Mahdoton rakkaus - Ikävä on silti

Anonyymi

Ajattelen sinua joka päivä, on ikävä sinua. Tunnen että olet elämäni nainen, se suuri rakkaus jota ei kohtaa kuin kerran elämässä. Haluaisin vain ottaa sinut syliini ja suudella huuliasi. Vaatii rohkeutta avata sydämensä toiselle, kun ei voi tietää, pitääkö toinen siitä, mitä löytää. Ja me molemmat pidimme. Kun hyvästelimme, olisin palavasti halunnut kertoa mitä tunnen sisälläni. Olen onnellinen, että nyt tiedän mitä se voi oikeasti olla kun rakastuu oikeasti ja miltä sen pitäisi tuntua. Olen onnellinen, että olen saanut kokea jotain noin suurta tunnetta jonkun kanssa. Toiveeni on, että vielä tulee hetki, jolloin herään ihmiseni vierestä yhteisen loppuelämämme ensimmäiseen aamuun

103

4085

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Miksikäs hyvästelitte

• Anonyymi

Olisko pitänyt kertoa? Eihän se vielä ole liian myöhäistä mutta ei se palstalla etene mihinkään suuntaan..

• Anonyymi

Ihanaa tekstiä, onnekas on hän joka sinut saa 😊

• Anonyymi

Tiedän, ettei tämä ole häneltä mulle eikä tarvitse ollakaan.
      Lähinnä toivon, että hän ajattelisi mua joskus, jopa ikävöisi. Ajattelisi, että olen ihan kelvollinen vaihtoehto elämänsä naiseksi. Ehkä tuntisi jonkinlaista intohimoa jo nyt.

Koska mä ajattelen hänestä miehestä jo nyt kuten aloittaja jostain naisesta.

• Anonyymi

Tää oli kiva kirje

• Anonyymi

Ihanasti kirjoitat. Mahdoton on usein kuitenkin vain järjestelykysymys. Ei elämänsä rakkautta kannata ohittaa. Itse avasin sydämeni, sain kylmää kyytiä, mutta olen tyytyväinen silti, että uskalsin kertoa.

• Anonyymi

Samoin rakkaani, samoin. Ja tiedät sen.

• Anonyymi

Molemmat piditte, eli toedät hänen tunteensa sinua kohtaan... Mikä estää olemassa yhdessä.?

• Anonyymi

Tapasimme ns. väärään aikaan, elämä ei ole aina mustavalkoista. En halua satuttaa tätä ihmistä yhtään enempää kertomalla syvimmät tunteeni, koska tämä on mahdoton rakkaus tällä hetkellä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tapasimme ns. väärään aikaan, elämä ei ole aina mustavalkoista. En halua satuttaa tätä ihmistä yhtään enempää kertomalla syvimmät tunteeni, koska tämä on mahdoton rakkaus tällä hetkellä.

Niin tai sitten löytäisitte yhdessä ratkaisun asialle. Jis tunteita on teillä, puhukaa... Tehkää sitten se ratkaisu suuntaan taikka toiseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ainakin sinä teet siitä mahdottoman tuolla ajatusmallilla.. yhtään enempää? Satutit siis jo?

En vaan nyt ymmärrä mikä siinä tunteiden kertomisessa voi satuttaa.. se aika/hetki ei vaan aina ole optimi ja jos ei meinaa tehdä mitään asialle niin onko se sitten rakkautta?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Puhu mulle, ei se ole mahdotonta. En voi unohtaa sua. Se että et kerro tunteistasi, estää mua elämästä täysillä kaipaan vaan sua ja se satuttaa. Ei ole mahdotonta me yhdessä, puhu mulle..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ainakin sinä teet siitä mahdottoman tuolla ajatusmallilla.. yhtään enempää? Satutit siis jo?

En vaan nyt ymmärrä mikä siinä tunteiden kertomisessa voi satuttaa.. se aika/hetki ei vaan aina ole optimi ja jos ei meinaa tehdä mitään asialle niin onko se sitten rakkautta?

