Tojotalla ajetaan - saksalaisia hinataan!

Anonyymi

55

106

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tojotalla ajetaan usein lyhyttä matka-ajoa ja se on autoa kuluttavaa ajoa, saksalaisilla autoilla sen sijaan ajetaan paljon kilometrejä ja pitkää matkaa, auto ei kulu niin paljoa. Toyotoilla ajetaan monesti huonoja kinttupolkuja ja premium merkit kiertää ne kaukaa. Toyotat kestää yllätän hyvin sekalaistakin ajoa.

      • Anonyymi

        Siinähän tuli Trumpin puheita, eli täyttä puppua oikein nivaska.


    • Anonyymi

      Montako aloitusta ajattelit laittaa samasta asiasta?
      Kerrataanpa tuon artikkelin sanoma. Saksalais premiumeilla ajetaan moninketaisesti enemmän kuin esim. Toyotalla ja eniten hinuri noutaa 9-12 ikäisiä autoja ja tuossa iässä ajettujen kilometrien määrä vaihtelee oleellisesti parempien autojen ja Toyotan välillä. Skoda on poikkeus, sillä ajetaan paljon ja silti sitä ei juurikaan tarvitse hinailla.

      • Anonyymi

        Voi hitto kun tyhmä kommentti, vai Toyotalla ajetaan vähemmän kuin preemijumeilla. Itsellä on Avensis vm. 08 bensakoneella ja ajettu jo yli 600 tkm. Mulle on turha tulla nillittämään ettei Toyotalla tai japseilla yleensä ajeta paljoa, turhaa vääristelyä saksalsisten autojen omistajilta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi hitto kun tyhmä kommentti, vai Toyotalla ajetaan vähemmän kuin preemijumeilla. Itsellä on Avensis vm. 08 bensakoneella ja ajettu jo yli 600 tkm. Mulle on turha tulla nillittämään ettei Toyotalla tai japseilla yleensä ajeta paljoa, turhaa vääristelyä saksalsisten autojen omistajilta.

        Yksittäinen paljon ajettu Toyota ei muuta sitä katsastustilastojen faktaa että keskimäärin Toyotilla kuitenkin ajetaan vähemmän kuin kilpailevilla merkeillä, näistä saksalaispremiumeista puhumattakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi hitto kun tyhmä kommentti, vai Toyotalla ajetaan vähemmän kuin preemijumeilla. Itsellä on Avensis vm. 08 bensakoneella ja ajettu jo yli 600 tkm. Mulle on turha tulla nillittämään ettei Toyotalla tai japseilla yleensä ajeta paljoa, turhaa vääristelyä saksalsisten autojen omistajilta.

        Veikkaan että sulle on turha tulla "nillittämään" yhtään mitään. Tero kun on mestari kieltämään kaiken mikä ei ole oman fantasian kanssa samoilla linjoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi hitto kun tyhmä kommentti, vai Toyotalla ajetaan vähemmän kuin preemijumeilla. Itsellä on Avensis vm. 08 bensakoneella ja ajettu jo yli 600 tkm. Mulle on turha tulla nillittämään ettei Toyotalla tai japseilla yleensä ajeta paljoa, turhaa vääristelyä saksalsisten autojen omistajilta.

        Kyllä Toyotalla ajetaan keskimäärin kovin vähän, luithan kyseisen artikkelin jossa mainittiin syyt miksi premiumeja hinaillaan enemmän 9-12 vuotiaitten ryhmässä.
        Sulla mitään yli 600tkm ajetua Tojoa koskaan ole ollut, Toyotan omapoika, ei ikäsi riitä siihen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi hitto kun tyhmä kommentti, vai Toyotalla ajetaan vähemmän kuin preemijumeilla. Itsellä on Avensis vm. 08 bensakoneella ja ajettu jo yli 600 tkm. Mulle on turha tulla nillittämään ettei Toyotalla tai japseilla yleensä ajeta paljoa, turhaa vääristelyä saksalsisten autojen omistajilta.

