LVV vastuksen 1kw teho 48v aurinkopaneelilla?

Anonyymi

Eli normi 220v lämminvesivaraaja 300l jonka vastus on 1x3kw.
Meneekö se teho vastusteho suoraan ohmin lain mukaan? 220v on virta 4.6A ja mitä olisi teho jos olisi 48v aurinkopaneeli voltit ja suoraan tuohon olemassa olevaan vapaaseen vastukseen. 2 kpl 24v paneeleita jotain 250-300w tehoisia kpl. Eräänlainen hybridi versio,avustaa hieman lämpöisen käyttöveden varausta joka lämpiää yösähköllä muuten. Mutta millainen ja säädin koska eihän paneelit tuota paljoa mitään vain suoralla kytkennällä. Mahdollisimman vähän tekniikkaa eli ei ihmeellisiä laskelmia 4500€ valmiista järjestelmästä ja takaisin maksamattomuus ajasta. On niitä tullut katseltua itsekkin mutta säädin ja vastuksen teho on arvoitus. MPPT säädin kaipaa sen akuston ja siitä vastukseen on yksi ajatus mutta akuista pitäisi päästä eroon jollain pikku elektroniikka palikalla oletan. Tuskin ylilämmitys kesällä olisi mahdollista ja ainahan voi esim 5c pudottaa varaajan termostaattia. Ei sieltä paneelista liikaa tule helpolla on näppituntuma mutta jotain aj se teksi s jo hyvän mielen eikä koko projektiin kulu kuin muutaman satanen enimmillään. Paneelit 300€ maxs ja se elektroniikka 50-200€?? ei tule konkurssia ei ja laitteisto olisi asenna ja unohda vuosiksi.

8

179

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      3 kW vastuksen teho 48 V jännitteellä on 130 W

      • Anonyymi

        En osannut asettaa kysymystä oikein joten selvennän. 1x3 vastusta ja jokainen vastus on omalla sulakkeellaan erillisiä vastuksia. Samassa asennus,aipassa tosin. Ohessa vastaavasta linkki.
        https://www.lvi-tarvikkeet.net/Vastuspaketti-Jaespi-VLM/VLS/VLP-3kW
        Eli yhteen vastus kierukkaan se aurinkpaneeli kytketään. 1x2 vastusta jää normaaliin käyttöön.
        Riittää helpolla sillä nyt ei tuo 1x3 ole kuin 1,5 -3 h max päällä yöaikaan eli max n 9 kWh on ihan huippu tehon otto kun on tullut lutrattua autoja yms saunomiset samaan vuorokauteen.
        Eipä lämmin käyttövesi niin paljon edes maksa vuodessa mutta tämmöisen muutoksen olen aikonut varaajaan. Tuo paneeliteho kyllä voisi olla kenties hieman suurempikin kun hinnat on pudonneet niin paljon. Marras joulu tammi ei liikoja kyllä vastus kuumene... mutta ihmeesti se helmikuun lopulla jo tuo aurinko käväsee näyttämässä ja maaliskuun loppu on jo tehoa. Sama pätee syksyyn käänteisesti. Kesällä sitä lämmintä vettä kyllä enemmän hiukan kuluukin.
        Asia on monessa kohdassa netissä tullut esiin monena vuotena mutta selkeää linkkiä,laitetta ei ole silmiini sattunut vastauksen muodossa.
        Aurinkosähkö tuotteiden myyjissä on kyllä melkein jo kusetuksen makua joka sinänsä fiksua asiaa lyö omaan nilkkoihinsa myyjillä. Itse en ole valmis sijoittamaan ainakaan vielä moidia summia ja vierastan muutenkin monimutkaista tekniikkaa mutten kaipaa yhteiskunnan siirtymistä keskiaikaan. Jo nykyisen tekniikan voiton tavoittelu on vain liikaa. Eipä vihreät myöskään tee mitään puhtaamman tekniikan saamiseksi ihmisille,se poliitikasta sitä inhoan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En osannut asettaa kysymystä oikein joten selvennän. 1x3 vastusta ja jokainen vastus on omalla sulakkeellaan erillisiä vastuksia. Samassa asennus,aipassa tosin. Ohessa vastaavasta linkki.
        https://www.lvi-tarvikkeet.net/Vastuspaketti-Jaespi-VLM/VLS/VLP-3kW
        Eli yhteen vastus kierukkaan se aurinkpaneeli kytketään. 1x2 vastusta jää normaaliin käyttöön.
        Riittää helpolla sillä nyt ei tuo 1x3 ole kuin 1,5 -3 h max päällä yöaikaan eli max n 9 kWh on ihan huippu tehon otto kun on tullut lutrattua autoja yms saunomiset samaan vuorokauteen.
        Eipä lämmin käyttövesi niin paljon edes maksa vuodessa mutta tämmöisen muutoksen olen aikonut varaajaan. Tuo paneeliteho kyllä voisi olla kenties hieman suurempikin kun hinnat on pudonneet niin paljon. Marras joulu tammi ei liikoja kyllä vastus kuumene... mutta ihmeesti se helmikuun lopulla jo tuo aurinko käväsee näyttämässä ja maaliskuun loppu on jo tehoa. Sama pätee syksyyn käänteisesti. Kesällä sitä lämmintä vettä kyllä enemmän hiukan kuluukin.
        Asia on monessa kohdassa netissä tullut esiin monena vuotena mutta selkeää linkkiä,laitetta ei ole silmiini sattunut vastauksen muodossa.
        Aurinkosähkö tuotteiden myyjissä on kyllä melkein jo kusetuksen makua joka sinänsä fiksua asiaa lyö omaan nilkkoihinsa myyjillä. Itse en ole valmis sijoittamaan ainakaan vielä moidia summia ja vierastan muutenkin monimutkaista tekniikkaa mutten kaipaa yhteiskunnan siirtymistä keskiaikaan. Jo nykyisen tekniikan voiton tavoittelu on vain liikaa. Eipä vihreät myöskään tee mitään puhtaamman tekniikan saamiseksi ihmisille,se poliitikasta sitä inhoan.

        Yhden kierukan, siis 1 kW on tietenkin 48 voltilla kolmasosa eli 43,55 W


    • Anonyymi

      Aurinkosähköpalstalla on aiheesta pilvin pimein

    • Anonyymi

      Aloittajalle liian vaikeaa sieltä katsoa ?

      • Anonyymi

        Nollakommenttien kuningas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nollakommenttien kuningas.

        minulla on 48v 2000w vastus varaajassa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        minulla on 48v 2000w vastus varaajassa

        Hyvä juttu, seuraavaksi pitäisi hankkia 2000W paneeleita katolle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      123
      1875
    2. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      193
      1488
    3. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      64
      1198
    4. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      45
      1172
    5. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      87
      1057
    6. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      102
      995
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      900
    8. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      65
      846
    9. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      45
      817
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      771
    Aihe