Niin tai sitten on varattu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kai tunteiden kertominen ketään satuta. Enemmän mua satuttaa se, että et sano, vaikka se näkyy kilometrin päähän. Ymmärrän silti ratkaisusi, vaikka sulla oliskin tunteita. Ymmärrän silti, että meistä ei tule mitään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin kumpi?

Itse olen sitä mieltä että on hyvä tiedostaa ja kertoa tunteet jos niitä on vaikka se ei johtaisikaan mihinkään. Kukaan järkevä ihminen ei loukkaannu siitä. Aikuiset hoitaa asiat aikuisten tavoin, keskustelemalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joskus toista ihmistä kohtaan tuntee niin paljon, että on parempi pitää asiat sisällään, koska ei voi antaa hänelle sitä mitä hän ansaitsee. Joskus elämä on myös luopumista. Ja kuten alussa sanoi, toivo on vielä jäljellä että aikamme tulee, jos niin on tarkoitettu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Puhu mulle, ei se ole mahdotonta. En voi unohtaa sua. Se että et kerro tunteistasi, estää mua elämästä täysillä kaipaan vaan sua ja se satuttaa. Ei ole mahdotonta me yhdessä, puhu mulle..

Mitä täysillä eläminen tarkoittaa sinulle? Liian moneen sattuu jos kuuntelen tunteitani ja menen niiden mukana

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joskus toista ihmistä kohtaan tuntee niin paljon, että on parempi pitää asiat sisällään, koska ei voi antaa hänelle sitä mitä hän ansaitsee. Joskus elämä on myös luopumista. Ja kuten alussa sanoi, toivo on vielä jäljellä että aikamme tulee, jos niin on tarkoitettu

Kannattaako sitten kirjoitella tänne noita rakastavia sanoja. Anna olla jo. sivusta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kerrot ja annat hänen tehdä sen ratkaisun?
        Ei se niin mene kuitenkaan että kerrot tunteistasi, hän ryntää syliisi ja sitten elämä menee kaikilla pa$kaksi.
        Oletan että järki ihmisistä kuitenkin kyse.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä täysillä eläminen tarkoittaa sinulle? Liian moneen sattuu jos kuuntelen tunteitani ja menen niiden mukana

Niin yleensä joskus käy aluksi että jotakuta sattuu mutta ihmiset sopeutuvat lopulta.. entäs sinun onnesi? Tai hänen?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näinpä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin yleensä joskus käy aluksi että jotakuta sattuu mutta ihmiset sopeutuvat lopulta.. entäs sinun onnesi? Tai hänen?

Liian kallisarvoisiin asioihin sattuu. Meidän onnen aika tulee vielä, toivo ei ole vielä sammunut

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Elämä on oikeasti niin lyhyt että jos tapaa ihmisen jota kohtaan tuntee noin ja jos se toinenkin kokee samoin , kannattaa asialle tehdä jotain eikä tuhlata aikaa "vääriin" ihmisiin. Se jos mikä tekee elämän kurjaksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Auttaako se puhuminen vai tekeekö se asiasta vieläkin tuskallisempaa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kai tunteiden kertominen ketään satuta. Enemmän mua satuttaa se, että et sano, vaikka se näkyy kilometrin päähän. Ymmärrän silti ratkaisusi, vaikka sulla oliskin tunteita. Ymmärrän silti, että meistä ei tule mitään.

Kyllä sä tiedät että merkitset minulle paljon, todella paljon

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kerrot ja annat hänen tehdä sen ratkaisun?
        Ei se niin mene kuitenkaan että kerrot tunteistasi, hän ryntää syliisi ja sitten elämä menee kaikilla pa$kaksi.
        Oletan että järki ihmisistä kuitenkin kyse.

Voi hyvänen aika, anna mun kaikki kestää, painu....

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi hyvänen aika, anna mun kaikki kestää, painu....

Painun, painun..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Liian kallisarvoisiin asioihin sattuu. Meidän onnen aika tulee vielä, toivo ei ole vielä sammunut

Varmasti ko?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä sä tiedät että merkitset minulle paljon, todella paljon

No tavallaan tiedänkin, mutta lämmittäisihän se, kun uskaltaisit sanoa. 🤍

• Anonyymi

Tänäänkö hyvästelitte?