        Onko sinulla vielä kasko autossasi? Eihän vakuutusyhtiö muuten tiedä, milloin autoasi hinataan.


    • Anonyymi

      Toyotan setämiehet, vaarit ja muut työelämästä poistuneet eivät lähde liikenteeseen kovilla pakkasilla, se ratkaisee paljon tuon tilaston tulosta.

      • Anonyymi

        Bemaria, Audeja Volkkkareita oon nähny hinattavan. Myös Mersuja ja jonkun Octavian. Vanhempi Citroen C5 ja Mazda 6 hiljattain. Samoin vähän aikaa sitten Toyota Verso ja Avensis mk3 hinurin lavalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bemaria, Audeja Volkkkareita oon nähny hinattavan. Myös Mersuja ja jonkun Octavian. Vanhempi Citroen C5 ja Mazda 6 hiljattain. Samoin vähän aikaa sitten Toyota Verso ja Avensis mk3 hinurin lavalla.

        Se mitä sinä olet nähnyt ei kerro yhtään mitään.


    • Anonyymi

      Toyotakuskit säästävät eivätkä ota liikkumisturvaa vakuutukseen. Kyllä kaveri tulee hinaamaan.

      • Anonyymi

        Ja keskimääräinen tojo on Suomessa 12 vuotta vanha ja vähemmän ajettu kuin 10-vuotias Audi. Keskimääräisessä tojossa ei ole kaskovakuutusta, eikä siten hinailla vakuutuksen piikkiin. Nämä eivät näy Ifin tilastoissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja keskimääräinen tojo on Suomessa 12 vuotta vanha ja vähemmän ajettu kuin 10-vuotias Audi. Keskimääräisessä tojossa ei ole kaskovakuutusta, eikä siten hinailla vakuutuksen piikkiin. Nämä eivät näy Ifin tilastoissa.

        "Ja keskimääräinen tojo on Suomessa 12 vuotta vanha ja vähemmän ajettu kuin 10-vuotias Audi."

        Pitää paikkansa. 10-vuotiaalla Audilla on ajettu keskimäärin 206tkm, 12-vuotiaalla Toyotalla keskimäärin 196tkm.
        https://trafi2.stat.fi/PXWeb/pxweb/fi/TraFi/TraFi__Katsastuksen_vikatilastot/020_kats_tau_102.px/table/tableViewLayout1/


    • Anonyymi

      Niin ja paljon jää hinaamatta varsinkin 2000 luvun alun toyotat .ooppelit ja ranskalaiset autot jää sinne penkalle ,,,,

      kauhean huonosti luetaan näitä juttuja kun nytkin kommentoidaan ei edes lueta ja eikä voi ainkaaan toyotan eduksi lukea vaikka sitä useammin huolletaankin

    • Anonyymi

      Tuota iltalehden artikkelia lukiessa pistää silmään, että yllättävän paljonhan noita japseja ja saksalaisia tosiaan hinataan. https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/32354b16-b763-4a94-b94d-7fc6429d520b Kaippa se jotain kertoo suunnittelun ja valmisuksen laadusta.

      Monikaan teistä ei kuitenkaan kiinnittänyt huomiota, ettei ranskalaisia hinata ollenkaan. Oma kokemukseni tukee tätä myös. Tietysti voihan se olla niin, että vain franmannin merkeistä voi sanoa niiden olevan pohjolan oloihin tehtyjä.

    • Anonyymi

      Mersu vain viedään huoltoon hinurilla kun huoltovalo syttyy. Eihän niitä korjata? Eihän?
      Vaan huolletaan silloin tällöin muutamalla tonnilla

      • Anonyymi

        Ei kai se nyt ketään yllättänyt ettei Toyotaa, automaailman ikiliikkujaa tarvi hinata.
        Saksanseisojien kärsimysnäytelmän kokeneille varmasti lisää tuskaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai se nyt ketään yllättänyt ettei Toyotaa, automaailman ikiliikkujaa tarvi hinata.
        Saksanseisojien kärsimysnäytelmän kokeneille varmasti lisää tuskaa.

