HD-miehet käyttivät ITSE korvatulppia!

Anonyymi

Näin menneenä kesänä nahkatakkisen HD-porukan pysähtyvän huoltoasemalle tauolle. Jokaisella näytti olevan korvatulpat korvissa. Melkoisen vajaaälyistä touhua pakottaa viattomat sivulliset kuuntelemaan sitä papatusta, vaikka se on omastakin mielestä ilmeisesti niin hirveää meteliä että täytyy kuulo suojata! Olisiko hiljainen pyörä kuitenkin käytännöllisempi ratkaisu? Vaikka se sähköinen HD?

21

174

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Lapsellista touhua tuo on, mutta ei mielestäni yhtä vituttavaa kuin kyykkypyörien vingutus kesäöinä.

    • Anonyymi

      Kyllä tulppia kannattaa pitää, ajoviima tekee melua.

    • Anonyymi

      On taas sellainen mummon tekemä ketjun aloitus, josta huokuu, ettei kirjoittaja tiedä mitään moottoripyöräilystä, eikä moottoripyöristä.

      Korvatulppia ei käytetä moottoripyörän "papatuksen" takia. Moottoripyörän, hieman äänekkäänkin pakoputken ja moottorin ääni häviää avokypärällä ajaessa ajoviiman aiheuttamaan meluun jo n. 60 - 70 km/h nopeudessa, umpikypärällä n. 100km/h.

      Korvatulppia on pakko käyttää, jos haluaa kuulonsa säilyttää, pelkkä ajoviiman aiheuttama melu voi nousta kypärän sisällä yli 100db.

      • Anonyymi

        Ketään ei kiinnosta miesvauvojen leikit!


      • Anonyymi

        Kyllä mulla korvat halkee jo 60 kmh vauhdissa.
        Ei silti, ei mun korvat kestä edes akkuporakoneen ääntä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ketään ei kiinnosta miesvauvojen leikit!

        Varmaan sellaisia kiinnostaa, jotka lukee näitä keskusteluja ja sitten kommentoi.
        Kuten esimerkiksi sinä ja minä.


      • Anonyymi

        Joo ei nämä porukat tajua miksi on korvatulpat, ei se moottorin ääni, vaan se tuulen suhina. Äänet tulee putkista jopa HD putket joita variaatioita on useita. Mulla boxer bmw ei juuri kova-ääninen suhina ärsyttää kun ei viitsi pleksiä pitää niin korkealla. Kyllä se mopojen ulina on pahempaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ketään ei kiinnosta miesvauvojen leikit!

        Tuntuu ainakin sua liikuttaa kun tänne kirjoittelet ?


    • Anonyymi

      Käyttää ne hiljasillakin moottoripyörillä ajavat korvatulppia, tuulen ääni kun on vähän kovempi kuin autolla ajaessa.

      • Anonyymi

        En minä ainakaan käytä korvatulppia, ei ole tarvetta kun on hyvä kypärä.
        Itsekin ihmettelen miksi harrikassa pitää olla kova ääni, suorat putkenpätkät ilman vaimentimia. Tosin peittää se meteli kaiken muun kolinan ja löysien pulttien kilinän.
        Polttoainekin tuntuu pakokaasujen hajusta ja savusta päätellen menevän palamattomana läpi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minä ainakaan käytä korvatulppia, ei ole tarvetta kun on hyvä kypärä.
        Itsekin ihmettelen miksi harrikassa pitää olla kova ääni, suorat putkenpätkät ilman vaimentimia. Tosin peittää se meteli kaiken muun kolinan ja löysien pulttien kilinän.
        Polttoainekin tuntuu pakokaasujen hajusta ja savusta päätellen menevän palamattomana läpi.