• Anonyymi

Mulla tuli ihan itku silmään.
      Lohdullista tietää, että on ihmisiä jotka ovat samassa tilanteessa kanssani.
      On niin kova ikävä omaa kultaa.

• Anonyymi

Mikset puhu hänelle?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikset puhu hänelle?

Emme ole väleissä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Emme ole väleissä.

Oliko jokin tapahtuma joka pilasi välinne?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oliko jokin tapahtuma joka pilasi välinne?

Oli yksi tapahtuma olennainessa osassa välirikkoa.. käytökseni muuttui, hänen suhtautumisensa minuun muuttui.
        -n sivusta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Emme ole väleissä.

Tämä ei ole totta, olemme väleissä mutta emme pidä yhteyttä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä ei ole totta, olemme väleissä mutta emme pidä yhteyttä

Enää

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Enää

Miksi ei enää?

• Anonyymi

Niin. Löysin kyllä aikoinaan rakkausbiisi-listasi... Niin. ❤️

• Anonyymi

Kauniisti kirjoitettu hänelle

• Anonyymi

Kumpa vaan viesti menisi oikeaan osoitteeseen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jospa lähettäisit sen hälle?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jospa lähettäisit sen hälle?

Haluaisin mutten voi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuskin meni. Itse ainakin ajattelen, että ei hän tekisi noin. Ei minulle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Haluaisin mutten voi

Kyllä voit. Uskalluksesta se on kiinni. Pelkäät että saat pakit. Mut kuten aloituksessa mainitsit. Kuulostaa että molemmilla on tunteita toista kohtaan.. eiköse ansaitsisi tilaisuuden, sinä voisit luoda tilaisuuden... muu asia on vain ratkaistavissa... Yhdessä.
        Surullista 💔
        -sivusta nainen joka odottaa erästä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Haluaisin mutten voi

Kirjoittaa viestin ja lähettää sen.

(Vie sivumalle ja ) kertoo sen.

Selityksiä, selityksiä.. taidat pelätä torjuntaa? Ei siihenkään kuole mutta saa ainakin taakan harteiltaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kirjoittaa viestin ja lähettää sen.

(Vie sivumalle ja ) kertoo sen.

Selityksiä, selityksiä.. taidat pelätä torjuntaa? Ei siihenkään kuole mutta saa ainakin taakan harteiltaan.

En pelkää torjuntaa, koska tiedän hänen tunteista

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tiedät että hänellä on tunteita
        Tiedät että sinulla on tunteita

Mitä sinä teet? olet vaan hiljaa tunteistasi, sanot hänelle hyvästit (?) Ja kirjoittelet anonyymipalstalle asiasta.

Herättääkö tämä asia näin kirjoitettuna mielessäsi joitain mietteitä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hän on siis kertonut tunteistaan? Ehkä hän myös kertonut ettei voi hyvin vanhassa suhteessa? Ehkä hän on tehnyt siirtonsa ja pistänyt eron tulille tai jo eronnut, kun ette ole olleet tekemisissä.

Tiedätkö mikä hänen tilanteensa on? Iefätkö mitä hän haluaa? Ei ole reilua päättää toisen puolesta, jokaisen pitäisi saada itse valita tarkoittaa se sitten elämän suurinta onnea tai elämän pilaamista. Hänen näkökulmansa voi olla hyvin erilainen kuin sinun. Kuuntele häntä itseään ja jätä spekulointi väliin.

Suuri rakkaus tulee kohdalle niin harvoin, ettei sen kannata antaa mennä ohitse.

• Anonyymi

Eipä tässäkään ketjussa aptä näy..

• Anonyymi

Kyllä näkyy, kun on oikea hetki

• Anonyymi

Hyvästeltiinkö sanoilla vai vaan katseella?

• Anonyymi

Sanoilla

• katsella. oli tässä tapauksessa.

