Miten saada yhteys ihmiseen

Anonyymi

Ystävä on pahasti dementoitunut. Hänelle tulee kirjeitä lapsuuden ystävältänsä. Hän ei yhtään muista kuka henkilö on. Sotkenut puhelimensa, numerot poistellut. Nytkin lapsuuden ystävä lähetti joulupaketin, josta luin: Olen yrittänyt sinua kiinni kolme vuotta. Missä olet?
Tiedän lähettäjän koko nimen ja kaupungin, en muuta. Laittaisin postia tai soittaisin tilanteen, jos saisin tiedot. Numerotiedustelussa ei ole, joten puhelinnumero on salainen. Onko muita mahdollisuuksia saada henkilöön yhteys?

23

190

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ai siis luki

      Olen yrittänyt sinuun yhteyttä vuosikausia numeroni on salainen enkä lähetä sitä sinulle tässä mukana kun se on niin salainen etten itsekään tiedä sitä

      Jos lshja ei ole jokin todrlla henk. koht. kuten vanha valokuva tms
      epäilidin hiukan huijausta ja ilmoittaisin sukuväelle suojatkaa mummoa

    • Anonyymi

      Kuka se sinä aloittaja olet, miten sinä saat lukea dementoituneen kirjeen tai kortin?

    • Anonyymi

      Kuka on tehnyt "pahasti"-diagnoosin? - Nm. Sinä(kö?)

    • Anonyymi

      Voi taivahan vallat, mihin tämä juttu sukelsi. Ihan sekoa. Oon avustaja. Oletteko te 60siä?
      Ette siis selvästikän tiedä miten ihmiseen saa Suomessa yhteyttä, kun puhelinnumro on salainen ja dementikko on sen puhelimestaan hävittänyt. Lähettäjän osoite lienee hävinnyt kun dementikko on muuttanut, jos sitä on koskaan ollutkaan. Paketin päällä osoitetta ei ole.
      Tietääkö joku onko mahdollista saada yhteyttä. Aloittaja

      • Anonyymi

        No ei tiedetä. Miten täällä joku asiaan tietäisi ratkaisun, kun et itsekään keksi ?
        Ei meillä ole mitään sisäpiiritietoa.


      • Anonyymi

        Eikö avustettavallasi ole omaisia? - Nm. Kumma juttu


      • Anonyymi

        eikös paketin päälle kuulu AINA laittaa laittaa lähettäjä osoitteineen? ei taida ongelma olla todellinen!


    • Anonyymi

      020202, ja pyydä yhdistämään kyseiselle henkilölle jonka nimen tiedät
      tai kirjaudu fonectaan ja katso sieltä
      nj

      • Anonyymi

        jaa että nuomero olikin salaine, yritä kuuklettaa


    • Anonyymi

      Nyt menee kyllä niin kolmanteen asteeseen.
      Että en taida voida auttaa.
      Pollareilla on parempi nimi- ja osoiterekisteri.

    • Anonyymi

      Maistraatista voinee saada osoitteen, mutta ehkä pitää olla perustelut,
      että osoitetiedot annetaan ja jos on monta samannimistä se vaikeuttaa asiaa,
      ikä tosin voi johdattaa jäljille.

      Pakettiin vaaditaan yleensä pakettikortti, jossa on lähettäjän nimi,
      eikö sitä käytäntöä siis ole enää ? Jos paketin vastaanottajaa ei löytyisi,
      pitäisihän postin voida palauttaa se lähettäjälle.

      Eikö ole mitään hajua millä paikkakunnalla kyseinen henkilö asuisi,
      se voisi helpottaa asiaa.

      • Joku on saanut joulupaketin.
        Paketti yleensä haetaan postista.
        Kuka on hakenut paketin ja todistanut kenelle se kuuluu.
        Henkkarit pitää olla.
        Posti yleensä vaatii lähettäjän nimen pakettiin, vastaanottajan lisäksi.
        Posti vaati myös puhelinnumeroa lähettäjältä.
        Apn juttu vaikuttaa tekaistulta.


      • Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

        Joku on saanut joulupaketin.
        Paketti yleensä haetaan postista.
        Kuka on hakenut paketin ja todistanut kenelle se kuuluu.
        Henkkarit pitää olla.
        Posti yleensä vaatii lähettäjän nimen pakettiin, vastaanottajan lisäksi.
        Posti vaati myös puhelinnumeroa lähettäjältä.
        Apn juttu vaikuttaa tekaistulta.

        Lähettäjä voi tilata paketille kotiinkuljetuksen, ei maksa paljon. Minä teen niin aina, kun paketin lähetän.
        En juoksuta saajaa postiin.
        Pakettisosoitelappu pitää täyttää aina kun paketin lähettää.
        Miten posti muuten saisi paketin takaisin lähettäjälle, jos vastaanottajaa ei tavoiteta.
        Yksin Vantaan jakelukeskus käsittelee noin miljoona pakettia päivässä.