        Oikeastaan sellaista kypärää ei olla edes keksitty mikä vaimentaa ääntä. Edes markkinoiden parhaimmat mallit ei eristä ääntä enempää kuin halvimmat muovikipot. Terveisin kypäriä myynyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikeastaan sellaista kypärää ei olla edes keksitty mikä vaimentaa ääntä. Edes markkinoiden parhaimmat mallit ei eristä ääntä enempää kuin halvimmat muovikipot. Terveisin kypäriä myynyt.

        Tahtoo sanoa siis sitä että kuulo on heikentynyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minä ainakaan käytä korvatulppia, ei ole tarvetta kun on hyvä kypärä.
        Itsekin ihmettelen miksi harrikassa pitää olla kova ääni, suorat putkenpätkät ilman vaimentimia. Tosin peittää se meteli kaiken muun kolinan ja löysien pulttien kilinän.
        Polttoainekin tuntuu pakokaasujen hajusta ja savusta päätellen menevän palamattomana läpi.

        Sama juttu kyykyillä kaahaavilla temppukekeillä joilla on laittomat meluputket. Hajun, metelin ja savun perusteella polttoaineesta palaa ehkä noin 50%.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minä ainakaan käytä korvatulppia, ei ole tarvetta kun on hyvä kypärä.
        Itsekin ihmettelen miksi harrikassa pitää olla kova ääni, suorat putkenpätkät ilman vaimentimia. Tosin peittää se meteli kaiken muun kolinan ja löysien pulttien kilinän.
        Polttoainekin tuntuu pakokaasujen hajusta ja savusta päätellen menevän palamattomana läpi.

        Se papatushan on mainostamista. Kanssaihmiset kuulee jo kaukaa että täältä tulee HD mies, alta pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikeastaan sellaista kypärää ei olla edes keksitty mikä vaimentaa ääntä. Edes markkinoiden parhaimmat mallit ei eristä ääntä enempää kuin halvimmat muovikipot. Terveisin kypäriä myynyt.

        Ja kypärän taso määrittyy hinnan mukaan , hyvää ja halpaa ei juuri ole. Kypärän tärkein tehtävä on suojella päätä, varmaan myös ääniä halutaan vaimentaa ? Mulla nappikuulokkeet kypärän alla, puhelimesta radio-ohjelmaa, tai musaa ei tosin vastamelukuulokkeet niin että liikenteen varoitukset kuuluu. Ja puhelin on käytössä ilman mitään kypäräpuhelin juttuja? Välillä voi kuunnella moottorin ääntä, vaikka ei boxer oo sama kuin HD v2 ?


    • Anonyymi

      Jospa amatööritrolli menisi nyt vain välillä sinne keppihevospalstalle.

      • Anonyymi

        Eikö äityli antanut lapsena pistää fillariin pahviräpyttimiä? Tehän voisitte siellä potan sisällä päristää huulilla jos täytyy jotain pärinää olla. Präää pryyy prööö !!!!


    • Anonyymi

      Mä käytin korvatulppia autollakin kun tein siirtoajon nastarenkaiselle volvolle ,
      kun tämä 2012 mallin v70 oli varustettu 18" tuumaisilla nastarenkailla ja ne oli kamalan ajettavuuden lisäksi niin kovat meteliset kun on tottunut kitkoilla ajamaan, että pistin tulpat mutta vähnä auttoi , eikä se pitokaan ollut kitkoja parempi mutta pohjaanmaalla joku sai autonsa .

      • Anonyymi

        Mee jauhamaan noita jyrsijäjuttuja rengas-palstalle.


    • Anonyymi

      En minäkään halua pyörään turhaan ääntä. Miellyttävämpi ajella, mitä hiljaisempi sen parempi.

      Vääntävä Iso kone ja vaimentava vakioputki, 1800 intruderissa oli matala ja pehmeä ääni, vaikka vielä hiljaisempi olisi saanut olla

      • Anonyymi

        Mie käytän Tenoja ja aanustappia, loppuu pahimmat paukkeet ja hajut.

        Porster Män


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      119
      2681
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1155
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      91
      1129
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1084
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      940
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      933
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      906
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      842
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      809
    Aihe