Otatteko rokotuksen?

Anonyymi

Itse emmin.
Miten muut?

3

133

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Otan jos sen saan. En ottanut sika-influessa rokotusta, mutta tämä covid- viirus on niin arvaamaton että parasta varautua.

      • Anonyymi

        Mulle kävi aikoinaan sikainfluenssan kanssa niin, että en ollut mitenkään kärkipäässä rokotusjärjestyksessä, kun rokotteita alettiin jakaa. Siinä omaa vuoroani odotellessa sain tietysti sen sairauden ja selvisin siitä ihan hyvin. Myöhemmin kun rokotteita oli jäänyt yli, niitä yritettiin minullekin kaupata, mutta silloin oli jo jotain epäilyksiä rokotteen laadusta ja huhuja sivuoireista niin paljon, etten loppujen lopuksi ottanut sitä rokotetta. Pääsyynä oli se, että olin kyseisen taudin jo sairastanut. Toinen syy oli, että minulla on autoimmuunisairaus ja lääkärituttava kehotti minua olemaan skeptinen rokotteen suhteen, koska nimenomaan rokoteturvallisuutta suhteessa autoimmuunisairauksiin silloin mietittiin.

        Nyt olen tämän koronan sairastanut jo kahdesti täällä Suomessa. Asun pääkaupunkiseudulla, missä virusta on eniten liikkunut. Olen taas rokotusjärjestyksessä häntäpäässä, joten minulla ei vielä ole mitään kiirettä päätöksenteon suhteen. En kuitenkaan suhtaudu rokotuksiin kielteisesti ja saatan koronarokotuksen ihan hyvin ottaakin. En ole kovinkaan tarkkaan seurannut koronarokotuksen uutisia, mutta ihan ylipäätään mietin, kuinka pitkä rokotusprojektista edes tulee. Pelkästään Yhdysvalloissa on satoja miljoonia ihmisiä ja he varmasti pystyvät haalimaan rokotteita itselleen aika isot määrät. En siis oikein edes jaksa uskoa, että minun rokotusvuoro tulisi ennen ensi kesää, josko edes vuoden 2021 jouluun mennessä. Minulla on aikaa tutustua aiheeseen ja miettiä asiaa. Jos rokotusvuoro tulisi kevään 2021 aikana, ottaisin rokotuksen todennäköisemmin kuin en ottaisi. Mutta silloinkin haluaisin vielä vähän lueskella aiheesta, kun en tosiaan ole jaksanut seurata asiaa ollenkaan. Kuten jo sanoin, olen taudin kahteen kertaan käynyt läpi ja varsinkin jälkimmäisellä kerralla se ei ollut muuta kuin parin päivän nuha. Oman terveyteni osalta en siis koronaa pelkää, mutta taudin leviämisen hallintaan saamiseksi pidän rokotuksia tärkeänä.


    • Anonyymi

      Joku sanoi että : Jos ei viina ja sauna auta niin se on menoa ! Niin minäkin :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2175
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1198
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      806
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      761
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      550
    Aihe