        "Toyotan setämiehet, vaarit ja muut työelämästä poistuneet eivät lähde liikenteeseen kovilla pakkasilla, se ratkaisee paljon tuon tilaston tulosta."

        Missäköhän päin Suomea se Toyota on valikoitunut suosituimmaksi automerkiksi?
        Ei kai vaan sinne, missä ne kovimmat pakkaset koetaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Toyotan setämiehet, vaarit ja muut työelämästä poistuneet eivät lähde liikenteeseen kovilla pakkasilla, se ratkaisee paljon tuon tilaston tulosta."

        Missäköhän päin Suomea se Toyota on valikoitunut suosituimmaksi automerkiksi?
        Ei kai vaan sinne, missä ne kovimmat pakkaset koetaan?

        Näin on. Lapissakin tarvitaan auto joka toimii kelillä kuin kelillä. Hinausautoa voi joutua odottamaan tunteja jossain korvessa.

        Syrjäseuduilla ajetaan paljon ja pitkiä matkoja, siihen tarvitaan hyvä ja luotettava auto.


    • Anonyymi

      Lisäksi vanhoja Toyotia ei hinurilla viedä vaan ovat naapurin auton perässä köydessä.

    • Anonyymi

      Hinaustilastoista huolimatta saksalaispremiumeilla nimenomaan ajetaan, Toyota seisoo viikottaista kauppareissua lukuunottamatta pihan koristeena.

      • Anonyymi

        Ja jos tollolootalla ajetaan niin korkeintaan hautajaissaattue nopeutta


      • Anonyymi

        Saksalais "premiumeilla" ajetaan paljon vain kolmena ensimmäisenä vuotena tai niin kauan kuin liisaussopimus kestää, sen jälkeen jäävät yksityishenkilöiden riesaksi ja kilometrejä tulee vain harvakseltaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja jos tollolootalla ajetaan niin korkeintaan hautajaissaattue nopeutta

        "Ja jos tollolootalla ajetaan niin korkeintaan hautajaissaattue nopeutta"

        Ainasillä hinauksessa olevan saksalaispremiumin pystyy ohittamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saksalais "premiumeilla" ajetaan paljon vain kolmena ensimmäisenä vuotena tai niin kauan kuin liisaussopimus kestää, sen jälkeen jäävät yksityishenkilöiden riesaksi ja kilometrejä tulee vain harvakseltaan.

        Ei pidä paikkaansa, tilastojen perusteella niillä saksalaispremiumeilla ajetaan vanhempanakin keskimäärin enemmän kuin Toyotalla.


    • Anonyymi

      katoppa audi palstalla vw öljynsyönti ja DSG tehdasviat...

    • Tämä sota Toyota vastaan muut merkit vain trollin keksintö saada kommentteja ja sisältöä kurjaan laitos elämäänsä. Ei trollilla autoa eikä ajokorttia,leikkiautoja työntelee laitoksen käytävillä toyotan paita ja lippis päässä. Miksi ruokitte trollia. Miksi provoihin kommentoidaan.

    • Anonyymi

      Hauskasti tojotistit jättivät mainitsematta, että Nissan oli lähes yhtä vähän hinattu, säälittävää.

      Terveisin
      Hinattu bemaristi...

      • Anonyymi

        No eipähän tuo tilasto juurikaan yllättänyt. Sama merkkihän siellä oli edellisessäkin tutkimuksessa kärjessä niinkuin muissakin luotettavuustutkimuksissa. Sensijaan itäruoska Skodan sijoittuminen ennen saksalaisia laatumielikuvia saa jo herkimmätkin pikkuhitlerit takajaloilleen.


    • Anonyymi

      Toyota pärjäsi parhaiten hinausten vähyydessä eli jätti harvimmin tielle suhteessa autojen määrään.

