Taas kerran on todistettu sen että Tojotat ovat luotettavia käyttöautoja. Asia voitaisiin kiteyttää niin, että Tojotalla ajetaan, mutta saksalaispremiumautoja pääasiassa hinataan. Eihän tällä asialla paljoa uutisarvoa ole, sillä kaikki vanhat automiehet ovat asian aina tienneet.
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/32354b16-b763-4a94-b94d-7fc6429d520b
Tojotalla ajetaan - saksalaisia hinataan!
55
79
Vastaukset
- Anonyymi
Tojotalla ajetaan usein lyhyttä matka-ajoa ja se on autoa kuluttavaa ajoa, saksalaisilla autoilla sen sijaan ajetaan paljon kilometrejä ja pitkää matkaa, auto ei kulu niin paljoa. Toyotoilla ajetaan monesti huonoja kinttupolkuja ja premium merkit kiertää ne kaukaa. Toyotat kestää yllätän hyvin sekalaistakin ajoa.
- Anonyymi
Siinähän tuli Trumpin puheita, eli täyttä puppua oikein nivaska.
- Anonyymi
Montako aloitusta ajattelit laittaa samasta asiasta?
Kerrataanpa tuon artikkelin sanoma. Saksalais premiumeilla ajetaan moninketaisesti enemmän kuin esim. Toyotalla ja eniten hinuri noutaa 9-12 ikäisiä autoja ja tuossa iässä ajettujen kilometrien määrä vaihtelee oleellisesti parempien autojen ja Toyotan välillä. Skoda on poikkeus, sillä ajetaan paljon ja silti sitä ei juurikaan tarvitse hinailla.- Anonyymi
Voi hitto kun tyhmä kommentti, vai Toyotalla ajetaan vähemmän kuin preemijumeilla. Itsellä on Avensis vm. 08 bensakoneella ja ajettu jo yli 600 tkm. Mulle on turha tulla nillittämään ettei Toyotalla tai japseilla yleensä ajeta paljoa, turhaa vääristelyä saksalsisten autojen omistajilta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi hitto kun tyhmä kommentti, vai Toyotalla ajetaan vähemmän kuin preemijumeilla. Itsellä on Avensis vm. 08 bensakoneella ja ajettu jo yli 600 tkm. Mulle on turha tulla nillittämään ettei Toyotalla tai japseilla yleensä ajeta paljoa, turhaa vääristelyä saksalsisten autojen omistajilta.
Yksittäinen paljon ajettu Toyota ei muuta sitä katsastustilastojen faktaa että keskimäärin Toyotilla kuitenkin ajetaan vähemmän kuin kilpailevilla merkeillä, näistä saksalaispremiumeista puhumattakaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi hitto kun tyhmä kommentti, vai Toyotalla ajetaan vähemmän kuin preemijumeilla. Itsellä on Avensis vm. 08 bensakoneella ja ajettu jo yli 600 tkm. Mulle on turha tulla nillittämään ettei Toyotalla tai japseilla yleensä ajeta paljoa, turhaa vääristelyä saksalsisten autojen omistajilta.
Veikkaan että sulle on turha tulla "nillittämään" yhtään mitään. Tero kun on mestari kieltämään kaiken mikä ei ole oman fantasian kanssa samoilla linjoilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi hitto kun tyhmä kommentti, vai Toyotalla ajetaan vähemmän kuin preemijumeilla. Itsellä on Avensis vm. 08 bensakoneella ja ajettu jo yli 600 tkm. Mulle on turha tulla nillittämään ettei Toyotalla tai japseilla yleensä ajeta paljoa, turhaa vääristelyä saksalsisten autojen omistajilta.
Kyllä Toyotalla ajetaan keskimäärin kovin vähän, luithan kyseisen artikkelin jossa mainittiin syyt miksi premiumeja hinaillaan enemmän 9-12 vuotiaitten ryhmässä.
Sulla mitään yli 600tkm ajetua Tojoa koskaan ole ollut, Toyotan omapoika, ei ikäsi riitä siihen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi hitto kun tyhmä kommentti, vai Toyotalla ajetaan vähemmän kuin preemijumeilla. Itsellä on Avensis vm. 08 bensakoneella ja ajettu jo yli 600 tkm. Mulle on turha tulla nillittämään ettei Toyotalla tai japseilla yleensä ajeta paljoa, turhaa vääristelyä saksalsisten autojen omistajilta.
