Kohtalaisen haastava ristikko IJL-tiimiltä. Siinä mielessä pieni pettymys, että pääkuvana on keskellä vasemmalla puhekupla, josta tulee vain kaksi sanaa. Hyvät pitkät sanat kylläkin. Oikealka alhaalla on minusta lähes Aulis-tason ratkaisusana, mistä annan pienen sanastomiinuksen.
Vihjeen TÄHÄN KUULUU ISTA! logiikka jäi ristikon ratkettua hoksaamatta. Paria muutakin piti hieman jälkikäteen pohtia.
Muista asioista kerron sivuillani.
IS Viikonloppu 19.-20.12.2020
6
239
Vastaukset
TÄHÄN... keksin, mutta ROTA... vielä mietittävänä.
Selvisi sekin eli tähän ristikkoon ei minulle jäänyt epäselvyyksiä. Voin antaa vinkkejä.
Ratkoin erikoistehtävät: 8 B Teemu Pallosen sanakehikko, 20 A Antti Viitamäen sokkokrypto ja 20 B Erkki Vuokilan käärme.
Käärme oli minusta vaikeustasoltaan kaksi tähteä, sanakehikko 2 1/2 ja sokkokrypto kolme tähteä. Sokkokryptoon tarvitsin muilta apuja, joten en sitä kokonaan itse ratkonut.
Jos ei yleensä erikoistehtäviä ratko, kannattaa kokeilla sanakehikkoa ja käärmettä. Varsinkin sanakehikko oikein kiva. Jos ei saa joltakulta apuja eikä sokkokryptoja ei ole aiemmin ratkonut, tällä kertaa se kannattaa jättää väliin. Kirjainten yleisyys on melko kaukana siitä, mitkä kirjaimet ovat suomen kielessä yleisimpiä, joten voi tulla turhan pajon arvailuja.- Anonyymi
Mistä löysit nuo erikoistehtävät. Selasin koko IS:n läpi eikä minulle sellaisia ole myyty. Onko digilehdessä eri ristikot kuin paperilehdessä?
Anonyymi kirjoitti:
Mistä löysit nuo erikoistehtävät. Selasin koko IS:n läpi eikä minulle sellaisia ole myyty. Onko digilehdessä eri ristikot kuin paperilehdessä?
Kuten kerroin 20.12.2020 13:51, laitoin kommentin vahingossa väärään säikeeseen. Kyse on Punaisen Pelikaanin erikoistehtävistä. Olen todella pahoillani mokasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1892704Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1482407Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot1061132- 94989
- 64921
Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait241826Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a20820Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka288791Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies90785Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22718