      Tässä on aiempi tutkimus 2016:

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000001901028.html

      Tässä uusin ja tuore 15.12.2020 :

      Vähiten hinausta vaativia vahinkoja on puolestaan sattunut Toyotalle ja Nissanille.

      https://www.is.fi/autot/art-2000007683345.html

      Selvästi eniten hinausta tarvitsevat BMW:t, Mercedes-Benzit ja Audit, kun hinausten määrä suhteutetaan vakuutettujen autojen määrään.

      • Anonyymi

        Ja myös merkit joilla ajetaan eniten ja liikenteessä on vanhinta kalustoa.


    • Anonyymi

      Skodaa ja Opelia ei tarvitse paljon hinailla. Tuliko yllätyksenä palstan rollaajille?

      • Anonyymi

        Aivan, kuka edes omistaa kyseistä pas............


      • Anonyymi

        Tuollainen tilasto kertoo nykyautojen vikaherkkydestä, ei niinkään mistään ajokilometreistä. Tielle jättävät viat ei yleensä johdu mistään kuluneisuudesta vaan toimimattomuudesta ja yleisin syy liittyy tavalla tai toisella sähkölaitteisiin ja elktroniikkaan sekä dieselin polttoainejärjestelmään. Toyotalla vaan kaikki toimii luotettavemmin kuin muilla, asia vaan on niin eikä muuksi muutu. Tosin se aiheuttaa otsasuonten pullistelua muun pullistelun sijaan kun kallis priimiumi ei ole luotettava ja hintansa väärti ja että vilppikonsernin idän ihmekin näyttää takavaloja kun johtotähti on sammunut ja audi ja bimmeri hyytynyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuollainen tilasto kertoo nykyautojen vikaherkkydestä, ei niinkään mistään ajokilometreistä. Tielle jättävät viat ei yleensä johdu mistään kuluneisuudesta vaan toimimattomuudesta ja yleisin syy liittyy tavalla tai toisella sähkölaitteisiin ja elktroniikkaan sekä dieselin polttoainejärjestelmään. Toyotalla vaan kaikki toimii luotettavemmin kuin muilla, asia vaan on niin eikä muuksi muutu. Tosin se aiheuttaa otsasuonten pullistelua muun pullistelun sijaan kun kallis priimiumi ei ole luotettava ja hintansa väärti ja että vilppikonsernin idän ihmekin näyttää takavaloja kun johtotähti on sammunut ja audi ja bimmeri hyytynyt.

        Mitä enemmän autolla ajetaan, sitä todennäköisempää on että jossain vaiheessa autoon tulee hinausta vaativa vika.

        Tuon hinaustutkimuksenkin pohjalta voi vaan ihmetellä miksi niillä premiumeilla kuitenkin ajetaan enemmän kuin Toyotalla? Miksi paljon ajavat eivät valitse Toyotaa vaikka se tilastojen perusteella on luotettava? Tai miksi Toyotaa ei juurikaan ole työsuhdeautona, kun työkäytössä auton on kuitenkin toimittava riittävän luotettavasti?


    • Anonyymi

      Tojoa ei kuljeteta hinausautoilla. Se hinataan toisella Tojolla soramonttuun ja poltetaan,

      • Anonyymi

        Postikin on vaihtanut nyt Toyotaan. Ennen kun autot olivat häkäwageneita niin niitä näki enemmän hinausauton lavalla kuin liikentessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Postikin on vaihtanut nyt Toyotaan. Ennen kun autot olivat häkäwageneita niin niitä näki enemmän hinausauton lavalla kuin liikentessä.

        On Postilla ollut jakajilla Yaris versoja vuosia sitten ja siksi jakajat vaihtoivat sisätöihin ja sähköpolkupyöriin.


    • Anonyymi

      Toyotalla ei juurikaan ajeta kovilla pakkasilla ja huonoilla keleillä, kun vaarit säästää autoaan, eikä ole pakko lähteä liikenteeseen.

      • Anonyymi

        Oliko sinulla siitä ihan joku linkki olemassa vai vain oma katkera oksennus kun toyotan voittokulku ja etumatka masentaa?


    • Anonyymi

      Tojoillako ajetaan?
      15 vuotta vanhoilla Yariksilla ajettu 173 tkm
      14 vuotta vanhoilla Yariksilla ajettu 154 tkm
      lähde: Traficom

      • Anonyymi

        Et sitten kuitenkaan mitään pystynyt linkittämään väittämiisi huonoihin keleihin ja pakkasiin etkä vaareihinkaan? Eikä pienimpiin kauppakassimalleihin kuuluva Yaris edusta koko mallistoa vaikka onkin ralliautoykkönen maailmassa. Onko sinulla jotenkin vaikeuksia hahmottaa että Yaris ei ole mikään taksiauto joka liikkuu koko ajan. Yaris on suunniteltu juuri siihen tarkoitukseen johon sitä ostetaan kokoluokassaan ylivoimaisesti eniten. Tuskin ne poloiset ja fapiatkaan koko aikaa ovat minnekkään menossa? Naapurilla tosin meni poloinen vaihtoon, vaihtoi Yarikseen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et sitten kuitenkaan mitään pystynyt linkittämään väittämiisi huonoihin keleihin ja pakkasiin etkä vaareihinkaan? Eikä pienimpiin kauppakassimalleihin kuuluva Yaris edusta koko mallistoa vaikka onkin ralliautoykkönen maailmassa. Onko sinulla jotenkin vaikeuksia hahmottaa että Yaris ei ole mikään taksiauto joka liikkuu koko ajan. Yaris on suunniteltu juuri siihen tarkoitukseen johon sitä ostetaan kokoluokassaan ylivoimaisesti eniten. Tuskin ne poloiset ja fapiatkaan koko aikaa ovat minnekkään menossa? Naapurilla tosin meni poloinen vaihtoon, vaihtoi Yarikseen!

        " Yllättäen uutena kalliit premiummerkit Audi, BMW ja Mercedes tarvitsevat hinausta eniten, kun hinausten määrä suhteutetaan vakuutettujen autojen määrään.

        Vähiten hinausta vaativia vahinkoja on puolestaan sattunut Toyotalle ja Nissanille."

        Tässä vähän medialta linkkiä!


    • Anonyymi

      Päivitin A6 C7 3.0tdi ( 2017)

      Carina E bensaan.

      Tämä on totta.

      • Anonyymi

        Huolesi häipyivät samalla, hienoa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huolesi häipyivät samalla, hienoa!

        Totta ja rahaa aikamoinen kasa tallessa.


    • Anonyymi

      Paljon ajossa olevia autoja saattaa silloin tällöin joutua hinaamaan jäätyneen dieselsuodattimen tai hyytyneen akun takia. Pihassa seisovia Toyotia harvemmin.

      • Anonyymi

        Olipas tuskaisa veto ja oljen korsi! Ei linkissä mainittu mitään paljon ajetuista vaan uusista autoista oli kyse.
        Lisäksi oli suhteutettu autojen määrään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olipas tuskaisa veto ja oljen korsi! Ei linkissä mainittu mitään paljon ajetuista vaan uusista autoista oli kyse.
        Lisäksi oli suhteutettu autojen määrään.

        " Yllättäen uutena kalliit premiummerkit Audi, BMW ja Mercedes tarvitsevat hinausta eniten, kun hinausten määrä suhteutetaan vakuutettujen autojen määrään.

        Siis yllättäen uutena?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olipas tuskaisa veto ja oljen korsi! Ei linkissä mainittu mitään paljon ajetuista vaan uusista autoista oli kyse.
        Lisäksi oli suhteutettu autojen määrään.

        "Paljon ajossa olevia autoja..."
        Etkö pölvästi osaa lukea? Ei mainittu "paljon ajetuista" mitään!
        Germaanit ovat ajossa silloinkin kun suurin osa tojoista seisoo katoksissa tai parkkipaikoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Paljon ajossa olevia autoja..."
        Etkö pölvästi osaa lukea? Ei mainittu "paljon ajetuista" mitään!
        Germaanit ovat ajossa silloinkin kun suurin osa tojoista seisoo katoksissa tai parkkipaikoilla.

