Kohtalaisen haastava ristikko IJL-tiimiltä. Siinä mielessä pieni pettymys, että pääkuvana on keskellä vasemmalla puhekupla, josta tulee vain kaksi sanaa. Hyvät pitkät sanat kylläkin. Oikealka alhaalla on minusta lähes Aulis-tason ratkaisusana, mistä annan pienen sanastomiinuksen.
Vihjeen TÄHÄN KUULUU ISTA! logiikka jäi ristikon ratkettua hoksaamatta. Paria muutakin piti hieman jälkikäteen pohtia.
Muista asioista kerron sivuillani.
IS Viikonloppu 19.-20.12.2020
6
138
Vastaukset
TÄHÄN... keksin, mutta ROTA... vielä mietittävänä.
Selvisi sekin eli tähän ristikkoon ei minulle jäänyt epäselvyyksiä. Voin antaa vinkkejä.
Ratkoin erikoistehtävät: 8 B Teemu Pallosen sanakehikko, 20 A Antti Viitamäen sokkokrypto ja 20 B Erkki Vuokilan käärme.
Käärme oli minusta vaikeustasoltaan kaksi tähteä, sanakehikko 2 1/2 ja sokkokrypto kolme tähteä. Sokkokryptoon tarvitsin muilta apuja, joten en sitä kokonaan itse ratkonut.
Jos ei yleensä erikoistehtäviä ratko, kannattaa kokeilla sanakehikkoa ja käärmettä. Varsinkin sanakehikko oikein kiva. Jos ei saa joltakulta apuja eikä sokkokryptoja ei ole aiemmin ratkonut, tällä kertaa se kannattaa jättää väliin. Kirjainten yleisyys on melko kaukana siitä, mitkä kirjaimet ovat suomen kielessä yleisimpiä, joten voi tulla turhan pajon arvailuja.- Anonyymi
Mistä löysit nuo erikoistehtävät. Selasin koko IS:n läpi eikä minulle sellaisia ole myyty. Onko digilehdessä eri ristikot kuin paperilehdessä?
Anonyymi kirjoitti:
Mistä löysit nuo erikoistehtävät. Selasin koko IS:n läpi eikä minulle sellaisia ole myyty. Onko digilehdessä eri ristikot kuin paperilehdessä?
Kuten kerroin 20.12.2020 13:51, laitoin kommentin vahingossa väärään säikeeseen. Kyse on Punaisen Pelikaanin erikoistehtävistä. Olen todella pahoillani mokasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä762701Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2781545Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461497- 871351
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3991311Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3891253Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat38997Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik2899Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?
"Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden254812Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun316805