ID.3 on työsuhdeautojen kunkku

Anonyymi

18

89

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Varmasti näin on.....Kymmenen vuoden päästä......

      • Anonyymi

        Tuo verohelpotus on sen suuruinen että sitä on vaikea sivuuttaa. Kun tuohon lisätään vielä ilmainen sähkö duunissa niin polttiksen valitsemiseksi ei jää oikein mitään syytä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo verohelpotus on sen suuruinen että sitä on vaikea sivuuttaa. Kun tuohon lisätään vielä ilmainen sähkö duunissa niin polttiksen valitsemiseksi ei jää oikein mitään syytä.

        Toki jos kehtaa ajaa VW-konsernin takavetoisella puolivalmiilla muovikipolla, jossa rumpujarrut ja ei tarvitse vetää peräkärryä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toki jos kehtaa ajaa VW-konsernin takavetoisella puolivalmiilla muovikipolla, jossa rumpujarrut ja ei tarvitse vetää peräkärryä.

        Hihii, mitä epätoivoisia korahduksia Toyotan omapojalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hihii, mitä epätoivoisia korahduksia Toyotan omapojalta.

        Autoista ymmärtvät tietävät että takaveto yhdistettynä matalaan painopisteeseen täsmälleen akseleiden puolivälissä on ajettavuuden kannalta paras mahdollinen lähtökohta.
        Rumpujarrut regeneroivalla taka-akselilla on myös teknisesti paras ratkaisu harvoin tarvituille jartuille. Ei ruostuvia jarrulevyjä ja jumiutuvia sylintereitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autoista ymmärtvät tietävät että takaveto yhdistettynä matalaan painopisteeseen täsmälleen akseleiden puolivälissä on ajettavuuden kannalta paras mahdollinen lähtökohta.
        Rumpujarrut regeneroivalla taka-akselilla on myös teknisesti paras ratkaisu harvoin tarvituille jartuille. Ei ruostuvia jarrulevyjä ja jumiutuvia sylintereitä.

        Jarruina levytjarrut on kuitenkin parhaat. Rummuissa on ne omat ongelmansa joita ei levyissä ole, sähköjutsikiin en ota kantaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jarruina levytjarrut on kuitenkin parhaat. Rummuissa on ne omat ongelmansa joita ei levyissä ole, sähköjutsikiin en ota kantaa.

        Levyjarrujen ainoa etu on se että ne on helpompi jäähdyttää eli niitä pystyy kuormittamaan enemmän ja pidempään ilman ylikuumenemista.
        ID:n tapauksessa rumpujarrut taka-akselilla on ehdottomasti paras ratkaisu. Ne eivät koskaan ylikuumene koska niitä käytetään hyvin vähän. Tuollaisessa käytössä (eli nimenomaan käytön puutteessa) levyjarrut alkavat ruostumaan ja jumittumaan. Rumpujarrun suojattu rakenne pitää ne kuivana ja jumittumista vähentää se että jarrusylinterit liikkuvat edestakaisin jarrutuksessa. Mäntä liikuttaa kenkää ja jousi palauttaa jarrukengät irti rummusta.
        Kysy keneltä tahansa kone- / autotekniikan ammattilaiselta niin saat saman vastauksen. Katso tästä yksi esimerkki.

        https://youtu.be/2I9k1D_9v60?t=1740


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Levyjarrujen ainoa etu on se että ne on helpompi jäähdyttää eli niitä pystyy kuormittamaan enemmän ja pidempään ilman ylikuumenemista.
        ID:n tapauksessa rumpujarrut taka-akselilla on ehdottomasti paras ratkaisu. Ne eivät koskaan ylikuumene koska niitä käytetään hyvin vähän. Tuollaisessa käytössä (eli nimenomaan käytön puutteessa) levyjarrut alkavat ruostumaan ja jumittumaan. Rumpujarrun suojattu rakenne pitää ne kuivana ja jumittumista vähentää se että jarrusylinterit liikkuvat edestakaisin jarrutuksessa. Mäntä liikuttaa kenkää ja jousi palauttaa jarrukengät irti rummusta.
        Kysy keneltä tahansa kone- / autotekniikan ammattilaiselta niin saat saman vastauksen. Katso tästä yksi esimerkki.

        https://youtu.be/2I9k1D_9v60?t=1740

        Missään OIKEASSA henkilöautossa en ole enää pitkiin aikoihin nähnyt rumpujarruja taka-akselilla. Ovatkohan nuo rumpujarrut jotain Kuplan vanhaa varastoa?


