Uniapneaako?

Anonyymi

Olen nyt vuoden kärsinyt huonoista unista. Herään 1,5 tunnin välein öisin ja käyn monta kertaa vessassa. En koe itseäni päivisin erityisen väsyneeksi, mutta haittaa silti joka päiväisesti oloa.
Minulla oli tällä viikolla uniapnea rekisteröinti joka oli kotona suoritettava. Se meni pilalle, koska en pystynyt yhtään nukkumaan sen kanssa. Haluaisin apua jo tähän uniongelmaani. Menee ensi vuoden puolelle, että saisin uuden yrityksen rekisteröintiin. Mietin jo nyt että tuskin sitten uudellakaan kerralla pystyn nukkumaan sen laitteen kanssa. Mulla on mielenterveys koetuksella tämän asian kanssa ja tuntuu että välillä en enää jaksa elää. Onko muilla kokemuksia huonosti nukutusta yöstä sen laitteen kanssa?

8

66

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ehkä sitä vähän normaalia huonommin tuli nukuttua sen rekisteröinnin kanssa, mutta kyllä se sitten kannatti. Itselläni siis todettiin unapnea, ja sain sen ylipaine hengitys laitteen. Pikkaisen se sekin opettelutti, mutta nyt kun siihen on tottunut, ja jaksaakin jotain päivällä, niin en vaihtaisi pois.

    • Anonyymi

      pissalla käynti ei ole oire uniapneasta vaan siitä että olet juonut liikaa tai ennen kuin olet mennyt nukkumaan.Uniapnea vaikuttaa hengittämiseen ei virtsaamiseen.

      • Anonyymi

        Kyllä pissalla ravaaminen on juurikin yksi uniapnean oireista ja yleensä se vessassa ravaaminen loppuun, kun saa unikoneen käyttöösi. Kokemusta on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä pissalla ravaaminen on juurikin yksi uniapnean oireista ja yleensä se vessassa ravaaminen loppuun, kun saa unikoneen käyttöösi. Kokemusta on.

        Lopettaako ylipainehengityslaite muka virtsan erittymisen, en usko. Minä joudun heräämään kerran tai kaksi yössä nimenomaan siksi että rakko on täynnä. Aloittajan jatkuva vessassa käyminen yöllä voi johtua erilaisista syistä. Sukupuoli ei paljastunut viestissä, miehillä "yöjuoksut" johtuu usein suurentuneesta eturauhasesta jolloin rakko ei tyhjene kokonaan ja virtsasuihku on huono. Naisilla taas vessassa juoksuttaa yliaktiivinen rakko, eli rakko on tottunut "hälyyttämään" vessaan jo paljon ennen kuin on pakko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lopettaako ylipainehengityslaite muka virtsan erittymisen, en usko. Minä joudun heräämään kerran tai kaksi yössä nimenomaan siksi että rakko on täynnä. Aloittajan jatkuva vessassa käyminen yöllä voi johtua erilaisista syistä. Sukupuoli ei paljastunut viestissä, miehillä "yöjuoksut" johtuu usein suurentuneesta eturauhasesta jolloin rakko ei tyhjene kokonaan ja virtsasuihku on huono. Naisilla taas vessassa juoksuttaa yliaktiivinen rakko, eli rakko on tottunut "hälyyttämään" vessaan jo paljon ennen kuin on pakko.

        Uniapnea aiheuttaa elimistöön happivajeen. Sillä on monenlaisia seurauksia. Yksi on munuaisten toiminnan kiihtyminen ja tihentynyt virtsaamistarve. Vessassa juokseminen yöllä on siis yksi merkki uniapneasta. Tihentynyt virtsaamistarve voi tietysti johtua muistakin asioista. Aina ei ole kyse uniapneasta, mutta joskus on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lopettaako ylipainehengityslaite muka virtsan erittymisen, en usko. Minä joudun heräämään kerran tai kaksi yössä nimenomaan siksi että rakko on täynnä. Aloittajan jatkuva vessassa käyminen yöllä voi johtua erilaisista syistä. Sukupuoli ei paljastunut viestissä, miehillä "yöjuoksut" johtuu usein suurentuneesta eturauhasesta jolloin rakko ei tyhjene kokonaan ja virtsasuihku on huono. Naisilla taas vessassa juoksuttaa yliaktiivinen rakko, eli rakko on tottunut "hälyyttämään" vessaan jo paljon ennen kuin on pakko.

        Lopettaa cpap käyn vaan illal vessas ennen 6-7 krt vessaan


    • Anonyymi

      Chap masinoita ri kannata ottaa, mulla philips, ja viikon käytön jälkeen huommasin olloni pahenevan ja lopetin käytön, vuoden kuluttua tuli kirje, että maainassa on ensimmäisen luokan suöpää aiheittvia aineita ja sen käyttö tulee lopettaa. Ilmeisesti suomessa myydään samaa masinaa 600 eiroa, teetätä hammasteknikolla umiapnea hampaat (netti tilatuilla ei tee mitään) ja saat ne samalla hintaa ilman muovejq jotka synnyttää syöpää.

      • Anonyymi

        No ei philips kellekkään anneta et ole motivoitunut hoitoon jos huono olo paineet alhaal soitto unihoitajalle joka Kunnas ois hyvä olla hyvät unihoitajat et käydään puntarilla ja läskeil elämäntapaohjaus tupakoivilta laiteet pois ei ne niitä tarvitse vain tupakat


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      74
      1443
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1247
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      117
      1197
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      78
      1136
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      994
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      78
      783
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      742
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      42
      735
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      376
      722
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      676
    Aihe