Palstan Thaimaa tietämys ja sen heikkous.

Anonyymi

On helppo ymmärtää palstaa lukemalla että pattayan rakkaat eivät ole juurikaan paratiisissa maleksineet, sen näkee monesta asiasta, vaikkapa siitä että eipä palstalla ollut tiedossa maahantulokortti oli muuttunut vuoden 2017 alussa, toinen mielenkiintoinen asia on thaimaan valtio tukee pienyrittäjiä 50/50 kampanjalla, eli siis asiakas ostaa palvelua yms. 50% alennuksella, toisen 50% maksaa valtio palvelun tarjoajalle, erittäin hieno asia... kun huomioidaa ettei thaimaassa ole pattayan rakkaan niin suuresti rakastamaa kelaa, vai onko sittenkin... ainakin valtio yrittää tukea vähävaraisia https://aijaa.com/IDGR5E
By NumBall HHN 60v.

5

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ongelmiin kelan kanssa päättyi siis numerosensein haaveet Thaimaasta? Aika pitkän työpäivän olet tehnyt eilen tämän maahantulokortin tiimoilta Pattayan palstalla.

      Minulla on varsin hyvä muisti. Muistan että joskus 2000- luvun alussa minulta kysyttiin kerran Finnairin tiskillä, milloin aion palata. Sen jälkeen ei koskaan.

      Talviasukkina 2010-2017 lentelin siinä lokakuun lopulla yhteen suuntaan ja paluuta ei kyselty ikinä. Hiihtolomien aikaan kävin usein Suomessa ja sama homma silloin. Ei kyselty.

      90- luvulla en muista enää mikä oli käytäntö. Kaikki maahantulijat täyttävät kortin jossa on tiedot saapumisvälineestä ja poistumisvälineestä. Poistumisvälineen kohtaan ei tarvitse kirjoittaa mitään, jos ei tiedä millä poistuu.

      On todella outoa ettei numerosensei tiedä ettei paluulippua ole tarvittu enää vuosikymmeniin.

      Outoa on myös että netissä on asiasta väärää tietoa edelleen, mutta me jotka matkustamme lentokoneella emmekä hydrokopterilla ja rantapallolla, me tiedämme käytännön.

      T 2010

      • Anonyymi

        Aika loppuun käsitelty asia, paluu lippu tai siis maastapoistumis asiapaperi löytyy useasta eri paikasta ei ainoastaan rantapallo.fi, lisäksi se löytyy myös thaimaan lainsäädännöstä, ja on siellä ollut käsittääkäseni jo vuosia, joskus yli 20 vuotta sitten lensin turistina sen jälkeen kun menin thaikun kanssa avioon vuonna 1998 tai 1999 olen aina hakenut avioliittoviisumia kuin täytin 50 eläkeviisumia.

        Kannattaa kutenkin huomioida tämä asia kun harkitsee tänne matkustamista, se voi tulla rajalla eteen, poikani kävi täällä tammikuussa 2016 turistiviisumilla ja tyttäreni 2017 enkä muista oliko heillä paluulippu ostettuna kun tänne tulivat, todennäköisesti pitää tarkastaa luottokortiltani olinko ostanut heille menopaluun en enää muista.

        Muutenkin minua ihmetyttää tuo sinun thaimaan tietämättömyys, googlen mukaan kahta asiaa thaimaassa on haettu eniten sitä 5000 bahtin avustusta sekä sitten tuota 50/50 pienyrittäjä tukea olisit saannut siitä taas yhden positiivisen uutisen thaimaasta... minusta tämä jos joku on outoa, kun yleensä kerrot kaikki vähänkään suuremmat uutiset thaimaasta, eikä tätä 50/50 ole pahemmin huudeltu muutakuin thaimaan kielellä... siis vaikka kerrot osaavasi 1000 thaimaan sanaa, et ole asiaa huomannut, outoa todella outoa... muuten tulee välillä mieleen että rakas vaimonikaan ei ole thaimaan kieltä tuota 1000 sanaa, ainakaan bangkokin kirjakieltä, ja minun pitää tuottaa sinulle pettymys, nimittäin vaimoni on kotoisin pienestä kaupungista nong khain vierestä, joka on isanissa, ja olen käynnyt siellä kymmeniä kertoja... näiden vuosien varrella, olen jopa käynnyt laossa ilman passia kerran pari...
        By NumBall HHN 60v.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika loppuun käsitelty asia, paluu lippu tai siis maastapoistumis asiapaperi löytyy useasta eri paikasta ei ainoastaan rantapallo.fi, lisäksi se löytyy myös thaimaan lainsäädännöstä, ja on siellä ollut käsittääkäseni jo vuosia, joskus yli 20 vuotta sitten lensin turistina sen jälkeen kun menin thaikun kanssa avioon vuonna 1998 tai 1999 olen aina hakenut avioliittoviisumia kuin täytin 50 eläkeviisumia.

        Kannattaa kutenkin huomioida tämä asia kun harkitsee tänne matkustamista, se voi tulla rajalla eteen, poikani kävi täällä tammikuussa 2016 turistiviisumilla ja tyttäreni 2017 enkä muista oliko heillä paluulippu ostettuna kun tänne tulivat, todennäköisesti pitää tarkastaa luottokortiltani olinko ostanut heille menopaluun en enää muista.

        Muutenkin minua ihmetyttää tuo sinun thaimaan tietämättömyys, googlen mukaan kahta asiaa thaimaassa on haettu eniten sitä 5000 bahtin avustusta sekä sitten tuota 50/50 pienyrittäjä tukea olisit saannut siitä taas yhden positiivisen uutisen thaimaasta... minusta tämä jos joku on outoa, kun yleensä kerrot kaikki vähänkään suuremmat uutiset thaimaasta, eikä tätä 50/50 ole pahemmin huudeltu muutakuin thaimaan kielellä... siis vaikka kerrot osaavasi 1000 thaimaan sanaa, et ole asiaa huomannut, outoa todella outoa... muuten tulee välillä mieleen että rakas vaimonikaan ei ole thaimaan kieltä tuota 1000 sanaa, ainakaan bangkokin kirjakieltä, ja minun pitää tuottaa sinulle pettymys, nimittäin vaimoni on kotoisin pienestä kaupungista nong khain vierestä, joka on isanissa, ja olen käynnyt siellä kymmeniä kertoja... näiden vuosien varrella, olen jopa käynnyt laossa ilman passia kerran pari...
        By NumBall HHN 60v.

        Kymmenen vuotta olet asunut Thaimaassa etkä tiedä vieläkään ettei paluulippua kysytä. Sinä ja sinun tuttusi Suomessa ja Thaimaassa? Kukaanko ei ole tätä sinulle kertonut? Kukaan suomalainen Hua Hinissa ei ole tätä sinulle kertonut? Elätkö täydellisessä yksinäisyydessä ja pimeydessä vai miksi et tunne käytäntöä?


    • Anonyymi

      Mielikuvitus matkailijalla on paras Thaimaan tietämys.

      • Anonyymi

        Juuri näin, suomi24 palstaa päivystävällä mielikuvitusmatkaajalla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      1992
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1526
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      28
      1438
    4. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1427
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1395
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1367
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1300
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1230
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe