Miksi motoristit usein piilottavat kasvonsa?

Anonyymi

Tarkoitan kun niin monella tumma tai ulospäin peilaava visiiri. Onko motoristit keskimääräistä rumempia vai mistä tulee tarve piilottaa kasvot?

Häikäisy ei ainakaan ole syy koska lähes kaikki kunnolliset kypärät sisältävät nykyään integroidun aurinkovisiirin jonka saa esiin tarvittaessa.

Itsekin motoristi enkä keksi miksi haittaisin näkemistäni tummalla visiirillä, tuostahan pelkkää haittaa hämärällä/tunneleissa ja ehkä sateellakin jos taivas tummuu. Kypärässä kuitenkin erillinen aurinkovisiiri.

33

325

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Niin, onhan se kurjaa, että joku toisella tavalla kuin itse.
      Lopputulema on se, että se täytyy olla minulta pois.

      • Anonyymi

        Ihan asiallinen kysymyshän se on. Miksi niin halutaan piilottaa kasvot jotta ollaan valmiita uhramaan omaa näkemistä esim hämärässä?


    • Anonyymi

      Joo saman olen huomannut kesällä mutta näin talvella asia ei ole tullut mieleen.
      Olisko parempi kysyä sieltä motoristeilta kun kuuluut samaan sakkiin.
      Luultavasti olet hankkimassa kyseisiä varusteita etkä osaa päättää.

      • Anonyymi

        Joo mun pojalla (35v) peilaava visiiri, hommasi jo aikanaan sellaisen mopokypärään kun se oli cool ? Vaikka oli yhteen aikaan kielletty tieliikenteessä, onko enää ? Ketä kiinnostaa nykyisin ?


    • Itsellä on kirkas visiiri ja aurinkolasit, lasit on helppo ottaa pois pimeän tullen niin sangen toimiva kombo.

    • Anonyymi

      Itsellä on peilivisiiri koska sen kanssa potta ei kuumene helteellä niin paljon - sateella se kylläkin haittaa mutta pimeällä en aja. Sekin on kyllä totta etten halua rumaa naamaani valokuvissa esitellä...

      Ei kaikissa kypäröissä ei ole sitä aurinkovisiiriä... taitavat olla vähemmistöä.

      • Anonyymi

        Kaikissa keskihintaisissa ainakin on integroitu aurinkovisiiri, ainakin kaikki 200-300e kypärät mitä itse katselin kun aiemmin tänä vuonna ostin.

        Lämpö tosiaan ehkä voi olla ongelma, mutta laadukkassa kypärässähän saa sen leuan alla olevan toppauksen pois ja usein pään päälläkin on ilmanottoaukot. Ainakin Airoh kypärässä joka on mukavan viileä helteilläkin, jopa kirkkaalla visiirillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikissa keskihintaisissa ainakin on integroitu aurinkovisiiri, ainakin kaikki 200-300e kypärät mitä itse katselin kun aiemmin tänä vuonna ostin.

        Lämpö tosiaan ehkä voi olla ongelma, mutta laadukkassa kypärässähän saa sen leuan alla olevan toppauksen pois ja usein pään päälläkin on ilmanottoaukot. Ainakin Airoh kypärässä joka on mukavan viileä helteilläkin, jopa kirkkaalla visiirillä.

        Airoh nyt ei ole mikään laatukypärä mutta aurinkovisiireitä näkyy olevan monessa. Itse olen olen viime aikoina käyttänyt Schubertin avattavia kypäriä. Niissä on aurinkovisiiri mutta silti minulla on peilivisiiri päällä. Kaupungissa helteellä ajelen aurinkovisiirillä ja maantiellä lasken peilivisiirin ja nostan aurinkovisiirin. Pimeässä ja sateella en aja, reissussa on sitten kirkas visiiri Pinlockilla mukana. Radalle on sitten erikseen kunnon umpikypärä johon vaihdan visiirin kelin mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Airoh nyt ei ole mikään laatukypärä mutta aurinkovisiireitä näkyy olevan monessa. Itse olen olen viime aikoina käyttänyt Schubertin avattavia kypäriä. Niissä on aurinkovisiiri mutta silti minulla on peilivisiiri päällä. Kaupungissa helteellä ajelen aurinkovisiirillä ja maantiellä lasken peilivisiirin ja nostan aurinkovisiirin. Pimeässä ja sateella en aja, reissussa on sitten kirkas visiiri Pinlockilla mukana. Radalle on sitten erikseen kunnon umpikypärä johon vaihdan visiirin kelin mukaan.

