Hamussa on jo tiukempi kaari sääntö kuin AKK kisoissa. Autossani ei oo kattoristikkoa (yksi putki vain)eikä tupla diakonaalia takana ja sillä voi ajaa AKK kisoissa kun vähän vanhempi katsastukortti vielä käytössä.. noi kaaret ei käy hamussa jos ei oo ajettu hamua enne oliko se nyt 2019 vuotta..tai sitä ei ole alettu tekemään ennen kyseistä vuotta... vaikka oliskin niin pitää hyväksyttää/todistaa laji tyypille. Tai vaikka tukivarsissa pitää hamussakin olla valmistajan todistus ja runkonumero kyseiseen autoon! Eli ei pääse ajamaan jos vaikka junnikkalalta ostaa etutukivarret kun sen kuitti ei käy hamussa jos sääntöjen mukaan mennään! On erikoista touhua.Helpommin pääsee AKK kisaan ajamaan.
Hamu säännöt.
48
2650
Vastaukset
- Anonyymi
Katoin samaa.On vähän karannut käsistä hamun homma.
- Anonyymi
ja mikä estää kaarien muuttamisen sääntöjen mukaisiksi??
- Anonyymi
Miksi muuttaa koska ne käy akk kisoissa?
En näe järkeä muuttaa että saisi ajaa hamun kisoja!! - Anonyymi
Enää ei käy hamuun että täyttää akk kaarisäännöt. Niin minä tulkitsen asian kun sääntöjä luin.
Olen ajanut autollani akk kisoja ,enkä todellakaan tee muutoksia vain sen takia että jos joskus menisin hamun kisaan.
- Anonyymi
Siis jälleen HaMu vastaan AKK . Kumpi johtaa tällähetkellä?
- Anonyymi
Pakko kertoa että nyt AKK johtaa! Surullista mutta totta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pakko kertoa että nyt AKK johtaa! Surullista mutta totta.
Miksi on surullista, että akk johtaa?
- Anonyymi
Eikö niitä kaaria voi tehdä niin, että ne käy molempiin? Kaarien tekijöitä ainakin löytyy useita. Tuurin alueelläkin tehdään erittäin hyviä kaaria.
- Anonyymi
Voi toki mutta miksi tehdä kun käy kerta AKK kisoihin. Ajelee niitä. Pointti on se että hamun idea oli että harraste ystävällinen,mutta nyt on säännöt tiukemmat kuin AKK kisoissa.. mutta joo en alkaa vääntämään lisää rautalangasta tätä asiaa jos toi mun jutun pointti ei uppoo..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi toki mutta miksi tehdä kun käy kerta AKK kisoihin. Ajelee niitä. Pointti on se että hamun idea oli että harraste ystävällinen,mutta nyt on säännöt tiukemmat kuin AKK kisoissa.. mutta joo en alkaa vääntämään lisää rautalangasta tätä asiaa jos toi mun jutun pointti ei uppoo..
Onhan se harrasteystävällinen mutta sääntöjen mukaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan se harrasteystävällinen mutta sääntöjen mukaan.
Juu, AKK kisat oli liian vapaat säännöt eikä ne muuttuneet vuosittain niin piti keksiä hamu että harrastajat ei pääse liian helpolla ja halvalla :) no joo
myönnän että olihan hamu aluksi ihan halpa ja pääsi kalustolla mukaan mikä oli seissyt tallissa kun ei käynyt enää AKK kisoihin. Mut nyt on hyvä että harrastajat ei pääse liian helpolla.
- Anonyymi
"vaikka oliskin niin pitää hyväksyttää/todistaa laji tyypille."
Mikä laji pitää hyväksyttää? Mille tyypille?- Anonyymi
Kaaret hyväksyttää hamun tekniikka ryhmän jäsenelle.
- Anonyymi
Pitäiskö jo uskoa, että ralli ei ole pers aukisten laji.
- Anonyymi
Eikös se just olenkin pers aukisten laji? Jos ei vielä silloin kun aloittaa..mutta viimeistään sitten kun lopettaa. Itse tein rallilla pienen omaisuuden, alkaessa oli iso.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös se just olenkin pers aukisten laji? Jos ei vielä silloin kun aloittaa..mutta viimeistään sitten kun lopettaa. Itse tein rallilla pienen omaisuuden, alkaessa oli iso.
