Koronajoulu

Vaikuttaako korona-rajoiutkset tai suositukset tänä vuonna joulunne viettoon ja mllä tavoin?

Kaikille palstalaisille lämmintä joulumieltä ja Rauhaisaa Joulua!

35

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Samoin. Joulumieltä kaikesta huolimatta.

      Jokainen viettää joulun omissa nurkissaan. Ulkomailla asuvat ulkomailla. Perheet keskenään ja yksinäiset yksinään. Sillälailla mennään, kun asiaan kuuluu.

      Jouluja on tullut ja mennyt. Milloin minkäkinlaisella kokoonpanolla ja milloin missäkin. Joulu on aina kuitenkin joulu ✨🎄✨

      • On se. Minun joulun viettoani ei korona paljoakaan hetkauta. Ainoa mitä toivon on tunnelmallinen joulurauhaa niine perinteineen joihin ei hälinää kuulu ympärille.


    • Anonyymi

      Kamalat korona- aloitukset haittaa joulunviettoa ihan eniten !

      • No miksi sitten luet niitä. Suojaa itsesi mielipahalta ja ohita. Elä anna toisten kiroitusten aiheuttaa tunnekuohuja vaan porskuttele vaan etteen päin ommiin nimmiin🤣.


    • Anonyymi

      Juu senverran mitä nyt rajoitukset ja suositukset hotellissa vaikuttaa. Vielä ei ole peruutusta tullut ja matkalaukun pakkaan vasta aattoaamuna ennen lähtöä.

    • Anonyymi

      Tulossa ensimmäinen kotijoulu pariin kymmeneen vuoteen.
      Koronan estettyä harhailun pitemmälle varasin loppukesästä jouluviikon johonkin enkelten laaksoon jonka kävimme katsastamassa mutta peruin sen pari viikkoa sitten.

      • Minä en ole ikinä ollut joulua ulkomailla.


    • Anonyymi

      No, mikään vuodenaikahan ei poikkea mistään arjestani millään tavalla. Jotta mikään ylimääräinen ulkopuolinen lisuke ei hetkauta sitä mihinkään suuntaan.
      Elän kuten ennenkin. Kautta vuosikymmenien.

      • Käyhän se niinkin. Vaikka toisilla on joulu höpsötyksineen sinä vedät samaa latua oli pyhä tai arki. Pää-asia et olet itse tyytyväunen


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        Käyhän se niinkin. Vaikka toisilla on joulu höpsötyksineen sinä vedät samaa latua oli pyhä tai arki. Pää-asia et olet itse tyytyväunen

        Näin kirjoitin naapuri avaukseen äsken:

        "Ensi torstai on normaali torstai. Ja ensi perjantai normaali perjantai. Ja lauantaina saunapäivä.
        No toki on kehuttava, että talohuolto järjestää "joulusaunan" torstaina. Siellä käyn kyllä. Koska tiedän, ettei miesten vuorolle mene kukaan (2), ovat matkoilla.
        Ja naisten vuorolle menee max 2 - 3 mummelia jotka eivät vietä sukujoulua koronan vuoksi.
        Maanantaina tulee ovelle ruokalähetykset. Niillä pärjään uuteenvuoteen saakka. Kulkuri-erakon lokoisa elämäni siis jatkuu. Nautin."

        - (Mökille on kilometri. Mutta se on ollut kylmillään koko syksyn. En viitsi lämmittää ja alkaa puuhata joulua ja joulusaunaa sinne). Eikä se hotsita yksin kun ei ole tulijoita.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Näin kirjoitin naapuri avaukseen äsken:

        "Ensi torstai on normaali torstai. Ja ensi perjantai normaali perjantai. Ja lauantaina saunapäivä.
        No toki on kehuttava, että talohuolto järjestää "joulusaunan" torstaina. Siellä käyn kyllä. Koska tiedän, ettei miesten vuorolle mene kukaan (2), ovat matkoilla.
        Ja naisten vuorolle menee max 2 - 3 mummelia jotka eivät vietä sukujoulua koronan vuoksi.
        Maanantaina tulee ovelle ruokalähetykset. Niillä pärjään uuteenvuoteen saakka. Kulkuri-erakon lokoisa elämäni siis jatkuu. Nautin."

        - (Mökille on kilometri. Mutta se on ollut kylmillään koko syksyn. En viitsi lämmittää ja alkaa puuhata joulua ja joulusaunaa sinne). Eikä se hotsita yksin kun ei ole tulijoita.