Onko sinulla vielä kasko autossasi? Eihän vakuutusyhtiö muuten tiedä, milloin autoasi hinataan.
- Anonyymi
Toyotan setämiehet, vaarit ja muut työelämästä poistuneet eivät lähde liikenteeseen kovilla pakkasilla, se ratkaisee paljon tuon tilaston tulosta.
- Anonyymi
Bemaria, Audeja Volkkkareita oon nähny hinattavan. Myös Mersuja ja jonkun Octavian. Vanhempi Citroen C5 ja Mazda 6 hiljattain. Samoin vähän aikaa sitten Toyota Verso ja Avensis mk3 hinurin lavalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Bemaria, Audeja Volkkkareita oon nähny hinattavan. Myös Mersuja ja jonkun Octavian. Vanhempi Citroen C5 ja Mazda 6 hiljattain. Samoin vähän aikaa sitten Toyota Verso ja Avensis mk3 hinurin lavalla.
Se mitä sinä olet nähnyt ei kerro yhtään mitään.
- Anonyymi
Toyotakuskit säästävät eivätkä ota liikkumisturvaa vakuutukseen. Kyllä kaveri tulee hinaamaan.
- Anonyymi
Ja keskimääräinen tojo on Suomessa 12 vuotta vanha ja vähemmän ajettu kuin 10-vuotias Audi. Keskimääräisessä tojossa ei ole kaskovakuutusta, eikä siten hinailla vakuutuksen piikkiin. Nämä eivät näy Ifin tilastoissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja keskimääräinen tojo on Suomessa 12 vuotta vanha ja vähemmän ajettu kuin 10-vuotias Audi. Keskimääräisessä tojossa ei ole kaskovakuutusta, eikä siten hinailla vakuutuksen piikkiin. Nämä eivät näy Ifin tilastoissa.
"Ja keskimääräinen tojo on Suomessa 12 vuotta vanha ja vähemmän ajettu kuin 10-vuotias Audi."
Pitää paikkansa. 10-vuotiaalla Audilla on ajettu keskimäärin 206tkm, 12-vuotiaalla Toyotalla keskimäärin 196tkm.
https://trafi2.stat.fi/PXWeb/pxweb/fi/TraFi/TraFi__Katsastuksen_vikatilastot/020_kats_tau_102.px/table/tableViewLayout1/
- Anonyymi
Niin ja paljon jää hinaamatta varsinkin 2000 luvun alun toyotat .ooppelit ja ranskalaiset autot jää sinne penkalle ,,,,
kauhean huonosti luetaan näitä juttuja kun nytkin kommentoidaan ei edes lueta ja eikä voi ainkaaan toyotan eduksi lukea vaikka sitä useammin huolletaankin - Anonyymi
Tuota iltalehden artikkelia lukiessa pistää silmään, että yllättävän paljonhan noita japseja ja saksalaisia tosiaan hinataan. https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/32354b16-b763-4a94-b94d-7fc6429d520b Kaippa se jotain kertoo suunnittelun ja valmisuksen laadusta.
Monikaan teistä ei kuitenkaan kiinnittänyt huomiota, ettei ranskalaisia hinata ollenkaan. Oma kokemukseni tukee tätä myös. Tietysti voihan se olla niin, että vain franmannin merkeistä voi sanoa niiden olevan pohjolan oloihin tehtyjä. - Anonyymi
Mersu vain viedään huoltoon hinurilla kun huoltovalo syttyy. Eihän niitä korjata? Eihän?
Vaan huolletaan silloin tällöin muutamalla tonnilla- Anonyymi
Ei kai se nyt ketään yllättänyt ettei Toyotaa, automaailman ikiliikkujaa tarvi hinata.
Saksanseisojien kärsimysnäytelmän kokeneille varmasti lisää tuskaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kai se nyt ketään yllättänyt ettei Toyotaa, automaailman ikiliikkujaa tarvi hinata.
Saksanseisojien kärsimysnäytelmän kokeneille varmasti lisää tuskaa."Toyotan setämiehet, vaarit ja muut työelämästä poistuneet eivät lähde liikenteeseen kovilla pakkasilla, se ratkaisee paljon tuon tilaston tulosta."
Missäköhän päin Suomea se Toyota on valikoitunut suosituimmaksi automerkiksi?
