ID.3 on työsuhdeautojen kunkku

Anonyymi

18

91

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Varmasti näin on.....Kymmenen vuoden päästä......

      • Anonyymi

        Tuo verohelpotus on sen suuruinen että sitä on vaikea sivuuttaa. Kun tuohon lisätään vielä ilmainen sähkö duunissa niin polttiksen valitsemiseksi ei jää oikein mitään syytä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo verohelpotus on sen suuruinen että sitä on vaikea sivuuttaa. Kun tuohon lisätään vielä ilmainen sähkö duunissa niin polttiksen valitsemiseksi ei jää oikein mitään syytä.

        Toki jos kehtaa ajaa VW-konsernin takavetoisella puolivalmiilla muovikipolla, jossa rumpujarrut ja ei tarvitse vetää peräkärryä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toki jos kehtaa ajaa VW-konsernin takavetoisella puolivalmiilla muovikipolla, jossa rumpujarrut ja ei tarvitse vetää peräkärryä.

        Hihii, mitä epätoivoisia korahduksia Toyotan omapojalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hihii, mitä epätoivoisia korahduksia Toyotan omapojalta.

        Autoista ymmärtvät tietävät että takaveto yhdistettynä matalaan painopisteeseen täsmälleen akseleiden puolivälissä on ajettavuuden kannalta paras mahdollinen lähtökohta.
        Rumpujarrut regeneroivalla taka-akselilla on myös teknisesti paras ratkaisu harvoin tarvituille jartuille. Ei ruostuvia jarrulevyjä ja jumiutuvia sylintereitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autoista ymmärtvät tietävät että takaveto yhdistettynä matalaan painopisteeseen täsmälleen akseleiden puolivälissä on ajettavuuden kannalta paras mahdollinen lähtökohta.
        Rumpujarrut regeneroivalla taka-akselilla on myös teknisesti paras ratkaisu harvoin tarvituille jartuille. Ei ruostuvia jarrulevyjä ja jumiutuvia sylintereitä.

        Jarruina levytjarrut on kuitenkin parhaat. Rummuissa on ne omat ongelmansa joita ei levyissä ole, sähköjutsikiin en ota kantaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jarruina levytjarrut on kuitenkin parhaat. Rummuissa on ne omat ongelmansa joita ei levyissä ole, sähköjutsikiin en ota kantaa.

        Levyjarrujen ainoa etu on se että ne on helpompi jäähdyttää eli niitä pystyy kuormittamaan enemmän ja pidempään ilman ylikuumenemista.
        ID:n tapauksessa rumpujarrut taka-akselilla on ehdottomasti paras ratkaisu. Ne eivät koskaan ylikuumene koska niitä käytetään hyvin vähän. Tuollaisessa käytössä (eli nimenomaan käytön puutteessa) levyjarrut alkavat ruostumaan ja jumittumaan. Rumpujarrun suojattu rakenne pitää ne kuivana ja jumittumista vähentää se että jarrusylinterit liikkuvat edestakaisin jarrutuksessa. Mäntä liikuttaa kenkää ja jousi palauttaa jarrukengät irti rummusta.
        Kysy keneltä tahansa kone- / autotekniikan ammattilaiselta niin saat saman vastauksen. Katso tästä yksi esimerkki.

        https://youtu.be/2I9k1D_9v60?t=1740


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Levyjarrujen ainoa etu on se että ne on helpompi jäähdyttää eli niitä pystyy kuormittamaan enemmän ja pidempään ilman ylikuumenemista.
        ID:n tapauksessa rumpujarrut taka-akselilla on ehdottomasti paras ratkaisu. Ne eivät koskaan ylikuumene koska niitä käytetään hyvin vähän. Tuollaisessa käytössä (eli nimenomaan käytön puutteessa) levyjarrut alkavat ruostumaan ja jumittumaan. Rumpujarrun suojattu rakenne pitää ne kuivana ja jumittumista vähentää se että jarrusylinterit liikkuvat edestakaisin jarrutuksessa. Mäntä liikuttaa kenkää ja jousi palauttaa jarrukengät irti rummusta.
        Kysy keneltä tahansa kone- / autotekniikan ammattilaiselta niin saat saman vastauksen. Katso tästä yksi esimerkki.

        https://youtu.be/2I9k1D_9v60?t=1740

        Missään OIKEASSA henkilöautossa en ole enää pitkiin aikoihin nähnyt rumpujarruja taka-akselilla. Ovatkohan nuo rumpujarrut jotain Kuplan vanhaa varastoa?


