Mitenkähän mulla on muistikuva, että ennen sokeripalaa, ei samalla kertaa, mutta jonkinaikaa ennen, tuli piikki perskannikkaan ja ikäänkuin olisi liittynyt polioon se piikki? Kouluterkkarilla siis, olin v. 1985 10-11v.
Vai liekö sattunut normaali määräaikaisrokotus vähän ennen sitä kuuluisaa sokeripalarokotetta, ja vuosikymmenien jälkeen jotenkin nämä sekoittuneet mielessä, vai oliko tosiaan niin, että ensin tuli poliopiikki perskannikkaan ja jonkinajan kuluttua vielä se sokeripala oli otettava?
Poliorokotus, sokeripala 1985
4
687
Vastaukset
- Anonyymi
Itse muistan saaneeni pelkän sokeripalan.
- Anonyymi
Minä sain pelkän sokeripalan.
- Anonyymi
Kyllä se ensin laitettiin piikki ja ihan käsivarteen pistettiin. Sitten tuli sokeripala jonkin ajan päästä. Ja molemmat oli polioon. Tästä olen varma.
- Anonyymi
Joo, vaimo otti sokeripalaan poliotipat -85. Oli viimesillään raskaana, tyttö kuoli vähän ennen synnytystä. Kohtukuolema. Viikon pehmittivät lääkkeillä mahassa. Ei voi tehdä keisarinleikkausta. Lähetettivät vauvan Helsinkiin tutkimuksiin. Ei kuulemma johtunut tipoista. Olen vähän erimieltä ja niin eräs lääkärikin. Sitten tuli jyväskylään ja haudattiin Muurameen vähän ennen joulua. Nyt samassa haudassa kaksi meidän lasta päällekkäin. Eikä mistään apuja paitsi appivanhemmat. Tv. Gaapriel Ps. Tämä nyt ollut kommentti Kellekkään, vaan oma itku
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S617790- 1334494
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.323737- 213098
- 232642
- 282576
- 502276
- 252170
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3922123- 322049