Luottotietojen tarkistaminen aivan turhaa

Anonyymi

Lopettakaa ne luottotietojen tarkistaminen,te ette tee sillä tiedolla yhtään mitään.

Haapsaaret ovat olleet jo pitkään mukana asuntosijoitusbisneksessä. Tämä ei ollut ensimmäinen kerta, kun he ottivat vuokralaisekseen asunnottoman tai heikommassa asemassa olevan ihmisen. Tutkimme aina tapauskohtaisesti jokaisen vuokralle pyrkivän tilanteen.
Jos henkilöllä on esimerkiksi merkintä luottotiedoissa, niin se ei ole meille este vuokrata hänelle asuntoa. Keskustelemme asiasta ja teemme ihmiselle henkilökohtaisen suunnitelman. Otamme kaikilta myös vuokratakuun

Olemme kokeneita vuokranantajina, emmekä ole ennakkoluuloisia. Kaikille ihmisille pitää antaa mahdollisuus. Joskus vuokranantajat kyllä laittavat aika korkeallekin kynnyksen vuokrata asunnon, meillä on lämpimiä kokemuksia ja muistoja sellaisista vuokralaisista, joilla ei ole ollut luottotiedot kunnossa

22

1338

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos ostaa kiinteistöjä Mikkelistä, niin voi tosiaan joutua vuokraamaan luottotiedottomille, koska muita halukkaita ei ole.

      Me vuokraamme vain pääkaupunkiseudulla ja tarkistamme AINA luottotiedot, jos ne ovat saatavilla. Maahanmuuttajat tarkistetaan muulla tavalla. Kerran ulkomaalainen taho maksoi koko vuokrasuhteen vuokrat etukäteen, eikä maksukykyä tarkastettu.

      • Anonyymi

        Kohta kaikki ovat luottotiedottomia niin kenelle sitten vuokraat?

        Luottotietojen tarkistaminen ei tarkoita etteikö voisi vuokrata luottotiedottomalle. Pelkkä tarkistaminen ei ole sama kuin hylkääminen.

        Mites muuten luottarit voi saada takaisin kun asuntoa ei saa eikä työpaikkaakaan?

        Ja mikä ihme henkilökohtainen suunnitelma? Tavallinen sopimus vuokrasuhteesta ja eräpäivästä riittää.

        Ja yleensä se ulkomainen taho joka maksaa etukäteen vuokran on jokin tiedustelupalvelu, lännen tai idän tai siltä väliltä.

        Myös luottotiedollinen voi rahoittaa asumisensa vaikka huume-tai asekaupalla. Jopa terrorismilla, vakoilulla tai palkkamurhilla. Mutta ei hätää, kunhan luottarit on kunnossa, vai?


    • Anonyymi

      Olemme kokeneita vuokranantajina, emmekä ole ennakkoluuloisia. Kaikille ihmisille pitää antaa mahdollisuus. Joskus vuokranantajat kyllä laittavat aika korkeallekin kynnyksen vuokrata asunnon,
      ihan hyvä että laittaa kynnyksen korkealle.

      Tota mä en ymmärrä yhtää että noi tyypit vuokraa asuntoaan henkilölle jolla luottotiedot menny.

      • Anonyymi

        Useimmiten luottotiedottomilta voi nyhtää ja kiristää tavallista korkeampaa vuokraa tekosyyllä joten mitä enemmän velkaa niin sitä parempi.


    • Anonyymi

      Olen vuokrannut muutaman kerran asunnon henkilölle, jolla on merkintöjä luottotiedoissa, mutta aina ne on tarkistettava, hakijoiden joukossa on myös ammattihuijareita, joiden tarkoitus ei ole maksaa vuokria. Jos sellaisen päästää kämppäänsä, on vuokranantaja kusessa.
      Heidät tunnistaa helposti luottotiedoista, sieltä löytyy KELA:n perimiä vuokravakuuksia ja on velkoja yksityisille, yleensä myös paljon maksamattomia pieniä sakkoja näpistelyistä ym.

