Japani vetäisi maton Toyotan alta

Anonyymi

Japani teki tylyn tempun tojolle kun se ilmoitti kieltävänsä latauskelvottomat fossiilipolttimet kokonaan. Siitähän tietysti pääsi iso itku tojolta joka ei ole osannuttehdä sähköautoja ollenkaan.
Honda ja Nissan ovat nyt kotimarkkinoillaan vahvoilla kokemuksellaan sähköautoista. Tojo keskittyy edelleen valittamiseen ja itkemiseen maailman pahuudesta.
Kaikissa muissa firmoissa Tojon johto olisi saanut jo kenkää moneen kertaan tunarointinsa takia mutta Tojo kulkee samaa tietä kuin Ford aikoinaan. Kun johtajalla on sama nimi kuin firmalla niin se saa olla vaikka kuinka umpityhmä ja tunari.
Saa nähdä milloin Tojolla tulee samalla tavalla pää vetävän käteen kuin Fordilla.

41

76

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei sellaista päätöstä ole tehty.

      • Anonyymi

        Tosiaankin lukee, että hybridiautot sallitaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosiaankin lukee, että hybridiautot sallitaan.

        Latauskelvoton ei ole hybridi vaan se on bensa-auto. Japani kieltää kaikki pelkästään bensalla kulkevat autot ja se koskee lähestulkoon kaikkia tojon malleja. Miki luulet että tojon toimari kävi itkemään asiasta isosti julkisesti jos kielto ei koskisi latauskelvottomia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Latauskelvoton ei ole hybridi vaan se on bensa-auto. Japani kieltää kaikki pelkästään bensalla kulkevat autot ja se koskee lähestulkoon kaikkia tojon malleja. Miki luulet että tojon toimari kävi itkemään asiasta isosti julkisesti jos kielto ei koskisi latauskelvottomia?

        Kieltää nuo Toyotan pika ruostujat pitäisi kieltää Euroopassa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosiaankin lukee, että hybridiautot sallitaan.

        Tosiaankin lukee, että hybridiautot sallitaan.

        **********

        Eivät Japanin hallitusherrat tule Tojotaa kaatamaan päätöksillään, vaan todellisuudessa ne vain pönkittävät Tojotan johtoasemaa. Ehdotuksen mukaan hybridiautot sallitaan vielä vuoden 2035 jälkeenkin, joten Tojotalla ei ole mitään hätää. Se osaa nykyään tehdä maailman parhaat hybridiautot, eikä se taito ole Tojotalta mihinkään katoamassa.

        Sähköautoihin Tojotan ei vieläkään kannata täysillä panostaa, koska suurimalla osalla potentiaalisista asiakkaista ei ole kunnollista latausmahdollisuutta. Muut autotehtaat joutuvat vielä mahdottomiin vaikeuksiin, kun ne tulevat huomaamaan ja lopulta uskaltavat tunnustaa itselleen tämän latausongelman.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosiaankin lukee, että hybridiautot sallitaan.

        **********

        Eivät Japanin hallitusherrat tule Tojotaa kaatamaan päätöksillään, vaan todellisuudessa ne vain pönkittävät Tojotan johtoasemaa. Ehdotuksen mukaan hybridiautot sallitaan vielä vuoden 2035 jälkeenkin, joten Tojotalla ei ole mitään hätää. Se osaa nykyään tehdä maailman parhaat hybridiautot, eikä se taito ole Tojotalta mihinkään katoamassa.

        Sähköautoihin Tojotan ei vieläkään kannata täysillä panostaa, koska suurimalla osalla potentiaalisista asiakkaista ei ole kunnollista latausmahdollisuutta. Muut autotehtaat joutuvat vielä mahdottomiin vaikeuksiin, kun ne tulevat huomaamaan ja lopulta uskaltavat tunnustaa itselleen tämän latausongelman.

        "Toyotan pääjohtaja Akio Toyoda kritisoi Japanin hallituksen mahdollista aietta kieltää pelkkää polttomoottoria käyttävien autojen myynti vuodesta 2035 lähtien. "

        Toyotan latauskelvottomat ovat nimenomaan näitä pelkkää polttomoottori käyttäviä ja siksi Toyota on etunenässä parkumassa kieltoa vastaan.
        Muualla maailmassa hybridiauto tarkoittaa aina ladattavaa. Vain täällä Suomessa typerykset pitävät latauskelvottomia jybrideinä. Trafikin tietää paremmin ja sen tilastoissa tojot lasketaan bensa-autoiksi niinkuin oikein on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Latauskelvoton ei ole hybridi vaan se on bensa-auto. Japani kieltää kaikki pelkästään bensalla kulkevat autot ja se koskee lähestulkoon kaikkia tojon malleja. Miki luulet että tojon toimari kävi itkemään asiasta isosti julkisesti jos kielto ei koskisi latauskelvottomia?

