https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000007696327.html EU-komissio hyväksyi Peugeotin ja Fiatin fuusion. Tämä tarkoittaa sitä, että Opel siirtyi Stellantis konserniin.
Opel samaan konserniin Fiatin kanssa
6
65
Vastaukset
- Anonyymi
No sehän on hyvä.
- Anonyymi
Jos oikean gm ooppelin haluaa niin ainoa vaihtoehto on insignia.. kaikki muut on psa kuraa..
- Anonyymi
Opel ei ole koskaan tehnyt itse moottoria autoihinsa. Paitsi joskus kauan sitten ennen toista maailmansotaa. Ensin se osti moottorit jenkkien GM:ltä, ja nykyiset koneet tulee Ranskasta Psa konsernilta. Opelia voikin nykyään kutsua ranskanpullaksi.
Opel oli AUTO silloin kun konepellin alla hyrräsi vielä GM:n jenkkirauta.- Anonyymi
No eikös 70- ja 80- ja 90-lukujen Opeleissa ollut ihan omat koneet? Ja myös 2000-luvulla, esim 1.8 ja 2.2 bensiini 🤔.
Ja 2006-2010 kun Fiatkin oli liitossa GM:n kanssa, Opeleiden dieselkoneet tukivat Fiatilta. Vai onko ne italialaisen vm-motorin koneita.
Esimerkiksi Saab 9-3, Opel Vectra ja Fiat Croma vm.2006- 2010 tehtiin samalle pohjalevylle..
1.8 ja 2.2 bensakoneet Opelilta, dieselit Fiatilta. Fiatin dieselkoneita käytti tuohon aikaan myös Suzuki SX4 mallissaan koska SX4:n sisarmalli oli Fiat Sedici. Niissä bensakoneet taasen oli Suzukilta..
Mutta mitenkäs noisssa 9-3 Saabeissa on 1.8 turbossa 10 hv enemmän tehoa kuin Fiatin ja Opelin samankokoisessa. Onkos Saab näistä turbolla ja varmaankin itse kehittämällään koska Saab oli edelläkävijä turbojen valmistuksessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No eikös 70- ja 80- ja 90-lukujen Opeleissa ollut ihan omat koneet? Ja myös 2000-luvulla, esim 1.8 ja 2.2 bensiini 🤔.
Ja 2006-2010 kun Fiatkin oli liitossa GM:n kanssa, Opeleiden dieselkoneet tukivat Fiatilta. Vai onko ne italialaisen vm-motorin koneita.
Esimerkiksi Saab 9-3, Opel Vectra ja Fiat Croma vm.2006- 2010 tehtiin samalle pohjalevylle..
1.8 ja 2.2 bensakoneet Opelilta, dieselit Fiatilta. Fiatin dieselkoneita käytti tuohon aikaan myös Suzuki SX4 mallissaan koska SX4:n sisarmalli oli Fiat Sedici. Niissä bensakoneet taasen oli Suzukilta..
Mutta mitenkäs noisssa 9-3 Saabeissa on 1.8 turbossa 10 hv enemmän tehoa kuin Fiatin ja Opelin samankokoisessa. Onkos Saab näistä turbolla ja varmaankin itse kehittämällään koska Saab oli edelläkävijä turbojen valmistuksessa.> Ja 2006-2010 kun Fiatkin oli liitossa GM:n kanssa, Opeleiden dieselkoneet tukivat Fiatilta.
Ainakin 1,9 l ja 1,3 l (oikeasti 1,25 l) Fiatin koneita. Toisaalta Fiateissa ja Alfoissa Opel/GM bensakoneita ja M32 vaihdelaatikoita, mikä sitten olikin jo surullisempi tarina.
Uudempi Fiat Croma GM pohjalevyllä (sama kuin Vectra?).
Tiet kyllä erosi myöhemmin ja esim. 1,4 l bensaturboilla ei enää mitään yhteistä keskenään, vaikka sama iskutilavuus.
Saabilla taisi olla tapana ottaa vähän isommat tehot ainakin etanoliversioissa. Parempi puristuksenkestävyys, nääs.
- Anonyymi
onhan toyotakin citroen nykyään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1803241Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3732121Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii441979- 411941
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321461Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931231- 541193
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul3841071Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles114993- 42817