• Anonyymi

Oliko kyseessä näkemiin vai aidot hyvästit?

• kauniisti kirjoitettu jollekin, jonkun kaivatulle.

sitä tämä minunkin ihastumisen on, mahdoton!

• Anonyymi

Ihana viesti!
      Jos alleviivaan että mies lähettäisi tuon viestin, vaikka sitten tekstiviestillä tai muulla tavoin. En tiedä miten päin olisin. Olisi ihana viesti joka tapauksessa.😘🥰 mutta voi sitä joka on valittusi! Olisi kiva tietää enemmänkin teistä esim. Oletteko työkavereita vai mistä tunnette? Miksi teet asiasta vaikeata? Oletko varattu tai hän?
      Meillä on tämä yksi elämä... suosittelen toimimaan asian eteen aloittamalla laittaa aloitus viestin hänelle vähän ”leikattuna” mutta sisältöisesti samana! ❤️❤️

• Anonyymi

On yksi elämä joo, mutta sekin täytyy elää muita kunnioittavasti ja arvostavasti sekä kantaa vastuunsa monenlaisista asioista ja arvoista

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On yksi elämä joo, mutta sekin täytyy elää muita kunnioittavasti ja arvostavasti sekä kantaa vastuunsa monenlaisista asioista ja arvoista

Mikä on ap suurempi arvo kuin rakkaus?

Rakkaus-Ahkeruus-Kunniallisuus

Jos saisit elämääsi vain yhden noista ja mikä se olisi? Arvostan kaikkia korkealle itse, mutta rakkaus on ainoa, joka on kriittinen onnellisuuden kannalta. Sinun ja hänen. Jos hänellä on lapsia, hänen onnensa tekee lapset onnelliseksi ja elämänrakkaudettomuus myös on lapsilta pois. Rakkaus tuo voimavaroja. Rakkaus luo ympärilleen rakkautta. Rakastavassa ilmapiirissä on hyvä kasvaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä on ap suurempi arvo kuin rakkaus?

Rakkaus-Ahkeruus-Kunniallisuus

Jos saisit elämääsi vain yhden noista ja mikä se olisi? Arvostan kaikkia korkealle itse, mutta rakkaus on ainoa, joka on kriittinen onnellisuuden kannalta. Sinun ja hänen. Jos hänellä on lapsia, hänen onnensa tekee lapset onnelliseksi ja elämänrakkaudettomuus myös on lapsilta pois. Rakkaus tuo voimavaroja. Rakkaus luo ympärilleen rakkautta. Rakastavassa ilmapiirissä on hyvä kasvaa.

Ymmärrän näkökantasi. Elämän tarkoitus ei ole pitää jokin epätyydyttävä parisuhde kasassa. Oli sitten naimisissa tai ei. Ja jos on lapsia niin enemmin pitäisi miettiä minkalaisen mallin he saavat parisuhteesta. Tässä iässä kuitenkin jo osaa käyttää oikeasti harkintaakin ja kun pelissä on aika paljon, perheestä lähtien, ei niitä lähdetä heti hajottamaan. Ja pettämään en lähde, se on varma. Kumpikaan ei ole välttämättä valmis uhraamaan kaikkea, ainakaan vielä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ymmärrän näkökantasi. Elämän tarkoitus ei ole pitää jokin epätyydyttävä parisuhde kasassa. Oli sitten naimisissa tai ei. Ja jos on lapsia niin enemmin pitäisi miettiä minkalaisen mallin he saavat parisuhteesta. Tässä iässä kuitenkin jo osaa käyttää oikeasti harkintaakin ja kun pelissä on aika paljon, perheestä lähtien, ei niitä lähdetä heti hajottamaan. Ja pettämään en lähde, se on varma. Kumpikaan ei ole välttämättä valmis uhraamaan kaikkea, ainakaan vielä.

Ihan fiksua tosin rakkaus on paljon enemmän kuin parisuhde. Rakkaudettomuus johtaa epätyydyttäviin suhteisiin ja liittyy usein itsekkyyteen. Rakkaudettomuus auheuttaa ongelmia jotka rakkaudella olisi voinut estää ihan kaikessa.

Elämän tarkoitus on suojata elämää ei hankaloittaa elämää mutta se ei myöskään ole toisen ihmisen henkisen kasvun estämistä tai vaikeuttamista omalla itsekkyydellä.

• Anonyymi

Ei oo mitään oikeaa hetkeä. On vain nykyhetki.

• Anonyymi

Totta

• Anonyymi

Milloin sanoimme hyvästit ja kauanko olemme tunteneet?

Kukaan ei oikeasti tiedä onko joku se oikea, sillä hetkellä se vaan tuntuu siltä. Onhan se mukavaa kun vahvoja tunteita on ja vielä vain parempi kun ne tunteet kohtaa. Tämä ei ollut minulle koska tässä ajassa hän on siirtynyt elämässä eteenpäin jo monesti. Toisaaltaan voisin olla koska en taida olla sen vaivan arvoinen.. kun ei nähtävästi sinun hänkään.

• Anonyymi

Keksi hän O uusia satuja, nää samat alkaa jo kyllästyttää.

Lukija vain.

• Anonyymi

Emme ole kauan tunteneet, mutta selittämätön ja käsittämätön yhteys välillämme oli.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Emme ole kauan tunteneet, mutta selittämätön ja käsittämätön yhteys välillämme oli.

Meillä samalainen yhteys. Mitä enemmän yritin tunnetta pukea sanoiksi tai ymmärtää sen hankalammaksi asiat muuttui. Se yhteys oli vahva heti aluksi eikä mikään vastoinkäyminen tunnu sitä muuttavan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kerro jo hänen puolisolleen teidän kohtaamisesta. Ja heti saatana....

• Anonyymi

Toivottavasti kohtaatte ja saatte toisenne.

• Anonyymi

Sitä minäkin toivon

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sitä minäkin toivon

Täällä kolmas.

• Anonyymi

Tulipa vahvasti audimies mieleen....

• Anonyymi

Ei kun mä olen bemari mies

• Anonyymi

Tietääkö hän että hän vierailee mielessäsi päivittäin vai onko tämä niin mahdoton rakkaus että pidät sen tiedon nykyään piilossa?

• Anonyymi

Uskoisin että tietää

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uskoisin että tietää

Ei varmaan tiedä jos et sitä millään tuo esille..

• Anonyymi

En usko, että viestisi on minulle, mutta vastaus erääseen kysymykseen antaa siihen varmuuden. Milloin te kohtasitte ensimmäisen kerran?

• Anonyymi

Ei ole kauan aikaa siitä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole kauan aikaa siitä

Puhut viikoista etkä kuukausista?

• Anonyymi

Joo, kannattaa tavoitella haluamaansa, onhan tuo rakkauden mukanaan tuoma puulla päähän lyödyn huumaantunut tunne vertaansa vailla, saa aivan haukkomaan henkeään. Tsemppiä!

• Anonyymi

Laita itsestäsi hieman tunnistetta. Jospa olisit minun kulta.

• Anonyymi

Olen yli 30 vuotias mutta alle 40

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen yli 30 vuotias mutta alle 40

Oletko 33?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oletko 33?

En ole 33

• Anonyymi

Kuka nainen saa tämän kunnian..?

• Anonyymi

Kenelle naiselle menee...?

• Anonyymi

Toivottavasti se olen minä :)

• Anonyymi

AP sanot: ”Ymmärrän näkökantasi. Elämän tarkoitus ei ole pitää jokin epätyydyttävä parisuhde kasassa. Oli sitten naimisissa tai ei. Ja jos on lapsia niin enemmin pitäisi miettiä minkalaisen mallin he saavat parisuhteesta. Tässä iässä kuitenkin jo osaa käyttää oikeasti harkintaakin ja kun pelissä on aika paljon, perheestä lähtien, ei niitä lähdetä heti hajottamaan. Ja pettämään en lähde, se on varma. Kumpikaan ei ole välttämättä valmis uhraamaan kaikkea, ainakaan vielä.”

Tässä sinulle Ap kysymyksiä itsellesi vastattavaksi ei välttämättä palstalle: Oletko onnellinen parisuhteessasi? Mikä luulet, että on siinä pielessä, koska rakastut ulospäin? Onko se korjattavissa? Vieläkö rakastat entistä kumppanista? Jos pystyt vastaamaan kolme kyllä, on parempi vaan jäädä ja keskittyä enemmän ratkaisuihin. Ite en haluaisi elää liitossa, jossa puoliso ei rakasta minua vaan jotain muuta.

Ilmeisesti sinulla on lapsiA? Lapset vaistoaa, jos vanhempien välit on kylmät. Se ei ole hyvä parisuhteen malli. En ole se ketä etsit, huomaan sen vastauksissasi. Kirjoitan, koska olen kokenut saman elämäntilanteen ja olen käynyt sanat vaikeat pohdinnat läpi. Omat lapseni on paljon onnellisempia ja tasapainoisempia nyt eron jälkeen. Oma onnellisuuteen ja ex-mies voi myös paremmin, ja välimme on suht. ok ja se vaikuttaa positiivisesti lapsiin. Uusia ei ole vielä kuvioissa. Pelkäsin juuri tekeväni lapsille väärin, mutta koska exsuhde oli rakkaudeton, miehen toiveesta seksitön vikat 3v ja riitelemme myös, kaikilla on nyt parempi olla.

Sanoisin ulkopuolelta, että avain kysymykseeesi on minkälainen suhde sinulla nyt on. Jos on hyvä, kannattas korjata puutteet. Jotain olet luultavasti vailla, koska rakastut ulos? Mitä? Se tuskin on vain vaihtelun tai jännityksen hakua, koska olet ajattelevan oloinen kaveri. Hyvää Joulua!

• Anonyymi

Kiitos näkökulmistasi ja ajattelemisen aiheista. Tunnut olevan järkevä ihminen ja tunnut (ehkä) joltain osin ymmärtävän minua. En ala tässä ruotimaan noita kysymyksiäsi, kun ne eivät tänne kuulu. Rakastua voi toiseen, mutta kuten sanoit, ne yleensä kertovat jostakin - oli kyse sitten piilevistä ongelmista nykyisessä avioliitossa tai siitä, ettei koskaan ole kokenut yhtä syviä tunteita ja siksi hämmentyy. Aivoissa ei vain ole sitä nollausnappulaa ja me yritämme ymmärtää kaiken, me siis etsimme tässäkin asiassa selvitystä. Näkisin että tämä on ensisijaisesti sitä, että huomaa ettei sitä itseään sittenkään tuntenutkaan niin hyvin kuin luuli, elämä on jatkuvaa itsensä oppimista. Ja koen että en ole itsekäs, vaan minun pitää selvittää asiat ensin itseni ja puolisoni kanssa. Puolisolla on oikeus olettaa, että mies keskittyy vain häneen, pelkästään ajatuksenkin tasolla ja kertoo ja keskustelee, jos ei ole tyytyväinen liittoonsa. Muussa tapauksessa se on suurta itsekkyyttä ja pelkuruutta. Minusta rakkaudessa on kysymys tahdosta, tahdosta tehdä työtä sen eteen.

