Tilaisin uuden farkku-Corollan, mutta nyt arveluttaa, että pärjääkö Tekniikan Maailmassa mitatulla 12 cm maavaralla Savossa lumituiskukeleissä? Keulan puskurin alareuna on kyllä tosi alhaalla ja sellainen eteenpäin työntyvä, joten taitaa ottaa herkästi kiinni ihan kesälläkin parkkipaikan reunakiveenkin?
Corollassa matala maavara!
38
1961
Vastaukset
- Anonyymi
Miksi tilaat uuden auton jo valmiiksi huonoilla ominaisuuksilla?
- Anonyymi
Talvitestin voittaja 2020 pesi nelivetoisetkin kilpakumppanit aivan ylivoimaisesti. Corolla on paras talviauto mitä rahalla saa tänäpäivänä!
- Anonyymi
Hihii, paskat jarrut, melu, ruoste jne...
Sellainen yhden talven auto. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hihii, paskat jarrut, melu, ruoste jne...
Sellainen yhden talven auto.Ei ole ainakaan venäläinen kuten Skoda...
- Anonyymi
ei talvitestissä ollut nelivetoisia, puppua latelet
- Anonyymi
Hönö valehtelee! 4-vetoisia ei ollut vertailussa.
Corolla voitti pienimmällä mahdollisella, 0,1 pisteen erolla 2-vetoiset kilpailijansa ja vain hieman paremman lämpiämisnopeutensa ansiosta. Lämmityslaitetta oli arvostelussa painotettu enemmän kuin mitään muuta ominaisuutta.
Corollan jarrut osoittautuivat kitkaerojarrutuksessa vaarallisen epätasapainoisiksi. Kitkaero ajoradan eri osissa talvisilla teillä on tyypillisin ajokeli.
Sama auto Ruotsissa tehdyssä talvivertailussa ei pärjännyt edes lämmityslaitteellaan, koska pakkasessa ajoa pitempään jatkettaessa lämmityslaite pudotti ylälämmön 17 asteeseen kun samalla alalämpö porotti täysillä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole ainakaan venäläinen kuten Skoda...
Ei ole venäläinen, tiedät se oikein hyvin.
Tuo on jo niin väsynyt ja vanhentunut juttu, että sinunkin olisi aika päivittää itsesi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hönö valehtelee! 4-vetoisia ei ollut vertailussa.
Corolla voitti pienimmällä mahdollisella, 0,1 pisteen erolla 2-vetoiset kilpailijansa ja vain hieman paremman lämpiämisnopeutensa ansiosta. Lämmityslaitetta oli arvostelussa painotettu enemmän kuin mitään muuta ominaisuutta.
Corollan jarrut osoittautuivat kitkaerojarrutuksessa vaarallisen epätasapainoisiksi. Kitkaero ajoradan eri osissa talvisilla teillä on tyypillisin ajokeli.
Sama auto Ruotsissa tehdyssä talvivertailussa ei pärjännyt edes lämmityslaitteellaan, koska pakkasessa ajoa pitempään jatkettaessa lämmityslaite pudotti ylälämmön 17 asteeseen kun samalla alalämpö porotti täysillä.toi korollaloota pyörähtää Kainuun lumipolannetiellä ympäri jos eteen tulee mummo potkukelkalla ja joutuu täysjarruttamaan, tojot ei selviä ääritilanteista, hengenvaarallisia kikottimia.
- Anonyymi
Mitkä nelivetoiset se pesi. Höpö höpöä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole ainakaan venäläinen kuten Skoda...
Sitä hän se toyo just on. Camfy tehdään venäjän kolhoositehtaissa. Corolla itäturkin vasallikolhoosissa. Itäblokin tuotteita toyot on toisin kuin täällä myytävät sodat.
- Anonyymi
Toivotaan, että tulee vähäluminen talvi eikä suuria uria. Voi tulla asiaa marmoritiskille.
- Anonyymi
Korolla on tehty tasasiin kaupunkiajeluihin. Pohja kolisee kehä kolmosen ulkopuolella.
- Anonyymi
Ei täältä mitään asiallista kannata kysyä. Perslävet vaan alkaa laulamaan kun jotain kysyt. Suosittelen oikeita autoihin liittyviä keskustelufoorumeita.
- Anonyymi
Kauanko ole ollut jo persläpi?
- Anonyymi
Talvi on talvi ja matala maavaraisia autoja harrastava korjaa/korjauttaa syksyn aikana maalipinnan vahaa sen kahdella vahakerroksella , tekee/tetteettää pohjan suojauksen ja kotelo-ontelomassat tai vaha-bitumi-öljyt (ML) ja nostaa auton pukkien päälle talveksi suojaan autotalliin . Mutta voi heitä jotka poistuvat auratulta asfaltilta lumelle.
- Anonyymi
Mahtava peli talveen. Muutama vuosi sitten etuvetoinen Auris pesi monet nelivetoiset lumiradalla!
- Anonyymi
A4ssa sama maavara. Ihan hyvin tullu toimeen.
Tietysti jos etsimällä etsii itkemistä niin kyllä sitä löytää autosta kuin autosta.
MUTTA kaikille teille pikku itkuneideille tiedoksi. Teidän ei ole pakko ostaa Corollaa.- Anonyymi
Onko Audi A4:ssä yhä pieni maavara? Ohoh. Hyvin ne ainakin quattrona Lapissakin etenevät, meinaan etelän menevät hiihtolomalaiset suksiboksi katolla painaltavat korkeaa ylinopeutta tuiskuissa.
- Anonyymi
Audi A3 suorastaan maastoauto(161mm) verrattuna A4.seen.
https://autohexa.com/2020/02/ground-clearance-of-audi-a3-audi-a4-and-audi-a6/
- Anonyymi
Corolla sopii kaupunkiajoon kauppakassiksi, mutta ei maaseudun huonoille teille.