        Teetkö itse listan noista tilaamastasi ruoista vai oletko tilannut sen vappu pimiän ym ruokaboxin jossa tulee tarvikkeet illallisiin sekä reseptit niihin?


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        Teetkö itse listan noista tilaamastasi ruoista vai oletko tilannut sen vappu pimiän ym ruokaboxin jossa tulee tarvikkeet illallisiin sekä reseptit niihin?

        Kyllä. Ihan itse nappailen netistä tuotteet ilman muistilappuja. Selailen sivuja, kun tuttu juttu osuu silmiin, hoksaan että tuotakin tarvitsen.
        Perus setti on päässäni jo valmiina ja niihin keksin lisä ostoja.
        Sitten vaan ostokorin kanssa "kassalle" ja maksan. Toinen firma, mistä tilaan, ei veloita etukäteen. Tilauksen voi maksaa kotiovella pankkikortilla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä. Ihan itse nappailen netistä tuotteet ilman muistilappuja. Selailen sivuja, kun tuttu juttu osuu silmiin, hoksaan että tuotakin tarvitsen.
        Perus setti on päässäni jo valmiina ja niihin keksin lisä ostoja.
        Sitten vaan ostokorin kanssa "kassalle" ja maksan. Toinen firma, mistä tilaan, ei veloita etukäteen. Tilauksen voi maksaa kotiovella pankkikortilla.

        Ok. Kätevää.


    • Anonyymi

      Ei pääse sukuloimaan :´-(

    • Anonyymi

      Rajoitukset vaikuttavat jouluuni.

      Ensimmäisen kerran vuosikymmeniin vietän joulua yksin.
      Poikani ei tule Savoon viettämään joulua kanssani, vaan pysyttelee Tampereella.

      En koe sitä mitenkään ahdistavana kokemuksena, eikä hänkään.
      Tilanne on, mikä on ja sillä selvä.
      Nauruskelimmekin, että voimme viettää joulua vaikka pääsiäisenä, jos koronatilanne on silloin parempi.

      Jouluruokiin ja-koristeisiin tuskin paljoakaan satsaan. Varsinkin joulukoristeet ja niiden asettelun on poikani hoitanut aina.
      Saataa olla, että laitan vain ulko-oveen joulutonttukoristeen.

      Vaikkei aloitukseen kuulunutkaan esim. joulukortit, niin kerron, että laitan kortteja hyvin harvoille ihmisille.
      Äitini eläessä kortteja lähetettiin esim. sukulaisille, joita en edes tuntenut ja jotka eivät pitäneet yhteyttä äitiini kuin jouluna lähettämällä sen "hiivatin" kortin.
      Äitini kuoltua lopetin sen rumban.
      Parempi on lahjoittaa sekin summa hyväntekeväisyyteen.

      Stressitöntä aikaa teille kaikille täältä Savosta!

      kylmätotuus

      • Anonyymi

        No, tulenpa sitten savoon viettämään joulua, onko sinulla kukkoa valmiina; ei kalaa, ei lihaa, ei läskiä, pelkkää kukkoa vaan? Ja voita.


      • Tämä taitaa olla ainutlaatuinen joulu monelle. Onneksi on puhelimet ja tietokoneet, videopuhelut ym jolla voi pitää halutessaan yhteyttä.

        Nyt kun äitini ei enää kykene itse toimimaan minun korttien lähettelyni on lisääntynyt. Kirjoitamme sisarteni kera äidin puolesta joulukortit hänen sisaruksilleen ( 6 vielä elossa) ja ystävilleen,
        samalla jätämme sillä tavoin heille oman tervehdyksemme. Lisäksi meillä on tapana pudottaa joulukortit lähinaapureiden postilaatikoihin. Se tuo joulumieltä myös itselle.


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        Tämä taitaa olla ainutlaatuinen joulu monelle. Onneksi on puhelimet ja tietokoneet, videopuhelut ym jolla voi pitää halutessaan yhteyttä.

        Nyt kun äitini ei enää kykene itse toimimaan minun korttien lähettelyni on lisääntynyt. Kirjoitamme sisarteni kera äidin puolesta joulukortit hänen sisaruksilleen ( 6 vielä elossa) ja ystävilleen,
        samalla jätämme sillä tavoin heille oman tervehdyksemme. Lisäksi meillä on tapana pudottaa joulukortit lähinaapureiden postilaatikoihin. Se tuo joulumieltä myös itselle.