        On sulla kuvitelmat, tietoa ei ensinkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On sulla kuvitelmat, tietoa ei ensinkään.

        "On sulla kuvitelmat, tietoa ei ensinkään."

        Miksi luulet Toyotan parkuvan suureen ääneen jos sen latauskelvottomat eivät olisi kiellon piirissä? Kerropa se.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kieltää nuo Toyotan pika ruostujat pitäisi kieltää Euroopassa

        Kielletäänkin vuonna 2020


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Latauskelvoton ei ole hybridi vaan se on bensa-auto. Japani kieltää kaikki pelkästään bensalla kulkevat autot ja se koskee lähestulkoon kaikkia tojon malleja. Miki luulet että tojon toimari kävi itkemään asiasta isosti julkisesti jos kielto ei koskisi latauskelvottomia?

        Toyotan hybridi nimenomaan on se alkuperäinen aito hybridi, muut ovat surkeita jäljitelmiä ja sehän näkyy mm. niiden toimivuudessa. Esim. heti kun ajoakku tyhjä näissä pellehybrideissä, niiden kulutus kasvaa poskettomasti kun eivät ole hyviä hybridejä. Ainoastaan pelkkä sähköajo niissä on hyvää, mutta hybrideinä ovat huonoja.
        Toyotan hybridi menee pienellä kulutuksella, joka tilanteessa, toisin kuin huijaushybridit, joita ei latailla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan hybridi nimenomaan on se alkuperäinen aito hybridi, muut ovat surkeita jäljitelmiä ja sehän näkyy mm. niiden toimivuudessa. Esim. heti kun ajoakku tyhjä näissä pellehybrideissä, niiden kulutus kasvaa poskettomasti kun eivät ole hyviä hybridejä. Ainoastaan pelkkä sähköajo niissä on hyvää, mutta hybrideinä ovat huonoja.
        Toyotan hybridi menee pienellä kulutuksella, joka tilanteessa, toisin kuin huijaushybridit, joita ei latailla.

        Tojon latauskelvottomat ovat täysin fossiilipolttimia ja niitä ostaneet ovat tojon mainososaston höynäyttämiä tolloja.
        Nyt Japaninkin hallitus laittaa stopin tuolle kusetukselle ja jatkossa saa myydä autoja jotka oikeasti kulkevat sähköllä.


    • Anonyymi

      Savuttavat opelit ja folkkarit ovat pikkuhiljaa historiaa, sähköllä rullataan tulevaisuudessa!

      • Anonyymi

        Folkkari on tehnyt sähköautoja jo kohta vuosikymmenen. Tälläkin hetkellä folkkari on Euroopan eniten ostettu sähköauto.
        Tojo sensijaan ei ole saanut aikaiseksi ensimmäistäkään sähköautoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Folkkari on tehnyt sähköautoja jo kohta vuosikymmenen. Tälläkin hetkellä folkkari on Euroopan eniten ostettu sähköauto.
        Tojo sensijaan ei ole saanut aikaiseksi ensimmäistäkään sähköautoa.

        Kuinka monta VW:n sähköautoa Suomessa on myyty?


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Folkkari on tehnyt sähköautoja jo kohta vuosikymmenen. Tälläkin hetkellä folkkari on Euroopan eniten ostettu sähköauto.
        Tojo sensijaan ei ole saanut aikaiseksi ensimmäistäkään sähköautoa.

        Eipä ole. Rellu on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä ole. Rellu on.

        Kyllä vaan viimeisimmän tilaston mukaan VW:n sähköautoja ostetaan eniten Euroopassa.
        Q3/2020 kertoo VW:n sähköautomyynniksi 35.000 kpl kun Rellu jää 27.000 kappaleeseen.

        https://carsalesbase.com/european-sales-2020-q1-q3-ev-phev/

        Kun ID.3:n valmistus pääsee täyteen käyntiin niin VW:llä on myös malli ja merkkikohtainen ykkössija.


    • Anonyymi

      "Onko VW e-up! -sähköautoa vielä saatavissa?

      Volkswagen e-up!:n tämän vuoden tuotanto on myyty loppuun ja ensi vuoden tuotantoa ei ole vielä avattu asiakastilauksille."

      "Onko Seat Mii -sähköautoa vielä saatavissa?

      – Tämä vuosi ja ensi vuosi on myyty loppuun. Uusia asiakastilauksia ei voi tehdä, sanoo viestintäpäällikkö Riitta Karjalainen K-Autosta."

      • Anonyymi

        Siksi ostinkin Toyotan kun VW myy ei-oota, ja sain luotettavuuden kaupan päälle. Volkkariin sitä ei saa edes rahalla.


