Ystävä on pahasti dementoitunut. Hänelle tulee kirjeitä lapsuuden ystävältänsä. Hän ei yhtään muista kuka henkilö on. Sotkenut puhelimensa, numerot poistellut. Nytkin lapsuuden ystävä lähetti joulupaketin, josta luin: Olen yrittänyt sinua kiinni kolme vuotta. Missä olet?
Tiedän lähettäjän koko nimen ja kaupungin, en muuta. Laittaisin postia tai soittaisin tilanteen, jos saisin tiedot. Numerotiedustelussa ei ole, joten puhelinnumero on salainen. Onko muita mahdollisuuksia saada henkilöön yhteys?
Miten saada yhteys ihmiseen
23
190
Vastaukset
- Anonyymi
Ai siis luki
Olen yrittänyt sinuun yhteyttä vuosikausia numeroni on salainen enkä lähetä sitä sinulle tässä mukana kun se on niin salainen etten itsekään tiedä sitä
Jos lshja ei ole jokin todrlla henk. koht. kuten vanha valokuva tms
epäilidin hiukan huijausta ja ilmoittaisin sukuväelle suojatkaa mummoa - Anonyymi
Kuka se sinä aloittaja olet, miten sinä saat lukea dementoituneen kirjeen tai kortin?
- Anonyymi
Kuka on tehnyt "pahasti"-diagnoosin? - Nm. Sinä(kö?)
- Anonyymi
Voi taivahan vallat, mihin tämä juttu sukelsi. Ihan sekoa. Oon avustaja. Oletteko te 60siä?
Ette siis selvästikän tiedä miten ihmiseen saa Suomessa yhteyttä, kun puhelinnumro on salainen ja dementikko on sen puhelimestaan hävittänyt. Lähettäjän osoite lienee hävinnyt kun dementikko on muuttanut, jos sitä on koskaan ollutkaan. Paketin päällä osoitetta ei ole.
Tietääkö joku onko mahdollista saada yhteyttä. Aloittaja- Anonyymi
No ei tiedetä. Miten täällä joku asiaan tietäisi ratkaisun, kun et itsekään keksi ?
Ei meillä ole mitään sisäpiiritietoa. - Anonyymi
Eikö avustettavallasi ole omaisia? - Nm. Kumma juttu
- Anonyymi
eikös paketin päälle kuulu AINA laittaa laittaa lähettäjä osoitteineen? ei taida ongelma olla todellinen!
- Anonyymi
020202, ja pyydä yhdistämään kyseiselle henkilölle jonka nimen tiedät
tai kirjaudu fonectaan ja katso sieltä
nj- Anonyymi
jaa että nuomero olikin salaine, yritä kuuklettaa
- Anonyymi
Nyt menee kyllä niin kolmanteen asteeseen.
Että en taida voida auttaa.
Pollareilla on parempi nimi- ja osoiterekisteri. - Anonyymi
Maistraatista voinee saada osoitteen, mutta ehkä pitää olla perustelut,
että osoitetiedot annetaan ja jos on monta samannimistä se vaikeuttaa asiaa,
ikä tosin voi johdattaa jäljille.
Pakettiin vaaditaan yleensä pakettikortti, jossa on lähettäjän nimi,
eikö sitä käytäntöä siis ole enää ? Jos paketin vastaanottajaa ei löytyisi,
pitäisihän postin voida palauttaa se lähettäjälle.
Eikö ole mitään hajua millä paikkakunnalla kyseinen henkilö asuisi,
se voisi helpottaa asiaa.Joku on saanut joulupaketin.
Paketti yleensä haetaan postista.
Kuka on hakenut paketin ja todistanut kenelle se kuuluu.
Henkkarit pitää olla.
Posti yleensä vaatii lähettäjän nimen pakettiin, vastaanottajan lisäksi.
Posti vaati myös puhelinnumeroa lähettäjältä.
Apn juttu vaikuttaa tekaistulta.- Anonyymi
2lesken kirjoitti:
Joku on saanut joulupaketin.
Paketti yleensä haetaan postista.
Kuka on hakenut paketin ja todistanut kenelle se kuuluu.
Henkkarit pitää olla.
Posti yleensä vaatii lähettäjän nimen pakettiin, vastaanottajan lisäksi.
Posti vaati myös puhelinnumeroa lähettäjältä.
Apn juttu vaikuttaa tekaistulta.Lähettäjä voi tilata paketille kotiinkuljetuksen, ei maksa paljon. Minä teen niin aina, kun paketin lähetän.
En juoksuta saajaa postiin.
Pakettisosoitelappu pitää täyttää aina kun paketin lähettää.
Miten posti muuten saisi paketin takaisin lähettäjälle, jos vastaanottajaa ei tavoiteta.
Yksin Vantaan jakelukeskus käsittelee noin miljoona pakettia päivässä.
