Olen suomalainen!

Tein juuri Iltasanomien testin ja se mukaan suonissani virtaa rasvatonta maitoa ja luunikin ovat sinivalkoiset! Käskivät luukuttamaan Kari Tapion Olen suomalainen.biisiä. Mä valitsin nyt kuitenkin sen alkuperäisen, Toto Cognuon El Italiano <3

https://www.youtube.com/results?search_query=ser italiano

128

893

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sain saman tuloksen.

      • Anonyymi

        Tuo ei taida pitää paikkaansa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo ei taida pitää paikkaansa!

        Miksei pitäisi, tein testin ja sain tuloksen.


    • Jotain epävarmuutta asiasta pitää sellaisella olla, jonka pitää testata, onko hän suomalainen.
      Itse tiedän olevani suomalainen ilman mitään testiäkään.

      • Anonyymi

        Kari Tapion laulamana siinä on oikea tunnelma ja sanoma. Italiaksi jää bliisuksi, ei tavoita samalla lailla.


      • Anonyymi

        Niin minäkin tiedän ja toisekseen en lue kyseistä lehteäkään.


      • Anonyymi

        Niin ja sinähän kirjoitat ja puhunet ongelmitta suomeakin,
        vaikka olet ollut poissa Suomesta. Jotkut on täällä ihan vaan sitä varten,
        ettei suomenkieli unohdu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja sinähän kirjoitat ja puhunet ongelmitta suomeakin,
        vaikka olet ollut poissa Suomesta. Jotkut on täällä ihan vaan sitä varten,
        ettei suomenkieli unohdu.

        Minunkin tuttu kävi Kanarialla ja Suomen kieli oli ihan ruosteessa
        kun tuli takaisin. Ellei kokassa.


      • Anonyymi

        Ei tietenkään ollut suomalainen, eikä hänestä tulekaan koskaan suomalaisra, minun tietääkseen hän on ilmiselvästi aito Nigerialainen rahanväärentäjä, eli Nigerialainen rahanpainaja, jolta Li Andersonille tulevat lainarahat, joita ei tarvitse maksaa pois. Senkun vaan tilaa lisää ja maksaa aidoilla euroilla miljoonan , niin saa miljardin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin minäkin tiedän ja toisekseen en lue kyseistä lehteäkään.

        Eihän Palomakaan omien sanojensa mukaan sellaista plaskaa lue.
        Miten nyt sitten sattuikin tuollaisen testin sieltä huomaamaan ihan lehteä avaamattakaan.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Eihän Palomakaan omien sanojensa mukaan sellaista plaskaa lue.
        Miten nyt sitten sattuikin tuollaisen testin sieltä huomaamaan ihan lehteä avaamattakaan.

        Oletko ihan päiväkirjaan kirjannut muistiin, mitä Paloma on joskus sanonut?

        Katkeraa, mietin tarkoitustasi?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oletko ihan päiväkirjaan kirjannut muistiin, mitä Paloma on joskus sanonut?

        Katkeraa, mietin tarkoitustasi?

        Ei minun tarvitse, kun muisti pelaa vielä vaikka tätä ikää jo alkaa ollakin.


    • Anonyymi

      Toto Cotugno

      Ploma Suomessa on 3 erityisen pyhää asiaa, joiden pilkkaamisesta joutuu huonoon valoon

      Kuusimetsä, hevonen ja lehmä
      Nämä ovat pelastaneet Suomen kansan vainolaista vastaan ja taloudellisesti

    • Anonyymi

      Jos kerran linkki piti laittaa niin olisit nyt edes laittanut linkin siihen testiin. Vähän piti kaivaa, mutta löytyihän tuo lopulta ja nyt pystyn osallistumaan keskusteluun.
      Testin mukaan olen "semisuomalainen". Ei kerrottu mitä suonissani virtaa eikä annettu musiikkisuositusta vaan:

      "Omaat kyllä suomalaisia piirteitä, mutta jotakin epäselvää tässä on... Etkö arvosta raastepöydän antimia tai onko sinusta ok jutustella mukavia hississä?
      On aika hommata sinivalkoiset lasit ja alkaa katsella maailmaa niiden läpi!"

      Kaipa tuo sitten kohdalleen osui, sillä en usko sinivalkoisten lasienkaan muuttavan suhtautumistani raastepöydän antimiin tai saavan minua jurottamaan hississä.

      Bessie

      • Anonyymi

        Jos siinä lukikin, että "haastepöydän antimia"?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos siinä lukikin, että "haastepöydän antimia"?

        No sitte

        Bessie


    • Anonyymi

      Älykkö teki IS:n "testin".

    • Anonyymi

      Vittuilijat hyökkää koko laajuudella paloman kimppuun 😬

      • Anonyymi

        Voi ei! Miten voi olla noin tylyä asennetta suomi24 morsiammelle!!?? Nyt kaikki suunnittelemaan häämekkoa , karvahattua ja huntua uudenvuoden häihin. Morsian paloma pyysi tuolla 80palstalla apua siihen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi ei! Miten voi olla noin tylyä asennetta suomi24 morsiammelle!!?? Nyt kaikki suunnittelemaan häämekkoa , karvahattua ja huntua uudenvuoden häihin. Morsian paloma pyysi tuolla 80palstalla apua siihen.

        No autoitko vai pelkästään nälvit?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No autoitko vai pelkästään nälvit?

        Onnittelin, mutta en antanut neuvoja, koska luotan hänen hyvään makuunsa.


    • Anonyymi

      Ihan olen sukulaissielu Paloman kanssa.
      On vissiin tullut kurria juotua kun luut on hapristuneet sinisiksi.
      Ai mistäkö tiedän? Käsi on paketissa :(

      Kiitos paloma kivasta italiano-versiosta - Tapio ei ole suursuosikkini ollenkaan, sikäli olen vissiin epäsuomalainen. Mutta entäs tämä:
      https://www.youtube.com/watch?v=F5zg_af9b8c&feature=youtu.be

      Mukavaa itsenäisyyspäivän iltaa kaikillen,
      yhdellä sormella, max kahdella :D

      • Ihoni nousee kananlihalle aina kuunnellessani Finlandiaa. Nyt oli siihen sovellettu aivan ihana video


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Ihoni nousee kananlihalle aina kuunnellessani Finlandiaa. Nyt oli siihen sovellettu aivan ihana video

        Eikös vain :D! Ihastuneita kommentteja tuli myös kun pistin linkin 'itsepäisyyspäivän' kunniaksi myös sukulaisille Amerikoihin.


    • Anonyymi

      Eeva Vekki sanoi hyvin linnan jatkoilla:
      ""Pimeää ja ahdistavaa niin kuin netin keskustelupalstalla""

    • Paras Linnan juhla tänä koronavuonna kuin mitä koskaan.

      En yhtään jäänyt kaipaamaan sitä iltapukukavalkadia. Saisivat ottaa uudeksi traditioksi tällaisen monipuolisen virtuaalisen Linnan juhlan. Oli enemmän silleen koko kansalle tarkoitettu.

      • Anonyymi

        Ehdottomasti samaa mieltä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehdottomasti samaa mieltä!

        Niin minäkin. Oli jo aika vaihtaa kättelyt ja patsastelut uuteen muotoon, vaikka osa varmasti kaipaa pukuloistoa.


      • Anonyymi

        En minä juhlapukuja sinänsä karsasta, mutta kun aina suunnilleen ne samat, tarpeeksi arvokkaat (muka) tai muuten muita paremmiksi kansalaisiksi arvotetut tyypit siellä patsastelee. Vuosi vuoden perään! Lähinnä tyyliin "teeveestä tuttu" olivatpa kuinka turhia julkkiksia tahansa. Pah! Ei ihan demokraattista, ei. Uusiksi koko juhlavieraslista, please! Jo ensi vuonna...?

        Mrs.W


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minä juhlapukuja sinänsä karsasta, mutta kun aina suunnilleen ne samat, tarpeeksi arvokkaat (muka) tai muuten muita paremmiksi kansalaisiksi arvotetut tyypit siellä patsastelee. Vuosi vuoden perään! Lähinnä tyyliin "teeveestä tuttu" olivatpa kuinka turhia julkkiksia tahansa. Pah! Ei ihan demokraattista, ei. Uusiksi koko juhlavieraslista, please! Jo ensi vuonna...?

        Mrs.W

        Ai persut vain?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai persut vain?

        Pikkuisen Eino Leinon runoa Tumma muutan - yhden sanan vain ;D)

        --- Tuo oli tumma maammon marja
        syntymässä säikähtänyt,
        näki persut kaikkialla,
        haltiat pahat havaitsi,
        ei hyviä ensinkänä. ---

        Mrs,W


    • https://www.is.fi/menaiset/vapaalla/art-2000007661246.html
      Tässä se puuttuva linkki.
      Jostain syystä se ilmestyi sivulleni Facebookiin.
      Tunnustin itseni liiankin hyvin testissä. Etenkin sen että kävellen mieluummin korttelin ympäri kunnes kuolen ennen kuin kysyn keneltäkään osoitetta. Nyt tosin viime vuosien aikana jopa minäkin olen opetellut löytämään perille google mapsin kanssa.