        Mainittiinko jotain "paljon ajossa olevista?"
        Vain uusista autoista oli linkissä kyse. Takseilla ajetaan paljon. Eivät kuitenkaan olleet saaneet mitään erityismainintaa hinurien kyydeistä..
        Mikäkähän merkki on valikoitunut suomen kylmimmille alueille,mieti sitä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mainittiinko jotain "paljon ajossa olevista?"
        Vain uusista autoista oli linkissä kyse. Takseilla ajetaan paljon. Eivät kuitenkaan olleet saaneet mitään erityismainintaa hinurien kyydeistä..
        Mikäkähän merkki on valikoitunut suomen kylmimmille alueille,mieti sitä!

        Pölvästi kommentoi minun viestiäni ( https://keskustelu.suomi24.fi/t/16693116/tojotalla-ajetaan---saksalaisia-hinataan!#comment-106428644 ), vaikka tarkoitti vissiin jotain muuta. Minä en todellakaan mainnut "paljon ajetuista" vaan paljon ajossa olevista. Toyota eivät todellakaan ole paljon ajossa olevia, germaalit ovat.


    • Anonyymi

      Ei, vaan uusimallisia RAV4 hybridejä ja 2-litraisia hybridi-Corolloja viedään hinauspalvelun lavetilla korjaamolle releongelman takia. Nää on kesäautoja:

      https://www.autostadium.fi/index.php?topic=6310.4600

      Todella surkeaa kehitystä merkiltä jonka ainoa suosio perustui käyttövarmuuteen!

      • Anonyymi

        Siis tuo releongelma esiintyy kovemmilla pakkasilla, tosi kiva juttu kuskille jos korpeen jättää -30 asteessa...


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään

      Kaikkosen erityis­avustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po
      Maailman menoa
      121
      5737
    2. Halaisin sua mies

      Jos voisin 💗
      Ikävä
      29
      2090
    3. Onkohan meillä kummallakin joku pakkomielle toisiimme

      Vähän luulen että on..
      Ikävä
      177
      1922
    4. Ei monet elä kuin alle 60 v, mikä vaikuttaa?

      gulp, gulp.. Juice Leskinen eli 56 vuotta. Matti Nykänen eli 55 vuotta. Topi Sorsakoski eli 58 vuotta.
      Maailman menoa
      66
      1094
    5. Mitä tämä on

      Ajatella, olen viimeksi nähnyt sinua melkein vuosi sitten ohimennen. Ja silloinkin sinä välttelit minua. En ole kuullut
      Tunteet
      10
      1083
    6. Hyvää yötä kaivatulleni

      En pysty tekemään kokemaan mitään sielussa tuntuvaa, syvää, vaikuttavaa, ilman että rinnastan sen sinuun. Niin kävi tänä
      Tunteet
      24
      977
    7. Olen valmis

      Kohtaamaan sinut tänä kesänä, jos sellainen sattuma osuu kohdalleni.
      Ikävä
      73
      967
    8. Nyt on konstit vähänä.

      Nimittäin tuulivoiman vastustajilla, kun pitää perättömiä ilmiantoja tehdä. Alkaa olla koko vastustajien sakki leimattu,
      Kiuruvesi
      24
      892
    9. Tilinpäätösvaltuusto 27.5

      Samalla viimeinen kokous ennen uudenvaltuustokauden alkamista. Vanhat antavat itselleen erinomaiset arvosanat, ja siirty
      Pyhäjärvi
      42
      887
    10. Hevoset ajoteillä Karhulanvaaralla

      Minkä ihmeen takia osaamattomat ihmiset tuovat hevosia ajoteille ja pyöräteille? Eilen oli kolari lähellä tämän takia. I
      Suomussalmi
      12
      755
    Aihe