Ajoitko, istuitko kyydissä, huolsitko, sponsoroitko vai mitä teit, että sait isosta pienen ?
On nimittäin yhden käden sormissa laskettuna ne henkilöt jotka suomessa on rallilla tienanneet edes jotain ja ne ei kirjoittele täällä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ajoitko, istuitko kyydissä, huolsitko, sponsoroitko vai mitä teit, että sait isosta pienen ?
On nimittäin yhden käden sormissa laskettuna ne henkilöt jotka suomessa on rallilla tienanneet edes jotain ja ne ei kirjoittele täällä.Mä ajoin. Ei kyllä moni tienaa,enkä minäkään tienannut siksi isosta omaisuudestani tuli pieni. Onneksi lopetin ennen kuin kaikki meni.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ralli on kyllä paras laji siihen että sillä voi tehdä pienen omaisuuden .. Edellyttää toki juuri tuon että kun aloittaa niin omaisuus on iso :)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On nimittäin yhden käden sormissa laskettuna ne henkilöt jotka suomessa on rallilla tienanneet edes jotain ja ne ei kirjoittele täällä.Höpö höpö. Kyllä aika moni on tienannut ei riitä sormet..
- Anonyymi
Saako olla kaarissa pultti liitokset? Niin kuin vanhemmissa joissain äffäläisissä ja historic autoissa on. .
Esim.Ovi putket ?- Anonyymi
Minuakin kiinnostaisi tietää..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minuakin kiinnostaisi tietää..
miksi ette lue sääntökirjasta??
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei hamussa ole sääntökirja.. netistä löytyy epämääräisiä sääntöjä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos löydät jostain hamun sääntökirjan niin paas pistän mullekki..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos löydät jostain hamun sääntökirjan niin paas pistän mullekki..
miten ilman kirjattuja sääntöjä voidaan vaatia jotakin asiaa muutettavaksi??? miten niitä kaariasioita ennen on valvottu??
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
miten ilman kirjattuja sääntöjä voidaan vaatia jotakin asiaa muutettavaksi??? miten niitä kaariasioita ennen on valvottu??
Kyl jotain sääntöjä on mutta tokkopa nyt kuitenkaan oikein sääntö kirjaa on.. eli ATK :ta kyllä löysin sääntöjä kun tutkin ,mutta pultti liitoksista ei oo halaistua sanaa..
- Anonyymi
kvg HaMu sääntökirja/tekniikka
- Anonyymi
Ei löytynyt pultti kaarista kun googletin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei löytynyt pultti kaarista kun googletin.
On siellä maininta pulttikiinnityksistä ja hitsauksista, lueppas ajatuksella ihan loppuun asti.
Ei siellä puhutakaan mistään pulttikaarista kun sellaisia ei ole olemassakaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On siellä maininta pulttikiinnityksistä ja hitsauksista, lueppas ajatuksella ihan loppuun asti.
Ei siellä puhutakaan mistään pulttikaarista kun sellaisia ei ole olemassakaan.Luin ajatuksella loppuun asti, mutten löytänyt kuin tuon pultti kiinnityksen koriin pultilla.. et taida ymmärtää mistä puhumme..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei siellä puhutakaan mistään pulttikaarista kun sellaisia ei ole olemassakaan.No kerroppas nyt kun tunnut tietävän kuinka on selitetty hamun säännöissä saako oviputket kiinnittää pultti kiinnityksellä etukaareen..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No kerroppas nyt kun tunnut tietävän kuinka on selitetty hamun säännöissä saako oviputket kiinnittää pultti kiinnityksellä etukaareen..
Suora lainaus : ..... edellä mainitujen kiinnitysten lisäksi voidaan tehdä turvakehikkoon lisä kiinnityksiä hitsaamalla tai pulteilla .... ole hyvä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suora lainaus : ..... edellä mainitujen kiinnitysten lisäksi voidaan tehdä turvakehikkoon lisä kiinnityksiä hitsaamalla tai pulteilla .... ole hyvä.
Toi kohta on turvakaarien kiinnityksessä koriin.. en puhu nyt siitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos joku muu yrittää auttaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerro ensin missä siellä säännöissä puhutaan turvakaarista ??
