Olen nyt vuoden kärsinyt huonoista unista. Herään 1,5 tunnin välein öisin ja käyn monta kertaa vessassa. En koe itseäni päivisin erityisen väsyneeksi, mutta haittaa silti joka päiväisesti oloa.
Minulla oli tällä viikolla uniapnea rekisteröinti joka oli kotona suoritettava. Se meni pilalle, koska en pystynyt yhtään nukkumaan sen kanssa. Haluaisin apua jo tähän uniongelmaani. Menee ensi vuoden puolelle, että saisin uuden yrityksen rekisteröintiin. Mietin jo nyt että tuskin sitten uudellakaan kerralla pystyn nukkumaan sen laitteen kanssa. Mulla on mielenterveys koetuksella tämän asian kanssa ja tuntuu että välillä en enää jaksa elää. Onko muilla kokemuksia huonosti nukutusta yöstä sen laitteen kanssa?
Uniapneaako?
8
125
Vastaukset
- Anonyymi
Ehkä sitä vähän normaalia huonommin tuli nukuttua sen rekisteröinnin kanssa, mutta kyllä se sitten kannatti. Itselläni siis todettiin unapnea, ja sain sen ylipaine hengitys laitteen. Pikkaisen se sekin opettelutti, mutta nyt kun siihen on tottunut, ja jaksaakin jotain päivällä, niin en vaihtaisi pois.
- Anonyymi
pissalla käynti ei ole oire uniapneasta vaan siitä että olet juonut liikaa tai ennen kuin olet mennyt nukkumaan.Uniapnea vaikuttaa hengittämiseen ei virtsaamiseen.
- Anonyymi
Kyllä pissalla ravaaminen on juurikin yksi uniapnean oireista ja yleensä se vessassa ravaaminen loppuun, kun saa unikoneen käyttöösi. Kokemusta on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä pissalla ravaaminen on juurikin yksi uniapnean oireista ja yleensä se vessassa ravaaminen loppuun, kun saa unikoneen käyttöösi. Kokemusta on.
Lopettaako ylipainehengityslaite muka virtsan erittymisen, en usko. Minä joudun heräämään kerran tai kaksi yössä nimenomaan siksi että rakko on täynnä. Aloittajan jatkuva vessassa käyminen yöllä voi johtua erilaisista syistä. Sukupuoli ei paljastunut viestissä, miehillä "yöjuoksut" johtuu usein suurentuneesta eturauhasesta jolloin rakko ei tyhjene kokonaan ja virtsasuihku on huono. Naisilla taas vessassa juoksuttaa yliaktiivinen rakko, eli rakko on tottunut "hälyyttämään" vessaan jo paljon ennen kuin on pakko.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lopettaako ylipainehengityslaite muka virtsan erittymisen, en usko. Minä joudun heräämään kerran tai kaksi yössä nimenomaan siksi että rakko on täynnä. Aloittajan jatkuva vessassa käyminen yöllä voi johtua erilaisista syistä. Sukupuoli ei paljastunut viestissä, miehillä "yöjuoksut" johtuu usein suurentuneesta eturauhasesta jolloin rakko ei tyhjene kokonaan ja virtsasuihku on huono. Naisilla taas vessassa juoksuttaa yliaktiivinen rakko, eli rakko on tottunut "hälyyttämään" vessaan jo paljon ennen kuin on pakko.
Uniapnea aiheuttaa elimistöön happivajeen. Sillä on monenlaisia seurauksia. Yksi on munuaisten toiminnan kiihtyminen ja tihentynyt virtsaamistarve. Vessassa juokseminen yöllä on siis yksi merkki uniapneasta. Tihentynyt virtsaamistarve voi tietysti johtua muistakin asioista. Aina ei ole kyse uniapneasta, mutta joskus on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lopettaa cpap käyn vaan illal vessas ennen 6-7 krt vessaan
- Anonyymi
Chap masinoita ri kannata ottaa, mulla philips, ja viikon käytön jälkeen huommasin olloni pahenevan ja lopetin käytön, vuoden kuluttua tuli kirje, että maainassa on ensimmäisen luokan suöpää aiheittvia aineita ja sen käyttö tulee lopettaa. Ilmeisesti suomessa myydään samaa masinaa 600 eiroa, teetätä hammasteknikolla umiapnea hampaat (netti tilatuilla ei tee mitään) ja saat ne samalla hintaa ilman muovejq jotka synnyttää syöpää.
- Anonyymi
No ei philips kellekkään anneta et ole motivoitunut hoitoon jos huono olo paineet alhaal soitto unihoitajalle joka Kunnas ois hyvä olla hyvät unihoitajat et käydään puntarilla ja läskeil elämäntapaohjaus tupakoivilta laiteet pois ei ne niitä tarvitse vain tupakat
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124620MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar912386Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5681808- 91533
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1011491Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671187Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331128Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt2191000Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3968Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o64967