Miksi windowsin pelit

Anonyymi

Pitää käynnistää pääkäyttäjän oikeuksin, miksi?

11

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eihän tuo vielä mitään, Ubun ubuttajat joutuvat Gedit muistionkin käynnistämään ROOT -käyttäjän oikeuksin.
      🤣

      • Anonyymi

        Outoa. Minä vaan en joudu. Taidat olla joku kädetön tubuttaja.


      • Anonyymi

        en minä eikä kukaan muukaan joudu niin tekemään. jos haluaa niin se onnistuu kyllä toisin kuin vindovsissa jossa ei ole valinnanvaraa.


    • Anonyymi

      Ettei kukaan sivukäyttäjä pelaa pääkäyttäjän peleillä.

      • Anonyymi

        Niin, juuri tämä se ongelma on. Kiitos kun ymmärsit.

        Eli siis annoin pojalleni tietokoneen kun hän haluaa pelata Fornite:a kavereiden kanssa netissä, ja myös jutella heidän kanssa pelissä olevan puheominaisuuden kautta.

        Sitten tein juurikin kuin sanoit, eli pojalleni oman käyttäjätunnuksen, eli siis 'sivukäyttäjän', koska asetin tämän tunnuksen tavalliseksi käyttäjäksi enkä pääkäyttäjäksi.

        Mutta peli ei käynnisynyt, samaten kuten moni muukaan (windows 10) käyttöjärjestelmän ominaisuus, vaan ihan koko ajan kyseli pääkäyttäjän salasanaa.

        Ihmettelin, ja ei voinut mitään muuta kuin korottaa pojan käyttäjätunnus pääkäyttäjäksi että käyttöjärjestelmä toimii.

        Nyt huoli on että joku kaveri voi tulla ja ujuttaa haittaohjelman pojan tietokoneeseen, mikä on täysin mahdollista kun kaikki käyttäjät pakotetaan olemaan pääkäyttäjän tunnuksilla koska muuten käyttöjärjestelmä ei toimi!!!

        Kysyn siis edelleen että MIKSI näin, miksi?

        Linuxilla tällaisia ongelmia ei ole, sillä siinä saa määriteltyä tavalliselle käyttäjälle ajettavaksi ja sallittua yksittäisiä komentoja ja ohjelmistoja, ilman että antaa käyttäjälle täydet pääkäyttäjän oikeudet!


    • Anonyymi

      Peliin kuulumattomat ominaisuudet ne vaatii pääsyä windowsin ytimeen.
      Ei hyvä juttu antaa oikeudet, tietoturva vaarantuu.

      • Anonyymi

        Kyllä, ja huolimatta siitä peliin kuulumattomat osuudet kyllä pystyi ohittamaan vastaamalla kysymykseen kielteisesti, tai että ne poisti, niin peli itse silti tarvitsee pääkäyttäjän oikeudet. Moneen peliin tulee asennuksen jälkeen pikakuvake työpäydälle, jossa on se kilven kuva, tarkoittaen että vaatii pääkäyttäjän oikeudet.

        Kysyn edelleen että MIKSI näin, MIKSI?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, ja huolimatta siitä peliin kuulumattomat osuudet kyllä pystyi ohittamaan vastaamalla kysymykseen kielteisesti, tai että ne poisti, niin peli itse silti tarvitsee pääkäyttäjän oikeudet. Moneen peliin tulee asennuksen jälkeen pikakuvake työpäydälle, jossa on se kilven kuva, tarkoittaen että vaatii pääkäyttäjän oikeudet.

        Kysyn edelleen että MIKSI näin, MIKSI?

        Voithan ujuttaa peliin tiedoston jonka oikeudet on vain pääkäyttäjällä.
        Jos voit niin pura paketti ja käy läpi oikeudet.
        Ei pelit asennuksineen vaadi pääkäyttäjää pelaamiseen, korkeintaan ainoastaan asennukseen.
        Itse pelailen ubuntussa winen tai pcsxr, pcsx2 välityksellä, eikä mitään onkkelmaa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voithan ujuttaa peliin tiedoston jonka oikeudet on vain pääkäyttäjällä.
        Jos voit niin pura paketti ja käy läpi oikeudet.
        Ei pelit asennuksineen vaadi pääkäyttäjää pelaamiseen, korkeintaan ainoastaan asennukseen.
        Itse pelailen ubuntussa winen tai pcsxr, pcsx2 välityksellä, eikä mitään onkkelmaa...

        Hieno ajatus! Kerroppa ihan yksityiskohtaisesti että kuinka tuo tehdään!

        Siis MIKÄ tiedoto pitää UJUTTAA ja MIHIN?

        MISTÄ se tiedosto SAADAAN?

        Pitääkö se OHJELMOIDA ihan ITSE?

        Ja KUINKA tämä ratkaisee sen ONGELMAN, että peli PITÄÄ juuri nimenomaisesti käynnistää PÄÄKÄYTTÄKÄN oikeuksin!!!

        Neuvossassi ei ole päätä eikä häntää koska se TUOTTAA IHAN SAMAN ONGELMAN KUN TÄSSÄ ON KYSEESSÄ!!!


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      78
      1500
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1257
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      120
      1227
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      78
      1156
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1024
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      82
      823
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      762
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      42
      755
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      377
      731
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      686
    Aihe