Mutta kiitos kun annoit ajattelemisen aiheita, niistä on varmasti apua. Hyvää joulua myös sinulle. Lopetan tänne palstalle asian ruotimisen, sain jo tarpeeksi ajattelemisen aiheita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos näkökulmistasi ja ajattelemisen aiheista. Tunnut olevan järkevä ihminen ja tunnut (ehkä) joltain osin ymmärtävän minua. En ala tässä ruotimaan noita kysymyksiäsi, kun ne eivät tänne kuulu. Rakastua voi toiseen, mutta kuten sanoit, ne yleensä kertovat jostakin - oli kyse sitten piilevistä ongelmista nykyisessä avioliitossa tai siitä, ettei koskaan ole kokenut yhtä syviä tunteita ja siksi hämmentyy. Aivoissa ei vain ole sitä nollausnappulaa ja me yritämme ymmärtää kaiken, me siis etsimme tässäkin asiassa selvitystä. Näkisin että tämä on ensisijaisesti sitä, että huomaa ettei sitä itseään sittenkään tuntenutkaan niin hyvin kuin luuli, elämä on jatkuvaa itsensä oppimista. Ja koen että en ole itsekäs, vaan minun pitää selvittää asiat ensin itseni ja puolisoni kanssa. Puolisolla on oikeus olettaa, että mies keskittyy vain häneen, pelkästään ajatuksenkin tasolla ja kertoo ja keskustelee, jos ei ole tyytyväinen liittoonsa. Muussa tapauksessa se on suurta itsekkyyttä ja pelkuruutta. Minusta rakkaudessa on kysymys tahdosta, tahdosta tehdä työtä sen eteen.

Mutta kiitos kun annoit ajattelemisen aiheita, niistä on varmasti apua. Hyvää joulua myös sinulle. Lopetan tänne palstalle asian ruotimisen, sain jo tarpeeksi ajattelemisen aiheita.

Sanoit, ettet enää ruodi palstalla. Vastaan nyt kuitenkin, ehkä vielä vilkaiset tänne vielä jossain vaiheessa.

Olet selkeästi hyvä puoliso, vastuuntuntoinen ja pitkäjännitteinen. Ja kuulostaa siltä (rivien välistä), ettei suhteesi on kohtuullisen hyvä. Suuria tunteita puolisosi ei sinulle voi luoda, eikä se ole edes hänen vastuullaan, mutta muissa asioissa te yhdessä varmasti pystytte tekemään suhteesta vielä paremman, Hyviä miehiä on harvassa, toivottavasti puolisosi osaa sinua arvostaa!

Olen samaa mieltä, että oikea ratkaisu on ensin selvittää asia itsesi kanssa ja sen jälkeen puolison kanssa. Olen joutunut pohtimaan samoja asioita, ainoa ero oli, että oma suhteeni oli vikat 3v täysin ilman kosketusta, hellyyttä, läsnäoloa (minä yritin puhua, hän ei puhut eikä kuunnellut) ja selibaatti päälle, Sitä ennen minä olin pari aiempaa vuotta se aloitteellinen kaikissa noissa asioista sain pakkeja 95% osumatarkkuudella. Mikään keskustelu ei onnistunut (aina jotain muuta heti kun yritin). Suhde tuli siis katsottu loppuun asti, ja yritettyä vielä senkin jälkeen kun vastassa on seinä. Myös omat tunteeni kuoli vikan parin vuoden aikana. Oma päätökseni erota oli tuossa tilanteessa suhteellisen helppo, eikä se riippunut siitä, että rakastuin. En koskaan pettänyt. Hän ehkä sai minut ymmärtämät miten vajaa olin ollut vuosia ja miten huono suhde oli vienyt naiseuteni (torjunta).

Yhdestä asiasta olen eri mieltä. Tunteilleen ei voi mitään, eikä tunteet ole väärin tai oikein. Ne vaan on.Jos juoksee baareissa iskemässä naisia, harrastaa Tinderiä ja hakee seuraa, on se puolisoa kohtaan väärin. Jos on vahingossa, ilman tarkoitusta, rakastunut ei se ole oma valinta. Teot voi sen sijaan valita, niinkuin juuri teetkin parhaillaan! Itse en kertoisi rakastumisesta puolisolle oman syyllisyyden helpottamiseksi, koska tieto loukkaa varmasti. Sen sijaan keskittyisin mikä on hyvää ja sitten siihen millä saadaan suhde sellaiseksi, ettei rakastumiselle ulkopuolelle ole tilaa. Se työmaa on ensin vain sinun, koska kukaan muu ei voi tietää mitä vaille olet.

Stemppiä pohtimiseen ja sen jälkeen valitsemallesi tielle! Asioilla on tapana järjestyä.

• Anonyymi

Onko AP vielä palstalla? Mihin tulokseen olet tullut ajatuksissasi?