    • Anonyymi

      ID.3 sopii etätyötä tekeville, auto seisoo kaiket päivät parkissa, akku riittää just just kauppareissuihin, mikäli auto vaan toimii. Bussikortti on hyvä olla varuilta.

      • Anonyymi

        Tero, sun kateus on ihan huipussaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tero, sun kateus on ihan huipussaan.

        Etkö tykänny vaikka kehuskelin 😁🏆 Sulle ei sitten mikään muu kelpaa kuin VW, mulle taas VW ei kelpaa lainkaan.


      • Anonyymi

        Etpä näytä paljoa asiista tietävän. Tässöä kaveri ajaa Norjassa ID.3:lla 1.000km ajassa 10:40.
        Ja tässä ei ole autona edes se suuriakkuinen varsio vaan välimalli.
        https://youtu.be/koPcwHJ4aSk

        Kunka kauan te jaksatte höpöttää näitä jo vuosia sitten vanhentuneita myyttejä kylmistä ja pikkuakkuisista sähköautoista? Nyt on vuosi 2020 ja teidän ymmärrys on joissain jo tuotannosta poistuneiden sähköautojen ajalta.
        ID.3:ssa oli huonoa softaa ja VW teki softan uusiksi neljässä kuukaudessa. Katsotaan kuinka monta vuotta teiltä menee päivittää korvienväli-softanne toimivaksi.


    • Anonyymi

      mikä ettei-vakuutus korvaa ja sopimus viat

      yksityiselle pitää antaa 10 vuoden täystakuu!

      • Anonyymi

        Yksityisetkin käyttävät nykyään yhä enemmän leasingiä eivätkä osta auto omaksi. Just sain tarjouksen tuollaisesta ID.3:sta. Neljän vuoden sopimus 10.000kn/v sisältäen huollot ja korjaukset maksaa kuukaudessa karvan auki 400€.
        20.000km/v maksaisi 440€. Huolettomia kilometrejä uudella sähköautolla tuohon hintaan on aika hyvä rasti.
        Kun autonvaihto tulee ajankohtaiseksi niin tällainen on minun listallani tällä hetkellä ykköspaikalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksityisetkin käyttävät nykyään yhä enemmän leasingiä eivätkä osta auto omaksi. Just sain tarjouksen tuollaisesta ID.3:sta. Neljän vuoden sopimus 10.000kn/v sisältäen huollot ja korjaukset maksaa kuukaudessa karvan auki 400€.
        20.000km/v maksaisi 440€. Huolettomia kilometrejä uudella sähköautolla tuohon hintaan on aika hyvä rasti.
        Kun autonvaihto tulee ajankohtaiseksi niin tällainen on minun listallani tällä hetkellä ykköspaikalla.

        ei suomalaisilla normituloilla ole varaa laittaa rahoja tollaseen

        ja niissä sopimuksissa on sudenkuoppia jotka nostaa autoilun hinnan 1000e kk E

        tutkittu juttu-lue E autoilu suomi24


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksityisetkin käyttävät nykyään yhä enemmän leasingiä eivätkä osta auto omaksi. Just sain tarjouksen tuollaisesta ID.3:sta. Neljän vuoden sopimus 10.000kn/v sisältäen huollot ja korjaukset maksaa kuukaudessa karvan auki 400€.
        20.000km/v maksaisi 440€. Huolettomia kilometrejä uudella sähköautolla tuohon hintaan on aika hyvä rasti.
        Kun autonvaihto tulee ajankohtaiseksi niin tällainen on minun listallani tällä hetkellä ykköspaikalla.

