Aihe

Ollaan käytetty aina 2T tai mineraaliöljyä dieselin seassa

Anonyymi

Täällä on lisätty traktorin polttoaineeseen dieseliin aina halpaa 2T öljyä tai jotain mineraaliöljyä. 20L dieseliä lisäsin tankkiin ja 1L kannullisen öljyä.

16

203

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onko hyötyä vai enempi haittaa tuollainen konstailu?

    • Anonyymi

      Niin, mikään köyhähän sä et ole. Onko teillä jotennii kuivaa se nafta, notta pitää öljytä mennäkseen koneesta läpi?

    • Anonyymi

      Hirvee määrä. Sinistä savua ainakin riittää.

    • Anonyymi

      Hei

      Suomessa myydyt dieselpolttoaineet on kaikki EN 590 hyväksyttyjä, Niihin ei tartte mitään lisäillä. Jos lisäillään jotain voi ruiskutuslaitteiden takuut katketa siihen. Öljyjen lisäyksillä yritetään peittää jo olemassa olevaa likaa järjestelmässä.

      Mutta ajoneuvojen valmistajat ja maahantuojat vois keskittyä siihen että polttoaineen suodatus ja vedenerotus on sillä tasolla ettei ruiskutuslaitteisiin pääse sinne kuulumattomia aineita. Esimerkiksi polttoaineissa voi esiintyä DIESELBAKTEERIA joka vaatii elääkseen vettä.

    • Anonyymi

      Iso määrä 1 L 20 litraan dieseliin. Onko kyseessä kovin vanha traktori? Noillä voi tuollainen temppu olla sopiva.

    • Anonyymi

      Tämä aloitus taitaa olla piruuttaan tehty, kaveri naureskelee nyt vastauksille.

    • Anonyymi

      Mulla 5000 Foodissa jo 10 vuotta laitettu litra ihan samaa ölyä polttoaineen sekaan kuin moottoriinkin. Tämä siksi, etä pumpunen elementit laskee paljon polttoainetta pumpun nokka-akseli tilaan, ja sitäkautta maahan hukkaputken kautta. Näin saadaan riittävä voitelu nokka-aakselille. Laitoin hukkaputken menemään takaisin traktorin polttoainetankkiin. Tästähän seuraa se, että pumppun alaosa on ihan täynnä polttoainetta, se ei hunnu haittaavan yhtään.

      • Anonyymi

        Nokka-akselitilaan voi tulla polttoainetta myös polttoaineen siirtopumpun kautta.

        Elementtien kautta jos tulee liikaa tavaraa alakertaan nin ne on kuluneet liikaa tai tiivistyksessä runkoon ongelmia. Simms Ja CAV minimec pumppujen alakerrassa täytyy aina olla voiteluöljyä joka kyllä ohenee elementtien PIENEN vuodon takia. Kuuluu vaihtaa määrävälein. Ellei vaihtoja suoriteta saa siipeensä nokka-akseli sen laakerit nostajan rullat tapit ja nostajien voitelu suhteessa pumpun runkoon.
        Dieselpolttoaineisiin ei tarvii lisäillä mitään aineita. Vika kannattaa sensijaan korjata sieltä missä se on. Mielenkiintoinen keskustelu. Toivottavasti tulee lisää kannanottoja


    • Anonyymi

      ". Simms Ja CAV minimec pumppujen alakerrassa täytyy aina olla voiteluöljyä joka kyllä ohenee elementtien PIENEN vuodon takia."
      Ollet täysin oikeassa, näinhän sen pitäisi olla. Mutta kun on suuri vuoto ja öljy ohenee jatkuvasi on jotain tehtävä. Siirtopumppu kyllä uusittin, niin vuoto ei tule sieltä.
      Naapurillani on diesel laitteiden korjaamo, hän sanoi että on edullisempi uusia korjattu vaihtopumppu kuin korjata tätä vikaa. Häneltä tuli myös ohje lattaa 2T öljyä sekaan mainittu määrä. Tällä on vielä se etukin että tiivistää vähän elementtien läpi tulevaa polttoainetta. Sain sn käsityksen, ettei vuoto ole pelkästään mainittu paikka, vaan vaikeammin korjattava kohta, siksi ei kannata korjata.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Aika selvää tekstiä tuossa testissä.

        Se se onkin kumma kun luullaan että polttoainetta valmistavat yhtiöt ei muka osaa tehdä polttoaineita vaan niihin pitää lisäillä erilaisia aineita. ????

        Kuitenkin miksi esim kaksitahtiölyn lisääminen auttaa joissain tilanteessa perustuu esim seuraavaan .

        Ruiskutuspumpuilla jo on likaa vettä ja Dieselbakteeria sisällä jossain määrin koska polttoaineen vedenerotus ja suodatus ei toimi jostain syystä ja syitä on paljon.

        Joku venttiili pienellä momentilla liikkuva tai vastaava toiminta alkaa takertelemaan.

        Kun öljyä lisätään ja ollaan raja-alueella toiminta saattaa palautuakkin jopa joksikin aikaa..

        Lika ja moska pumpulta tai järjestelmästä ei kuitenkaan näin poistu. Tulossa on kalliimmat vauriot jos tilanne jatkuu .

        Jos esim Dieselbakteeri on päässyt pahasti pesimään laitteisiin alkaa työllistävä vaikutus hommissa. Esim polttoainetankit vaatii monasti mekaanisen puhdistuksen tai uusimisen.

        Usein kaikki komponentit joudutaan puhdistamaan mekaanisesti ennemmin tai myöhemmin. tai uusimaan. Ja entäs jos uusitaan tai korjataan eikä perussyihin puututa mitähän taas tapahtuu. ??

        Kaikki riippuu siitä miten laitteiden valmistajat on suunnitelleet polttoainejärjestelmän esimerkiksi suodatuksen ja polttoaineen vedenerotuksen.

        Onko kellään kokemusta asioista tai tapahtumista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika selvää tekstiä tuossa testissä.

        Se se onkin kumma kun luullaan että polttoainetta valmistavat yhtiöt ei muka osaa tehdä polttoaineita vaan niihin pitää lisäillä erilaisia aineita. ????

        Kuitenkin miksi esim kaksitahtiölyn lisääminen auttaa joissain tilanteessa perustuu esim seuraavaan .

        Ruiskutuspumpuilla jo on likaa vettä ja Dieselbakteeria sisällä jossain määrin koska polttoaineen vedenerotus ja suodatus ei toimi jostain syystä ja syitä on paljon.

        Joku venttiili pienellä momentilla liikkuva tai vastaava toiminta alkaa takertelemaan.

        Kun öljyä lisätään ja ollaan raja-alueella toiminta saattaa palautuakkin jopa joksikin aikaa..

        Lika ja moska pumpulta tai järjestelmästä ei kuitenkaan näin poistu. Tulossa on kalliimmat vauriot jos tilanne jatkuu .

        Jos esim Dieselbakteeri on päässyt pahasti pesimään laitteisiin alkaa työllistävä vaikutus hommissa. Esim polttoainetankit vaatii monasti mekaanisen puhdistuksen tai uusimisen.

        Usein kaikki komponentit joudutaan puhdistamaan mekaanisesti ennemmin tai myöhemmin. tai uusimaan. Ja entäs jos uusitaan tai korjataan eikä perussyihin puututa mitähän taas tapahtuu. ??

        Kaikki riippuu siitä miten laitteiden valmistajat on suunnitelleet polttoainejärjestelmän esimerkiksi suodatuksen ja polttoaineen vedenerotuksen.

        Onko kellään kokemusta asioista tai tapahtumista.

        Paras pitää kaikkia vesi pois polttoaineesta ja lisätä vaikka erillinen vedenerotin. Jos tilaa on koneessa niin tankilta suodatuskierto racoring fg500 1 micronin suodattimen kautta. Itsellä on kokemusta vain venesuodattimista. Mikrobit elävät vedessä ja käyttävät ravinnokseen vesipolttoaine rajapinnasta hiilivetyjä. Vanha vedellä emulsoitunut polttoaine on kuitenkin kauttaaltaan saastunutta sanoisin. Ja Bilteman venepuolelta dieselbiocidia tilatankkiin. Halpaa ja tehokasta.

        https://www.pbo.co.uk/gear/12-diesel-bug-treatments-tested-43353


    • Anonyymi

      Minä olen jo pitemmän aikaa käyttänyt Zetorissani pelkkää jäteöljyä polttoaineena ja hyvin käy.

    • Anonyymi

      Etanooli vehkeeseen vois hiukan lorauttaa synteettistä Teboil kakstahti öljyä, mut emmä ny kyl dieseliin!

    • Anonyymi

      TeeeBeeeellä sanoivat kun kysyivät, ettei nykyajan moottoripolttoaineet tarvi mitään 2-tahti öljyä sekaan, ei edes kuivempi talvilaatu. Joku vuosikymmen sitten samassa paikassa suosittelivat veneperämoottorin tuhkautumatonta 2-tahti öljyä 1-2% silloisen talvilaatu polttoöljyn sekaan. Ennenhän se suomalainen polttoöljy oli niin epäpuhdasta ettei tahtoneet japanilaiset "webastot" pelata ollenkaan ja syyksi paljastui lopulta polttoöljyn likaisuus.

      • Anonyymi

        Ei talvilaatu ole sen kuivempaa, kuin kesälaatu. Jos et usko, katso öljy-yhtiöiden tuotetiedot. Valmistaja laittaa polttoaineisiin tarvittavat lisäaineet, ei niihin pidä itse mennä sotkemaan mitään. Sillä saa vain lisää ongelmia.

        Autoissa ja traktoreissa ei ole koskaan ollut vesiongelmaa, ainakin vanhemmissa traktoreissa on usein jo tankissa vesitysmahdollisuus, ei vesi sieltä eteenpäin mene. Muutamasta autosta ja uudemmasta traktorista olen ottanut tankin irti, niin tippaakaan vettä ei ole ollut, kun niitä käytetään, mahdolliset vesitipat menee moottoriin niin ettei edes huomaa polttoainevirran mukana. Sitten jos paljon on vettä kertynyt koneen seistessä, tai farmisäiliöstä yms. tullut ja lähtee massana liikkeelle, jää vedenerottimiin.

        Veneiden tankeissa voi olla vettä ja limaa enemmänkin, usein täyttöaukon tiivistekin vuotaa kannan tasolla olevasta täyttöaukosta, siitä kuin suppilosta menee sadevesi suoraan tankkiin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Liikenne topissa

      Mitäs liedenpohjassa tekeillä ku kuus kutosen liikenne katkaistu..poliisioperaatio
      Virrat
      48
      8010
    2. Miksei työ kelpaa suomalaisille?

      Rakennus-, siivous-, ja hoiva-alakin täynnä ulkomaista työvoimaa ja kotimaiset vuosis kortistossa. Mistä moinen oikein johtuu. Ovatko korvaukset liia
      Maailman menoa
      479
      5556
    3. Maisa se jaksaa valehdella

      https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/28acb452-15ff-470d-80c3-511ad69abec0 Taas on syytön, taas on todisteita jotka jossain vaiheessa paljastaa Ma
      Kotimaiset julkkisjuorut
      160
      4279
    4. Naisen vessakäynti suhteen alussa

      Mä olin ihastukseni kaa viettämässä viikonloppua. Eka kertaa yövyin miehen luona. Toisen yön jälkeisenä aamuna mulla meni vatsa aivan sekaisin. Oltiin
      Parisuhde
      95
      4233
    5. Talouselämä-julkaisu tykittää kovaa tekstiä Usan taloudesta

      "Joe Biden nousee velkaantuvan valejättiläisen johtoon – Yhdysvaltain budjettivajeet repeävät ja velkavuori kasvaa" https://www.talouselama.fi/uutis
      Maailman menoa
      174
      2768