Ei kai vaan sinne, missä ne kovimmat pakkaset koetaan? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Toyotan setämiehet, vaarit ja muut työelämästä poistuneet eivät lähde liikenteeseen kovilla pakkasilla, se ratkaisee paljon tuon tilaston tulosta."
Missäköhän päin Suomea se Toyota on valikoitunut suosituimmaksi automerkiksi?
Ei kai vaan sinne, missä ne kovimmat pakkaset koetaan?Näin on. Lapissakin tarvitaan auto joka toimii kelillä kuin kelillä. Hinausautoa voi joutua odottamaan tunteja jossain korvessa.
Syrjäseuduilla ajetaan paljon ja pitkiä matkoja, siihen tarvitaan hyvä ja luotettava auto.
- Anonyymi
Lisäksi vanhoja Toyotia ei hinurilla viedä vaan ovat naapurin auton perässä köydessä.
- Anonyymi
Hinaustilastoista huolimatta saksalaispremiumeilla nimenomaan ajetaan, Toyota seisoo viikottaista kauppareissua lukuunottamatta pihan koristeena.
- Anonyymi
Ja jos tollolootalla ajetaan niin korkeintaan hautajaissaattue nopeutta
- Anonyymi
Saksalais "premiumeilla" ajetaan paljon vain kolmena ensimmäisenä vuotena tai niin kauan kuin liisaussopimus kestää, sen jälkeen jäävät yksityishenkilöiden riesaksi ja kilometrejä tulee vain harvakseltaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja jos tollolootalla ajetaan niin korkeintaan hautajaissaattue nopeutta
"Ja jos tollolootalla ajetaan niin korkeintaan hautajaissaattue nopeutta"
Ainasillä hinauksessa olevan saksalaispremiumin pystyy ohittamaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saksalais "premiumeilla" ajetaan paljon vain kolmena ensimmäisenä vuotena tai niin kauan kuin liisaussopimus kestää, sen jälkeen jäävät yksityishenkilöiden riesaksi ja kilometrejä tulee vain harvakseltaan.
Ei pidä paikkaansa, tilastojen perusteella niillä saksalaispremiumeilla ajetaan vanhempanakin keskimäärin enemmän kuin Toyotalla.
- Anonyymi
katoppa audi palstalla vw öljynsyönti ja DSG tehdasviat...
Tämä sota Toyota vastaan muut merkit vain trollin keksintö saada kommentteja ja sisältöä kurjaan laitos elämäänsä. Ei trollilla autoa eikä ajokorttia,leikkiautoja työntelee laitoksen käytävillä toyotan paita ja lippis päässä. Miksi ruokitte trollia. Miksi provoihin kommentoidaan.
- Anonyymi
Hauskasti tojotistit jättivät mainitsematta, että Nissan oli lähes yhtä vähän hinattu, säälittävää.
Terveisin
Hinattu bemaristi...- Anonyymi
No eipähän tuo tilasto juurikaan yllättänyt. Sama merkkihän siellä oli edellisessäkin tutkimuksessa kärjessä niinkuin muissakin luotettavuustutkimuksissa. Sensijaan itäruoska Skodan sijoittuminen ennen saksalaisia laatumielikuvia saa jo herkimmätkin pikkuhitlerit takajaloilleen.
- Anonyymi
Toyota pärjäsi parhaiten hinausten vähyydessä eli jätti harvimmin tielle suhteessa autojen määrään.
Tässä on aiempi tutkimus 2016:
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000001901028.html
Tässä uusin ja tuore 15.12.2020 :
Vähiten hinausta vaativia vahinkoja on puolestaan sattunut Toyotalle ja Nissanille.
https://www.is.fi/autot/art-2000007683345.html
Selvästi eniten hinausta tarvitsevat BMW:t, Mercedes-Benzit ja Audit, kun hinausten määrä suhteutetaan vakuutettujen autojen määrään.- Anonyymi
Ja myös merkit joilla ajetaan eniten ja liikenteessä on vanhinta kalustoa.
- Anonyymi
Skodaa ja Opelia ei tarvitse paljon hinailla. Tuliko yllätyksenä palstan rollaajille?
- Anonyymi
Aivan, kuka edes omistaa kyseistä pas............