        Mikä liisari toi on, ite joutuu maksaa huollot ja korjaukset, liisarin päättyessä maksat naarmujen maalaukset ja klommojen oikomiset, voi tulls todi kalliiksi, oman auton voi myydä naarmuineen js pienine klommoineen eikä ketään haittaa.

        Ikinä ei kannata yksityisen liisaria ottaa se se vasta stressaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä liisari toi on, ite joutuu maksaa huollot ja korjaukset, liisarin päättyessä maksat naarmujen maalaukset ja klommojen oikomiset, voi tulls todi kalliiksi, oman auton voi myydä naarmuineen js pienine klommoineen eikä ketään haittaa.

        Ikinä ei kannata yksityisen liisaria ottaa se se vasta stressaa.

        Tuo hinta on nimenomaan sellainen joka pitää sisällään huollot ja korjaukset. Mulla on ollut liisareita ja tiedän että tuo sun stressaaminen on aivan höpöhommaa. Mutta tietenkin voit elää pelossasi edelleenkin, tapa elää tuokin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei suomalaisilla normituloilla ole varaa laittaa rahoja tollaseen

        ja niissä sopimuksissa on sudenkuoppia jotka nostaa autoilun hinnan 1000e kk E

        tutkittu juttu-lue E autoilu suomi24

        Sun päässäsi on sudenkuopat. Sopimukset kannattaa lukea huolella läpi niin tietää ehdot, ei noissa VW:n yksityisliisingeissä ole mitään ihmeellisiä juttuja tai reikiä lisäkuluihin.
        Ossssssi, tämä ei ole kolaroidun auton ostamista jobbarilta. Vähän eri maailma.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tulipalossa henkilövahinkoja, itsenäisyyspäivä alkoi huonosti, poliisi tiedottaa lisää

      Savonlinna https://www.como.fi/uutiset/savonlinna-henkilovahinkoja-tulipalossa-poliisi-tiedottaa-lisaa/
      Savonlinna
      161
      8839
    2. Ennen ei ollut persuja ja työttömyyttä, lääkäriinkin pääsi

      Ennen oli kaikilla töitä Kauppiaille kelpasi kun saivat voittoa Yritystukia ei ollut Lääkäriin pääsi kaikki haluklaat Nu
      Maailman menoa
      104
      4082
    3. Millaista läheisyyttä

      Toivoisit ikävästi kohteesi kanssa?
      Ikävä
      114
      3922
    4. 55
      3383
    5. Antifasismi - mitä se on?

      Se on äärivasemmistolaista anarkistista toimintaa joka käyttää fasisminvastaisuutta keppihevosena oikeuttaakseen toimint
      Maailman menoa
      42
      2724
    6. Somali ei kätellyt Stubbia Linnan juhlissa

      Miksei somali osaa noudattaa hyviä käytöstapoja. https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/563a3dea-fa3f-41f3-b64f-406d2
      Maailman menoa
      388
      2007
    7. Heräsin taas ikävään

      Ja aivan valtavaan haluun. Tahdon sinua R. ❤️
      Ikävä
      56
      1921
    8. Yliajo Heinolassa

      Mikä ihme ihmisiä vaivaa nykyään? Vähän ensin kähistellään nakkikioskilla ja sen jälkeen kostoksi murhataan autolla! Voi
      Heinola
      45
      1881
    9. Kuka on menehtynyt?

      https://yle.fi/a/74-20198293 Kuulemani mukaan ryyppyporukka ollut hapualla ja kuolemanenkeli (F.G) eli mies jonka seuras
      Kankaanpää
      11
      1871
    10. Kauhea ikävä iski

      Mietin vain, mitä olet juuri nyt tekemässä. Mietin myös, välittyykö se sinulle, kun olet koko ajan mielessäni, tunnetko
      Ikävä
      20
      1531
    Aihe