        Onko se Schubertin integroitu visiiri jotenkin laaduton kun joudut käyttämään peilivisiiriä maantiellä? Vai kuumeneeko Schubert liikaa toisin kuin esim laadukas Airoh?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko se Schubertin integroitu visiiri jotenkin laaduton kun joudut käyttämään peilivisiiriä maantiellä? Vai kuumeneeko Schubert liikaa toisin kuin esim laadukas Airoh?

        Schubertin visiirit on ihan ok mutta kaksi tummaa visiiriä päällekkäin on jo liikaa päivälläkin. Maantienopeuksissa tarttee laittaa jo iso visiiri kiinni melun takia, vauhdissa kiertää ilma muutenkin kuupan sisällä ja peilivisiiri pitää viileämpänä vaikka olis pidempikin ajopäivä. Sama homma se oli edellisissä Shoei-kypärissä.

        Jos laatutuotteista puhutaan niin ei kai sulla ole mennyt Arai ja Airoh sekaisin?


      • Anonyymi

        Mä ostin ekan kypärän ilman aurinkovisiiriä, ennenkuin ajoin omalla pyörällä. Otin muutamia ajotunteja, vaikka on AB kortti olemassa. Kun ajaa paisteessa ja aurinkolasit päässä maantiellä, sitten menee aurinko pilveen niin tulee liian hämärää. Visiirin saa helposti käännettyä pois. Kaikissa paremmissa kypärissä on integroitu aurinkovisiiri, paitsi kilpailu malleissa .


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mä ostin ekan kypärän ilman aurinkovisiiriä, ennenkuin ajoin omalla pyörällä. Otin muutamia ajotunteja, vaikka on AB kortti olemassa. Kun ajaa paisteessa ja aurinkolasit päässä maantiellä, sitten menee aurinko pilveen niin tulee liian hämärää. Visiirin saa helposti käännettyä pois. Kaikissa paremmissa kypärissä on integroitu aurinkovisiiri, paitsi kilpailu malleissa .

        Minulla kyllä pilvipouta ja arskat on ehkä jopa se paras kombo.

        Mutta minulla onkin poikkeuksellisen hyvä hämäränäkö ollut aina.


    • Anonyymi

      jos kytät pysäyttää niin ne ei nää miten silmät seisoo päässä....

    • Anonyymi

      Motoristina voin kertoa nämä syvät salaisuudet. Kyllä, me olemme aivan hemmetin rumia ja tumma visiiri on juuri siksi. Monet ovat luulleet, että kyse olisi häikäisysuojasta, mutta ehei. Olemme niin kamalan näköisiä, että haluamme suojella teitä lapsia säikähdykseltä ja pahoilta traumoilta.

      Avokypärän kanssa vedämme sitten puffin ylös, mutta sekään ei johdu siitä, että estäisimme vetoa kaulaan vaan ihan tuosta edellä mainitusta syystä.

    • Anonyymi

      Kasvoilla on huivi ettei kärpäset ja kivet lennä suuhun. Silmillä on tummat lasit ettei aurinko häikäise.

      Miksi autoilijat peittää kasvonsa aurinkolaseilla?

      • Anonyymi

        Eivät peitä.


    • Anonyymi

      Ihan vain sen takia, että joitakin uteliaita vituttaa.

    • Anonyymi

      Olen miettinyt tuota samaa, että eikös kasvojen peittäminen ole laitonta?

    • Anonyymi

      Motoristit ovat rikollisia. Meillä päin on hirveä kuminpoltto-ongelma joka vuosi ja läheinen katu pelkkää mustaa viivaa täynnä. Vedetään keula pystyssä 150-200 km/h lapsista mitään välittämättä ja myös pyöräteillä. Joillakin on jotain ihmeen erikoispyöriä pidennetyllä takahaarukalla ja valtavalla takarattaalla. Vajaaälyisten hommaa.

      • Anonyymi

        Vittu mitä alffoja jos 200kmh keulaa :DDD


      • Anonyymi

        Nyt on kova juttu :D Lisää tällasia!
        Nuo valtavat takarattaat on karmea juttu, vaarantavat yhteiskuntarauhan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vittu mitä alffoja jos 200kmh keulaa :DDD

        Joo kyllä nämä motogp ammattilaiset keulii yli 200km/t vauhdissa, mutta tuskinpa nämä kuminpoltto kaverit ? Mutta nämä maalaiset vaan luulee niin ?