      Kyllähän Kari Tapio teki ihan ihanan COVERIN alkuperäisestä Toton El Italianosta. Suomalaiset sanat puree suomalaiseen, italialaiset italialaiseen. Näin se on maailman meno.

      • Mutta onkos tällä palstalla kukaan muu meistä italialainen (kuin sinä)?


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Mutta onkos tällä palstalla kukaan muu meistä italialainen (kuin sinä)?

        Mitä alemmaksi viestiketjussa siirryn, sitä alhaisemmiksi muuttuu asenteesi Palomaa kohtaan. Miksi? Onko hän jollain tavalla loukannut sinua, tai, onko hän mielestäsi liian älykäs palstalle?

        Meillä ei kaikilla taida olla varaa arvostella Palomaa.
        Hän on kannuksensa ansainnut, mutta kuinka meidän muiden tasoa voi mitata, kun emme ole hengentuotteistamme saaneet arvostelua muualla, kuin tällä palstalla, vain muutamien lausuntoina? Pari, kolme, mielestään kovin ansioitunutta arvostelijaa täällä on näkemykseni mukaan mukana, mutta ihan jokainen julkista julkaisemista harrastava, kirjankustantajan asiakas ei ole edes sinun tietoosi asiaa saattanut, koska arvostelut täällä tahtovat olla aidan alituksia tasoltansa arvosteltavan tuoteen laadusta ja lajista piittaamatta.
        Enemmänkin sanoisin, henkilön arvostelemista, laatuluokittamista omalla taidollaan. Kaikessa ja kaikissa ei ole kehumista!

        Onneksi et tunne kaikkia kirjainten perusteella, mutta luullahan voi aina.
        Kukin jatkaa tyylillään, joidenkin tyyli on muuttumattoman epäsuopeaa.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Mutta onkos tällä palstalla kukaan muu meistä italialainen (kuin sinä)?

        Nyt mä vasta tajusin mikä tuossa Ploman testituloksen julkaisemisessa hiertää.
        Hän häpeää suomalaisuutta niin, että verhoaa sen vieraskielisellä musiikilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt mä vasta tajusin mikä tuossa Ploman testituloksen julkaisemisessa hiertää.
        Hän häpeää suomalaisuutta niin, että verhoaa sen vieraskielisellä musiikilla.

        Onko hän ilmaissut häpeävänsä? PÄin vastoin olen ymmärtänyt , hän kehuu olevansa suomalainen!
        Teitä vain taitaa harmittaa, kun ette ymmärrä iltaliankieltä?

        Jostainhan täällä on jotain hampaan koloon löydettävä, muuten purekelu loppuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä alemmaksi viestiketjussa siirryn, sitä alhaisemmiksi muuttuu asenteesi Palomaa kohtaan. Miksi? Onko hän jollain tavalla loukannut sinua, tai, onko hän mielestäsi liian älykäs palstalle?

        Meillä ei kaikilla taida olla varaa arvostella Palomaa.
        Hän on kannuksensa ansainnut, mutta kuinka meidän muiden tasoa voi mitata, kun emme ole hengentuotteistamme saaneet arvostelua muualla, kuin tällä palstalla, vain muutamien lausuntoina? Pari, kolme, mielestään kovin ansioitunutta arvostelijaa täällä on näkemykseni mukaan mukana, mutta ihan jokainen julkista julkaisemista harrastava, kirjankustantajan asiakas ei ole edes sinun tietoosi asiaa saattanut, koska arvostelut täällä tahtovat olla aidan alituksia tasoltansa arvosteltavan tuoteen laadusta ja lajista piittaamatta.
        Enemmänkin sanoisin, henkilön arvostelemista, laatuluokittamista omalla taidollaan. Kaikessa ja kaikissa ei ole kehumista!

        Onneksi et tunne kaikkia kirjainten perusteella, mutta luullahan voi aina.
        Kukin jatkaa tyylillään, joidenkin tyyli on muuttumattoman epäsuopeaa.

        Älykäs? Nyt ollaan netissä keskustelemassa, joten ei tällä kenenkään älykkyyttä voi tietää.


      • Anonyymi

        "Tunnustin itseni liiankin hyvin testissä. Etenkin sen että kävellen mieluummin korttelin ympäri kunnes kuolen ennen kuin kysyn keneltäkään osoitetta."

        Tullaisiako muka Suomalaiset? Taisipas tulla taas pieni ivapiikki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älykäs? Nyt ollaan netissä keskustelemassa, joten ei tällä kenenkään älykkyyttä voi tietää.

        Tyhmän erottaa älykkäästä muutaman kirjoitetun sanan luettuaan, mutta kohtasin taas kirjoittajan jonka älykkyys ei näkynyt, ei edes kysymysmerkin kautta.

        Täällä näytään keskustelavanPalomasta a hänen tekemästään tekstistä.
        Joku teitä nyt Palomassa ärsyttää, ja se on just se hänen älykkyytensä jota täällä ei suvaita.

        Oi ihmiset toistanne ymmärtäkää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä alemmaksi viestiketjussa siirryn, sitä alhaisemmiksi muuttuu asenteesi Palomaa kohtaan. Miksi? Onko hän jollain tavalla loukannut sinua, tai, onko hän mielestäsi liian älykäs palstalle?

        Meillä ei kaikilla taida olla varaa arvostella Palomaa.
        Hän on kannuksensa ansainnut, mutta kuinka meidän muiden tasoa voi mitata, kun emme ole hengentuotteistamme saaneet arvostelua muualla, kuin tällä palstalla, vain muutamien lausuntoina? Pari, kolme, mielestään kovin ansioitunutta arvostelijaa täällä on näkemykseni mukaan mukana, mutta ihan jokainen julkista julkaisemista harrastava, kirjankustantajan asiakas ei ole edes sinun tietoosi asiaa saattanut, koska arvostelut täällä tahtovat olla aidan alituksia tasoltansa arvosteltavan tuoteen laadusta ja lajista piittaamatta.
        Enemmänkin sanoisin, henkilön arvostelemista, laatuluokittamista omalla taidollaan. Kaikessa ja kaikissa ei ole kehumista!

        Onneksi et tunne kaikkia kirjainten perusteella, mutta luullahan voi aina.
        Kukin jatkaa tyylillään, joidenkin tyyli on muuttumattoman epäsuopeaa.

        Kyllähän kaikilla on varaa arvostella, jos jonkun persoona aiheuttaa ärtymystä.
        Ja sinäkin nyt arvostelet toisia kirjoittajia.
        Onhan kukollakin kannukset, vaikka ei ole mitään mainittavaa tehnyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyhmän erottaa älykkäästä muutaman kirjoitetun sanan luettuaan, mutta kohtasin taas kirjoittajan jonka älykkyys ei näkynyt, ei edes kysymysmerkin kautta.

        Täällä näytään keskustelavanPalomasta a hänen tekemästään tekstistä.
        Joku teitä nyt Palomassa ärsyttää, ja se on just se hänen älykkyytensä jota täällä ei suvaita.

        Oi ihmiset toistanne ymmärtäkää.

        Sinä älykkäänä veit taas kirjoituksesi henkilöön. Hattuako pitäisi nyt sinulle nostaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko hän ilmaissut häpeävänsä? PÄin vastoin olen ymmärtänyt , hän kehuu olevansa suomalainen!
        Teitä vain taitaa harmittaa, kun ette ymmärrä iltaliankieltä?

        Jostainhan täällä on jotain hampaan koloon löydettävä, muuten purekelu loppuu.

        Noh, noh äläs nyt. Jos suomalaisuudestaan tekee aloituksen ja julkaisee testituloksen missä kehoitetaan kuuntelemaan Kari Tapiota, nikn miksei linkittänyt sitä?
        Kyllähän Paloman suomalaisiin kohdistuneet mollaamiset vaikuttavat siihen miellänkö hänet suomalaiseksi.

        Totta on, että en osaa italiaa kuin ne peruskliseiset lauseet jotka opiskelin ensimmäistä 70-luvulla tehtyä turistimatkaa varten. Onhan niitä kliseisiä lauseita kertynyt sittemmin lisää.
        En ole italian kielen taidoista kateellinen kuten en muustakaan. En ole sitä tyyppiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyhmän erottaa älykkäästä muutaman kirjoitetun sanan luettuaan, mutta kohtasin taas kirjoittajan jonka älykkyys ei näkynyt, ei edes kysymysmerkin kautta.

        Täällä näytään keskustelavanPalomasta a hänen tekemästään tekstistä.
        Joku teitä nyt Palomassa ärsyttää, ja se on just se hänen älykkyytensä jota täällä ei suvaita.

        Oi ihmiset toistanne ymmärtäkää.

        Älykkyyttäkö se nyt sitten on, että tulee sotkemaan Suomen itsenäisyyttä julistavan ketjun 80 palstalla kääntäen puheet itseensä?
        Tekee aloituksen julistaakseen suomalaisuuttaan ja linkittää siinä italian kielisen kappaleen?

