Paljonko teidän sähkölaskunne on vuodessa

Anonyymi

Hei kiinostais tietää muiden sähkön kulutusta vositasolla

Itselläni on varaava sähkölämmitys ja ny t näinä leu y oina talvina taloni sähkönkulutuson ollut noin 13 000 kwh vuodessa
Takaa poltetaan ja noin 150m 2 on sisäyilaa

Kiiostaisi veailla onko maalämpö loppupelissä niin aloaa kuin puhutaan.

18

75

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      poltetaanko eestä myös? ps.. mistä kaukaa vieraat tulloo?

    • Anonyymi

      Hei kiinostais tietää miksi aloittajaa kiinnostaa muiden sähkölaskut?

      • Anonyymi

        Mietiskelen kun kun itsellä sähkölämmitys a joillakin maaläm m öllä sama vuosi kulutus k u in m i nulla sähköllä.

        Sitten taasen joillakin niin kauheen halpaa maalämpö sähkölasku pieni.
        Eivät kui t enkaan tiedä vuosikulutusta an.


    • Anonyymi

      Terve aloittaja. Kuinka kauan olet asunut Suomessa vai olitko kovassa kännissä kun taiteilit tekstiä?

    • Anonyymi

      Mulla on huon tabletti a joudun kirjoittamaan nälläni.

      Miten liittyy aloitukseen .

      Etkö tiedä sähkönkulutasi vuodessa

    • Anonyymi

      160 m2 ja keskimäärin 18.000 kWh vuodessa. On teroiassa suora sähkölämmitys, vaan käytännössä ILP ja mm. tietokoneiden hukkalämpö.

      Asennan mm. maalämpöpumppuja, vaan en ole itselleni sellaista tehnyt. En saa investointia kannattamaan, vaikka työ ei minulla maksa muuta kuin hikeä.

      Jos tulee kylmä, niin ostan tehokkaamman tietokoneen. 1.000 W virtalähde lämmittää kummasti. Vastaavasti en suosittele pöytäkoneita passiivitaloihin, koska kesällä tulee todella kuuma. Passiivitalo = hanki läppäri.

    • Anonyymi

      K ulla malömpö sähköö kuluu vain. 6000 kwh vuodessa.

      • Anonyymi

        Minulla on suora sähkö, ILP ja vähän puuta saunassa ja takkauunissa. Sähkön kokonaiskulutus vajaa 7 000 kWh vuodessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on suora sähkö, ILP ja vähän puuta saunassa ja takkauunissa. Sähkön kokonaiskulutus vajaa 7 000 kWh vuodessa.

        Paljonko on neliöitä ja paljonko puitakuluu. Sirkkelöitlö kotona vai ostopuuta.

        Asutko etelä v i pohjois s u omesa.


    • Anonyymi

      Reilu 130m2, sähkövastukset lattiassa, takka, puuhella ja puilla lämpiävä kiuas.
      Noin 2000kwh/v

      • Anonyymi

        pahus näppäilyvirhe, jäi yksi nolla pois tuosta luvusta eli 20000kwh/v


      • Anonyymi

        No onhan joskus ollut 4400kwh mutta pienin alle 1000kwh. Aurinkopaneeleista tullut ehkä vajaa 1000kwh. Puita oon 10m3 pinomottia polttanu😂😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No onhan joskus ollut 4400kwh mutta pienin alle 1000kwh. Aurinkopaneeleista tullut ehkä vajaa 1000kwh. Puita oon 10m3 pinomottia polttanu😂😂

        Puiden määrässä tuli virhe. Laskit varmaan pinomotiksi metri x metri x 33 senttiä.
        Motti on metri x metri x metri. Siis sinulla on kulunut vähän reilu 3 pinomottia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puiden määrässä tuli virhe. Laskit varmaan pinomotiksi metri x metri x 33 senttiä.
        Motti on metri x metri x metri. Siis sinulla on kulunut vähän reilu 3 pinomottia.

        Ei vaan 10m3.
        Miksi ei voi kulua tota vertaa jos sähkön kulutus on 2000-3000kwh/v
        Tuo on n16m3 heittomottia. Motti painaa noin 200kg. Kilosta tuskin saa yli 3kwh kun ottaa hyötysuhteen huomioon,eli puut jeesaa noin 10000kwh ehkä vähän ylikin kun on voinut kulua enempikin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vaan 10m3.
        Miksi ei voi kulua tota vertaa jos sähkön kulutus on 2000-3000kwh/v
        Tuo on n16m3 heittomottia. Motti painaa noin 200kg. Kilosta tuskin saa yli 3kwh kun ottaa hyötysuhteen huomioon,eli puut jeesaa noin 10000kwh ehkä vähän ylikin kun on voinut kulua enempikin.

        Ainakin parina viime vuotena 10 pinomottia puita vaatii yli 250 neliön vanhan talon. Pienemmässä on talvella niin kuuma että ovia on pakko pitää auki jatkuvasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin parina viime vuotena 10 pinomottia puita vaatii yli 250 neliön vanhan talon. Pienemmässä on talvella niin kuuma että ovia on pakko pitää auki jatkuvasti.

        Pitää varmaan paikkaansa jos sähkön kulutus on luokkaa 10000kwh/v ja yli


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin parina viime vuotena 10 pinomottia puita vaatii yli 250 neliön vanhan talon. Pienemmässä on talvella niin kuuma että ovia on pakko pitää auki jatkuvasti.

        Vanhoissa isommissa taloissa oli noin 30-40 heittomottia puun kulutus. Lisäksi sähköä reippaasti


    • Anonyymi

      Minkä ikäine talo tuo 20 000kwh vuosi.
      Sanoisin että karsee kulutus,jos vielä p u itakin on.
      Miten lömmön eristys on hioidettu ,onko kaksinkeraiset ikkunat.
      Iv kone. ,pakastimet kunnossa.
      Jihonkin kyllä menee sähköö ohi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8386
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2555
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe