Ollakko vai eikö olla

Yhdessä keskustelussa viitattiin ihmisen olemassaoloon.
Onko hän hengissä vai kuollut
Luin tuon "Maunulan muumio" tarinan.
Mies oli 6 vuotta kuolleena kotonaan eikä kukaan reagoinut mitenkään.
Sossu maksoi vuokran automaattisesti tekemättä mitään tarkastuksia.
Kukaan ei kaivannut.

Aikoinaan kun mieheni sairasteli paljon, hoidin kaikki hänen asiansa.
Hän totesikin jossainvaiheessa, että tuohan sujuu kaikki, vaikka häntä ei olisi olemassakaan.
Totta se oli.
Paras oli kun menin hänen puolestaan lääkäriin.
Lääkäri kimpaantui, ja sanoi että seuraavalla kerralla hän haluaa nähdä potilaan.
On kuitenkin kysymyksessä sairauseläkkeelle pääsystä.

Olemme ja elämme niin koneiden ja laitteiden maailmassa, että ihminen voi hukkua niiden syövereihin.

10

75

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tuskin sinä kuolet tietämättä, jos et saavu sitä hurmurikoiraa ulkoiluttamaan, niin "varppina" tämä hurmuri koiran omistaja tulee hakemaan sinua.

      Ja miksi ottaisit kaikenmaailman murheita itsellesi? Kuoleehan näitä ihmisiä joka päivä ja ei se kuollut enää tunne tuskia, jos ei heti pääse hautaan.

      Nytkin kiireimmät ovat jo menneet avantoon hukkumaan, kun ei varota heikkoja jäitä.

      Onneksi tämä corona virus syrjäytti kaikkien huolen, kun Al-Holin leiriltä tulikin näitä ISIS- terroristien vaimoja ja lapsia, että nyt vapiskaa, kumpi on vaarallisempi uhka?

      • Ano18:59
        Omistaja ei niinkään noteeraa. mutta hurmurikoira oirehtii.
        Ei suostu kävelemään talon ohi missä asun.
        Tassut on tukevasti maassa ja katselee ikkunoita päin.
        Näin kertoo isäntä.

        Jos kuluu aikaa, ei syö, eikä aina edes pissaa.
        Hoitajalle on soitettava tai selvitettävä onko se eukko hengissä.

        Ollaan hurmurin kanssa kuljettu jo lähes 7 vuotta kimpassa.

        Jäälle menijöillä ei kyllä päätä pakota.

        Tänne vaan kaikki sekamelskaporukkaa.
        Eikö tässä koronashowsassa olisi ihan tarpeeksi järkkäämistä.


      • Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

        Ano18:59
        Omistaja ei niinkään noteeraa. mutta hurmurikoira oirehtii.
        Ei suostu kävelemään talon ohi missä asun.
        Tassut on tukevasti maassa ja katselee ikkunoita päin.
        Näin kertoo isäntä.

        Jos kuluu aikaa, ei syö, eikä aina edes pissaa.
        Hoitajalle on soitettava tai selvitettävä onko se eukko hengissä.

        Ollaan hurmurin kanssa kuljettu jo lähes 7 vuotta kimpassa.

        Jäälle menijöillä ei kyllä päätä pakota.

        Tänne vaan kaikki sekamelskaporukkaa.
        Eikö tässä koronashowsassa olisi ihan tarpeeksi järkkäämistä.

        Nyt kun korona säännöt suosittelevat pysymään kotosalla, montakohan Maunulan muumiota löytyykään.
        On henkilöitä joita kukaan ei kaipaa.
        Suoramaksu toimii ja postilaatikollekkaan ei tule postia.
        Nyt on ihmisparka omillaan ja yksin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt kun korona säännöt suosittelevat pysymään kotosalla, montakohan Maunulan muumiota löytyykään.
        On henkilöitä joita kukaan ei kaipaa.
        Suoramaksu toimii ja postilaatikollekkaan ei tule postia.
        Nyt on ihmisparka omillaan ja yksin.

        Jos ovat olleet koronan tullessa liikkuvaisia ja omatoimisia, tuskin heidän fysiikkansa pettää noin vaan yllättäen ja kuolevat omin päin.
        Kyllä ne kotiin kuolevat ovat valmiiksi koteihinsa linnoittautuneita, joiden harmaita hapsia näkee harvoin.
        Täydellisiä piiloerakoita tuskin on montakaan Suomessa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos ovat olleet koronan tullessa liikkuvaisia ja omatoimisia, tuskin heidän fysiikkansa pettää noin vaan yllättäen ja kuolevat omin päin.
        Kyllä ne kotiin kuolevat ovat valmiiksi koteihinsa linnoittautuneita, joiden harmaita hapsia näkee harvoin.
        Täydellisiä piiloerakoita tuskin on montakaan Suomessa?

        Ano 10:11
        Sisareni oli liikkuvaista sorttia. Aina johonkin menossa.
        Niin vain kävi ettei päivätorkuiltaan koskaan herännyt.
        Yksin asui alta 70 vuotias.
        Häntä sitten alettiin kaipaamaan.
        Nukkui ikiunta omassa sängyssään.
        Massiivinen aivoverenvuoto oli diagnoosi.
        Ei voi koskaan tietää.


    • Anonyymi

      Yksin olet sinä ihminen.
      Kaiken keskellä yksin.

      • Anonyymi

        Yksin sä koriseva oot
        yksin sä kuoleva oot
        yksin sä hautaasi joudut
        yksin sä yksinäisyyttäs noidut

        - Eikka vaan, noc turnee-


    • Anonyymi

      Ehkä neljä päivää saisin olla raatona kotona jos kuolisin, vaikka on sopivasti yhteydenpitäjiä. Itsekin joskus jollekin soittaa ja jos ei vastaa, niin unohtaa koko soiton. Ehkä jos sairastun, niin lapset alkaisivat piipahtaa. Mutta jos vaikka terveenä tukehtuisin leivänpalaan.

      • Ano 9:32
        Eräs koulukaverini asui yksin eikä ollut erakko eikä lapseton.
        Oli kuolleena omassa sängyssään kerrostalo asunnossa monta viikkoa.
        Kukaan ei kaivannut.
        Haju tuli rappuun ja naapurit ilmoittivat huoltoyhtiölle.



        Oli


    • Anonyymi

      alotukseen :
      jos nyt oltaisiin vielä jonkinaikaa,,,,

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      113
      1135
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      864
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      679
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      275
      642
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      77
      608
    6. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      62
      600
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      584
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      523
    9. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      90
      453
    Aihe