• Anonyymi

Mitä tarkoitat tuolla?

• Anonyymi

Sanojen helinää kun ote on irti eikä muut keinot enää auta. Voi kun en jäänyt nyt enää odottamaan montaa mielenmuutosta ja makaamaan tulessa, niin kauan odotin ja monta kertaa itseni poltin. Monta kertaa tekee samat temput niin teho menee.

Muista mitä sanoit eron hetkellä. Monta kertaa. Miten tyhjäksi teit kaiken. Puhalsit mut ihan tyhjiin. Rakas en ole enää se sama nainen, kaipaat harhaa, kun musta ei ole jäljellä enää oikein mitään.

• Anonyymi

Mitä eron hetkeä tarkoitat? Mitä sinulle sanottiin?

• Anonyymi

Näistä tulee niin paha mieli, kun tietää ettei se ole siltä keneltä sen haluaisi olevan. Kun asioita ei sanota ääneen, ne jää tummiksi haamuiksi taustalle vaivaten aina vaan.
      Kumpa kaikki olisi mennyt toisin, kumpa vain...

• Anonyymi

Rakas oot kyllä kuin nyt noin kirjoitit.

Itse en muista kauheasti muuta kuin itsestäni jotain.

On männyt niin paljon aikoo lähes kaikesta .

Siitä mää oon pahoillani sun puolesta ihana että mitä mänit tekömään.

Se satuttoo

Kumpa itsekkin voisi olla noin ...,,,,,????oikea.

Siis sillä tavalla...,,

Syitä en tiedä siihen miksi niin teit mitä kirjoitit tehneesi mutta .

Lienee arvailujen varassa.

Kumpa itelläkin olis joskus se oikea rakkaus ,joka pysyy lähellä .

Et ehkä nyt täysin ymmärrä mutta ...

Sydän kun on vaan niin huono niin ei ossoo toivoo ennee muuta kuin ymmärrystä.

• Anonyymi

Leiki sinä jätkä vaan. Vellihousumies kannan sisällä helvettiä tekojes tähden, ja sinä se vain leikit täällä. Muistatko kun kerran sanoin että tunnistan tietyt ihmiset kirjoituksista.

Älä kohtaa tunteitasi, älä kohtaa itseäsi, tee mitä lystää mutta älä lyö lekkeriksi kaikkea. Eikö riitä mitä jo lekkeriksi löit? Odotan vain päivää jolloin olen sinusta irti lopullisesti, kun helvetti sykkii sisälläni.

• Anonyymi

Riittämätön tunne kun luulee ettei kelpaa kun toinen ikävöi salaa

• Anonyymi

Tämä näyttää vain sen, että asioista pitäisi jutella oikeassa elämässä, vaikka se tuntuisi vaikealta. Miksi miehet pelkää puhumista niin paljon.

• Anonyymi

En vain saa sua mielestä, vaikka aikaa jo kulunut paljon. Haluaisin vain jutella kanssasi, niin paljon olisi asioita joista haluaisin jutella kanssasi.

• Anonyymi

Onkohan tämä aloittaja vai vastasit viestiin vuoden viiveellä?

• Anonyymi

Jos ap olet vielä palstalla, kerro miten yrityksesi pelastaa perhe on mennyt? Oletteko edistyneet?

• Anonyymi

Me sanoimme juuri tuolloin näkemiin. En kuitenkaan voinut jättää miestä taakse vaan tein valintoja, että hän olisi osa elämääni. Voi josko hän ajattelisi minusta aloittajan tapaan voisin kertoa hänelle: Täydennät minua tavalla jota en ole koskaan kokenut, rakkautta en tällaista ole koskaan tuntenut. Olet enemmän kuin sanani, tunteita on siksi tekoni. Olen silti aina tässä, pinenkin hetken elämässä.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      66
      3075
    2. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      26
      2143
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      67
      1719
    4. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      25
      1587
    5. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      16
      1331
    6. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1311
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1226
    8. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      28
      1190
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1137
    10. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      62
      1031
    Aihe