Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Natutar/Nautar suku

Rantasalmen suunta

onko tietoa kyseistä suvusta 1700- 1750 luvulta Rantasalmen (Woinsalmen suunnalta ) mahdollisesti mennyt naimisiin jonkun Kilpeläisen kanssa.

21

2991

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • His-Ki

      Rantasalmella on Hiskin mukaan ollut Natusia 1700-luvulta asti. Ehkä löydän His-kin avulla tarkempia tietoja.

      • näin on ollut

        yritän nyt epätoivoisesti selvittää onko heitä paljonkin koska teen sukuselvitystä ja nähtävästi joku Natunen on aikoinaan 1700-luvulla mennyt naimisiin Kilpeläisen kanssa, kaikesta tiedon otan kiitollisuudella vastaan.


      • iso perhe
        näin on ollut kirjoitti:

        yritän nyt epätoivoisesti selvittää onko heitä paljonkin koska teen sukuselvitystä ja nähtävästi joku Natunen on aikoinaan 1700-luvulla mennyt naimisiin Kilpeläisen kanssa, kaikesta tiedon otan kiitollisuudella vastaan.

        Katsoin Rantasalmen kastetut 1700-luvun alusta. Anders Kilpeläinen ja vaimo Carin Natutar ovat saaneet liudan lapsia talossa Woinsalmi. Otin muistiin
        9.3.1719 tytär Cath.ja pari seuraavaa aikaa: 17.10.1721 ja 1.5.1726.
        Kannattaa katsoa sieltä. Ehkä tärppää sinun tauluihisi sopivia.


      • näin on ollut
        iso perhe kirjoitti:

        Katsoin Rantasalmen kastetut 1700-luvun alusta. Anders Kilpeläinen ja vaimo Carin Natutar ovat saaneet liudan lapsia talossa Woinsalmi. Otin muistiin
        9.3.1719 tytär Cath.ja pari seuraavaa aikaa: 17.10.1721 ja 1.5.1726.
        Kannattaa katsoa sieltä. Ehkä tärppää sinun tauluihisi sopivia.

        ..tuosta Woinsalmesta on apua siis kyseessä on talo eikä kylä /paikkakunta ? En itse ole sieltä päin joten tuo tieto on minulle aivan kultaa...


      • iso perhe
        näin on ollut kirjoitti:

        ..tuosta Woinsalmesta on apua siis kyseessä on talo eikä kylä /paikkakunta ? En itse ole sieltä päin joten tuo tieto on minulle aivan kultaa...

        Älä luota mihinkään ennen kuin tarkistat itse. Voi olla kyläkin! Tarkista!


      • natutar
        iso perhe kirjoitti:

        Katsoin Rantasalmen kastetut 1700-luvun alusta. Anders Kilpeläinen ja vaimo Carin Natutar ovat saaneet liudan lapsia talossa Woinsalmi. Otin muistiin
        9.3.1719 tytär Cath.ja pari seuraavaa aikaa: 17.10.1721 ja 1.5.1726.
        Kannattaa katsoa sieltä. Ehkä tärppää sinun tauluihisi sopivia.

        Natusia löytyy tosiaan Hiskistä, olen tutkinut natusten sukua nyt 2 vkoa, mutta aika vaikeaa on löytää ja oivaltaa, kuka kukin on.

        sukukokous ensi kesänä Natutar


    • hautausmaakuvat

      Käy katsomassa Vaasan hautausmaakuvat Genealogian sivulta! Sieltä löytyy ainakun yksi Natunen..

    • Natutar

      Katso Rantasalmen tiedoista Hiski kaikentietää. Samoin Mormonien sukututkimussivut.

      • yksi natunen

        Minuakin alkanut kiinnostaa Natusen sukujuuret. Pitää alkaa kyseleen josko pappa osaisi jotain sanoa, jotta pääsen alkuun.


      • Natutar
        yksi natunen kirjoitti:

        Minuakin alkanut kiinnostaa Natusen sukujuuret. Pitää alkaa kyseleen josko pappa osaisi jotain sanoa, jotta pääsen alkuun.

        Oletko jo alkanut sukuasi tutkimaan. Muistaako pappa? Onko pappasi suvussa Paul Natuin tai Paavo Natunen nimistä esi-isää. Entä asutko Kerimäellä vai Rantasalmella. Sanooko Riikola sinulle mitään. Taidetaan olla sukulaisia.....


      • Anonyymi

        Ei henkilötietoja tänne kiitos.


    • Natutar

      Tervehdys kaikki Natusten sukua olevat ja varsinkin sitä tutkivat. Natusten ensimmäinen sukukokous pidettiin Rantasalmen Jumikkalassa la 14.06.2008. Läsnä oli pieni yli 20 henkeä suvun edustajia. Sukukokouksessa esittelin vaatimatonta sukupuuta, joka koostui lähinnä vain esi-isistä ja heidän vaimoista ja lapsista koostuva selvitys. Päästiin siinäkin suvun juurille jo 1600-luvulla syntyneeseen esi-isään, Paavo Natuin jalanjäljille. Oli mielenkiintoista ja ihanaa tavata sukuaan, tutustua heihin oikein kunnolla ja kokea jonkinlaista sukurakkautta. Sunnuntaina kävimme Kerimäellä kirkossa ja hautausmaalla, sukulaisten haudoilla viemässä kukkia ja muisteloimassa. Mummulassa kävimme nuuhkimassa vieläkö lapsuuden tunnelmaan pääsee......pääsihän siihen. Ottakaa yhteyttä kaikki NATUSET, jos teitä kiinnostaa osallistuminen seuraavaan sukukokoukseen ja ennenkaikkea järjestäytyminen Natusten sukuseuraksi. Tietääkseni Teitä asustaa Savonrannalla, Kerimäellä, Rantasalmella, Joroisilla, Pieksämäellä ja nykyään jo ympär suomee ja maapalloo. Seuraan näitä sivuja... usein tänne voitte laittaa tietoja ja kysymyksiä niin halutessanne.