    • Anonyymi

      ID.3 sopii etätyötä tekeville, auto seisoo kaiket päivät parkissa, akku riittää just just kauppareissuihin, mikäli auto vaan toimii. Bussikortti on hyvä olla varuilta.

      • Anonyymi

        Tero, sun kateus on ihan huipussaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tero, sun kateus on ihan huipussaan.

        Etkö tykänny vaikka kehuskelin 😁🏆 Sulle ei sitten mikään muu kelpaa kuin VW, mulle taas VW ei kelpaa lainkaan.


      • Anonyymi

        Etpä näytä paljoa asiista tietävän. Tässöä kaveri ajaa Norjassa ID.3:lla 1.000km ajassa 10:40.
        Ja tässä ei ole autona edes se suuriakkuinen varsio vaan välimalli.
        https://youtu.be/koPcwHJ4aSk

        Kunka kauan te jaksatte höpöttää näitä jo vuosia sitten vanhentuneita myyttejä kylmistä ja pikkuakkuisista sähköautoista? Nyt on vuosi 2020 ja teidän ymmärrys on joissain jo tuotannosta poistuneiden sähköautojen ajalta.
        ID.3:ssa oli huonoa softaa ja VW teki softan uusiksi neljässä kuukaudessa. Katsotaan kuinka monta vuotta teiltä menee päivittää korvienväli-softanne toimivaksi.


    • Anonyymi

      mikä ettei-vakuutus korvaa ja sopimus viat

      yksityiselle pitää antaa 10 vuoden täystakuu!

      • Anonyymi

        Yksityisetkin käyttävät nykyään yhä enemmän leasingiä eivätkä osta auto omaksi. Just sain tarjouksen tuollaisesta ID.3:sta. Neljän vuoden sopimus 10.000kn/v sisältäen huollot ja korjaukset maksaa kuukaudessa karvan auki 400€.
        20.000km/v maksaisi 440€. Huolettomia kilometrejä uudella sähköautolla tuohon hintaan on aika hyvä rasti.
        Kun autonvaihto tulee ajankohtaiseksi niin tällainen on minun listallani tällä hetkellä ykköspaikalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksityisetkin käyttävät nykyään yhä enemmän leasingiä eivätkä osta auto omaksi. Just sain tarjouksen tuollaisesta ID.3:sta. Neljän vuoden sopimus 10.000kn/v sisältäen huollot ja korjaukset maksaa kuukaudessa karvan auki 400€.
        20.000km/v maksaisi 440€. Huolettomia kilometrejä uudella sähköautolla tuohon hintaan on aika hyvä rasti.
        Kun autonvaihto tulee ajankohtaiseksi niin tällainen on minun listallani tällä hetkellä ykköspaikalla.

        ei suomalaisilla normituloilla ole varaa laittaa rahoja tollaseen

        ja niissä sopimuksissa on sudenkuoppia jotka nostaa autoilun hinnan 1000e kk E

        tutkittu juttu-lue E autoilu suomi24


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksityisetkin käyttävät nykyään yhä enemmän leasingiä eivätkä osta auto omaksi. Just sain tarjouksen tuollaisesta ID.3:sta. Neljän vuoden sopimus 10.000kn/v sisältäen huollot ja korjaukset maksaa kuukaudessa karvan auki 400€.
        20.000km/v maksaisi 440€. Huolettomia kilometrejä uudella sähköautolla tuohon hintaan on aika hyvä rasti.
        Kun autonvaihto tulee ajankohtaiseksi niin tällainen on minun listallani tällä hetkellä ykköspaikalla.