        Taidat kuulua samaan älykkyystasoon hänen kanssaan 😖


      • Anonyymi

        Ilmestyi Facebookiin kuin kalakassi portaillesi taannoin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Noh, noh äläs nyt. Jos suomalaisuudestaan tekee aloituksen ja julkaisee testituloksen missä kehoitetaan kuuntelemaan Kari Tapiota, nikn miksei linkittänyt sitä?
        Kyllähän Paloman suomalaisiin kohdistuneet mollaamiset vaikuttavat siihen miellänkö hänet suomalaiseksi.

        Totta on, että en osaa italiaa kuin ne peruskliseiset lauseet jotka opiskelin ensimmäistä 70-luvulla tehtyä turistimatkaa varten. Onhan niitä kliseisiä lauseita kertynyt sittemmin lisää.
        En ole italian kielen taidoista kateellinen kuten en muustakaan. En ole sitä tyyppiä.

        Ei kannata olla noin herkkänahkainen. Vai onko se itsetunnon heikkoutta? Minä olen täysin suomalainen ja ollut aina ylpeä ja toitottanut suomalaisuuttani maailmalla, jopa edustanut virallisesti. MUTTA tarkastelen suomalaisuutta kaikkien näiden vuosien jälkeen ikään kuin ulkoapäin ja näen suomalaisen kulttuurin sekä syntyperäisen että ulkomaalaisen näkökulmasta. Se ei ole mollaamista,
        ***
        En minä italiaa osaa viittä sanaa enempää. Pointti oli se että "Olen suomalainen" on alkuperäinen italialainen biisi.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Ei kannata olla noin herkkänahkainen. Vai onko se itsetunnon heikkoutta? Minä olen täysin suomalainen ja ollut aina ylpeä ja toitottanut suomalaisuuttani maailmalla, jopa edustanut virallisesti. MUTTA tarkastelen suomalaisuutta kaikkien näiden vuosien jälkeen ikään kuin ulkoapäin ja näen suomalaisen kulttuurin sekä syntyperäisen että ulkomaalaisen näkökulmasta. Se ei ole mollaamista,
        ***
        En minä italiaa osaa viittä sanaa enempää. Pointti oli se että "Olen suomalainen" on alkuperäinen italialainen biisi.

        Aijjai paloma, jos kuka niin sinä itse olet herkkänahkainen. Juuri valitit sitä itsekkin ja aioit alkaa kasvattaa paksumpaa nahkaa, että pystyisit olemaan palstalla. Vain onko se itsetunnon heikkoutta? Kysy sitä ensin itseltäsi! Koko aja trolleistakin iniset, jos joku vähän letkauttaa ja muistuttaa sinua omista sanoistasi. Tuota sanotaan Suomessa myös kaksinaamaisuudeksi.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Ei kannata olla noin herkkänahkainen. Vai onko se itsetunnon heikkoutta? Minä olen täysin suomalainen ja ollut aina ylpeä ja toitottanut suomalaisuuttani maailmalla, jopa edustanut virallisesti. MUTTA tarkastelen suomalaisuutta kaikkien näiden vuosien jälkeen ikään kuin ulkoapäin ja näen suomalaisen kulttuurin sekä syntyperäisen että ulkomaalaisen näkökulmasta. Se ei ole mollaamista,
        ***
        En minä italiaa osaa viittä sanaa enempää. Pointti oli se että "Olen suomalainen" on alkuperäinen italialainen biisi.

        Oletko pohtinut koskaan sitä, mikä tarve sinulla on tuohon tarkasteluun?

        Olen toki lukenut täältä, että sinä pidät loukkauksena sitä, jos sinun tekstiisi esittää kysymyksen, mutta kysynpä kuitenkin. Itse näet olen kokenut nämä sinun tarkastelut siten, että sinulla on se heikko itsetunto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aijjai paloma, jos kuka niin sinä itse olet herkkänahkainen. Juuri valitit sitä itsekkin ja aioit alkaa kasvattaa paksumpaa nahkaa, että pystyisit olemaan palstalla. Vain onko se itsetunnon heikkoutta? Kysy sitä ensin itseltäsi! Koko aja trolleistakin iniset, jos joku vähän letkauttaa ja muistuttaa sinua omista sanoistasi. Tuota sanotaan Suomessa myös kaksinaamaisuudeksi.

        "Tuota sanotaan Suomessa myös kaksinaamaisuudeksi."

        Ei sanota.
        Kaksinaamaisuus on kyllä jotain muuta, Valheellisuutta, vilpillisyyttä, silleen. Puurot ja talkkunavelli sekaisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tuota sanotaan Suomessa myös kaksinaamaisuudeksi."

        Ei sanota.
        Kaksinaamaisuus on kyllä jotain muuta, Valheellisuutta, vilpillisyyttä, silleen. Puurot ja talkkunavelli sekaisin.

        Mitä se sellainen sitten on, kun on eri säännöt itselle kuin muille?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oletko pohtinut koskaan sitä, mikä tarve sinulla on tuohon tarkasteluun?

        Olen toki lukenut täältä, että sinä pidät loukkauksena sitä, jos sinun tekstiisi esittää kysymyksen, mutta kysynpä kuitenkin. Itse näet olen kokenut nämä sinun tarkastelut siten, että sinulla on se heikko itsetunto.

        Ei mitään tarvetta, eikä mitään tällaista jatkuvaa tarkkailua edes tapahdu. Huomioni ovat täysin spontaaneja. Esimerkiksi tuolla toisessa osiossa ketjussa jossa puhuttiin kielenkäytön rikkaruohoista asettin esimerkiksi kielenkäytön kulttuurisidonnaisuudesta juuri tuon kohteliaisuussanojen puuttumisen kertomassani tilanteessa.
        Miten se voisi mahdollisesti kuvastaa kenenkään heikkoa itsetunto on kyllä minulle täysi mysteeri.
        Tottakai minulta saa kysyä ja yritän myös vastata, jos kysyy asiallisesti heittämättä herjaa samanaikaisesti, mutta loukkauksiin ja nimittelyihin en vastaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Tunnustin itseni liiankin hyvin testissä. Etenkin sen että kävellen mieluummin korttelin ympäri kunnes kuolen ennen kuin kysyn keneltäkään osoitetta."

        Tullaisiako muka Suomalaiset? Taisipas tulla taas pieni ivapiikki.

        Itseironiaa. Suoraan testistä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä alemmaksi viestiketjussa siirryn, sitä alhaisemmiksi muuttuu asenteesi Palomaa kohtaan. Miksi? Onko hän jollain tavalla loukannut sinua, tai, onko hän mielestäsi liian älykäs palstalle?

        Meillä ei kaikilla taida olla varaa arvostella Palomaa.
        Hän on kannuksensa ansainnut, mutta kuinka meidän muiden tasoa voi mitata, kun emme ole hengentuotteistamme saaneet arvostelua muualla, kuin tällä palstalla, vain muutamien lausuntoina? Pari, kolme, mielestään kovin ansioitunutta arvostelijaa täällä on näkemykseni mukaan mukana, mutta ihan jokainen julkista julkaisemista harrastava, kirjankustantajan asiakas ei ole edes sinun tietoosi asiaa saattanut, koska arvostelut täällä tahtovat olla aidan alituksia tasoltansa arvosteltavan tuoteen laadusta ja lajista piittaamatta.
        Enemmänkin sanoisin, henkilön arvostelemista, laatuluokittamista omalla taidollaan. Kaikessa ja kaikissa ei ole kehumista!

        Onneksi et tunne kaikkia kirjainten perusteella, mutta luullahan voi aina.
        Kukin jatkaa tyylillään, joidenkin tyyli on muuttumattoman epäsuopeaa.

        Miksi minusta aloit kirjoittamaan jotain sekavaa?
        Pysy aloituksen aiheessa. Aloituksen aihe on Paloma, enkä minä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tyhmän erottaa älykkäästä muutaman kirjoitetun sanan luettuaan, mutta kohtasin taas kirjoittajan jonka älykkyys ei näkynyt, ei edes kysymysmerkin kautta.

        Täällä näytään keskustelavanPalomasta a hänen tekemästään tekstistä.
        Joku teitä nyt Palomassa ärsyttää, ja se on just se hänen älykkyytensä jota täällä ei suvaita.

        Oi ihmiset toistanne ymmärtäkää.

        """Täällä näytään keskustelavanPalomasta a hänen tekemästään tekstistä."""

        Täällä keskustellaan aloituksen aiheesta, elikkä Palomasta ja hänen suomalaisuudestaan.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Ei kannata olla noin herkkänahkainen. Vai onko se itsetunnon heikkoutta? Minä olen täysin suomalainen ja ollut aina ylpeä ja toitottanut suomalaisuuttani maailmalla, jopa edustanut virallisesti. MUTTA tarkastelen suomalaisuutta kaikkien näiden vuosien jälkeen ikään kuin ulkoapäin ja näen suomalaisen kulttuurin sekä syntyperäisen että ulkomaalaisen näkökulmasta. Se ei ole mollaamista,
        ***
        En minä italiaa osaa viittä sanaa enempää. Pointti oli se että "Olen suomalainen" on alkuperäinen italialainen biisi.