    • Anonyymi

      Eipä näytä asiantuntemusta löytyvät. Paketti nyt vain oli dementikolla kun menin, littanan sorttinen, ehkä on mahtunut postilaatikkoon, en tiedä. Annan asian olla. Miten tulikaan mieleen että ottaisin lähettäjään yhteyttä ja kertoisin dementikon tilanteen. Ovat olleet lapsuudessa läheisiä, tunnen molemmat 50 vuoden takaa, kun olen kotoisin samalta seudulta. Dementikon lapsi ei tuntenut lähettäjää.
      Lopetan jankkaamisen tähän. Kiitos vastauksista!

      • Anonyymi

        Laita joulukortti ja kirjoita, kuka olet ja numerosi ja kenen puolesta kirjoitat. Pyydä ottamaan yhteyttä, kun avustamallasi henkilöllä on hänelle lahja.
        Nimi ja kaupunki. Pikamerkki ja päälle:"Posteljooni kiltti, vie tämä perille".
        Älä pakettia postita.
        Beng


      • Anonyymi

        Kerroit olevasi kotoisin samalta seudulta kuin lähettäjä.
        Muistatko ketään henkilöä kotiseudultasi, joka myös tuntee lähettäjän? Jos muistat, niin etsi hänen puhelinnumeronsa ja pirauta hänelle. Kenties hän tietäisi lähettäjän osoitteen tai puh.numeron.

        Onnea matkaan!

        kylmätotuus


      • Anonyymi

        Jos ekrran tunnet dementikon ja lähettäjän 50 vuoden taka, tunnet tod.näk. heidän sukuaankin joilta voit saada tietoa vanhoista ystävistä,
        eihän sinulle ole konsti eikä mikään jäljittää hänet.


      • Aloittaja
        Nyt se muuttui kirjepostiksi kun mahtuu postiluukusta.
        Eli aloittaja on itse se "dementikko"


    • Anonyymi

      No niin
      Kun olet varma että kyse ei ole filungista

      väestörekisterikeskuksen osoitepalvelusta,  http://www.vaestorekisterikeskus.fi/

      Digi- ja väestötietoviraston maksullinen osoitepalvelu
      Suomeksi 0600 0 1000

      Maksaa jotain euroja minuutti

    • Anonyymi

      Kun tiedät lähettäjän koko nimen ja kaupungin missä asuu niin Digi- ja väestötietoviraston osoitepalvelusta saat lähiosoitteen , palvelu tosin taitaa maksaa

      • Anonyymi

        Mihin aloittaja katosi?
        Postin mukana?
        Beng
        Onkohan tämä keksitty ongelma eli joulunaluspähkinä.
        Taisin mennä jo sekaisin, kuka lähettää, mitä lähettää, kelle lähettää ja mihin mistä.
        Ups. Putosin kelkasta ja kelkka jää tähän, koskei ole lunta, vettä vain sataa....
        🎁
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin aloittaja katosi?
        Postin mukana?
        Beng
        Onkohan tämä keksitty ongelma eli joulunaluspähkinä.
        Taisin mennä jo sekaisin, kuka lähettää, mitä lähettää, kelle lähettää ja mihin mistä.
        Ups. Putosin kelkasta ja kelkka jää tähän, koskei ole lunta, vettä vain sataa....
        🎁
        Beng

        Aloittajahan ilmoitti lopettavansa etsintänsä.
        Enkä yhtään ihmettele, miksi hän noin teki tällä palstalla.

        Hänen saamansa kommentit täällä ovat pääsääntöisesti olleet negatiivisia ja joku nimimerkki oletti jopa hänen olevan dementikko.

        Aloittaja kertoi postilähetyksen olleen litteä, joka voidaan jakaa postiluukustakin.
        Silloin se katsotaan kirjepostiksi, johon lähettäjän ei tarvitse yhteistietojaan laittaa.

        Ei se ole mikään ihme, että postipaketti ja kirjeposti käsitteet sekoittuvat.

        Toivottavasti kaikki, jotka etsivät ystäviään vuosikymmenien takaa, löytävät etsimänsä.

        kylmätotuus


    • Anonyymi

      Useinmiten lapsuudenystävät jättävät oman nimensä kirjeeseen tai kirjekuoren taakse, varsinkin jos eivät ole kolmeen vuoteen saaneet kiinni lapsuuden ystäväänsä.
      Kun kerran tiedät nimen ja kaupungin niin ei muuta kuin etsimään sieltä. Ota dementikkoystäväsi mukaan,hän ehkä sieltä muistojensa koukeroista yhtäkkiä löytää osoitteen.
      Ennen oli helppo jäljittää puhelinluettelon avulla osoitteetkin kun ihmiset olivat luottavaisempia toisiaan kohtaan. Nyt ei taida olla edes painettuja puhelinluetteloita.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      62
      915
    2. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      704
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      680
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      644
    5. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      39
      636
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      87
      561
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      110
      535
    8. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      38
      482
    9. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      481
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      71
      457
    Aihe