- Anonyymi
Tuollainen tilasto kertoo nykyautojen vikaherkkydestä, ei niinkään mistään ajokilometreistä. Tielle jättävät viat ei yleensä johdu mistään kuluneisuudesta vaan toimimattomuudesta ja yleisin syy liittyy tavalla tai toisella sähkölaitteisiin ja elktroniikkaan sekä dieselin polttoainejärjestelmään. Toyotalla vaan kaikki toimii luotettavemmin kuin muilla, asia vaan on niin eikä muuksi muutu. Tosin se aiheuttaa otsasuonten pullistelua muun pullistelun sijaan kun kallis priimiumi ei ole luotettava ja hintansa väärti ja että vilppikonsernin idän ihmekin näyttää takavaloja kun johtotähti on sammunut ja audi ja bimmeri hyytynyt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuollainen tilasto kertoo nykyautojen vikaherkkydestä, ei niinkään mistään ajokilometreistä. Tielle jättävät viat ei yleensä johdu mistään kuluneisuudesta vaan toimimattomuudesta ja yleisin syy liittyy tavalla tai toisella sähkölaitteisiin ja elktroniikkaan sekä dieselin polttoainejärjestelmään. Toyotalla vaan kaikki toimii luotettavemmin kuin muilla, asia vaan on niin eikä muuksi muutu. Tosin se aiheuttaa otsasuonten pullistelua muun pullistelun sijaan kun kallis priimiumi ei ole luotettava ja hintansa väärti ja että vilppikonsernin idän ihmekin näyttää takavaloja kun johtotähti on sammunut ja audi ja bimmeri hyytynyt.
Mitä enemmän autolla ajetaan, sitä todennäköisempää on että jossain vaiheessa autoon tulee hinausta vaativa vika.
Tuon hinaustutkimuksenkin pohjalta voi vaan ihmetellä miksi niillä premiumeilla kuitenkin ajetaan enemmän kuin Toyotalla? Miksi paljon ajavat eivät valitse Toyotaa vaikka se tilastojen perusteella on luotettava? Tai miksi Toyotaa ei juurikaan ole työsuhdeautona, kun työkäytössä auton on kuitenkin toimittava riittävän luotettavasti?
- Anonyymi
Tojoa ei kuljeteta hinausautoilla. Se hinataan toisella Tojolla soramonttuun ja poltetaan,
- Anonyymi
Postikin on vaihtanut nyt Toyotaan. Ennen kun autot olivat häkäwageneita niin niitä näki enemmän hinausauton lavalla kuin liikentessä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Postikin on vaihtanut nyt Toyotaan. Ennen kun autot olivat häkäwageneita niin niitä näki enemmän hinausauton lavalla kuin liikentessä.
On Postilla ollut jakajilla Yaris versoja vuosia sitten ja siksi jakajat vaihtoivat sisätöihin ja sähköpolkupyöriin.
- Anonyymi
Toyotalla ei juurikaan ajeta kovilla pakkasilla ja huonoilla keleillä, kun vaarit säästää autoaan, eikä ole pakko lähteä liikenteeseen.
- Anonyymi
Oliko sinulla siitä ihan joku linkki olemassa vai vain oma katkera oksennus kun toyotan voittokulku ja etumatka masentaa?
- Anonyymi
Tojoillako ajetaan?
15 vuotta vanhoilla Yariksilla ajettu 173 tkm
14 vuotta vanhoilla Yariksilla ajettu 154 tkm
lähde: Traficom- Anonyymi
Et sitten kuitenkaan mitään pystynyt linkittämään väittämiisi huonoihin keleihin ja pakkasiin etkä vaareihinkaan? Eikä pienimpiin kauppakassimalleihin kuuluva Yaris edusta koko mallistoa vaikka onkin ralliautoykkönen maailmassa. Onko sinulla jotenkin vaikeuksia hahmottaa että Yaris ei ole mikään taksiauto joka liikkuu koko ajan. Yaris on suunniteltu juuri siihen tarkoitukseen johon sitä ostetaan kokoluokassaan ylivoimaisesti eniten. Tuskin ne poloiset ja fapiatkaan koko aikaa ovat minnekkään menossa? Naapurilla tosin meni poloinen vaihtoon, vaihtoi Yarikseen!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et sitten kuitenkaan mitään pystynyt linkittämään väittämiisi huonoihin keleihin ja pakkasiin etkä vaareihinkaan? Eikä pienimpiin kauppakassimalleihin kuuluva Yaris edusta koko mallistoa vaikka onkin ralliautoykkönen maailmassa. Onko sinulla jotenkin vaikeuksia hahmottaa että Yaris ei ole mikään taksiauto joka liikkuu koko ajan. Yaris on suunniteltu juuri siihen tarkoitukseen johon sitä ostetaan kokoluokassaan ylivoimaisesti eniten. Tuskin ne poloiset ja fapiatkaan koko aikaa ovat minnekkään menossa? Naapurilla tosin meni poloinen vaihtoon, vaihtoi Yarikseen!