        Voi jukra, ei se minun herkkänahkaisuuttani ollut eikä huonoa itsetuntoa. Se oli minun ymmärtämättömyyttäni. En hoksannut, että sinulla on huonot käytöstavat kuten suvullasi. Ainakin sisaresi lapselle vielä periytyneet. Elikkä pistetään ne aiemmatkin "sammakkosi" tämän suomalaisuuden kämmin ja itsenäisyyspäivämme epäkunnioittamisen sumaan.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Itseironiaa. Suoraan testistä.

        Miten voit sit olla noin nynnerö, kun olet kuitenkin mainostanut hyvää kielitaitoasi ja sosiaalista minääsi?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko hän ilmaissut häpeävänsä? PÄin vastoin olen ymmärtänyt , hän kehuu olevansa suomalainen!
        Teitä vain taitaa harmittaa, kun ette ymmärrä iltaliankieltä?

        Jostainhan täällä on jotain hampaan koloon löydettävä, muuten purekelu loppuu.

        """Onko hän ilmaissut häpeävänsä? PÄin vastoin olen ymmärtänyt , hän kehuu olevansa suomalainen!"""

        Mutta sehän oli hänellä itseironiaa (kieli poskessa), että hänkö muka suomalainen.
        Et ymmärrä häne korkeatasoista huumoriaan.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Miksi minusta aloit kirjoittamaan jotain sekavaa?
        Pysy aloituksen aiheessa. Aloituksen aihe on Paloma, enkä minä.

        OIkeastaan, ekö huomannut toimivasi juui niin, kuin yrität tois/i/e(le opettaa?

        Itse kerrot vain mitä Paloma teki, tai miä ei tehnyt!
        Et taida olla kovin vahvoilla!!!!"
        Olenkin aina epäillyt, ettet ymmärrä kaiken tarkoitusta, valitan, ei se ole kiva kun oikoo ja opettaa muita, mutta itse menee aidan ali!

        En keskustele kanssasi, kovapäisys (jääräpäisyys) ei ole minun lajini. Kun huomaan ettei toinen ymmärrä lukemaansa, eikä tekemäänsä, minä katson olevani viisaampi ja lopetan keskustelun, koska se ei tuota hyvää hedelmää!


      • Anonyymi kirjoitti:

        OIkeastaan, ekö huomannut toimivasi juui niin, kuin yrität tois/i/e(le opettaa?

        Itse kerrot vain mitä Paloma teki, tai miä ei tehnyt!
        Et taida olla kovin vahvoilla!!!!"
        Olenkin aina epäillyt, ettet ymmärrä kaiken tarkoitusta, valitan, ei se ole kiva kun oikoo ja opettaa muita, mutta itse menee aidan ali!

        En keskustele kanssasi, kovapäisys (jääräpäisyys) ei ole minun lajini. Kun huomaan ettei toinen ymmärrä lukemaansa, eikä tekemäänsä, minä katson olevani viisaampi ja lopetan keskustelun, koska se ei tuota hyvää hedelmää!

        Et keskustele kanssani? No keskustelethan nytkin.

        """Itse kerrot vain mitä Paloma teki, tai miä ei tehnyt!"""
        Sehän se on tämän aloituksen aihe tuo Paloma.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Ei mitään tarvetta, eikä mitään tällaista jatkuvaa tarkkailua edes tapahdu. Huomioni ovat täysin spontaaneja. Esimerkiksi tuolla toisessa osiossa ketjussa jossa puhuttiin kielenkäytön rikkaruohoista asettin esimerkiksi kielenkäytön kulttuurisidonnaisuudesta juuri tuon kohteliaisuussanojen puuttumisen kertomassani tilanteessa.
        Miten se voisi mahdollisesti kuvastaa kenenkään heikkoa itsetunto on kyllä minulle täysi mysteeri.
        Tottakai minulta saa kysyä ja yritän myös vastata, jos kysyy asiallisesti heittämättä herjaa samanaikaisesti, mutta loukkauksiin ja nimittelyihin en vastaa.

        Sinun tarkkailusi on sitä, että yksi suomalainen vastaan muu maailma (kuten tuolla toisessa osiossa käy ilmi).


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Ei kannata olla noin herkkänahkainen. Vai onko se itsetunnon heikkoutta? Minä olen täysin suomalainen ja ollut aina ylpeä ja toitottanut suomalaisuuttani maailmalla, jopa edustanut virallisesti. MUTTA tarkastelen suomalaisuutta kaikkien näiden vuosien jälkeen ikään kuin ulkoapäin ja näen suomalaisen kulttuurin sekä syntyperäisen että ulkomaalaisen näkökulmasta. Se ei ole mollaamista,
        ***
        En minä italiaa osaa viittä sanaa enempää. Pointti oli se että "Olen suomalainen" on alkuperäinen italialainen biisi.

        Tekisi mieli kysyä tai oikeastaan kysyn: Kuinka kauan jatkat persujen innoittaman huuhaan toistamista? Ensinnäkin suomalaisen median mollaaminen. Suomalaisen lehdistön luotettavuus on todettu kansainvälisissä mittauksissa useana vuotena erittäin korkeaksi.
        Toiseksi syyllistyt vääristelevien kirjoitusten suoltamiseen. Mieleeni tulee lähinnä keskustelu , jota käytiin Lähi-Idässä vangiksi joutuneiden suomalaisäitien lasten kohtalosta.
        Sivuutit varsinaisen kysymyksen ja keskityit kuvailemaan satumaisen kaunista näköalaa ja ilmaston lämpimyyttä. Mieleesi ei juolahtanut se, kuinka ankeasti nuo lapset asuivat teltoissa yliahtaalla vankileirillä eikä sitä, saivatko lapset riittävästi ruokaa tai oliko heillä telttaelämään kunnon varusteet, entä sitten tarpeellinen lääkitys.
        Täällä lestadiolaisten kesäjuhlissa alue muuttuu hetkessä sateen sattuessa kuravelliksi, miksei se muuttuisi sielläkin.
        Toisaalta Lapin sodan alkaessa minulla oli toisinaan nälkä. Sen muistan, mutta en sitä kaunista maisemaa, josta myöhemmin olen ottanut upeita valokuvia .


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tekisi mieli kysyä tai oikeastaan kysyn: Kuinka kauan jatkat persujen innoittaman huuhaan toistamista? Ensinnäkin suomalaisen median mollaaminen. Suomalaisen lehdistön luotettavuus on todettu kansainvälisissä mittauksissa useana vuotena erittäin korkeaksi.
        Toiseksi syyllistyt vääristelevien kirjoitusten suoltamiseen. Mieleeni tulee lähinnä keskustelu , jota käytiin Lähi-Idässä vangiksi joutuneiden suomalaisäitien lasten kohtalosta.
        Sivuutit varsinaisen kysymyksen ja keskityit kuvailemaan satumaisen kaunista näköalaa ja ilmaston lämpimyyttä. Mieleesi ei juolahtanut se, kuinka ankeasti nuo lapset asuivat teltoissa yliahtaalla vankileirillä eikä sitä, saivatko lapset riittävästi ruokaa tai oliko heillä telttaelämään kunnon varusteet, entä sitten tarpeellinen lääkitys.
        Täällä lestadiolaisten kesäjuhlissa alue muuttuu hetkessä sateen sattuessa kuravelliksi, miksei se muuttuisi sielläkin.
        Toisaalta Lapin sodan alkaessa minulla oli toisinaan nälkä. Sen muistan, mutta en sitä kaunista maisemaa, josta myöhemmin olen ottanut upeita valokuvia .

        Jos odotit tähän vastausta niin voin vain sanoa että minulla ei ole aavistustakaan mistä puhut.
        Siksi oletin että kysymys oli osoitettu jollekin toiselle henkilölle.

        Minä luotan valtavirtamediaan ja Suomessa Helsingin Sanomat on mielestäni se joka edustaa kansainvälisen tason tutkivaa, objektiivista ja ammattitaitoista journalismia parhaiten.
        Mitä vääristeleviä kirjoituksia?


    • Anonyymi

      Semisuomalainen

      Omaat kyllä suomalaisia piirteitä, mutta jotakin epäselvää tässä on... Etkö arvosta raastepöydän antimia tai onko sinusta ok jutustella mukavia hississä?
      On aika hommata sinivalkoiset lasit ja alkaa katsella maailmaa niiden läpi!

      Jotain kummaa on tuloksessa. Arvostan raastepöydän antimia ja kerroin käyväni siihen pöytään. Juttelen hississä, en tuiottele kengänkärkiä.

      • Olen niin suomalainen kuin vain olla ja voi. Todennäköisesti luunikin ovat sinivalkoiset ja veren tilalla virtaa rasvaton maito, tosin nykyisini raikas vesi.


