Mint 20 Mint 19.3:n päälle?

Anonyymi

Asentuuko päälle vain tarvitaanko puhdas uudelleenasennus?

10

94

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei ole kokemusta, seuraava kysymys.

• Anonyymi

Ainakin vanhemmissa päivityksissä on ollut ongelmia. Parempi asentaa uudelleen, ja vaihtaa samassa yhteydessä myös Linux-jakelu johonkin luotettavampaan.

• Anonyymi

Mitäs ongelmia Mintissä on ollut? Mulla ei mitään. Käytin vuoden Fedoraa/Gnome Shellillä, on se Gnome vaan niin köpö kapistus, kun asensin Mint 20 päälle, ihan haksahdin miten paljon Cinnamon on valovuosia edellä käytettävyydessä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitäs ongelmia Mintissä on ollut? Mulla ei mitään. Käytin vuoden Fedoraa/Gnome Shellillä, on se Gnome vaan niin köpö kapistus, kun asensin Mint 20 päälle, ihan haksahdin miten paljon Cinnamon on valovuosia edellä käytettävyydessä.

Jossain 18.x versiopäivityksessä rikkoi koko asennuksen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Cinnamonia ollut minullakin aina käytössä.

• Anonyymi

Ei Mint ole windows.. Ei siinä mitään ongelmia ole!

• Anonyymi

Asentuu päälle, voi päivittää tai asentaa puhtaana.

• Anonyymi

Kannattaa tallentaa tarpeellinen ennen sitä muualle, niin ei harmita asennuksen tilttaus niin pahasti. Nimim. kokemusta on.

• Anonyymi

Varminta ja helpointa asentaa puhtaana. Samalla pääsee eroon vanhasta turhasta tauhkasta.

• Anonyymi

Ei Linux -distroja tarvitse asentaa uudelleen sillon kun distro halutaan päivittää uuteen versioon. Eikä uutta versiota myöskään asenneta vanhan päälle siten kuin mitä sillä voitaisiin tarkottaa esimerkiksi Windowsissa. Distro päivitetään uuteen versioon suoraan distron ohjelmalähteestä, eli repositorystä,.
      Se on sitten eri asia kuinka hyvin homma toimii Linux Mintissä.

Jokatapauksessa itse olen käyttänyt Debiania jo yli 22 vuotta enkä ole koskaan joutunut asentamaan distroa uudestaan sen takia, että olen halunnut päivittää Debianin uuteen versioon. Esimerkiksi ensi kesänä on tulossa uusi Debian versio, ja tulen päivittämään siihen ihan samalla lailla suoraan Debianin repositorystä Debianin paketinhallintatyökaluja käyttäen.
      T. miksuh

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä

Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai
      Ikävä
      87
      7763
    2. Persut: haluamme lisää veroja!

Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki
      Maailman menoa
      42
      4698
    3. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      41
      4311
    4. Jos samassa autossa istuu romani, somali ja venäläinen, kuka ajaa?

Arvioiden mukaan romanit lähtivät noin 1000-luvulla liikkeelle pohjois-Intiasta. Nyt 1000 vuotta myöhemmin he ovat levit
      Maailman menoa
      44
      2516
    5. Numero josta kaivattusi tulee mieleen

Onko jokin numero joka yhdistää teidät jotenkin? Älä laita puhelinnumeroa.
      Ikävä
      92
      1351
    6. Tämmönen höpsö

Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      39
      1158
    7. Miksi pitäisit enemmän

Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      32
      1148
    8. Jorman paluu sodasta Lieksaan oli katkera

Jorma Karhunen astui Lieksan asemalle. Aurinko paistoi, mutta Jorman maailma oli sumuinen. Takana oli se helvetti, jota
      Lieksa
      39
      1120
    9. Kannattaa toimia yleisesti ottaen

Ajoissa. Vaikka miten paljon haluan ja tunnen, olen löytänyt nyt elämääni jotain uutta ja se todennäköisesti edistyy, jo
      Ikävä
      166
      1050
    10. Heräsin taas sinä mielessä

Miten voi haluta toista näin paljon? 😳 Kyllä meillä on muutenkin hyvä yhteys. Ehkä se tekee myös tästä niin voimakkaan?
      Ikävä
      62
      1028
    Aihe