        Minulla on jo normaali kolmas joulu yksin. Naisystävä joutui hoitolaitokseen vuonna 2018 ja sen jälkeen olen viettänyt joulua yksin. Onneksi kukaan ei soita.

        Sain tänä vuonna kaksi joulukorttia, joista toinen jaettiin väärään osoitteeseen. Pudotin sen yläkerran postiluukusta oikeaan osoitteeseen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on jo normaali kolmas joulu yksin. Naisystävä joutui hoitolaitokseen vuonna 2018 ja sen jälkeen olen viettänyt joulua yksin. Onneksi kukaan ei soita.

        Sain tänä vuonna kaksi joulukorttia, joista toinen jaettiin väärään osoitteeseen. Pudotin sen yläkerran postiluukusta oikeaan osoitteeseen.

        Kaikki eivät välitä soittelusta ja se heille suotakoon.


    • Anonyymi

      Rauhaisa on ollut jouluni jo monta vuotta. Korona ei vaikuta. Lapsien perheet viettävät joulua omien perheidensä kanssa.

      Minulla on pieni led-valonauha suurehkossa lasipurnukassa. Se loistaa jouluna kuten pimeän aikaan muutoinkin.

      En tee jouluruokia erikseen, katson mitä mieli tekee. Tulevana sunnuntaina kaalilaatikkoa ja kaalipasteijoita.

      Ehkäpä tänä jouluna useampi ihminen pysähtyy, toivon, miettimään mitä voisi itse tehdä maapallomme hyväksi.

      Mielenrauhaa!

      m-m

      • Anonyymi

        "Minulla on pieni led-valonauha suurehkossa lasipurnukassa. Se loistaa jouluna kuten pimeän aikaan muutoinkin."

        Minulla on 30 litran vihreä "vaarinkaljapullo" (vai mikä lie), jonka sisään olen työntänyt värivalonauhan alkupään, ja loput metrit kietonut pullon ympärille.
        On tavallaan kuin pienoisjoulukuusi, pullea ja hauskan näköinen. Sen voi sytyttää muulloinkin kun jouluna. Silloin tällöin.

        En ole jouluihminen enää.


    • Anonyymi

      Hyvää keskustelua suomalaiselta lääkäriltä kuinka Korona PCR-testi on huijausta eikä kerro mitään onko koehenkilö sairas. PCR-testillä psytytään ylläpitämään "Korona pandemiaa" riippuen siitä kuinka monta kertaa PCR-testauksella monistetaan molekyylejä. Eli sillä saadaan näyttämään koronatilanne siltä mitä halutaan. Myös THL on väärentänyt tilastoa faktisesti (diagrammi esiteltynä videossa).
      Kokonaisuudessaan tässä Koronassa taitaa olla kyse ihan jostain muusta. Ainakin poliittisia toimenpiteitä on ajettu läpi EU:ssa tämän varjolla tehokkaasti.

      https://tokentube.net/v/1115291012/THL-ja-rahoittajat---muita-aiheita

      • Anonyymi

        ja maapallo on litteä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ja maapallo on litteä

        Niin muuten on. Melko tasaisia on tiet kun menen kylille ja takaisin. Ei mitään kuperuutta. Pohjanmaa se vasta litteä onkin. Jos maapallo olisi pyöreä, ei olisi tulvia pohjanmaallakaan. Vedet valuisi ala napaan.

        Toisin sanoen maapallon pyöreys on optinen harha avaruudesta katsoen.


      • Anonyymi

        Mikä on tarkoituksesi?
        Istutapas itseesi korona, sillä se on helppoa: menet ja luuhaat kaikkialla ilman maskia ja jätät käsiesi pesun. Kokemus voisi näin lisätä tietoasi ja tieto taas lisäisi tuskaasi.
        Beng
        Muuttuisit lingoksi. Ja kenties kupsahtaisit tukehtumalla.

        En ymmärrä, miksi joitakin kiehtovat valeuutiset. Vai onko se jokin jälkitauti....


