ID.3 on työsuhdeautojen kunkku

Anonyymi

18

68

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Varmasti näin on.....Kymmenen vuoden päästä......

      • Anonyymi

        Tuo verohelpotus on sen suuruinen että sitä on vaikea sivuuttaa. Kun tuohon lisätään vielä ilmainen sähkö duunissa niin polttiksen valitsemiseksi ei jää oikein mitään syytä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo verohelpotus on sen suuruinen että sitä on vaikea sivuuttaa. Kun tuohon lisätään vielä ilmainen sähkö duunissa niin polttiksen valitsemiseksi ei jää oikein mitään syytä.

        Toki jos kehtaa ajaa VW-konsernin takavetoisella puolivalmiilla muovikipolla, jossa rumpujarrut ja ei tarvitse vetää peräkärryä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toki jos kehtaa ajaa VW-konsernin takavetoisella puolivalmiilla muovikipolla, jossa rumpujarrut ja ei tarvitse vetää peräkärryä.

        Hihii, mitä epätoivoisia korahduksia Toyotan omapojalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hihii, mitä epätoivoisia korahduksia Toyotan omapojalta.

        Autoista ymmärtvät tietävät että takaveto yhdistettynä matalaan painopisteeseen täsmälleen akseleiden puolivälissä on ajettavuuden kannalta paras mahdollinen lähtökohta.
        Rumpujarrut regeneroivalla taka-akselilla on myös teknisesti paras ratkaisu harvoin tarvituille jartuille. Ei ruostuvia jarrulevyjä ja jumiutuvia sylintereitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autoista ymmärtvät tietävät että takaveto yhdistettynä matalaan painopisteeseen täsmälleen akseleiden puolivälissä on ajettavuuden kannalta paras mahdollinen lähtökohta.
        Rumpujarrut regeneroivalla taka-akselilla on myös teknisesti paras ratkaisu harvoin tarvituille jartuille. Ei ruostuvia jarrulevyjä ja jumiutuvia sylintereitä.

        Jarruina levytjarrut on kuitenkin parhaat. Rummuissa on ne omat ongelmansa joita ei levyissä ole, sähköjutsikiin en ota kantaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jarruina levytjarrut on kuitenkin parhaat. Rummuissa on ne omat ongelmansa joita ei levyissä ole, sähköjutsikiin en ota kantaa.

        Levyjarrujen ainoa etu on se että ne on helpompi jäähdyttää eli niitä pystyy kuormittamaan enemmän ja pidempään ilman ylikuumenemista.
        ID:n tapauksessa rumpujarrut taka-akselilla on ehdottomasti paras ratkaisu. Ne eivät koskaan ylikuumene koska niitä käytetään hyvin vähän. Tuollaisessa käytössä (eli nimenomaan käytön puutteessa) levyjarrut alkavat ruostumaan ja jumittumaan. Rumpujarrun suojattu rakenne pitää ne kuivana ja jumittumista vähentää se että jarrusylinterit liikkuvat edestakaisin jarrutuksessa. Mäntä liikuttaa kenkää ja jousi palauttaa jarrukengät irti rummusta.
        Kysy keneltä tahansa kone- / autotekniikan ammattilaiselta niin saat saman vastauksen. Katso tästä yksi esimerkki.

        https://youtu.be/2I9k1D_9v60?t=1740


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Levyjarrujen ainoa etu on se että ne on helpompi jäähdyttää eli niitä pystyy kuormittamaan enemmän ja pidempään ilman ylikuumenemista.
        ID:n tapauksessa rumpujarrut taka-akselilla on ehdottomasti paras ratkaisu. Ne eivät koskaan ylikuumene koska niitä käytetään hyvin vähän. Tuollaisessa käytössä (eli nimenomaan käytön puutteessa) levyjarrut alkavat ruostumaan ja jumittumaan. Rumpujarrun suojattu rakenne pitää ne kuivana ja jumittumista vähentää se että jarrusylinterit liikkuvat edestakaisin jarrutuksessa. Mäntä liikuttaa kenkää ja jousi palauttaa jarrukengät irti rummusta.
        Kysy keneltä tahansa kone- / autotekniikan ammattilaiselta niin saat saman vastauksen. Katso tästä yksi esimerkki.

        https://youtu.be/2I9k1D_9v60?t=1740

        Missään OIKEASSA henkilöautossa en ole enää pitkiin aikoihin nähnyt rumpujarruja taka-akselilla. Ovatkohan nuo rumpujarrut jotain Kuplan vanhaa varastoa?


    • Anonyymi

      ID.3 sopii etätyötä tekeville, auto seisoo kaiket päivät parkissa, akku riittää just just kauppareissuihin, mikäli auto vaan toimii. Bussikortti on hyvä olla varuilta.

      • Anonyymi

        Tero, sun kateus on ihan huipussaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tero, sun kateus on ihan huipussaan.

        Etkö tykänny vaikka kehuskelin 😁🏆 Sulle ei sitten mikään muu kelpaa kuin VW, mulle taas VW ei kelpaa lainkaan.