      • Anonyymi

        Ammattihuijarilla on useimmiten luottarit kunnossa. Samoin sotkuset kämpät on yleensä virkamiehillä, opettajilla ja lääkäreillä. Ovat kiireisiä ja omistautuneita työllensä, eivät ehdi siivoamaan kämppäänsä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ammattihuijarilla on useimmiten luottarit kunnossa. Samoin sotkuset kämpät on yleensä virkamiehillä, opettajilla ja lääkäreillä. Ovat kiireisiä ja omistautuneita työllensä, eivät ehdi siivoamaan kämppäänsä.

        Sinulla ei selvästikään ole kokemusta asuntojen vuokraamisesta ja luottotietojen tarkistamisesta. Luottotiedot menee petoksia tehtailevilta 100% varmuudella, niistä jää Suomessa aina kiinni. Pahimmilla huijareilla on ollut merkintöjä 10 A4 sivullista ja ihan joka taholle velkaa, nopeita kun ovat, silti vakuuttelevat olevansa rehellisiä ja aivan juuri pääsemässä velkajärjestelyyn, sekä varma työpaikkakin tiedossa.

        Virkamiehet ja lääkärit eivät asu missään "kämpissä", niillä on omat asunnot, usein ok-talot. Olen yliopisto-opiskelijoille, myös amk vuokrannut asuntoja, eikä koskaan ole ollut valittamista. Kun muuttavat pois, on siivottu, eikä opiskeluaikana yleensä kertaakaan vuokrat olleet myöhässä. Pahimpia ovat työttömät, jotka ovat muka aloittamassa juuri opiskelun, vaikka niissäkin on kunnollisia.


    • Anonyymi

      Mä sain kämpän ilman luottotietoja yksityiseltä vuokranantajalta. Sanoin että ei ole luottotiedot kunnossa koska mentin ne lainojen ja pikavippien takia, siitä huolimatta sain vuokratua tämän kämpän. Tässä olen asunnut jo reilu 2vuotta, kyseinen vuokranantaja ei edes tarkistanu mun luottotietoja, kun sanoin että olen menettänyt ne.

      Voisin väittää että luottotiedottomat on rehelisimpiä vuokralaisia kuin he jolla on luottotiedot kunnossa.

      • Anonyymi

        Kovasti on taas maksuhaluttomat itseään kehumassa


      • Anonyymi

        Voit väittää mitä tahansa, mutta se ei ole totta.

        Voimme tehdä kokeen: pyydetään lianatarjous pankista ja katsotaan kuinka suuren riskin pankki laskee ja leipoo velan korkoon. Minulla on 10 vuoden laina kiinteällä 1,24 % korolla. Velka on pankille riskitön, koska minulla on useita kiinteistöjä ja osakesalkku. Siis useamman miljoonan netto-omaisuus. No kokeile nyt sitten itse. Pyydä tarjous 100.000 lainalle 10 vuoden kiinteällä korolla, niin katsotaan kuinka luotettavia luottotietonsa menettäneet pankin mielestä ovat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kovasti on taas maksuhaluttomat itseään kehumassa

        Miten niin maksuhaluttomat? Eikös se nimenomaan kerro maksuhalukkuudesta, että haluaa vuokrata kämpän ja maksaa siitä vuokraa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voit väittää mitä tahansa, mutta se ei ole totta.

        Voimme tehdä kokeen: pyydetään lianatarjous pankista ja katsotaan kuinka suuren riskin pankki laskee ja leipoo velan korkoon. Minulla on 10 vuoden laina kiinteällä 1,24 % korolla. Velka on pankille riskitön, koska minulla on useita kiinteistöjä ja osakesalkku. Siis useamman miljoonan netto-omaisuus. No kokeile nyt sitten itse. Pyydä tarjous 100.000 lainalle 10 vuoden kiinteällä korolla, niin katsotaan kuinka luotettavia luottotietonsa menettäneet pankin mielestä ovat.