" Yllättäen uutena kalliit premiummerkit Audi, BMW ja Mercedes tarvitsevat hinausta eniten, kun hinausten määrä suhteutetaan vakuutettujen autojen määrään.
Vähiten hinausta vaativia vahinkoja on puolestaan sattunut Toyotalle ja Nissanille."
Tässä vähän medialta linkkiä!
- Anonyymi
Päivitin A6 C7 3.0tdi ( 2017)
Carina E bensaan.
Tämä on totta.- Anonyymi
Huolesi häipyivät samalla, hienoa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huolesi häipyivät samalla, hienoa!
Totta ja rahaa aikamoinen kasa tallessa.
- Anonyymi
Paljon ajossa olevia autoja saattaa silloin tällöin joutua hinaamaan jäätyneen dieselsuodattimen tai hyytyneen akun takia. Pihassa seisovia Toyotia harvemmin.
- Anonyymi
Olipas tuskaisa veto ja oljen korsi! Ei linkissä mainittu mitään paljon ajetuista vaan uusista autoista oli kyse.
Lisäksi oli suhteutettu autojen määrään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olipas tuskaisa veto ja oljen korsi! Ei linkissä mainittu mitään paljon ajetuista vaan uusista autoista oli kyse.
Lisäksi oli suhteutettu autojen määrään." Yllättäen uutena kalliit premiummerkit Audi, BMW ja Mercedes tarvitsevat hinausta eniten, kun hinausten määrä suhteutetaan vakuutettujen autojen määrään.
Siis yllättäen uutena? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olipas tuskaisa veto ja oljen korsi! Ei linkissä mainittu mitään paljon ajetuista vaan uusista autoista oli kyse.
Lisäksi oli suhteutettu autojen määrään."Paljon ajossa olevia autoja..."
Etkö pölvästi osaa lukea? Ei mainittu "paljon ajetuista" mitään!
Germaanit ovat ajossa silloinkin kun suurin osa tojoista seisoo katoksissa tai parkkipaikoilla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Paljon ajossa olevia autoja..."
Etkö pölvästi osaa lukea? Ei mainittu "paljon ajetuista" mitään!
Germaanit ovat ajossa silloinkin kun suurin osa tojoista seisoo katoksissa tai parkkipaikoilla.Mainittiinko jotain "paljon ajossa olevista?"
Vain uusista autoista oli linkissä kyse. Takseilla ajetaan paljon. Eivät kuitenkaan olleet saaneet mitään erityismainintaa hinurien kyydeistä..
Mikäkähän merkki on valikoitunut suomen kylmimmille alueille,mieti sitä! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mainittiinko jotain "paljon ajossa olevista?"
Vain uusista autoista oli linkissä kyse. Takseilla ajetaan paljon. Eivät kuitenkaan olleet saaneet mitään erityismainintaa hinurien kyydeistä..
Mikäkähän merkki on valikoitunut suomen kylmimmille alueille,mieti sitä!Pölvästi kommentoi minun viestiäni ( https://keskustelu.suomi24.fi/t/16693116/tojotalla-ajetaan---saksalaisia-hinataan!#comment-106428644 ), vaikka tarkoitti vissiin jotain muuta. Minä en todellakaan mainnut "paljon ajetuista" vaan paljon ajossa olevista. Toyota eivät todellakaan ole paljon ajossa olevia, germaalit ovat.
- Anonyymi
Ei, vaan uusimallisia RAV4 hybridejä ja 2-litraisia hybridi-Corolloja viedään hinauspalvelun lavetilla korjaamolle releongelman takia. Nää on kesäautoja:
https://www.autostadium.fi/index.php?topic=6310.4600
Todella surkeaa kehitystä merkiltä jonka ainoa suosio perustui käyttövarmuuteen!- Anonyymi
Siis tuo releongelma esiintyy kovemmilla pakkasilla, tosi kiva juttu kuskille jos korpeen jättää -30 asteessa...
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1337183Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631654380Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen543452Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4983135Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2942092Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361753Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja201671- 911573
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1761472Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151436