Sähköautojen verotusarvon reipas pudotus tekee ID.3sta erittäin halutun työsuhdeautoksi. Kun ymmärtää että verotusarvon pudotus tarkoittaa lisää fyffeä pankkitilille joka palkanmaksussa niin tietää miten merkittävä asia verotusarvon pudotus on.
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/d24e4e50-57b5-4da0-b4ee-b4d2043667d0
ID.3 on työsuhdeautojen kunkku
18
73
Vastaukset
- Anonyymi
Varmasti näin on.....Kymmenen vuoden päästä......
- Anonyymi
Tuo verohelpotus on sen suuruinen että sitä on vaikea sivuuttaa. Kun tuohon lisätään vielä ilmainen sähkö duunissa niin polttiksen valitsemiseksi ei jää oikein mitään syytä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo verohelpotus on sen suuruinen että sitä on vaikea sivuuttaa. Kun tuohon lisätään vielä ilmainen sähkö duunissa niin polttiksen valitsemiseksi ei jää oikein mitään syytä.
Toki jos kehtaa ajaa VW-konsernin takavetoisella puolivalmiilla muovikipolla, jossa rumpujarrut ja ei tarvitse vetää peräkärryä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toki jos kehtaa ajaa VW-konsernin takavetoisella puolivalmiilla muovikipolla, jossa rumpujarrut ja ei tarvitse vetää peräkärryä.
Hihii, mitä epätoivoisia korahduksia Toyotan omapojalta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hihii, mitä epätoivoisia korahduksia Toyotan omapojalta.
Autoista ymmärtvät tietävät että takaveto yhdistettynä matalaan painopisteeseen täsmälleen akseleiden puolivälissä on ajettavuuden kannalta paras mahdollinen lähtökohta.
Rumpujarrut regeneroivalla taka-akselilla on myös teknisesti paras ratkaisu harvoin tarvituille jartuille. Ei ruostuvia jarrulevyjä ja jumiutuvia sylintereitä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Autoista ymmärtvät tietävät että takaveto yhdistettynä matalaan painopisteeseen täsmälleen akseleiden puolivälissä on ajettavuuden kannalta paras mahdollinen lähtökohta.
Rumpujarrut regeneroivalla taka-akselilla on myös teknisesti paras ratkaisu harvoin tarvituille jartuille. Ei ruostuvia jarrulevyjä ja jumiutuvia sylintereitä.Jarruina levytjarrut on kuitenkin parhaat. Rummuissa on ne omat ongelmansa joita ei levyissä ole, sähköjutsikiin en ota kantaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jarruina levytjarrut on kuitenkin parhaat. Rummuissa on ne omat ongelmansa joita ei levyissä ole, sähköjutsikiin en ota kantaa.
Levyjarrujen ainoa etu on se että ne on helpompi jäähdyttää eli niitä pystyy kuormittamaan enemmän ja pidempään ilman ylikuumenemista.
ID:n tapauksessa rumpujarrut taka-akselilla on ehdottomasti paras ratkaisu. Ne eivät koskaan ylikuumene koska niitä käytetään hyvin vähän. Tuollaisessa käytössä (eli nimenomaan käytön puutteessa) levyjarrut alkavat ruostumaan ja jumittumaan. Rumpujarrun suojattu rakenne pitää ne kuivana ja jumittumista vähentää se että jarrusylinterit liikkuvat edestakaisin jarrutuksessa. Mäntä liikuttaa kenkää ja jousi palauttaa jarrukengät irti rummusta.
Kysy keneltä tahansa kone- / autotekniikan ammattilaiselta niin saat saman vastauksen. Katso tästä yksi esimerkki.
https://youtu.be/2I9k1D_9v60?t=1740 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Levyjarrujen ainoa etu on se että ne on helpompi jäähdyttää eli niitä pystyy kuormittamaan enemmän ja pidempään ilman ylikuumenemista.
ID:n tapauksessa rumpujarrut taka-akselilla on ehdottomasti paras ratkaisu. Ne eivät koskaan ylikuumene koska niitä käytetään hyvin vähän. Tuollaisessa käytössä (eli nimenomaan käytön puutteessa) levyjarrut alkavat ruostumaan ja jumittumaan. Rumpujarrun suojattu rakenne pitää ne kuivana ja jumittumista vähentää se että jarrusylinterit liikkuvat edestakaisin jarrutuksessa. Mäntä liikuttaa kenkää ja jousi palauttaa jarrukengät irti rummusta.
Kysy keneltä tahansa kone- / autotekniikan ammattilaiselta niin saat saman vastauksen. Katso tästä yksi esimerkki.
https://youtu.be/2I9k1D_9v60?t=1740Missään OIKEASSA henkilöautossa en ole enää pitkiin aikoihin nähnyt rumpujarruja taka-akselilla. Ovatkohan nuo rumpujarrut jotain Kuplan vanhaa varastoa?
- Anonyymi
ID.3 sopii etätyötä tekeville, auto seisoo kaiket päivät parkissa, akku riittää just just kauppareissuihin, mikäli auto vaan toimii. Bussikortti on hyvä olla varuilta.
- Anonyymi
Tero, sun kateus on ihan huipussaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tero, sun kateus on ihan huipussaan.
Etkö tykänny vaikka kehuskelin 😁🏆 Sulle ei sitten mikään muu kelpaa kuin VW, mulle taas VW ei kelpaa lainkaan.
- Anonyymi
Etpä näytä paljoa asiista tietävän. Tässöä kaveri ajaa Norjassa ID.3:lla 1.000km ajassa 10:40.
Ja tässä ei ole autona edes se suuriakkuinen varsio vaan välimalli.
https://youtu.be/koPcwHJ4aSk
Kunka kauan te jaksatte höpöttää näitä jo vuosia sitten vanhentuneita myyttejä kylmistä ja pikkuakkuisista sähköautoista? Nyt on vuosi 2020 ja teidän ymmärrys on joissain jo tuotannosta poistuneiden sähköautojen ajalta.
ID.3:ssa oli huonoa softaa ja VW teki softan uusiksi neljässä kuukaudessa. Katsotaan kuinka monta vuotta teiltä menee päivittää korvienväli-softanne toimivaksi.
- Anonyymi
mikä ettei-vakuutus korvaa ja sopimus viat
yksityiselle pitää antaa 10 vuoden täystakuu!- Anonyymi
Yksityisetkin käyttävät nykyään yhä enemmän leasingiä eivätkä osta auto omaksi. Just sain tarjouksen tuollaisesta ID.3:sta. Neljän vuoden sopimus 10.000kn/v sisältäen huollot ja korjaukset maksaa kuukaudessa karvan auki 400€.
20.000km/v maksaisi 440€. Huolettomia kilometrejä uudella sähköautolla tuohon hintaan on aika hyvä rasti.
Kun autonvaihto tulee ajankohtaiseksi niin tällainen on minun listallani tällä hetkellä ykköspaikalla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yksityisetkin käyttävät nykyään yhä enemmän leasingiä eivätkä osta auto omaksi. Just sain tarjouksen tuollaisesta ID.3:sta. Neljän vuoden sopimus 10.000kn/v sisältäen huollot ja korjaukset maksaa kuukaudessa karvan auki 400€.
20.000km/v maksaisi 440€. Huolettomia kilometrejä uudella sähköautolla tuohon hintaan on aika hyvä rasti.
Kun autonvaihto tulee ajankohtaiseksi niin tällainen on minun listallani tällä hetkellä ykköspaikalla.ei suomalaisilla normituloilla ole varaa laittaa rahoja tollaseen
ja niissä sopimuksissa on sudenkuoppia jotka nostaa autoilun hinnan 1000e kk E
tutkittu juttu-lue E autoilu suomi24 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yksityisetkin käyttävät nykyään yhä enemmän leasingiä eivätkä osta auto omaksi. Just sain tarjouksen tuollaisesta ID.3:sta. Neljän vuoden sopimus 10.000kn/v sisältäen huollot ja korjaukset maksaa kuukaudessa karvan auki 400€.
20.000km/v maksaisi 440€. Huolettomia kilometrejä uudella sähköautolla tuohon hintaan on aika hyvä rasti.
Kun autonvaihto tulee ajankohtaiseksi niin tällainen on minun listallani tällä hetkellä ykköspaikalla.Mikä liisari toi on, ite joutuu maksaa huollot ja korjaukset, liisarin päättyessä maksat naarmujen maalaukset ja klommojen oikomiset, voi tulls todi kalliiksi, oman auton voi myydä naarmuineen js pienine klommoineen eikä ketään haittaa.
Ikinä ei kannata yksityisen liisaria ottaa se se vasta stressaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä liisari toi on, ite joutuu maksaa huollot ja korjaukset, liisarin päättyessä maksat naarmujen maalaukset ja klommojen oikomiset, voi tulls todi kalliiksi, oman auton voi myydä naarmuineen js pienine klommoineen eikä ketään haittaa.
Ikinä ei kannata yksityisen liisaria ottaa se se vasta stressaa.Tuo hinta on nimenomaan sellainen joka pitää sisällään huollot ja korjaukset. Mulla on ollut liisareita ja tiedän että tuo sun stressaaminen on aivan höpöhommaa. Mutta tietenkin voit elää pelossasi edelleenkin, tapa elää tuokin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ei suomalaisilla normituloilla ole varaa laittaa rahoja tollaseen
ja niissä sopimuksissa on sudenkuoppia jotka nostaa autoilun hinnan 1000e kk E
tutkittu juttu-lue E autoilu suomi24Sun päässäsi on sudenkuopat. Sopimukset kannattaa lukea huolella läpi niin tietää ehdot, ei noissa VW:n yksityisliisingeissä ole mitään ihmeellisiä juttuja tai reikiä lisäkuluihin.
Ossssssi, tämä ei ole kolaroidun auton ostamista jobbarilta. Vähän eri maailma.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1264140
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k232992Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1132514- 462091
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2541688Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt451613- 321557
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201426- 281410
- 951201