      • yksi Natutar

        Hei, vieläkö seuraat sivuja? Olen tutkinut Natusia, joiden juuret menevät Heinävedeltä Leppävirralle. 1700-luvun alussa ovat siellä. Mutta mistä tulevat, mahdollisesti Rantasalmelta. Löytyisiköhän yhdistävää lenkkiä 1600-luvun puolelta?


    • JNatunen

      Hei!

      Olen kuullut että Natusen sukupuu ja kirja on työn alla, isän kanssa tuossa juttelin. Tuli ihan yllärinä, hieno kuulla että joku ottaa selvää! Itse olen Rovaniemellä syntyneitä Natusia mutta juuret menee isän puolelta Savoon, Heinävesi ilmeisesti. Isä oli jo tainu antaa meidän tiedot :) Onnea työhön!

    • PIITSI

      Hei,olen sukujuuriltani Leppävirran Natusia,meidän perhe asunut Ruokolahdella ja osa asuu vieläkin.Itse olen muuttanut Lappeenrantaan.olen jonkun verran tutkinut Natuset sukua ja pitänyt kirjaa "elossaolevista" ja avannut my heritage-perhesivuston.jos ketä kiinnostaa niin sieltä voitte käydä sukupuuta katsomassa aina 1700 l.saakka.olisi mielenkiintoista löytää muiden tutkimuksista yhteneväisyyksiä.(Lähetätte vain nimenne ja sähköpostiosoitteenne niin lähetän kutsun sivustolle.)Natusia on ainakin Australiassa,Englannissa ,Johannesburgissa muutaman ulkomaan mainitakseni.

      • Natutar

        Tervehdys Piitsi ym. NATUSET!
        Olen myös tutkinut Natunen sukua ja olen itsekin Natunen. Haluaisin, että tulisit kanssani järjestämään ensi kesän sukukokousta ja perustamaan Natusten sukuseuraa. Miten ihmeessä saamme yhteyden toisiimme? En haluaisi laittaa osoitettani näille sivuille, jos /kun se näkyy kaikille.


      • Piitsi
        Natutar kirjoitti:

        Tervehdys Piitsi ym. NATUSET!
        Olen myös tutkinut Natunen sukua ja olen itsekin Natunen. Haluaisin, että tulisit kanssani järjestämään ensi kesän sukukokousta ja perustamaan Natusten sukuseuraa. Miten ihmeessä saamme yhteyden toisiimme? En haluaisi laittaa osoitettani näille sivuille, jos /kun se näkyy kaikille.

        Natuset sukuseura on siis perusteilla? Onko sukukoukous ollut aiemmin?Voimavarat ja tiedot kannattaa ehdottomasti yhdistää.


      • Natutar
        Piitsi kirjoitti:

        Natuset sukuseura on siis perusteilla? Onko sukukoukous ollut aiemmin?Voimavarat ja tiedot kannattaa ehdottomasti yhdistää.

        Tervehdys Piitsi ym. Natuttaret ja Natuset!
        Sukuseuran perustaminen voisi tapahtua seuraavassa sukukokouksessa, kun saatais se järjestettyä. Ensimmäinen kokous pidettiin Rantasalmen Jumikkalassa 2008. Mukana oli reilut 20 henkilöä jo tuntemiani Natusia. Suku Forumin sivuilla on käsitelty aihetta Natusten esi-isistä ym. löydät minun yhteystietoni (Natutar) sen kautta kun kirjaudut sivuille ja haet Natusista tietoa.......Otathan yhteyttä.


      • Iitu
        Natutar kirjoitti:

        Tervehdys Piitsi ym. Natuttaret ja Natuset!
        Sukuseuran perustaminen voisi tapahtua seuraavassa sukukokouksessa, kun saatais se järjestettyä. Ensimmäinen kokous pidettiin Rantasalmen Jumikkalassa 2008. Mukana oli reilut 20 henkilöä jo tuntemiani Natusia. Suku Forumin sivuilla on käsitelty aihetta Natusten esi-isistä ym. löydät minun yhteystietoni (Natutar) sen kautta kun kirjaudut sivuille ja haet Natusista tietoa.......Otathan yhteyttä.

        Se on moro!
        Olis kiva päästä tutustumaan teihin ja sukuun. Tuun varmasti sukukokoukseen. Ilmoittakaa vaikka näillä sivuilla.


    • Anonyymi

      Hei, onko natusten sukukirja valmistunut? Onko rantasalon natusia sukuhaaroissanne?

    • Anonyymi

      Crazynaudatar lienee talibanistinen.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      93
      2464
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2163
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      82
      1818
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1611
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1576
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1545
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1498
    8. 54
      1360
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      89
      1309
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1244
    Aihe