Itse emmin.
Miten muut?
Otatteko rokotuksen?
3
114
Vastaukset
- Anonyymi
Otan jos sen saan. En ottanut sika-influessa rokotusta, mutta tämä covid- viirus on niin arvaamaton että parasta varautua.
- Anonyymi
Mulle kävi aikoinaan sikainfluenssan kanssa niin, että en ollut mitenkään kärkipäässä rokotusjärjestyksessä, kun rokotteita alettiin jakaa. Siinä omaa vuoroani odotellessa sain tietysti sen sairauden ja selvisin siitä ihan hyvin. Myöhemmin kun rokotteita oli jäänyt yli, niitä yritettiin minullekin kaupata, mutta silloin oli jo jotain epäilyksiä rokotteen laadusta ja huhuja sivuoireista niin paljon, etten loppujen lopuksi ottanut sitä rokotetta. Pääsyynä oli se, että olin kyseisen taudin jo sairastanut. Toinen syy oli, että minulla on autoimmuunisairaus ja lääkärituttava kehotti minua olemaan skeptinen rokotteen suhteen, koska nimenomaan rokoteturvallisuutta suhteessa autoimmuunisairauksiin silloin mietittiin.
Nyt olen tämän koronan sairastanut jo kahdesti täällä Suomessa. Asun pääkaupunkiseudulla, missä virusta on eniten liikkunut. Olen taas rokotusjärjestyksessä häntäpäässä, joten minulla ei vielä ole mitään kiirettä päätöksenteon suhteen. En kuitenkaan suhtaudu rokotuksiin kielteisesti ja saatan koronarokotuksen ihan hyvin ottaakin. En ole kovinkaan tarkkaan seurannut koronarokotuksen uutisia, mutta ihan ylipäätään mietin, kuinka pitkä rokotusprojektista edes tulee. Pelkästään Yhdysvalloissa on satoja miljoonia ihmisiä ja he varmasti pystyvät haalimaan rokotteita itselleen aika isot määrät. En siis oikein edes jaksa uskoa, että minun rokotusvuoro tulisi ennen ensi kesää, josko edes vuoden 2021 jouluun mennessä. Minulla on aikaa tutustua aiheeseen ja miettiä asiaa. Jos rokotusvuoro tulisi kevään 2021 aikana, ottaisin rokotuksen todennäköisemmin kuin en ottaisi. Mutta silloinkin haluaisin vielä vähän lueskella aiheesta, kun en tosiaan ole jaksanut seurata asiaa ollenkaan. Kuten jo sanoin, olen taudin kahteen kertaan käynyt läpi ja varsinkin jälkimmäisellä kerralla se ei ollut muuta kuin parin päivän nuha. Oman terveyteni osalta en siis koronaa pelkää, mutta taudin leviämisen hallintaan saamiseksi pidän rokotuksia tärkeänä.
- Anonyymi
Joku sanoi että : Jos ei viina ja sauna auta niin se on menoa ! Niin minäkin :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiva kun SDP alkaa hallitsemaan Suomea
Vanhat hyvät ajat taas palaavat ja kansa vaurastuu. Muistatteko vielä Sorsan aikakauden? Silloin Suomessa tehtiin jopa2456109SDP:n lyhyt selviytymisopas
1. Komitea on vastaus, oli kysymys mikä tahansa Jos maailma on muuttumassa tai jossain palaa, demari ei hätiköi. Ensin p784849Keskisen kyläkaupassa Temun vaatteita myynnissä?
Siis mitä? Miksi siis ei itse tilaisi Temusta samoja.943737SÄHKÖLASKU 1600 EUROA Ei tässä ole mitään järkeä
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011804443.html Kyllä täysin huijausta nämä sähkömarkkinat. Varsinkin pörssisähk2573210Toivoisitko
Toivoisitko, että kaivattusi olisi introvertimpi tai extrovertimpi? Itsenäinen tai tarvitsisi enemmän apua/sinua? Osoit1462879Olli Rehn: Eläkkeistä pitää leikata. Nyt tuli Lindtmanille kauhun paikka
jos johtaa seuraavaa hallitusta. Purra: eläkkeisiin ei kosketa. Eikä tällä hallituskaudella varmasti kosketa, mutta seur2002431Säästäminen on typerää, muistakaa äänestää demareita
Säästäminen on typerää, koska aiheuttaa vain talouden taantumista ja lopulta tappaa potilaan. Demareiden tapa on satsat611948Venäläiset varkaudessa
Ja venäjä mieliset. Teitä kiinnostaa toisinajattelijat ja trafikista päätellen aika paljonkin. Kunhan aika koitaa tulee2621827Lupajaoston esityslista
Ilmoitus rakennusvalvonntaan luvattomasta rakentamisesta. esityslistan 6pykälä Kyse on kulttuuritalon rakentamisesta jo491315Jorma Uotinen UMK-juontajaksi! Mitä ajatuksia UMK-pesti herättää?
Professori, laulaja, koreografi ja TTK-tuomari Jorma Uotinen, 75, on yksi tämän vuoden UMK-juontajista. Uotisen rinnall281248