Alkohoholi meni nopeasti päähän ja heikko olo vielä 2 päivän jälkeen

Anonyymi

Join tossa lauantai ja sunnuntai välisenä yönä 5 siideriä 2h aikana. Jo ensimmäisen siiderin jälkeen tämä nousi päähän (jota ei ole ennen tapahtunut) Yleensä tämä ei ole noussut päähän eikä seuraavana päivänä ole koskaan edes isomman humalan jälkeen ollut krapulaa. (En juo silti hirveän usein) Nyt minulla oli kuitenkin aamulla ihan hyvä olo herätessäni mutta vähän ajan kuluttua alkoi oksettamaan (en oksentanut, koska en oksenna helposti) nyt on maanantai aamu ja edelleen on huono-olo ja vatsassa on todella kummallinen tunne. Tämä huono olo on aina välillä pahentunut tällä aikavälillä ja välillä taas helpottanut. Menkat pitäisivät alkaa n. Tänään, joten voisiko tämä vaikuttaa asiaan?

Olisi kiva jos jollain voisi olla ideoita yms.
Ps. Tiedän että olen ala-ikäinen ja juominen ei ole hyväksi (vaikka en juokaan usein) ja olisi kiva jos tämä keskustelu nyt ei täyttyisi sillä, että ihmiset kritisoisivat juomistani.

T. 16,5v tyttö

19

52

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niin ja lisäksi vielä, että vatsassa velloo vaikka söin kyllä hyvin seuraavana päivänä ( ja myös muutama tunti ennen juomista)

    • Anonyymi

      Ei millään arvausfoorumilla saa vastausta näihin. Todennäköisesti olet kuitenkin nuori, hyväkuntoinen ja vain vähän alaa harrastanut, joten kysymys on vain menkoista tai närästyksestä, joka menee ohi. Jos kuitenkin alkaa epäilyttää, lääkäri on ainoa vaihtoehto. 5 siideriä (puolen litran?) on kyllä aikamoinen määrä jo painat jotain 50 kg.

      • Anonyymi

        Olen lihonut paljon tämän vuoden aikana (tarkoitus palauttaa aikaisempi paino ens vuonna 63kg) mutta nyt n.80kg.

        -Aloittaja


    • Anonyymi

      Se, kuinka nopeasti kiskoo alkoholia, on juurikin se ongelmia aiheuttava tekijä. Jos olet jo valmiiksi asennoitunut siihen, että nyt täytyy vetää kännit, niin siitä ei seuraa mitään positiivista.

      Joku pari rentouttavaa saunakaljaa ennen nukkumaanmenoa taas on viisasta toimintaa.

    • Anonyymi

      En ala arvostella aloittajaa millään tavalla koska itselläni oli samassa iässä jo alkoholiongelma.

      Voin sen verran kertoa että jos sattuu homma lähtemään ns. lapasesta niin elämä ei tule olemaan helppoa, olen sen käynyt läpi.
      Jos olisin ollut nuorena viisaampi, olisin ehkä tehnyt jotain muuta kuin ryypiskellyt.

      Mutta joo, naisena itsekin luulisin että ne vatsakivut johtuvat enimmäkseen kuukautisista.
      Vaikka viisikin lonkeroa on tuossa iässä turhan paljon niin ei ne tuskin vatsalle mitään vakavaa aiheuta, etenkään kun ei kovin usein juo.

      • Anonyymi

        Itselläni sellainen tausta (koko suku että omat vanhempani), että tiedän millaista helvettiä se on ihmiselle ja sen läheisille on kun siihen kierteeseen joutuu. Itse en todellakaan aio samaan kierteeseen itseäni ajaa ja niinkuin jo ensimmäisessä viestissä kerroin niin en juo usein.