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Olen niin suomalainen kuin vain olla ja voi. Todennäköisesti luunikin ovat sinivalkoiset ja veren tilalla virtaa rasvaton maito, tosin nykyisini raikas vesi.

        Oletko sinäkin siis niitä nynnyjä, jotka eivät uskalla avata suutaan ja kysyä apua vieraalta ihmiseltä, jos ei löydä jotain paikkaa, vaan kulkee mieluummin ympäri korttelia kunnes kuolee.

        Suomalainen sanonta: "Kielihän se tietä halkaisee".
        Oma kokemukseni Suomesta, ainakin entisellä kotipaikkakunnallani on se, että siellä kaupassakin kysytään, että mistäs sinä tuota löysit, jos ostoskorissa on jotain mitä toinen on etsimässä. Sitä suomalaista uteliaisuutta, sanoisin.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Olen niin suomalainen kuin vain olla ja voi. Todennäköisesti luunikin ovat sinivalkoiset ja veren tilalla virtaa rasvaton maito, tosin nykyisini raikas vesi.

        Taitaa olla kotikilju, mikä siellä rööreissä rohisee.


    • Anonyymi

      Öljyvaltiot eivät ota mus limimatuja eli minkäänlaisia Niitä käytännössä ollenkaan, yhteensä
      Saudi-Arabia 561 pakolaista.
      Kuwait 614 pakolaista.
      Qatar 133 pakolaista.
      Bahrain 311 pakolaista.
      Oman 151 pakolaista.
      Yhdistyneet Arabiemiraatit 417

      Kyseiset valtiot ovat ottaneet yhteensä vähemmän kuin Suomi. Kun 1600 euroa saava eläkeläinen haluaa Niitä lisää, miksi sellaista voisi kutsua? EUssa on äärityhmien vähentämisohjelma

      • Anonyymi

        Ovatko nuo maat ottaneet suomen kansalisia?
        Vai, kuinka se suomalaisuuteen liitty?


    • Anonyymi

      Haluatko Paloma, että tässä ketjussa annetaan vinkkejä hääpukeutumiseesu ja onnentoivotuksia?

      "Ei kysyvä tieltä eksy"?

      • Otan asian puheeksi joku toinen kerta, vaikka sitten kun tiedän ajan ja paikan. Kiitos vain tarjouksesta.


    • Suomalainen laulaa italiaksi. On kuin tummaihoinen kaveri lauloi "olen suomalainen" ja romani pani paremmaksi, lauloi "mä joka päivä työtä teen".

      • Anonyymi

        Kanto, kuulit sanat hiukan väärin matti-teppo laulaa noin. Ruotsinlaivakaraokessa roma ni laulaa mä joku päivä töihin meen
        Teppo on se oppinut ylioppilas. Matti peruskoululainen ( keskikoulu) Kävivät klassisen lyseon, kumpikaan ei osaa sanaakaan englantia, vähän pakkoruotsia ja sitten kreikkaa ja latinaa
        Globalisaatiossa pärjäävät hyvin näillä


    • Anonyymi

      Huumorillahan tuollaiset testit pitäisi ottaa, mutta siltikin mua ärsyttää.:))))

      Kahlasin nuo kysymykset läpi ja siellä oli monta sellaista, johon en löytänyt vaihtoehtoa.

    • Anonyymi

      Kirja väärinpäin. Adler und Taube, Goethe, kotka ja kyyhky. Plomaa on helppo lukea kuin kirjaa. Mutta hänen stalkkaajiltaan menee terä sen takia, että he eivät lue ollenkaan oikein, kirja on ylösalaisin

      Ploma on kunnianhimoinen ja hänellä on nyt näytön paikka kulttuurisesti, siivet kannattaa pitää levällään Sturm und Drang -vauhdissa

    • Anonyymi

      Ploma "En minä italiaa osaa viittä sanaa enempää. Pointti oli se että "Olen suomalainen" on alkuperäinen italialainen biisi"

      Et niin, sinulla on väärä artikkeli, pitää olla il ja eliisio. Livornossa sitten lisää, tämä ei olekaan pointti, opit helposti tietenkin

      Pointti itse asiassa on lievä ruosutauti, vaikka et ruosuihin lukeudu, ihan pikkuinen vain. Ruosutauti on se, kun meni Ruotsiin ja vietiin identiteetti mutta sai parkettilattian. Se syö ruosua mutta elintaso korvasi syönnin

      Sitten Ruotsi romahti, 2 autotehdasta meni ulkkareille, maturikokset painaa naurettavahyysäily ... ja Suomi-elintaso nousi

      Ruosuilta vietiin identiteetti, kieli tuhottiiin meänkieleksi, parkettilattia saatiin
      Mutta Suomessa säilyi identeetti, kieli ja tuli myös parkettilattia

      Ruosutauti on se kun harmittaa ja pitää vähätellä, että kaikki on kuitenkin ulkotuontia, ei teillä mitään omaa ole. Identiteettiäkään, ...ma ancora, il maestro non e severo mutta ei opettaja pahaa tarkoita

      • :)
        Arvelinkin että artikkeli oli väärin, mutta sillä nimellä se oli Youtubessa.

        Minun ponttini oli se että en itsekään edes tiennyt silloin vuosia sitten että "olen suomalainen" onkin "italiano vero". Siitä miten on vain vähän alkuperäistä suomalaista populäärikulttuurissa. No, Uuno Turhapuro ja Spede Pasanen ja Katri Heluna ja puhelinlangat laulaa, mutta ei niillä voi elvistellä. Syvädyykkaus näin itsenäisyyspäivän aikaan Väinö Linnaaan ja Tuntemattomaan sotilaaseen. Katselin muuten eilen illalla suomalaisen dokumenttifilmin "Julma maa". Ei kauhean kivaa katseltavaa, mutta selitti jotain asioita.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        :)
        Arvelinkin että artikkeli oli väärin, mutta sillä nimellä se oli Youtubessa.

        Minun ponttini oli se että en itsekään edes tiennyt silloin vuosia sitten että "olen suomalainen" onkin "italiano vero". Siitä miten on vain vähän alkuperäistä suomalaista populäärikulttuurissa. No, Uuno Turhapuro ja Spede Pasanen ja Katri Heluna ja puhelinlangat laulaa, mutta ei niillä voi elvistellä. Syvädyykkaus näin itsenäisyyspäivän aikaan Väinö Linnaaan ja Tuntemattomaan sotilaaseen. Katselin muuten eilen illalla suomalaisen dokumenttifilmin "Julma maa". Ei kauhean kivaa katseltavaa, mutta selitti jotain asioita.

        Se "puhelinlangat laulaa" on alkuperältään ruotsalainen kansanlaulu.
        Sen esitti aikoinaan Palle Ramstedt och Köttbullapojkarna.
        Kappaleen nimi on muistaakseni "Svenska talande bättre Pippi Långstrump".

        Tulla tänne ja nuolla vähän kiiltoa mun saapakseen!


      • """ Ruosutauti on se, kun meni Ruotsiin ja vietiin identiteetti mutta sai parkettilattian."""

        Meniköhän identiteettini nyt puolitoista vuotta sitten, kun yli 50 vuoden täällä asumisen jälkeen sain parkettilattian.
        Pikkusen harmittaa, kun keittiöönkin laittoivat parketin, sellainen sottapytty kun olen. Onneksi kuitenkin kylppäriin laittoivat klinkkerit. Olisin kyllä mielellään halunnut keittiöönkin, ainakin tuohon hellan, tiskipenkin, jääkaapin eteen.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        :)
        Arvelinkin että artikkeli oli väärin, mutta sillä nimellä se oli Youtubessa.

        Minun ponttini oli se että en itsekään edes tiennyt silloin vuosia sitten että "olen suomalainen" onkin "italiano vero". Siitä miten on vain vähän alkuperäistä suomalaista populäärikulttuurissa. No, Uuno Turhapuro ja Spede Pasanen ja Katri Heluna ja puhelinlangat laulaa, mutta ei niillä voi elvistellä. Syvädyykkaus näin itsenäisyyspäivän aikaan Väinö Linnaaan ja Tuntemattomaan sotilaaseen. Katselin muuten eilen illalla suomalaisen dokumenttifilmin "Julma maa". Ei kauhean kivaa katseltavaa, mutta selitti jotain asioita.

        Jos silloin vuosia sitten teit sellaisen suoraviivaisen johtopäätöksen että kappale on alkuperältään suomalainen koska kappaleen nimi on "Olen suomalainen" ja sanoituksesta alusta loppuun toistetaan suorastaan kiusallisella tavalla erilaisia mukasuomalaisia piirteitä ja ominaisuuksia, niin lähinnä se taitaa kertoa siitä, että että populaarikulttuuri ei kiinnostanut sinua, et sitä seurannut ja onnistuit jopa olemaan kuulematta popmusiikkia hitteineen.
        Ehkä et silloin ollut Euroopassa? Täällä Suomessa(kin) alkuperäinen "L 'italiano" oli niin suosittu, ettei sen kuulemiselta voinut välttyä.

