyötyä, päin vastoin, niistä on todettu olevan haittaa. En silti uskalla lopettaa C-vitamiinin käyttöä korona-aikaan.- Anonyymi
Olen käyttänyt imeskeltävää sinkkitablettia, mutta se aiheutti makuaistin tilapäisen heikkenemisen. Meni pari päivää ennen kuin maistoin taas kaiken normaalisti.
- Anonyymi
Vitamiinit a, c ja d. Ne sinkin kanssa parantavat vastustuskykyä. Noista jos pitäisi valita puolet, niin itse ottaisin vitamiinit c ja d.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"
Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va641770Nainen, onko sinussa sitä aitoa feminiinisyyttä jäljellä
Vai onko se jäänyt meikkien, korujen, hameiden ym. alle peittoon? Onko naisellisuutesi aitoa vai opetettua? Jos teet nai3661189- 138973
Missäs se Miss Suomussalmi luuraa?
Jokin aika sitten eräs myyjätär tituleerasi itsensä Miss Suomussalmeksi. Asiakas oli kuulemma Tokmannin kassalla todennu16849Voisit nainen joskus vastata minulle
Ja antaa jotain itsestäsi. Pientä tunnistetta ja juttua itsestäsi ja meistä. Kannustan.63632- 41628
- 81626
Päälle hautaus?
Hautauksissa puhutaan päällehautauksista jos vaikka mies on kuollut ensin ja vaimo 20 vuotta myöhemmin! Todellisuudessa92585- 45518
- 47505