        T. Aloittaja


    • Anonyymi

      Aivan takuulla 5 siideriä kahden tunnin aikana nousee päähän mutta et jostain syystä tunnusta sitä. Alkoholi on siitä erikoinen aine, että joillekin se ei aiheuta juurikaan krapulaa mutta toisille tulee pienestäkin määrästä huono tai heikko olo joka voi jatkua useamman päivän. Minulle ei nuorempana tullut juurikaan ikinä krapulaa (joskus kyllä tuli) mutta iän karttuessa krapulat ovat alkaneet vaivaamaan.

      Olet nuori. Minä olen sinua noin 20 vuotta vanhempi ja annan sinulle erittäin hyvän neuvon: lopeta alkoholin käyttö kokonaan. Siten sinun ei tarvitse kärsiä minkäänlaisista krapuloista eikä myöhemmin tarvitse hävetä tekosiaan kun on humalassa sekoillut. Minä olen juonut todella paljon varsinkin aikuisiällä ja tiedän millaisia ongelmia alkoholi voi aiheuttaa. Vasta viime aikoina on kuitenkin alkanut tulemaan järkeä päähän ja olenkin lopettanut alkoholin käytön lähes kokonaan.

      Huomautan vielä, että pysy erossa myös kaikista muista päihteistä, aivan sama mitä vaikkapa kaverisi sanoisivat. Nykyään on "coolia" käyttää huumeita, varsinkin kannabista, mutta niillä aineilla pilaat elämäsi ehkä jopa vielä pahemmin kuin alkoholilla. Takuulla joku yrittää väittää sinulle, että kannabis ei ole vaarallista, mutta kokemuksesta tiedän senkin, että myös pilvellä asiansa saa todella sekaisin. Pilvi ei ehkä aiheuta samanlaista krapulaa kuin alkoholi, mutta mielenterveysongelmia se aiheuttaa aivan samalla tavalla (tästäkin joku takuulla väittää vastaan mutta hän on väärässä).

      • Anonyymi

        Kannabis ei ole sen vaarallisempaa, kuin alkoholi. Pilvenkäytön demonisointi johtuu pelkästään siitä, että USA teki kokeita sotilaillaan 50-luvulla ja tulivat siihen tulokseen, marin vaikutuksen alaisena sotilas on välinpitämätön tottelemaan käskyjä.

        -Kk


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannabis ei ole sen vaarallisempaa, kuin alkoholi. Pilvenkäytön demonisointi johtuu pelkästään siitä, että USA teki kokeita sotilaillaan 50-luvulla ja tulivat siihen tulokseen, marin vaikutuksen alaisena sotilas on välinpitämätön tottelemaan käskyjä.

        -Kk

        Väitätkö, etteikö alkoholi aiheuta vastaavanlaista asennetta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väitätkö, etteikö alkoholi aiheuta vastaavanlaista asennetta?

        Väitän, sillä alkohlin voimalla monet sotilaat on saatu hyökkäämään sellaisiin puolustusasemiin, joihin kukaan selväpäinen ei suostuisi ja tappiot ovat olleet sen mukaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väitän, sillä alkohlin voimalla monet sotilaat on saatu hyökkäämään sellaisiin puolustusasemiin, joihin kukaan selväpäinen ei suostuisi ja tappiot ovat olleet sen mukaisia.

        Ihan on kyllä taidettu käyttää pikkuisen vahvempia päihteitä kuin alkoholi noihin tarkoituksiin.


      • Anonyymi

        Olen pysynyt kaukana muista päihteistä tähänkin asti ja aion pysyäkin, minulla on sen verta hyvä kaveri porukka ettei kukaan ole painostamassa mihinkään eikä poikaystävänikään käytä muita päihteitä (nuorempana 16-17v joi hieman enemmän mutta nyt 19v ei juurikaan mitään)

        T. Aloittaja


      • Anonyymi

        Itse en koskaan juo niin paljoa, että en ymmärtäisi tekojani tai tekisin jotakin tyhmää. Lisäksi minulla on yleensä pitkä aikainen (vanhempieni lellikki) poikaystävä mukanani, joka taas on usein selvinpäin tai esim. 2 kaljaa ottanut ja pitää minusta huolta ja katsoo perääni.
        -Aloittaja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse en koskaan juo niin paljoa, että en ymmärtäisi tekojani tai tekisin jotakin tyhmää. Lisäksi minulla on yleensä pitkä aikainen (vanhempieni lellikki) poikaystävä mukanani, joka taas on usein selvinpäin tai esim. 2 kaljaa ottanut ja pitää minusta huolta ja katsoo perääni.
        -Aloittaja

        On hieno asia että sulla on järki matkassa tekemisissäsi.

        Vähän ristiriitaista on kyllä tuo kun ensin kerrot ettet paljoa juo, ja kuitenkin kirjoitat että poikaystäväsi katsoo sun perään ja huolehtii.
        Jos ei paljon itse juo niin ei kenenkään tarvitse katsoa peräänkään, silloin osaa itse huolehtia itsestään.

        Mutta kaikenkaikkiaan hienoa ettet sähellä mitään ja ymmärrät mitä teet.
        Sekin on tärkeää ettei kaveriporukka ole sellainen joka vetäisi mukaan kaikkeen typerään.

        Tsemppiä sulle ja hyvää alkavaa vuotta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On hieno asia että sulla on järki matkassa tekemisissäsi.

        Vähän ristiriitaista on kyllä tuo kun ensin kerrot ettet paljoa juo, ja kuitenkin kirjoitat että poikaystäväsi katsoo sun perään ja huolehtii.
        Jos ei paljon itse juo niin ei kenenkään tarvitse katsoa peräänkään, silloin osaa itse huolehtia itsestään.

        Mutta kaikenkaikkiaan hienoa ettet sähellä mitään ja ymmärrät mitä teet.
        Sekin on tärkeää ettei kaveriporukka ole sellainen joka vetäisi mukaan kaikkeen typerään.

        Tsemppiä sulle ja hyvää alkavaa vuotta!

        Tarkoitin perään katsomisella sitä, että JOS joisin niin paljon etten itse voisi huolehtia itsestäni niin hän olisi huolehtimassa. Ja välillä vaikka en ole edes juonut itseäni millään tavalla edes hiprakkaan niin hän alkaa jo kyselemään, että eikö riittäisi jo?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan on kyllä taidettu käyttää pikkuisen vahvempia päihteitä kuin alkoholi noihin tarkoituksiin.

        Joissakin tapauksissa kyllä, mutta viestini poistettiin, kun kerroin niistä, joten tyydyn vain sanomaan, että kyllä minä tiedän.

        -Kk


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joissakin tapauksissa kyllä, mutta viestini poistettiin, kun kerroin niistä, joten tyydyn vain sanomaan, että kyllä minä tiedän.

        -Kk

        Onhan noista ollut juttua joissain dokumenteissakin, esim. millä aineilla on saatu sotilaat pysymään valveilla ja jaksamaan.
        Ne jotka ovat juttuja lukeneet ja katselleet niin tietävät kyllä minkälaisia aineita on ollut kyseessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan noista ollut juttua joissain dokumenteissakin, esim. millä aineilla on saatu sotilaat pysymään valveilla ja jaksamaan.
        Ne jotka ovat juttuja lukeneet ja katselleet niin tietävät kyllä minkälaisia aineita on ollut kyseessä.

        Totta, mutta mieti pitkäaikaisempia vaikutuksia, jos kohde saadaan amfetamiinin voimalla pysymään valppaana 4 vuorokautta putkeen? Itse unettomuuteen ei kukaan ole koskaan virallisesti kuollut, mutta sydän ei välttämättä kestä ja leikkaa kiinni.


    • Anonyymi

      Mulla sama homma. Perjantaina aloitin ja en ottnaut paljoakaan. Vieläkin heikko olo. Uskaltaako huomenna lähteä ajamaan. Söin siis melkein kilon viinikumeja. Nehän tehdään kuitenkin viinistä ja kumista🤔

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1575
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      29
      1319
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1222
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1122
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      28
      1056
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1046
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      11
      1036
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1001
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    Aihe