        Vaikka ulkosuomalainen oletkin, niin silti yllättävän vähän tiedät suomalaisesta populaari/iskelmä/rock ym. kulttuurista. Aniharvalle suomalaiselle juolahtaa tässä yhteydessä ensimmäisenä mieleen Uuno Turhapuro ja Spede Pasanen, Katri-Helena ehkä joillekin. Katri-Helena esitti suuren suomalaisen nimen Toivo Kärjen sävellyksiä.
        Kirjoitat ettet tiennyt "Siitä miten on vain vähän alkuperäistä suomalaista populäärikulttuurissa." Olen sitä mieltä, että meillä on aika paljon alkuperäistä suomalaista myös populaarikulttuurissa (laajemmin ymmärrettynä), sinä vain et tiedä siitä tai et ole ajatellut asiaa. Aloitapa nyt vaikka 1900 luvun alusta ja jatka tähän päivään
        saakka, ehkä sen tehtyäsi olet valmis tarkastelemaan kantaasi asiasta "alkuperäistä suomalaista jne.".

        Bessie


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        """ Ruosutauti on se, kun meni Ruotsiin ja vietiin identiteetti mutta sai parkettilattian."""

        Meniköhän identiteettini nyt puolitoista vuotta sitten, kun yli 50 vuoden täällä asumisen jälkeen sain parkettilattian.
        Pikkusen harmittaa, kun keittiöönkin laittoivat parketin, sellainen sottapytty kun olen. Onneksi kuitenkin kylppäriin laittoivat klinkkerit. Olisin kyllä mielellään halunnut keittiöönkin, ainakin tuohon hellan, tiskipenkin, jääkaapin eteen.

        Penkilläkö Ruotsissa tiskataan? Suomessa on tiskipöytä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Penkilläkö Ruotsissa tiskataan? Suomessa on tiskipöytä.

        Joo, en minä pöydällä tiskaa.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Joo, en minä pöydällä tiskaa.

        Suomessa tiskipöytä on tiskaamiseen tarkoitettu, penkillä istutaan, ruokapöytä on ruokailua varten.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa tiskipöytä on tiskaamiseen tarkoitettu, penkillä istutaan, ruokapöytä on ruokailua varten.

        Meillä oli kotona ( siellä Suomessa) tiskipenkki sen jälkeen, kun lopetettiin soikossa tiskaaminen pöydällä.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Meillä oli kotona ( siellä Suomessa) tiskipenkki sen jälkeen, kun lopetettiin soikossa tiskaaminen pöydällä.

        Meillä Suomessa tiskipöydässä on tiskialtaat joissa astiat pestään, ellei taloudessa ole astianpesukonetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä Suomessa tiskipöydässä on tiskialtaat joissa astiat pestään, ellei taloudessa ole astianpesukonetta.

        Pitää ne tiskialtaat silti olla, vaikka on kone. Astioiden kuivauskaappi on suomalaista keksintöä, joissakin maissa kuivataan vieläkin kaikki pyyheliinalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitää ne tiskialtaat silti olla, vaikka on kone. Astioiden kuivauskaappi on suomalaista keksintöä, joissakin maissa kuivataan vieläkin kaikki pyyheliinalla.

        Mutta tiesitkö sen että latinomaissa asunnosta viedään hanat kaapit rakenteet mukana ja huone myydään tyhjänä

        Tunsin Ottonin ja Gattin jotka veivät lähtiessään Suomessakin keittiön mukanaan tuhoten huoneen kokonasn

        Välomeren Tapoja, on niin paljon


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta tiesitkö sen että latinomaissa asunnosta viedään hanat kaapit rakenteet mukana ja huone myydään tyhjänä

        Tunsin Ottonin ja Gattin jotka veivät lähtiessään Suomessakin keittiön mukanaan tuhoten huoneen kokonasn

        Välomeren Tapoja, on niin paljon

        En minä tiedä mitään tuollaisista tavoista.
        Eiköhän huonotapaisia löydy vähän joka puolelta.
        Tiedän että latinomaissa vuokrataan asunnot ilman mitään perusvarusteita elikkä siis ilman jääkaappia. hellaa jne. vain yksi paljas lamppu katossa, mutta vessanpönttö on paikallaan ja samoin tankki. Peiliä ja kaappeja ei ole. Tosin mistä minä tiedän enää miten nykyisin asiat on.


      • Paloma01 kirjoitti:

        En minä tiedä mitään tuollaisista tavoista.
        Eiköhän huonotapaisia löydy vähän joka puolelta.
        Tiedän että latinomaissa vuokrataan asunnot ilman mitään perusvarusteita elikkä siis ilman jääkaappia. hellaa jne. vain yksi paljas lamppu katossa, mutta vessanpönttö on paikallaan ja samoin tankki. Peiliä ja kaappeja ei ole. Tosin mistä minä tiedän enää miten nykyisin asiat on.

        Likkani vuokrasi asuntoja latinomaissa yhden kesän.
        Kaikki asunnot olivat kalustettuja peilejä jääkaappia myöten.


      • Tellukka kirjoitti:

        Likkani vuokrasi asuntoja latinomaissa yhden kesän.
        Kaikki asunnot olivat kalustettuja peilejä jääkaappia myöten.

        Kalustetut asunnot ovat erikseen. Minä puhuin kalustamattomista asunnoista.
        Mutta pääsithän osoittamaan paremmuutesi taas kerran.


      • Paloma01 kirjoitti:

        Kalustetut asunnot ovat erikseen. Minä puhuin kalustamattomista asunnoista.
        Mutta pääsithän osoittamaan paremmuutesi taas kerran.

        """Tiedän että latinomaissa vuokrataan asunnot ilman mitään perusvarusteita ..."""

        Kirjoitit asunnot määrätyssä muodossa ja yleistäen, etkä mitään, että kalustamattomat asunnot.


      • Tellukka kirjoitti:

        """Tiedän että latinomaissa vuokrataan asunnot ilman mitään perusvarusteita ..."""

        Kirjoitit asunnot määrätyssä muodossa ja yleistäen, etkä mitään, että kalustamattomat asunnot.

        Niissä maissa joista tiedän asunnot vuokrataan yleensä kalustamattomina. Kalustettuina vuokraavat useimmiten vain lyhyeksi ajaksi tai turisteille. Oletin (turhaan) että vastauksestani kävi selväksi että kyse oli kalustamattomista asunnoista. Harvat turistit vievät kalustetusta asunnosta huonekalut mennessään. Joskus takavuosina vietiin kai pyyhkeitä hotelleista, nykyisin taitaa olla vähäistä.


      • Paloma01 kirjoitti:

        Niissä maissa joista tiedän asunnot vuokrataan yleensä kalustamattomina. Kalustettuina vuokraavat useimmiten vain lyhyeksi ajaksi tai turisteille. Oletin (turhaan) että vastauksestani kävi selväksi että kyse oli kalustamattomista asunnoista. Harvat turistit vievät kalustetusta asunnosta huonekalut mennessään. Joskus takavuosina vietiin kai pyyhkeitä hotelleista, nykyisin taitaa olla vähäistä.

        No tulihan se sieltä, kun tarpeeksi lypsi, että onkin kysymys vain niistä maista jotka tiedät (eli Kolumpia) ja kalustamattomista asunnoista.

        Ensin tiesit varmaksi: """Tiedän että latinomaissa vuokrataan asunnot ilman mitään perusvarusteita..."""


    • Anonyymi

      Olen pitänyt myös tästä ...Minun Suomeni ...Lauri Tähkän tekemästä laulusta ...
      Tähkä oli italiassa jonkin aikaa eronsa jälken ...ja sanoi olevansa vähän hunningolla ..heräsi siellä kadulta nukkumasta ...mikä olikin tosi vaarallista...
      mimmimum-..mi

      https://www.youtube.com/watch?v=KpViI6HnCz0

      • Anonyymi

        Mitä Laurille kävi kun kadulla nukkui?
        Oliko oikeasti vaarallista vai olisiko voinut olla vaarallista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä Laurille kävi kun kadulla nukkui?
        Oliko oikeasti vaarallista vai olisiko voinut olla vaarallista?

        Kertoi ettei mitään tapahtunut kuitenkaan ..." onni oli matkassa mukana "
        mimmimum-..mi


    • Anonyymi

      Laulelihan somalikin kulkiessaan ....."olen suomalainen......"

      Mustalais-Manne sattui tulemaan vastaan ja ajatteli, että hän pistää vielä vähän paremmaks ja vetäisi : "Mä joka päivä töitä teen, joka ainoa aamu seitsemäksi meen..."

      • Anonyymi

        En ikäpäivänä ole mannea nähnyt eväspapereita levittelevän, vaikka monilla työmailla tuli oltua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ikäpäivänä ole mannea nähnyt eväspapereita levittelevän, vaikka monilla työmailla tuli oltua.

        Mannella paremmat sapuskat, käykö katteeks, kuite on ollu pakko syödä eväitä paperista.