      • Anonyymi

        Etpä näytä paljoa asiista tietävän. Tässöä kaveri ajaa Norjassa ID.3:lla 1.000km ajassa 10:40.
        Ja tässä ei ole autona edes se suuriakkuinen varsio vaan välimalli.
        https://youtu.be/koPcwHJ4aSk

        Kunka kauan te jaksatte höpöttää näitä jo vuosia sitten vanhentuneita myyttejä kylmistä ja pikkuakkuisista sähköautoista? Nyt on vuosi 2020 ja teidän ymmärrys on joissain jo tuotannosta poistuneiden sähköautojen ajalta.
        ID.3:ssa oli huonoa softaa ja VW teki softan uusiksi neljässä kuukaudessa. Katsotaan kuinka monta vuotta teiltä menee päivittää korvienväli-softanne toimivaksi.


    • Anonyymi

      mikä ettei-vakuutus korvaa ja sopimus viat

      yksityiselle pitää antaa 10 vuoden täystakuu!

      • Anonyymi

        Yksityisetkin käyttävät nykyään yhä enemmän leasingiä eivätkä osta auto omaksi. Just sain tarjouksen tuollaisesta ID.3:sta. Neljän vuoden sopimus 10.000kn/v sisältäen huollot ja korjaukset maksaa kuukaudessa karvan auki 400€.
        20.000km/v maksaisi 440€. Huolettomia kilometrejä uudella sähköautolla tuohon hintaan on aika hyvä rasti.
        Kun autonvaihto tulee ajankohtaiseksi niin tällainen on minun listallani tällä hetkellä ykköspaikalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksityisetkin käyttävät nykyään yhä enemmän leasingiä eivätkä osta auto omaksi. Just sain tarjouksen tuollaisesta ID.3:sta. Neljän vuoden sopimus 10.000kn/v sisältäen huollot ja korjaukset maksaa kuukaudessa karvan auki 400€.
        20.000km/v maksaisi 440€. Huolettomia kilometrejä uudella sähköautolla tuohon hintaan on aika hyvä rasti.
        Kun autonvaihto tulee ajankohtaiseksi niin tällainen on minun listallani tällä hetkellä ykköspaikalla.

        ei suomalaisilla normituloilla ole varaa laittaa rahoja tollaseen

        ja niissä sopimuksissa on sudenkuoppia jotka nostaa autoilun hinnan 1000e kk E

        tutkittu juttu-lue E autoilu suomi24


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksityisetkin käyttävät nykyään yhä enemmän leasingiä eivätkä osta auto omaksi. Just sain tarjouksen tuollaisesta ID.3:sta. Neljän vuoden sopimus 10.000kn/v sisältäen huollot ja korjaukset maksaa kuukaudessa karvan auki 400€.
        20.000km/v maksaisi 440€. Huolettomia kilometrejä uudella sähköautolla tuohon hintaan on aika hyvä rasti.
        Kun autonvaihto tulee ajankohtaiseksi niin tällainen on minun listallani tällä hetkellä ykköspaikalla.

        Mikä liisari toi on, ite joutuu maksaa huollot ja korjaukset, liisarin päättyessä maksat naarmujen maalaukset ja klommojen oikomiset, voi tulls todi kalliiksi, oman auton voi myydä naarmuineen js pienine klommoineen eikä ketään haittaa.

        Ikinä ei kannata yksityisen liisaria ottaa se se vasta stressaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä liisari toi on, ite joutuu maksaa huollot ja korjaukset, liisarin päättyessä maksat naarmujen maalaukset ja klommojen oikomiset, voi tulls todi kalliiksi, oman auton voi myydä naarmuineen js pienine klommoineen eikä ketään haittaa.

        Ikinä ei kannata yksityisen liisaria ottaa se se vasta stressaa.

        Tuo hinta on nimenomaan sellainen joka pitää sisällään huollot ja korjaukset. Mulla on ollut liisareita ja tiedän että tuo sun stressaaminen on aivan höpöhommaa. Mutta tietenkin voit elää pelossasi edelleenkin, tapa elää tuokin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei suomalaisilla normituloilla ole varaa laittaa rahoja tollaseen

        ja niissä sopimuksissa on sudenkuoppia jotka nostaa autoilun hinnan 1000e kk E

        tutkittu juttu-lue E autoilu suomi24

        Sun päässäsi on sudenkuopat. Sopimukset kannattaa lukea huolella läpi niin tietää ehdot, ei noissa VW:n yksityisliisingeissä ole mitään ihmeellisiä juttuja tai reikiä lisäkuluihin.
        Ossssssi, tämä ei ole kolaroidun auton ostamista jobbarilta. Vähän eri maailma.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

      Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      128
      1488
    2. Hirvittävä onnettomuus.

      Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      37
      1401
    3. Missä väleissä ollaan

      Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      67
      1215
    4. Hei sinä nainen

      Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      54
      1149
    5. Riittääkö vielä

      Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      69
      994
    6. Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?

      Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi
      Maailman menoa
      254
      954
    7. Kelan perkeleellinen käytäntö

      Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      193
      934
    8. Mitä toivot

      Välienne olevan?
      Ikävä
      73
      911
    9. Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."

      Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää
      Suomalaiset julkkikset
      15
      823
    10. Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta

      Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps
      Maailman menoa
      106
      818
    Aihe