        Miksi kukaan ottaisi pankkilainaa vuokra-asuntoa varten?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten niin maksuhaluttomat? Eikös se nimenomaan kerro maksuhalukkuudesta, että haluaa vuokrata kämpän ja maksaa siitä vuokraa?

        Maksuhaluton haluaa kämpän. Maksuhaluton ei halua maksaa kämpästään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi kukaan ottaisi pankkilainaa vuokra-asuntoa varten?

        Pankkilainalla sidotaan asumiskulut ostohetken hintatasoon. Voi tuntua kalliilta alkuun, mutta se velka lyhenee koko ajan = varallisuutta karttuu. Lisäksi vuokra nousee vuosittain, mutta lainakulu ei, joten 10 vuoden kuluttua kk-menotkin vuokralla korkeammat. Ja sitten 15-25 vuodeen päästä ero vasta repeääkin, kun laina on maksettu pois ja jää pelkkä vastike.

        Etenkin eläkkeestä on paljon kivempi maksella 250 €/kk vastiketta kuin 900 €/kk vuokraa.

        Kuten tästä näimme, vuokralle päätyvät ne, joilla ei ole kykyä ajatella asioita yhtään eteenpäin. Raha polttaa näpeissä ja valitaan vuokraläävä, jotta jää enemmän rahaa kaljaan tai muihin päihteisiin. Ei huolta huomisesta, kädestä suuhen eläen ja vapaana kuin taivaan lintu.

        Sitten aikaaan edessä "hesarin mummot", kun ei enää tulot riitä vuokraan JA ruokaan.


      • Anonyymi

        Luottotiedot menettää aina jostain syystä. Eli saa julkisen merkinnän jostain asiasta jota ei ole hoitanut kunnolla tai lainkaan kuten laki tai asetukset edellyttää.
        Kun ihmiselle tulee vaihtuvissa elämäntilanteissa ongelmia, kuten lähes kaikille tulee, on mahdollista että ei kykene tai halua hoitaa kaikkia asioita parhain päin.
        Se kuinka asioitaan yleensäkin kykenee hoitamaan on yksi seikka mikä kiinnostaa vuokranantajaa.
        Jos on maksuhäiriöitä, parisuhde- perhe ongelmia, työasioiden kanssa vaikeuksia, tai muita asioita mitkä vaikeuttavat jokapäiväistä elämää, tulee vuokranantajalle helposti kuva että myös asumisen kanssa on todennäköisiä ongelmia tiedossa. Siis verrattuna vuokralaiseen kenellä ei näitä ongelmia ole niin paljon että vaikuttavat maksuhäiriömerkintänä.


      • Anonyymi

        "Voisin väittää että luottotiedottomat on rehelisimpiä vuokralaisia kuin he jolla on luottotiedot kunnossa"

        Ehkä voisit, mutta et voi yleistää noin. Enkä minäkään toisin päin.
        Luottotiedottomia ja tiedollisa ollut 10 v aikana vuokralla kahdessa asunnossamme. Yhtä hyviä, mutta myös aivan helvetin huonoja kokemuksia molemmista.
        Pahin oli luottotiedoton, asialliselta vaikuttanut opiskeleva, työssä käyvä nuori nainen. Vahingot n. 10.000 € 4 kk vuokrat. Oppia ikävä kaikki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Voisin väittää että luottotiedottomat on rehelisimpiä vuokralaisia kuin he jolla on luottotiedot kunnossa"

        Ehkä voisit, mutta et voi yleistää noin. Enkä minäkään toisin päin.
        Luottotiedottomia ja tiedollisa ollut 10 v aikana vuokralla kahdessa asunnossamme. Yhtä hyviä, mutta myös aivan helvetin huonoja kokemuksia molemmista.
        Pahin oli luottotiedoton, asialliselta vaikuttanut opiskeleva, työssä käyvä nuori nainen. Vahingot n. 10.000 € 4 kk vuokrat. Oppia ikävä kaikki.