      • No mitäs, onhan se Suomessa asuva somali enemmänkin suomalainen kuin Ruotsin kirkon suomalainen pappi, Omar Ud-din, joka piti Suomen itsenäisyyspäivän nettijumalanpalveluksen.

        https://www.youtube.com/watch?v=05h58usAhew


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mannella paremmat sapuskat, käykö katteeks, kuite on ollu pakko syödä eväitä paperista.

        Kas, palstasuvakki heräsi , kun kuuli manneista puhetta.
        Laadusta en tiedä, mutta männä viikolla yks Leif veti kaksin käsin hodaria grillillä, parin vannehameisen ympäröimänä.


      • Tellukka kirjoitti:

        No mitäs, onhan se Suomessa asuva somali enemmänkin suomalainen kuin Ruotsin kirkon suomalainen pappi, Omar Ud-din, joka piti Suomen itsenäisyyspäivän nettijumalanpalveluksen.

        https://www.youtube.com/watch?v=05h58usAhew

        https://www.youtube.com/watch?v=lN57_4qEhwg
        Suomalainen äiti, pakistanilainen isä. Työläistausta, siivosi vessoja opiskeluaikanaan. Vapaamielinen muslimi-isä meni naimisiin luterilaisen kanssa ja lapset saivat valita itse uskontonsa. Omar valitsi kristinuskon.
        Hienosti lauloi sekä Finlandian että maammelaulun. Hyvin puhdas ja kaunis suomenkieli.


      • Paloma01 kirjoitti:

        https://www.youtube.com/watch?v=lN57_4qEhwg
        Suomalainen äiti, pakistanilainen isä. Työläistausta, siivosi vessoja opiskeluaikanaan. Vapaamielinen muslimi-isä meni naimisiin luterilaisen kanssa ja lapset saivat valita itse uskontonsa. Omar valitsi kristinuskon.
        Hienosti lauloi sekä Finlandian että maammelaulun. Hyvin puhdas ja kaunis suomenkieli.

        Niinhän se googlekin sanoo.
        Olen sen katsonut itsekin, mutta hyvä kun osaat kopioda.
        Suomen kieli ei kenestäkään tee suomalaista, eikä ruotsin kieli ruotsalaista, espanjan kieli kolumpialaista ... jne.

        Ruotsissa syntynyt ja täällä asuva tuskin voi oikeutetusti sanoa Suomesta "kotimaamme". Hänen niin kuin meidänkin kotimaamme on Ruotsi. Suomi on synnyinmaamme, mutta Omarille Suomi ei edes ole synnyinmaa.
        Sanooko sinun osittain suomalaista sukujuurta olevat lapsesi Suomea kotimaakseen?


      • Tellukka kirjoitti:

        Niinhän se googlekin sanoo.
        Olen sen katsonut itsekin, mutta hyvä kun osaat kopioda.
        Suomen kieli ei kenestäkään tee suomalaista, eikä ruotsin kieli ruotsalaista, espanjan kieli kolumpialaista ... jne.

        Ruotsissa syntynyt ja täällä asuva tuskin voi oikeutetusti sanoa Suomesta "kotimaamme". Hänen niin kuin meidänkin kotimaamme on Ruotsi. Suomi on synnyinmaamme, mutta Omarille Suomi ei edes ole synnyinmaa.
        Sanooko sinun osittain suomalaista sukujuurta olevat lapsesi Suomea kotimaakseen?

        Ensinnäkin, en kyllä missään kohtaa sanonut että Omar olisi mitään muuta kuin mitä hän on.
        Kansalaisuus on passissa, äidinkieli puheessa ja isänmaa sydämessä.

        Minun lapseni eivät ole koskaan sanoneet Suomea isänmaakseen. Poikani sanoo olevansa ruotsalainen tätä nykyä. Tyttäreltä en ole kysynyt pitkään aikaan, mutta oletan hänen tuntevan itsensä ruotsalaiseksi myös. Isänmaa heillä molemmilla on Kolumbia. Äidinkieli heillä on molemmilla espanja, vaikka se ei olekaan minun äidinkieleni, mutta se oli se kieli mitä heidän lapsuudessaan puhuimme kotona. Nämä ovat monimutkaisia asioita ja niissä on runsaasti tulkinnanvaraa ja mitään mustavalkoista juupas jaapas-keskustelua on turha edes viritellä asiasta.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Ensinnäkin, en kyllä missään kohtaa sanonut että Omar olisi mitään muuta kuin mitä hän on.
        Kansalaisuus on passissa, äidinkieli puheessa ja isänmaa sydämessä.

        Minun lapseni eivät ole koskaan sanoneet Suomea isänmaakseen. Poikani sanoo olevansa ruotsalainen tätä nykyä. Tyttäreltä en ole kysynyt pitkään aikaan, mutta oletan hänen tuntevan itsensä ruotsalaiseksi myös. Isänmaa heillä molemmilla on Kolumbia. Äidinkieli heillä on molemmilla espanja, vaikka se ei olekaan minun äidinkieleni, mutta se oli se kieli mitä heidän lapsuudessaan puhuimme kotona. Nämä ovat monimutkaisia asioita ja niissä on runsaasti tulkinnanvaraa ja mitään mustavalkoista juupas jaapas-keskustelua on turha edes viritellä asiasta.

        Eiköhän nyt jokainen saa viritellä keskustelua aiheesta, kuin aiheesta. Eu sinä voi sitä kieltää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän nyt jokainen saa viritellä keskustelua aiheesta, kuin aiheesta. Eu sinä voi sitä kieltää.

        " juupas jaapas-keskustelua on turha edes viritellä asiasta."

        Olisi oltava tilanteesta perillä aika tarkkaan jos haluaisi esittää mielipiteensä asiasta.
        En voi kieltää mitään, mutta on hyvien tapojen vastaista mennä väittelemään asioista joista ei tiedä.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        " juupas jaapas-keskustelua on turha edes viritellä asiasta."

        Olisi oltava tilanteesta perillä aika tarkkaan jos haluaisi esittää mielipiteensä asiasta.
        En voi kieltää mitään, mutta on hyvien tapojen vastaista mennä väittelemään asioista joista ei tiedä.

        Kuulehan, sinä itse olet sortunut mielipiteisiin asioista, joista vain luulit tietäväsi.
        Hyvistä tavoistakaan, en sinuna kirjoittaisi. Jotain tässäkin ketjussa on sinulle niistä mainittu. (en minä)


      • Paloma01 kirjoitti:

        Ensinnäkin, en kyllä missään kohtaa sanonut että Omar olisi mitään muuta kuin mitä hän on.
        Kansalaisuus on passissa, äidinkieli puheessa ja isänmaa sydämessä.

        Minun lapseni eivät ole koskaan sanoneet Suomea isänmaakseen. Poikani sanoo olevansa ruotsalainen tätä nykyä. Tyttäreltä en ole kysynyt pitkään aikaan, mutta oletan hänen tuntevan itsensä ruotsalaiseksi myös. Isänmaa heillä molemmilla on Kolumbia. Äidinkieli heillä on molemmilla espanja, vaikka se ei olekaan minun äidinkieleni, mutta se oli se kieli mitä heidän lapsuudessaan puhuimme kotona. Nämä ovat monimutkaisia asioita ja niissä on runsaasti tulkinnanvaraa ja mitään mustavalkoista juupas jaapas-keskustelua on turha edes viritellä asiasta.

        Sanoinko sinun sanoneen, että Omar olisi jotain muuta kuin on? En.

        Omar itse puhuu Suomesta (väärin) kotimaanaan ja isänmaanaan. Mutta mistäpä sinä sen tietäisit, kun jeesusfobikkona et uskaltanut kuunnella hänen puhettaan.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Ensinnäkin, en kyllä missään kohtaa sanonut että Omar olisi mitään muuta kuin mitä hän on.
        Kansalaisuus on passissa, äidinkieli puheessa ja isänmaa sydämessä.

        Minun lapseni eivät ole koskaan sanoneet Suomea isänmaakseen. Poikani sanoo olevansa ruotsalainen tätä nykyä. Tyttäreltä en ole kysynyt pitkään aikaan, mutta oletan hänen tuntevan itsensä ruotsalaiseksi myös. Isänmaa heillä molemmilla on Kolumbia. Äidinkieli heillä on molemmilla espanja, vaikka se ei olekaan minun äidinkieleni, mutta se oli se kieli mitä heidän lapsuudessaan puhuimme kotona. Nämä ovat monimutkaisia asioita ja niissä on runsaasti tulkinnanvaraa ja mitään mustavalkoista juupas jaapas-keskustelua on turha edes viritellä asiasta.

        Jopas onkin erityisen ihmeellinen perhe, kun äidinkieli, isänmaa ja kansalaisuuskin ovat tulkinnanvaraisia. Ja miksi ihmeessä heitä täällä esittelet ja samalla kiellät osallistumasta keskusteluun, jos ei asioista ole täysin perillä. Oletko itsekkään perillä, kun tulkinnanvaraa sanot olevan?