- Anonyymi
eikä pitkälle reissulle, tooooodella rasittavan tunnoton ajaa ja farkussa sivutuuli ottaa, ohjaus aivan liian kevyt. ei japsit ikinä opi, VW ylivoimainen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
eikä pitkälle reissulle, tooooodella rasittavan tunnoton ajaa ja farkussa sivutuuli ottaa, ohjaus aivan liian kevyt. ei japsit ikinä opi, VW ylivoimainen.
Ajettavuus pisteissä ei talvitestissä mikään auto saanut Corollaa enemmän pisteitä.
Oletko käynyt koeajamassa uuden Corollan? Ai et vai, ja silti tiedät kaiken siitä itsevarmuudella minkä täydellinen tietämättömyys antaa.
- Anonyymi
Corolla Trekissä on 20 mm korkeampi maavara.
- Anonyymi
Näin kävi vuonna 2016 TM talvitestissä: "Kaksivetoinen verrokki Toyota Auris osoittautui monessa suhteessa tasaveroiseksi kilpailijaksi nelivedoille. Jopa hallittavuuskokeissa se oli muutamia nelivetoja nopeampi. "
Kuluvana vuonna 2020 Toyota Corolla Sport Touring Hybrid voitti TM Talviauto-tittelin kirkkaasti.- Anonyymi
Niinpä! Ja kun tuon vielä ymmärtäisi suhteuttaa verrokkeihin joiden massat ja koko on ihan toisesta maasta.
Tuo talvivertailu on lähinnä hauskaa hubaa ja kertoo oikeasti vain lämmityslaitteesta jotain.
Tuo "maailman suurin" vertailu onkin sitten ainoa missä Corolla on "pärjännyt" ja siinäkin 0,1 pisteen "voitolla", vaikka autossa oli kehnot jarrut ja kova melu.
Tuon jälkeen tehtiin vertailu jossa Corolla jäi viimeiseksi ja hävisi taas kerran tutuille Focukselle, Golfile ja Mazda 3:lle.
- Anonyymi
Jos pärjää Audin, Bemarin, Volvon tai Mersun kanssa niin pärjää myös Corolla Hybridin kanssa jossa maavara on 13 cm.
- Anonyymi
Väärin, Tekniikan Maailmassa mitattu ihan mittaamalla alimman kohdan maavara ja se on 12 cm. Surkea maamme talveen ja katukiviin (voi tulla tilanne että pitää kiertää jalkakäytävän kautta ja reunakivi ottaisi Corollan etupuskuriin/alustaan.
- Anonyymi
Golfissa ja Passatissa oli jo -90-luvulla vastaava maavara ja niilläkin on pärjätty. Pitää vain vähän katsoa mistä ajaa.
- Anonyymi
kolfissa ja pasuunassa oli tuollon maa vara noin 15 16 cm ja pärjäsi mutta uusissa tosi matala pohja
- Anonyymi
Mun teinikorolla jäi pohjasta kiinni kadulla olevaan hidastuskorotukseen. Tuilsko joku auttamaan !!!
- Anonyymi
Ok. pääsin jo pois korokkeesta.
- Anonyymi
Matala maavara sopii hyvin kuljettajan ja omistajan matalaan otsaprofiiliin ja kyysyyn ryhtiin jota elämä Toyotan omistaja on nöyryyttänyt.
- Anonyymi
Asun Savossa, ja jäi omakotialueellani jumiin pohjan varaan! Naapuri pelasti Hiluxillaan vetämällä. E näillä matalilla tee talvessa mitään! Vaihto maasturiin edessä.
- Anonyymi
Niinkin voi käydä autolla kuin autolla. Nykyisin nykyisin kaikki paitsi ne ns korotetut versiot.
Corolla Trek on 20 mm korkeampi joten sekin vain 14 cm maavaraa.
Joku RAV4 on sitten 18-19 cm luokkaa. Subarut yli 20 cm maavaraa ja nelivedolla. Sopisi sinne landelle.
- Anonyymi
12 cm on aika vähän jo lähtökohtaisesti. Lisäksi itäautoissa on perinteisesti ollut huono kantavuus, mitä on koitettu peitellä mm. siten, ettei auton omamassaan sisälly 75 kg painoinen kuljettaja, kuten pitäisi. Tällä tempulla on kantavuus saatu valehdeltua 75 kg todellista suuremmaksi. TM farkkutestissä paljastui aikoinaan, että tohjon farkun kantavuus tuli lähes täyteen jo 5 hengen kuormalla, joten matkatavaroita ei juuri saanut olla.
Heikko kantavuus käy ilmi siitäkin, että vuodesta toiseen koeajoraporteissa takajousituksen kerrotaan pohjaavan hidastetöyssyissä, jos takapenkillä on matkustajia.
Surkein tilanne on hypetyksissä. Tohlolla on ollut tapana, että sallittu kokonaismassa, on sama kaikissa versioissa. Tällöin suurin kantavuus on omamassaltaan kevyimmässä karvalakkimanuaalibensakoneella ja pienin kantavuus on hypetyksessä, missä on iso, laiska ja painava vaparikone, akku sun muuta tauhkaa kantavuutta syömässä.- Anonyymi
Tuossa on asiaa, kerrankin.
- Anonyymi
Toyota, ylivoimainen Tekniikan Maailman talviautovertailun voittaja! Paras kaikissa ominaisuuksissa kertoo TM!
- Anonyymi
Latasin Stadissa eilen satasta sivu kadulle ja uusikorin Corolla kulki hienosti perille vaikka lunta oli 60 cm. Pohja kesti, japsi tekee autot.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206949Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899- 72855
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297855- 40851