        Epärehellisimmät asunnonhakijat ja vuokralaiset ovat olleet nuoria naisia, voivat valehdella ihan kaiken, opiskelupaikan, työpaikan. Sitten vielä asuntoon muuttaa vankilasta juuri vapautunut poikaystävä ja meno vaan muuttuu hurjemmaksi.

        Varokaa, tarkistakaa aina luottotiedot ja jos vähänkään tuntuu, että tyypissä on jotakin epäilyttävää, se todennäköisesti on niin, älä vuokraa!


    • Anonyymi

      Kyllä sillä tiedolla vaan tekee "yhtään mitään".

      Kertoo ihmisestä jonkin verran jos hän ei ole kykenevä huolehtimaan raha-asioistaan. Lisäksi jos tämä luottotiedoton vuokralainen tuhoaa asunnon, niin häneltä todennäköisemmin ei tule korvausta saamaan.

      Minä edellytän vuokralaiselta luottotietoja ja mieluiten myös vakituista työ-/opiskelupaikkaa.
      Ymmärrän, että vuokrausfirmoilla ja rikkailla yksityisillä suursijoittajilla voi olla varaa silloin tällöin vuokrata asunto jollekin huono-osaiselle ja tarvittaessa remontoida ja käydä käräjillä, mutta meillä, joilla on yksi tai kaksi vuokra-asuntoa, ei ole varaa vuokrata niitä ihan kenelle sattuu.

      • Anonyymi

        Mä olen vuokrannut mun 2 asuntoa niin työssä käyville kuin myös työttömille, tälläkin hetkellä toisessa asunnossa asuu työtön joka on kelan rahoilla. Asumistuki tulee suoraa mun tilille ja vuokralainen maksaa itse loput.

        Vuokralainen asunut jo 2,5 vuotta eikä mitään ongelmaa ole ollut, mainitaan viellä että tällä vuokralaisella ei ole luottotiedot kunnossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä olen vuokrannut mun 2 asuntoa niin työssä käyville kuin myös työttömille, tälläkin hetkellä toisessa asunnossa asuu työtön joka on kelan rahoilla. Asumistuki tulee suoraa mun tilille ja vuokralainen maksaa itse loput.

        Vuokralainen asunut jo 2,5 vuotta eikä mitään ongelmaa ole ollut, mainitaan viellä että tällä vuokralaisella ei ole luottotiedot kunnossa.

        Vuokralainen voi muuten itse olemalla Kelaan yhteydessä pyytää, että asumistuki maksetaan jatkossa omalle tilille. Tähän ei tarvita vuokranantajan lupaa. Ammattihuijarit tekevät näin, vaikka aluksi vakuuttelevat, että Kelalta tuleva vuokra on aina varma. Nykyisin myös jotkut operaattorit tekevät sopimuksia luottotiedottomien kanssa, joten prepaid-liittymääkään ei välttämättä ole käytössä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vuokralainen voi muuten itse olemalla Kelaan yhteydessä pyytää, että asumistuki maksetaan jatkossa omalle tilille. Tähän ei tarvita vuokranantajan lupaa. Ammattihuijarit tekevät näin, vaikka aluksi vakuuttelevat, että Kelalta tuleva vuokra on aina varma. Nykyisin myös jotkut operaattorit tekevät sopimuksia luottotiedottomien kanssa, joten prepaid-liittymääkään ei välttämättä ole käytössä.

        Mun kohdalla 2,5vuotta ilman mitää ongelmia.


      • Anonyymi

        Mee töihi köyhä muhhahaah


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2839
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      397
      2735
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      96
      2220
    4. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      74
      1885
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      66
      1876
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1793
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1784
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      143
      1728
    9. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1613
    10. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      6
      1522
    Aihe