        Mikä liisari toi on, ite joutuu maksaa huollot ja korjaukset, liisarin päättyessä maksat naarmujen maalaukset ja klommojen oikomiset, voi tulls todi kalliiksi, oman auton voi myydä naarmuineen js pienine klommoineen eikä ketään haittaa.

        Ikinä ei kannata yksityisen liisaria ottaa se se vasta stressaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä liisari toi on, ite joutuu maksaa huollot ja korjaukset, liisarin päättyessä maksat naarmujen maalaukset ja klommojen oikomiset, voi tulls todi kalliiksi, oman auton voi myydä naarmuineen js pienine klommoineen eikä ketään haittaa.

        Ikinä ei kannata yksityisen liisaria ottaa se se vasta stressaa.

        Tuo hinta on nimenomaan sellainen joka pitää sisällään huollot ja korjaukset. Mulla on ollut liisareita ja tiedän että tuo sun stressaaminen on aivan höpöhommaa. Mutta tietenkin voit elää pelossasi edelleenkin, tapa elää tuokin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei suomalaisilla normituloilla ole varaa laittaa rahoja tollaseen

        ja niissä sopimuksissa on sudenkuoppia jotka nostaa autoilun hinnan 1000e kk E

        tutkittu juttu-lue E autoilu suomi24

        Sun päässäsi on sudenkuopat. Sopimukset kannattaa lukea huolella läpi niin tietää ehdot, ei noissa VW:n yksityisliisingeissä ole mitään ihmeellisiä juttuja tai reikiä lisäkuluihin.
        Ossssssi, tämä ei ole kolaroidun auton ostamista jobbarilta. Vähän eri maailma.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Yritystuet 10 mrd. vuodessa, eli yrittäjäriski valtiolla kuten kommunismissa

      Pelkästään Viking Linen viinanhakuristeilyitä sponsoroidaan 20 miljoonalla eurolla vuosittain. Dieselin verotukikin on
      Yrittäjyys
      113
      9651
    2. Pystyisitkö pitämään

      Näppejä erossa jos tulisi siihen tilaisuus
      Ikävä
      94
      9222
    3. Oikeistolainen luki Med mod att leda : en biografi

      ...ei tykänny Sanna Marinista
      Maailman menoa
      20
      7875
    4. Sannan kirja USA:n bestseller!

      "Congratulations to Sanna Marin's HOPE IN ACTION, officially a USA TODAY bestseller!" Kertoo Scribner. Mitäs persut tä
      Maailman menoa
      25
      6829
    5. Sture Fjäder haluaa tuensaajien nimet julki

      Kokoomuspoliitikko haluaa yli 800 euroa kuukaudessa tukia saavien nimet julki. Ehkä olisi syytä julkaista myös kuvat? h
      Maailman menoa
      177
      6254
    6. Luotathan siihen tunteeseen, joka välillämme on?

      Uskothan myös, että se kestää tämän? Kaipaan sinua valtavasti. Vielä tehdään yhdessä tästä jotain ihmeellistä ja kaunist
      Ikävä
      58
      5408
    7. Onnettomuus

      Hukkajärventiellä kolaroi lavetti ja henkilöauto. Uutista ei missään! Hys hys ollaanko hiljaa tästäkin?
      Kuhmo
      8
      4568
    8. En saa sua mielestäni vaikka tekisin mitä

      Mikä tähän auttaa.. ei mikään. Edes aika. Kaivan sut kohta vaikka kivenkolosta että saan kysyä haluatko sinäkin💛
      Ikävä
      23
      4365
    9. Milloin viimeksi näit kaivattusi?

      Toimisitko nyt toisin kuin siinä tilanteessa teit?
      Ikävä
      38
      4283
    10. Tuntuuko ettet tiedä

      Enää miten toimia mun suhteen. Kun en taida tietää itsekään
      Ikävä
      39
      4203
    Aihe