Mint 20 Mint 19.3:n päälle?

Anonyymi

Asentuuko päälle vain tarvitaanko puhdas uudelleenasennus?

10

115

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei ole kokemusta, seuraava kysymys.

• Anonyymi

Ainakin vanhemmissa päivityksissä on ollut ongelmia. Parempi asentaa uudelleen, ja vaihtaa samassa yhteydessä myös Linux-jakelu johonkin luotettavampaan.

• Anonyymi

Mitäs ongelmia Mintissä on ollut? Mulla ei mitään. Käytin vuoden Fedoraa/Gnome Shellillä, on se Gnome vaan niin köpö kapistus, kun asensin Mint 20 päälle, ihan haksahdin miten paljon Cinnamon on valovuosia edellä käytettävyydessä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitäs ongelmia Mintissä on ollut? Mulla ei mitään. Käytin vuoden Fedoraa/Gnome Shellillä, on se Gnome vaan niin köpö kapistus, kun asensin Mint 20 päälle, ihan haksahdin miten paljon Cinnamon on valovuosia edellä käytettävyydessä.

Jossain 18.x versiopäivityksessä rikkoi koko asennuksen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Cinnamonia ollut minullakin aina käytössä.

• Anonyymi

Ei Mint ole windows.. Ei siinä mitään ongelmia ole!

• Anonyymi

Asentuu päälle, voi päivittää tai asentaa puhtaana.

• Anonyymi

Kannattaa tallentaa tarpeellinen ennen sitä muualle, niin ei harmita asennuksen tilttaus niin pahasti. Nimim. kokemusta on.

• Anonyymi

Varminta ja helpointa asentaa puhtaana. Samalla pääsee eroon vanhasta turhasta tauhkasta.

• Anonyymi

Ei Linux -distroja tarvitse asentaa uudelleen sillon kun distro halutaan päivittää uuteen versioon. Eikä uutta versiota myöskään asenneta vanhan päälle siten kuin mitä sillä voitaisiin tarkottaa esimerkiksi Windowsissa. Distro päivitetään uuteen versioon suoraan distron ohjelmalähteestä, eli repositorystä,.
      Se on sitten eri asia kuinka hyvin homma toimii Linux Mintissä.

Jokatapauksessa itse olen käyttänyt Debiania jo yli 22 vuotta enkä ole koskaan joutunut asentamaan distroa uudestaan sen takia, että olen halunnut päivittää Debianin uuteen versioon. Esimerkiksi ensi kesänä on tulossa uusi Debian versio, ja tulen päivittämään siihen ihan samalla lailla suoraan Debianin repositorystä Debianin paketinhallintatyökaluja käyttäen.
      T. miksuh

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      67
      2435
    2. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1407
    3. Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin

Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww
      Maailman menoa
      80
      1263
    4. EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!

Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje
      Maailman menoa
      11
      1182
    5. Miks me oikein

Rakastuttiin vaikka kaikki on mahdotonta?
      Ikävä
      79
      885
    6. Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä

Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi
      Kuhmo
      19
      880
    7. Nainen, mikset lähetä

miehelle viestiä? Tiedän, että sulla on asiaa ja kysyttävää.
      Ikävä
      49
      747
    8. Ratikka Turkuun

Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta
      Turku
      92
      712
    9. Miehet trikoissaan

On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe
      Suomussalmi
      27
      709
    10. Rakastan sinua

Yhä.
      Ikävä
      30
      676
    Aihe