    • Anonyymi

      Kyllä kyse on pääsääntöisesti siitä että yritetään näyttää "kovalta". Samaahan näkee jatkuvasti instassa kun yritetään lavastaa mahdollisimman "kovalta" ja "cooleilta" näyttäviä kuvia, viisiri on tumma.

      Eli tummaa visiiriä käyttävillä on tarve kerjätä ihailua muilta ja yrittää näyttää koviksilta. Epäkäytännöllinenhän se on kaikin puolin ainakin Suomen oloissa.

      • Anonyymi

        Meinaatko että tummat visiirit on niin kalliita tai harvinaisia että niillä ja paljonkin fanitusta osakseen? Varsinainen asiantuntija.


      • Anonyymi

        Aurinko paistaa kesällä ihmisten luuloista huolimatta rajummin meillä kuin jossain etelän maassa. Siksi täällä on todella tärkeää suojata silmät.


    • Anonyymi

      Päin vastoin, olemme reilusti keskivertoa komeampia, ja haluamme välttää liikenteessä olevien kanssakansalaisten (lähinnä naisten) hämmentämistä tien päällä.
      Aikana ennen tummien visiirien keksimistä tapahtui lukuisia onnettomuuksia, kun liikenteessä olevat naiset jäivät kuolaamaan peräämme, ja ajautuivat ties minne kulku-uraltaan, milloin autolla, pyörällä, jalkaisin, joskus jopa joukkoliikennevälineissä.

      Otimme yhteyttä kypärävalmistajiin, ja yksissätuumin saatiin kehitettyä systeemi jolla pahimmat liikennekaaokset vältetään.
      Naisilta ollaan saatu positiivista palautetta, nyt eivät törmäile enää niin usein liikenteessä kun tarkkaavaisuus ei herpaannu. Toki monilta miehiltäkin.

      Jatkotoiveena on kyllä tullut pyyntöjä kätkeä hartialinjaa kapeammaksi, ja jollain tapaa hillitä kuskien "luonnollista seksikkyyttä pyöriensä päällä", mutta siihen ei ole vielä löydetty ratkaisua. Burkhaa on kokeiltu, mutta se on turhan hankala kuskin kannalta.
      Kehitystyö jatkuu, kaikki me haluamme liikkua turvallisesti liikenteessä.

      • Anonyymi

        😅😅😅😅


    • Anonyymi

      Luesekelin näitä vastauksia eikä edelleen oikein näy loogista selitystä tummille visiireille. Laadukkaassa kypärässähän on seuraavat ominaisuudet:
      -integroitu aurinkovisiiri joten ei häikäise
      -hyvä ilmanvaihto ettei kuumene

      Kun itse aloitin harrastuksen niin harkitsin myös eri visiirejä mutten oikein keksinyt syytä miksi hankkisin tumman visiirin. Kun kerran löytyy integroitu aurinkovisiiri ja helteilläkin hyvä ilmanvaihto laadukkaassa kypärässä.

      Joten pakko se ainoa syy on olla että yritetään näyttää "kovilta".

      • Anonyymi

        Höpöhöpö.


      • Anonyymi

        Ja paskat.
        Lopetin jo ajamisen joku vuosi sitten pitovaikeuksien takia.
        Mutta kypärässäni oli integroitu aurinkovisiiri. Alkujaan kirkas iso visiiri, mutta ostin ihan kokeilun kannalta hieman sävytetyn visiirin, ja se oli paljon parempi. Silmät ei rasittuneet ollenkaan niin paljoa. Valon heijastuksia kun tulee muualtakin kuin taivaalta. Esimerkiksi autoista.
        Aurinkolaseja kun en voinut käyttää koska on jo silmälasit. Eikä niiden päälle sovi coverit ajopuuhissa. Jos taas käyttäisi tummennettu ja silmälaseja, pitäisi olla aina toiset mukana kun menee sisätiloihin, esimerkiksi kaffeelle.
        Joten annetaan niiden käyttää tummua visiireitä jotka niin haluaa. Se on hyvä, eikä ole keneltäkään mitenkään pois.


      • Anonyymi

        Miten voi näyttää "kovilta" jos on tumma visiiri, jonka läpi ei ulkopäin näe läpi kovista?


    • Anonyymi

      Niillä on yhteinen rasti pankissakin. Ihan kasvottomuuttaan.

    • Anonyymi

      ne pidättää pierua

      naama on väärällään koko aika

      ruman näköstä

      1%

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      326
      3672
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1679
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1500
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      56
      1435
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1300
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1260
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      56
      1243
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      192
      1198
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1157
    Aihe