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Sanoinko sinun sanoneen, että Omar olisi jotain muuta kuin on? En.

        Omar itse puhuu Suomesta (väärin) kotimaanaan ja isänmaanaan. Mutta mistäpä sinä sen tietäisit, kun jeesusfobikkona et uskaltanut kuunnella hänen puhettaan.

        Luin juuri, että rokotusvastaiset henkilöt, (käsitin, että kuulut heihin) käyttäytyvät kuin uskovaiset. He eivät usko tiedettä vaan uskovat mielensä luomiin fantasioihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luin juuri, että rokotusvastaiset henkilöt, (käsitin, että kuulut heihin) käyttäytyvät kuin uskovaiset. He eivät usko tiedettä vaan uskovat mielensä luomiin fantasioihin.

        Jehovat ainakin


      • Anonyymi kirjoitti:

        Luin juuri, että rokotusvastaiset henkilöt, (käsitin, että kuulut heihin) käyttäytyvät kuin uskovaiset. He eivät usko tiedettä vaan uskovat mielensä luomiin fantasioihin.

        En ole rokotevastainen vaikka olenkin "uskovainen".
        Lapsillenikin olen ottanut kaikki rokotteet, joita on tyrkytetty, mutta ne ovat olleet jo kunnolla tutkittuja ja varmoiksi todettuja.

        Tämän pikaisesti kasaankyhätyn rokotteen kanssa olen epäileväinen, ja sen epäilevämmäksi tulen, kun seuraan juttuja siitä. Mitä asiantuntijoilta siitä kysytään, niin vastaukset ovat sellaisia haparoivia niin kuin; "No sitä ei varmaksi vielä tiedetä" ja "Siitä pitää vielä saada selvää" ...
        Odotan ainakin niin kauan sen kanssa, että saavat tutkimuksensa täysin valmiiksi ja jotain varmoja tuloksia tietoonsa siitä. Vaikuttaa olevan jotenkin niin keskeneräistä vielä.

        En aio olla sen tutkimuksen neljännen vaiheen koekaniinina tällaisena iäkkäänä ihmisenä rokotteelle, jota on vasta kokeiltu nuoriin ja perusterveisiin.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        En ole rokotevastainen vaikka olenkin "uskovainen".
        Lapsillenikin olen ottanut kaikki rokotteet, joita on tyrkytetty, mutta ne ovat olleet jo kunnolla tutkittuja ja varmoiksi todettuja.

        Tämän pikaisesti kasaankyhätyn rokotteen kanssa olen epäileväinen, ja sen epäilevämmäksi tulen, kun seuraan juttuja siitä. Mitä asiantuntijoilta siitä kysytään, niin vastaukset ovat sellaisia haparoivia niin kuin; "No sitä ei varmaksi vielä tiedetä" ja "Siitä pitää vielä saada selvää" ...
        Odotan ainakin niin kauan sen kanssa, että saavat tutkimuksensa täysin valmiiksi ja jotain varmoja tuloksia tietoonsa siitä. Vaikuttaa olevan jotenkin niin keskeneräistä vielä.

        En aio olla sen tutkimuksen neljännen vaiheen koekaniinina tällaisena iäkkäänä ihmisenä rokotteelle, jota on vasta kokeiltu nuoriin ja perusterveisiin.

        Pelkäät siis kuolevasi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pelkäät siis kuolevasi.

        En pelkää kuolemaa, sillä muutenhan ryntäisin paniikissa rokotuttamaan itseni heti ensimmäisenä tietoisena siitä, että minun perussairautteni kanssa korona voi olla minulle tappava.

        En myöskään halua elää loppuelämääni jonkun kroonisen vamman kanssa, minkä se rokote voi ikäihmiselle aiheuttaa, koska tutkijat eivät itsekään vielä tiedä (ennen tätä tutkimuksen neljättä vaihetta, johon kuuluu vanhukset) kuinka vanhan ihmisen kroppa siihen reagoi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kas, palstasuvakki heräsi , kun kuuli manneista puhetta.
        Laadusta en tiedä, mutta männä viikolla yks Leif veti kaksin käsin hodaria grillillä, parin vannehameisen ympäröimänä.

        Hei, Kerro minulle kuka on palstasuvakki: Olen kommentoija, jolle tuossa vastasit ja haluan tietää keneksi minua nyt luulet?

        On täällä kummallisia oletusluuletustyyliLyylejä!


    • Anonyymi

      Suomalainen miekii olen, vaikka sukumme asuttikin metsäsuomalaisena ruotsissa.
      Erään Suomen kunnan arkistossa on nivaska kuninkaan aikaisia asiakirjoja.
      Niiden mukaan sukulaisemme palveli kuningasta sotaretkellä niin, että hänelle lohkaistiin iso alue maata aarnimetsineen, soineen.

      Lienee tapahtunut ehkä 1700-1800 seutuvilla.

      • Anonyymi

        Oliko oikein kuninkaan miekkamiehiä Pultavassa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliko oikein kuninkaan miekkamiehiä Pultavassa?

        Se oli itse kuningas vähintään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliko oikein kuninkaan miekkamiehiä Pultavassa?

        Historiaa lukeneet ihmiset tietävät kuinka kauan on aikaa siitä kun kuningaskin oli ratsumiesten päällikkö.
        Ei ole ollut aikaa eikä kiinnostustakaan sukuselvityksen tekemiseen.
        Isojaon aikaiset maakirjat näyttävät tilojen numeroinnin perusteella, että sukuni maista perustettiin kokonainen kylä.
        Vanhempani eivät halunneet kustantaa lapsilleen koulutusta syrjäisen korpitilan haltijoina.
        Toisekseen tilan puustosta oli hyötyä vasta Korean sodan jälkeen.
        Vanhimmat sisaruksistani olivat jo ohittaneet teini-iän. Duunareita meitistä tuli. Tietysti. Kukaan heistä ei pysynyt kaidalla tiellä viinan suhteen.
        - jo raihnainen maa-aatelisten perillinen.


    • Anonyymi

      Kohta sitä ollaan aatelisia.

    • Hyvinhän sinussa on suomalaisuus säilynyt.

    • Anonyymi

      Suomalaistunut kurdiyrittäjä jota demlat ahditelevat, paljastanut demarimatuhuijarin ja yritettiin siitä hänelle tuomiota Anter Yasa 8.12."Islam on rauhanuskonto, missä juhlitaan päidenleikkaajia sankareina"

      Googlaa
      mikä onbdemla homma

    • Anonyymi

      Kurdi Anter Yasa 8.12. "Muslimit järjestävät ranskalaisen opettajan pään irti ilmaisunvapaudesta leikkanneelle barbaariselle terroristille kunniahautajaiset. Hänestä tuli islamin sankari ja marttyyri. Katsos, koska eihän sillä ollut mitään tekemistä islamin kanssa. Ei millään ole koskaan. Suvaitaan"

      • Anonyymi

        Kysyin eilen illalla Palomalta, kuinka kauan hän jatkaa persujen disinformatiota kirjoituksissaan. Toistaiseksi ilman vastausta. Sinä puolestaan tunnut kuuluvan persujen siihen siipeen, joka pakolaisveneen onnettomuuden tai Lähi-Idässä sattuvan kansanmurhan johdosta vain häveliäisyyssyistä et pukeudu toogaan etkä peitä hiuksiasi seppeleellä, mutta otat kotona kanteleen käteen ja laulat ylistyslauluja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kysyin eilen illalla Palomalta, kuinka kauan hän jatkaa persujen disinformatiota kirjoituksissaan. Toistaiseksi ilman vastausta. Sinä puolestaan tunnut kuuluvan persujen siihen siipeen, joka pakolaisveneen onnettomuuden tai Lähi-Idässä sattuvan kansanmurhan johdosta vain häveliäisyyssyistä et pukeudu toogaan etkä peitä hiuksiasi seppeleellä, mutta otat kotona kanteleen käteen ja laulat ylistyslauluja.

        En minä osannut vastata kun en ymmärtänyt edes kysymystäsi ja luulin että se oli erehdyksissä osoitettu minulle.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        En minä osannut vastata kun en ymmärtänyt edes kysymystäsi ja luulin että se oli erehdyksissä osoitettu minulle.

        Ihan selvällä suomenkielellä ja Sinulle tarkoitettu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan selvällä suomenkielellä ja Sinulle tarkoitettu

        Ei kaikki ymmärrä asiakysymyksiä.


    • Kuuntelen A-studiota samalla kun olen netissä.
      Jokohan Sote saadaan aikaan. Vähän vaikuttaa hankalalta.
      Vaikka ollaan suomalaisia niin mielipiteissä on paljon eroja.

      • Anonyymi

        Paljon on siitä, minkä laidan lehti sattuu luettavaksi, sekä kommentaattorin oma kanta .


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      83
      1868
    2. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Maailman menoa
      240
      1749
    3. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      92
      1562
    4. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      110
      1368
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      168
      1131
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      64
      1093
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      932
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      62
      926
    9. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      866
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      97
      860
    Aihe