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suora lainaus : ..... edellä mainitujen kiinnitysten lisäksi voidaan tehdä turvakehikkoon lisä kiinnityksiä hitsaamalla tai pulteilla . Eli turvakehikon lisä kiinnitys koriin voidaan tehdä pulteilla ja hitsaamalla mutta itse turvakehikon putkien liitoskohtien pulttikiinnityksestä ei ole mainintaa. Eli jos tulkitsen oikein niin vain hitsaus sauma kelpaa hamussa. Tervetuloa AKK kisoihin siellä kelpaa turvakaarien putkiliitos pulteilla autoihin joissa on vanhempi kats.kortti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suora lainaus : ..... edellä mainitujen kiinnitysten lisäksi voidaan tehdä turvakehikkoon lisä kiinnityksiä hitsaamalla tai pulteilla . Eli turvakehikon lisä kiinnitys koriin voidaan tehdä pulteilla ja hitsaamalla mutta itse turvakehikon putkien liitoskohtien pulttikiinnityksestä ei ole mainintaa. Eli jos tulkitsen oikein niin vain hitsaus sauma kelpaa hamussa. Tervetuloa AKK kisoihin siellä kelpaa turvakaarien putkiliitos pulteilla autoihin joissa on vanhempi kats.kortti.
Ei siellä mainita pitääkö ne lisäkiinnitykset olla koriin. Oviputket turvakehikkoon tarvii myös lisäkiinnityksen ja sen voi näillä säännöillä tehdä myös pulteilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei siellä mainita pitääkö ne lisäkiinnitykset olla koriin. Oviputket turvakehikkoon tarvii myös lisäkiinnityksen ja sen voi näillä säännöillä tehdä myös pulteilla.
Ok. Hyvä jos näin on. Minulla on sellainen u- laippa hitsattu etukaareen johon väliin tulee oviputki joka on läpi pultilla siinä välis.. olen ajanut AKK kilpailuja ja sinne käy. Voisihan sitä nyt käydä sitten hamun kisankin ajamassa jos/ kun se sitten sinnekkin käy.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ok. Hyvä jos näin on. Minulla on sellainen u- laippa hitsattu etukaareen johon väliin tulee oviputki joka on läpi pultilla siinä välis.. olen ajanut AKK kilpailuja ja sinne käy. Voisihan sitä nyt käydä sitten hamun kisankin ajamassa jos/ kun se sitten sinnekkin käy.
Säännöissä kyllä puhutaan lisäkiinnityksestä ja se tarkoittaa koriin. Siinä lukee selvästi että edellä mainittujen lisäksi. Eli edellämainitut kertoo juuri siitä turvakaarien kiinnityksessä koriin kuinka minimissä pitää tehdä, Epäselvästi kyllä on,kuinka nyt pitää kaarien yhdistämis kohdat olla. Ehkä sinun on viisainta ajaa akk kilpailuja niin ei tule hylkyä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hitsaa se pultti ja mutteri siihen u laippaan niin se on silloin hitsattu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hitsaa se pultti ja mutteri siihen u laippaan niin se on silloin hitsattu.
Vähän sekavat sivut ,kuin olisi eksynyt vihreitten sivuille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No sehän pitää kaarikaverin ilmoittautua Tunturiralliin, vielä ehtii.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No sehän pitää kaarikaverin ilmoittautua Tunturiralliin, vielä ehtii.
Kyllä olen tulossa tunturiin ajamaan.
- Anonyymi
Nytkö hamuun tulee kilpa autokatsastuskin 😂😂
Tervetuloa Suomen autourheiluliitto 👍- Anonyymi
Ihan hyvä että tulisi. Ja myös tän uuden kattojärjestön tulisi tuo vaatia.
- Anonyymi
Tulisko tämä teidän liitto HaMu:n ja AKK:n väliin ? Vai mihin se on tulossa?
Peittoaako se sitten kaikki muut ja on se ainoa suuri ja mahtava. Onkos siinä jo perustajia ja jotain jäseniä? - Anonyymi
Voisiko joku kertoa v1600 luokan säännöiatä. Että pitäökö esimerkiksi penkit olla 2000 luvun jälkeen fia hyväksytyt vai käykö kuppipenkki joka on 1999 lukuun hyväksytty
- Anonyymi
Miksi itkeä kaarista kun on kyse omasta turvallisuudesta. Itse ainakin laittaisin niin helvetin hyvät kun vain mahdollista saada! Asia missä ei kannata säästää!!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1367549Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361833Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251830- 911593
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1791515Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104958- 49890
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28800- 31749
Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja21709