- Anonyymi
Eipä näytä asiantuntemusta löytyvät. Paketti nyt vain oli dementikolla kun menin, littanan sorttinen, ehkä on mahtunut postilaatikkoon, en tiedä. Annan asian olla. Miten tulikaan mieleen että ottaisin lähettäjään yhteyttä ja kertoisin dementikon tilanteen. Ovat olleet lapsuudessa läheisiä, tunnen molemmat 50 vuoden takaa, kun olen kotoisin samalta seudulta. Dementikon lapsi ei tuntenut lähettäjää.
Lopetan jankkaamisen tähän. Kiitos vastauksista!- Anonyymi
Laita joulukortti ja kirjoita, kuka olet ja numerosi ja kenen puolesta kirjoitat. Pyydä ottamaan yhteyttä, kun avustamallasi henkilöllä on hänelle lahja.
Nimi ja kaupunki. Pikamerkki ja päälle:"Posteljooni kiltti, vie tämä perille".
Älä pakettia postita.
Beng - Anonyymi
Kerroit olevasi kotoisin samalta seudulta kuin lähettäjä.
Muistatko ketään henkilöä kotiseudultasi, joka myös tuntee lähettäjän? Jos muistat, niin etsi hänen puhelinnumeronsa ja pirauta hänelle. Kenties hän tietäisi lähettäjän osoitteen tai puh.numeron.
Onnea matkaan!
kylmätotuus - Anonyymi
Jos ekrran tunnet dementikon ja lähettäjän 50 vuoden taka, tunnet tod.näk. heidän sukuaankin joilta voit saada tietoa vanhoista ystävistä,
eihän sinulle ole konsti eikä mikään jäljittää hänet. Aloittaja
Nyt se muuttui kirjepostiksi kun mahtuu postiluukusta.
Eli aloittaja on itse se "dementikko"
- Anonyymi
No niin
Kun olet varma että kyse ei ole filungista
väestörekisterikeskuksen osoitepalvelusta, http://www.vaestorekisterikeskus.fi/
Digi- ja väestötietoviraston maksullinen osoitepalvelu
Suomeksi 0600 0 1000
Maksaa jotain euroja minuutti - Anonyymi
Kun tiedät lähettäjän koko nimen ja kaupungin missä asuu niin Digi- ja väestötietoviraston osoitepalvelusta saat lähiosoitteen , palvelu tosin taitaa maksaa
- Anonyymi
Mihin aloittaja katosi?
Postin mukana?
Beng
Onkohan tämä keksitty ongelma eli joulunaluspähkinä.
Taisin mennä jo sekaisin, kuka lähettää, mitä lähettää, kelle lähettää ja mihin mistä.
Ups. Putosin kelkasta ja kelkka jää tähän, koskei ole lunta, vettä vain sataa....
🎁
Beng - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mihin aloittaja katosi?
Postin mukana?
Beng
Onkohan tämä keksitty ongelma eli joulunaluspähkinä.
Taisin mennä jo sekaisin, kuka lähettää, mitä lähettää, kelle lähettää ja mihin mistä.
Ups. Putosin kelkasta ja kelkka jää tähän, koskei ole lunta, vettä vain sataa....
🎁
BengAloittajahan ilmoitti lopettavansa etsintänsä.
Enkä yhtään ihmettele, miksi hän noin teki tällä palstalla.
Hänen saamansa kommentit täällä ovat pääsääntöisesti olleet negatiivisia ja joku nimimerkki oletti jopa hänen olevan dementikko.
Aloittaja kertoi postilähetyksen olleen litteä, joka voidaan jakaa postiluukustakin.
Silloin se katsotaan kirjepostiksi, johon lähettäjän ei tarvitse yhteistietojaan laittaa.
Ei se ole mikään ihme, että postipaketti ja kirjeposti käsitteet sekoittuvat.
Toivottavasti kaikki, jotka etsivät ystäviään vuosikymmenien takaa, löytävät etsimänsä.
kylmätotuus
- Anonyymi
Useinmiten lapsuudenystävät jättävät oman nimensä kirjeeseen tai kirjekuoren taakse, varsinkin jos eivät ole kolmeen vuoteen saaneet kiinni lapsuuden ystäväänsä.
Kun kerran tiedät nimen ja kaupungin niin ei muuta kuin etsimään sieltä. Ota dementikkoystäväsi mukaan,hän ehkä sieltä muistojensa koukeroista yhtäkkiä löytää osoitteen.
Ennen oli helppo jäljittää puhelinluettelon avulla osoitteetkin kun ihmiset olivat luottavaisempia toisiaan kohtaan. Nyt ei taida olla edes painettuja puhelinluetteloita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 62915
- 119704
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp79680Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm40644- 39636
- 87561
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante110535- 38482
- 41481
- 71457