yli 80 vuotiaiden koronatartuntojen määrää. Paljon on tullut tähän ikäluokkaan lisää sairastapauksia. Mutta mistä ihmeessä tämä ikäluokka sitä tautia oikein saa, kertokaahan? 20. 10. 80- vuotiaita sairastuneita yhteensä oli 590 ja nyt tänään on 916. Eli siis tässä lyhyessä ajassa on sairastunut 326 suomalaista yli 80- vuotiasta vaaralliseen koronatautiin.
Nyt tulin uteliaaksi, kun katselin noita
8
53
Vastaukset
Helsingin lähikaupungit on pahiten tartuttavaa aluetta, joten ikäihmiset jotka ei ole välittänyt rajoituksista ja liikkuvat tavarataloissa, saa herkästi tartunnnan, Perhe käy ehkä tapaamassa vanhusta huolehtien ruokakasseista, ja seurustellen.
Ei kaikki suojaudu maskeillakaan, eivät usko niiden tehoon, urheilevia nuoria kun näkee, kyllä ne usein tiiviisti koskettavatkin toisiaan. Näin se on päässyt valloilleen.Mistä tietolähteestä katselit lukuja?
Minä olen niin tumpelo, etten yleensä löydä mitään sellaisia tietoja, joista muut puhuvat!- Anonyymi
Ilta Sanomista löydät nämä tiedot ja ne päivitetään kuolemantapaukset ilmoittaen kolmesti viikossa, mutta päivittäin tulee tietoja. Otsikko on uudet koronatapaukset ja sieltä löydät kaikki ikäluokat ja sairastuneet ikäluokittain. Itse otin Ilta Sanomista viikon ajan noita lukuja lokakuussa, koska ihan mielenkiinnon vuoksi seuraan, missä ikäluokissa ja kuinka paljon on sairastuneita.
Yli 80 vee ovat kyllä melkein karanteeninomaisissa olosuhteissa, mutta on sitten sellaisia, jotka eivät välitä. Eivät pidä kasvomaskia, kun kauppakassi tuodaan kotiin tai joku ulkopuolinen käy asunnossa. Mutta yli 80 veen ei pidä sallia kenenkään astua asuntoonsa ilman kasvomaskia ja kädet tulee desinfioida.
Sille ei voi sitten mitään, jos on palvelutalossa tai hoivakodissa. Silloin vaara saada koronatartunta on melko suuri. Mistä tuo sitten johtuu? Hoitohenkilökunta on nuorta perheellistä naisihmistä ja ties missä heidän miehensä sitten ovat rakennuksilla tai muualla töissä, jossa liikutaan ja on kosovolaisia, romanialaisia ja muita ulkomaalaisia. Ja lapsia, jotka käyvät koulussa ja joillakin tarhaikäisiä porukoissaan. Kaupoissa ja tuttavillaan käyvät, niin onko sitten ihme, että tartuntoja tulee hoitolaitoksiin. Vaikka työssä pidetään kiinni käsihygieniasta ja pidetään kasvomaskia, niin kotona se ei toimi samalla tavalla. Ei myöskään kodin ulkopuolella muualla.
Hoitokodeissa asukkaat eivät tapaa läheisiään kuin aikavarauksella eli pitää sopia aika ja yleensä vain yksi perheenjäsen saa tulla vierailulle. Mutta vierailutkaan eivät aina käy koronan takia. Eli siis vieraskaan ei niin helpolla pysty tautia hoitolaitokseen viemään ja tartuttamaan asukkeihin, koska sinne ei yksinkertaisesti pääse leviämisvaiheessa. Ei myöskään sairaaloiden osastoille pääse nyt vieras kuin poikkeustapauksessa. Siis ainoa väylä virukselle on hoitohenkilökunnan mukana hoiva tai palvelukotiin, asukkaisiin. Ikävä asia, mutta kun hoitohenkilökuntaa ei haluta testata edes joka toinen päivä. Oireetonkin hoitaja on tartuttava ja kun oireeton tartuttaa potilaaseen asiakkaaseen, niin vanha ei kestä kyseistä koronavirusta vaan menehtyy. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilta Sanomista löydät nämä tiedot ja ne päivitetään kuolemantapaukset ilmoittaen kolmesti viikossa, mutta päivittäin tulee tietoja. Otsikko on uudet koronatapaukset ja sieltä löydät kaikki ikäluokat ja sairastuneet ikäluokittain. Itse otin Ilta Sanomista viikon ajan noita lukuja lokakuussa, koska ihan mielenkiinnon vuoksi seuraan, missä ikäluokissa ja kuinka paljon on sairastuneita.
Yli 80 vee ovat kyllä melkein karanteeninomaisissa olosuhteissa, mutta on sitten sellaisia, jotka eivät välitä. Eivät pidä kasvomaskia, kun kauppakassi tuodaan kotiin tai joku ulkopuolinen käy asunnossa. Mutta yli 80 veen ei pidä sallia kenenkään astua asuntoonsa ilman kasvomaskia ja kädet tulee desinfioida.