    • Anonyymi

      Kyllä, korona on vaikuttanut minuun koko syksyn pahenevassa määrin.
      Töissä maski naamas monta tuntia yhtäkyytiä. Ei kivaa.
      Tämän viikon maanantaina oli viimeinen työpäivä ja sitten alkoi joululoma. Niin mahtavaa. Maanantaina meinasin pökertyä kun yhtäkyytiä pidin viis tuntia maskia ja soitin n. neljä tuntia. Viimeinen tunti oli vaikein, koska tuli tunne, että olis vetästävä maski naamasta. Päätä jomotti aikalailla. Kun suljin työpaikan ulko-oven ja vetäsin maskin pois, niin tuntui autuaalliselta vetää keuhkoihin rai-tis-ta ilmaa ja päälle vielä tieto, että ohhhhoh nyhän mul´alkoi joululoma.
      Päästyäni kotiin nakkasin buranan naamaan päänkivun takia. Hetken kuluttua hellitti.

      Moniin on joulunvietto vaikuttanut koronan takia. Kovin moni oppilas on sanonut, että viettävät perheen kanssa hyvin erilaisen joulun koronan takia. Olen tyytyväinen, että ihmiset ottavat tosissaan koronan.

      Omalta kohdaltani en vielä tiedä tuosta joulusta. Olen melko varma, että vietän sen yksin täällä. Olen aika vauhko koronan suhteen. Ehkä liiankin kanssa.

      Heikunkeikku

      • Luin jostain et 80 prosenttia ihmisistä aikoo viettää joulun sukunsa kanssa kuten ennenkin ja lappiin joulun viettoon menijöitä riittää. Ja tuskin pysyvät mökeissään kaikki tai rinteissä.

        Kyllä minäkin näen syytä ottaa koronan uhan vakavasti. Mutta kun itse tekee parhaansa suositusten mukaan,l se riittää. Vaikka siltikin ei ole varma että ei sairastu.


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        Luin jostain et 80 prosenttia ihmisistä aikoo viettää joulun sukunsa kanssa kuten ennenkin ja lappiin joulun viettoon menijöitä riittää. Ja tuskin pysyvät mökeissään kaikki tai rinteissä.

        Kyllä minäkin näen syytä ottaa koronan uhan vakavasti. Mutta kun itse tekee parhaansa suositusten mukaan,l se riittää. Vaikka siltikin ei ole varma että ei sairastu.

        80 prosenttia on aika suuri luku. Toivon että olet väärässä.
        En ymmärrä, kun jotkut vähättelevät kaikkea mikä liittyy koronaan ja rajoitteisiin.
        Katsotaan nyt miten käy.
        Olisi kohtalon ivaa, suorastaan, jos sairastuisin ja kuolisin pois, kun olen niin äärimmäisen suojeleva itseäni kohtaan ja koska en missään nimessä tahtoisi vielä pois kupsahtaa. Joskus olen niin tahtonut, mutta nyt ajattelen, että elämä on liian ihanaa jätettäväksi.
        Heikunkeikku


      • Anonyymi kirjoitti:

        80 prosenttia on aika suuri luku. Toivon että olet väärässä.
        En ymmärrä, kun jotkut vähättelevät kaikkea mikä liittyy koronaan ja rajoitteisiin.
        Katsotaan nyt miten käy.
        Olisi kohtalon ivaa, suorastaan, jos sairastuisin ja kuolisin pois, kun olen niin äärimmäisen suojeleva itseäni kohtaan ja koska en missään nimessä tahtoisi vielä pois kupsahtaa. Joskus olen niin tahtonut, mutta nyt ajattelen, että elämä on liian ihanaa jätettäväksi.
        Heikunkeikku

        Pelkään pahoin et hän joka tuon arvion teki on oiķeassa.


    • Anonyymi

      Vietän joulun kuten ennenkin, parhaassa seurassa, siis itseni kanssa, joten pandemia ei vaikuta joulunviettooni mitenkään.

      • Hianoo. Minä vietän joulua riskiryhmäläisten kanssa.


    • Hyvää joulua siilivainille ent. 60plus:a

      • Oi kiitos paljon Pertikki. Tunnelmallista joulua Sinulle myös! Päivä alkaa pidetä ja kohti valoa mennään. Nykyisin oikeasti 60 Siilivain.


    • Anonyymi

      Sukulaiset kävi yskimässä .- Suap nährä tuliko Uus Vuos Coronan kaa ?

      • Jos sinä olitkin se oireeton kantaja ja tartutit bieraat😀


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      141
      2092
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1928
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1878
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1690
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1488
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1147
    Aihe