Sille ei voi sitten mitään, jos on palvelutalossa tai hoivakodissa. Silloin vaara saada koronatartunta on melko suuri. Mistä tuo sitten johtuu? Hoitohenkilökunta on nuorta perheellistä naisihmistä ja ties missä heidän miehensä sitten ovat rakennuksilla tai muualla töissä, jossa liikutaan ja on kosovolaisia, romanialaisia ja muita ulkomaalaisia. Ja lapsia, jotka käyvät koulussa ja joillakin tarhaikäisiä porukoissaan. Kaupoissa ja tuttavillaan käyvät, niin onko sitten ihme, että tartuntoja tulee hoitolaitoksiin. Vaikka työssä pidetään kiinni käsihygieniasta ja pidetään kasvomaskia, niin kotona se ei toimi samalla tavalla. Ei myöskään kodin ulkopuolella muualla.
Hoitokodeissa asukkaat eivät tapaa läheisiään kuin aikavarauksella eli pitää sopia aika ja yleensä vain yksi perheenjäsen saa tulla vierailulle. Mutta vierailutkaan eivät aina käy koronan takia. Eli siis vieraskaan ei niin helpolla pysty tautia hoitolaitokseen viemään ja tartuttamaan asukkeihin, koska sinne ei yksinkertaisesti pääse leviämisvaiheessa. Ei myöskään sairaaloiden osastoille pääse nyt vieras kuin poikkeustapauksessa. Siis ainoa väylä virukselle on hoitohenkilökunnan mukana hoiva tai palvelukotiin, asukkaisiin. Ikävä asia, mutta kun hoitohenkilökuntaa ei haluta testata edes joka toinen päivä. Oireetonkin hoitaja on tartuttava ja kun oireeton tartuttaa potilaaseen asiakkaaseen, niin vanha ei kestä kyseistä koronavirusta vaan menehtyy.Mahtaako sairaanhoitajillamme olla näitä pakolaisliittoja, tai yhteyksiä lueteltuihin kansallisuuksiin kovinkaan paljon, verrattuna muihin ammattilaisiin.
Omat olettamukset näissä kommentoijissa saa hienoiset rasismin sävyt näkyviin. Anonyymi kirjoitti:
Mahtaako sairaanhoitajillamme olla näitä pakolaisliittoja, tai yhteyksiä lueteltuihin kansallisuuksiin kovinkaan paljon, verrattuna muihin ammattilaisiin.
Omat olettamukset näissä kommentoijissa saa hienoiset rasismin sävyt näkyviin.Tartuntoja varmasti tulee varovaisuudesta huolimatta, sillä eivät kaikki voi olla etätöissä, ja työajat ovat monilla samat, ruuhkaa muodostuu aamuin illoin. Vaikka kuljetaankin maskit naamalla, niin virus osaa levitä tungoksessa. Metrot ovat täynnä, koulut, kauppakeskukset, bussit jne. Varovaisuudesta huolimatta voi virus löytää ikääntyneen ihmisen. Hoivakodeissa tauti leviää helposti.
Kyllä rokotus tulee tarpeeseen, sillä ikäihmisten viimeiset vuodet ovat aika raskaat, jos on oltava jatkuvassa eristyksessä. Ilman rokotusta tauti pysyy hengissä varmaan loputtomiin.- Anonyymi
Makriina2 kirjoitti:
Tartuntoja varmasti tulee varovaisuudesta huolimatta, sillä eivät kaikki voi olla etätöissä, ja työajat ovat monilla samat, ruuhkaa muodostuu aamuin illoin. Vaikka kuljetaankin maskit naamalla, niin virus osaa levitä tungoksessa. Metrot ovat täynnä, koulut, kauppakeskukset, bussit jne. Varovaisuudesta huolimatta voi virus löytää ikääntyneen ihmisen. Hoivakodeissa tauti leviää helposti.
Kyllä rokotus tulee tarpeeseen, sillä ikäihmisten viimeiset vuodet ovat aika raskaat, jos on oltava jatkuvassa eristyksessä. Ilman rokotusta tauti pysyy hengissä varmaan loputtomiin.Maahanmuuttajissa on huomattava osuus työttöminä. He siis voisivat pysyä kotonaan, silti heitä mäkee paljon metroissa ja asemilla. Ei kovin aikaisin aamulla tosin.
- Anonyymi
Hoitajat ja/tai läheiset voivat tartuttaa vanhuksia
vanhainkodeissa/palvelutaloissa jne. Niitä kuolemia on.
En tarkoita syyllistää ketään, mutta kun aloittaja kysyi.
Hoitajilla on todettu tartuntoja niissä hoivakodeissa, joissa vanhuksia on.
En lähde arpomaan kuka on kenet tartuttanut.- Anonyymi
Vanhusten vastustuskyky taudeille heikkenee, kaikki yli 80 ovat vaarassa saada korona.
Siksi suojautuminen on tärkeää. Myös vitamiinit auttavat, varsinkin C- ja D- vitamiinit.
Monivitamiini on siitä hyvä, että siinä tulee sopiva määrä kaikkia vitamiineja.
Voi vielä näin pimeänä aikana tehostaa D-vitmiinia lisää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2032143
- 1341178
- 1131073
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa23827- 58796
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä34751ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42638Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175584Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46567- 10540