    • Anonyymi

      Jos pojat olisi lukeneet artikkelin kokonaan ja Tojon pääjohtajan perustelut niin ehkä ymmärtäisitte perustleuja. Ne on varsin valideja. Sama tulee tapahtumaan Euroopassa. miljoonia työntekjöitä potkitaan pihalle ja latausinfra maksaa mansikoita.
      Lisäksi Japanissa on ydinonnettomuuden jälkeen tehty sähkä paljolti fossiilisista polttoaineista kuten tehdään Saksassakin jolloin sähköauton hyöty jää pieneksi.
      SUomessa sähköauto on ekologinen koska CO2 kilowattituntia kohti on paljon matalampi.

      Tässä asiassa kuten muissakin asiat ei ole mustalvakoisia vaikka pikkuteinit palstalla niin kuvittelee.

      • Anonyymi

        "Sama tulee tapahtumaan Euroopassa. miljoonia työntekjöitä potkitaan pihalle ja latausinfra maksaa mansikoita."

        Tämä prosessi on alkanut Euroopassa jo vuosia sitten ja se on yksi osoitus siitä miten vaikeaan tilanteeseen Toyota on ajanut itsensä kun se teki todela typerän päätöksen satsata latauskelvottomiin autoihin. VW neuvotteli työntekijöidensä kanssa monen vuoden siirtymäsuunnitelman polttiksista sähköautoja tuottavaksi. Työntekijöitä koulutetaan uusiin tehtäviin, eläkeputkia yms. VW aloitti tämän kaiken jo vuosia sitten. Tojolla tämä kaikki on vielä edessä.

        https://www.apu.fi/artikkelit/volkswagen-panostaa-yli-miljardin-sahkoautotehtaaseen-teemme-sahkoautoja-miljoonille-emme-miljonaareille

        "Emdenin ja Hannoverin tehtailla ei tarvita enää yhtä paljon työntekijöitä, koska sähköautojen valmistus on yksinkertaisempaa verrattuna polttomoottoriautoihin. VW on kuitenkin sopinut, ettei väkeä vähennetä ainakaan vuoteen 2028 mennessä lepyyttääkseen vahvoja ammattiliittoja."

        Latausinfrasta: Mä maksoin latausasemasta reilut 800€ ja se on kaikki mitä ole maksanut ja tulen maksamaan. Kaupalliset toimijat rakentavat latausasemia ja maksan niiden käytöstä jos tarvetta tulee. Hyvin harvoin tulee.
        Verovaroista latausasemia ei rakenneta. Tai no tietysti rakentamista tuetaan, mutta se kustannus per pää on aivan mitätön. Ei kannata edes laskea. Valtio saa rahansa takaisin rakennustyöstä ja tarvikeista veroina.


    • Anonyymi

      Mistähän näitä kirjoittavia oikein tulee?

      • Anonyymi

        Hakunilan vuokraläävistä.


    • Anonyymi

      Hyvä, me euroautojen ystävät (=automiehet) emme jää tohjoketta kaipaamaan!

    • Anonyymi

      Nyt on Toyotankin pakko herätä siihen maailmaan minkä muut ovat tajunneet jo vuosia sitten.

      • Anonyymi

        Tehtaalla varmasti ymmärretään tilanteen vakavuus, Esson baarin nurkkapöydän tero-jengissä ymmärrys on vähäistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tehtaalla varmasti ymmärretään tilanteen vakavuus, Esson baarin nurkkapöydän tero-jengissä ymmärrys on vähäistä.

        Tehtailla ymmärretään, että kannattaa jatkaa luotettavien autojen tekemistä tänä päivänäkin. Myyntitilastot sen vaan pelkästään vahvistavat.....

        https://www.is.fi/autot/art-2000007833005.html

        Ja pääsiäisen jälkeen saadaan taas maaliskuun myyntiluvut.
        Veikkaan Toyotan juhlaa siitäkin.....


    • Anonyymi

      Toyotan puheet ja toiveet veretseisauttavista sähkööautoista ovat osoittauneet täysin tyhjiksi. Siksi Toyota valittaa nyt suureen ääneen kun sen fossiilipolttikset kielletään kokonaan Japanissakin. Ei mene mainosmiesten valheet itselataavista läpi. Kun ei pysty lataamaan niin se on 100% bensa-auto ja myyntikielto tulee.

      • Anonyymi

        Päikkärisi on kyllä ihan hauska, mutta totuus se iskee sinuakin leukaan maaliskuun myyntitilastojen voimalla, kuin moukari! 😁😄


      • Anonyymi

        "Emdenin ja Hannoverin tehtailla ei tarvita enää yhtä paljon työntekijöitä, koska sähköautojen valmistus on yksinkertaisempaa verrattuna polttomoottoriautoihin. VW on kuitenkin sopinut, ettei väkeä vähennetä"

        Juurikin näin, sähköautojen valmistus on yksinkertaisempaa. Volkkarikin jo melkein osaa sellaisen valmistaa. Polttomoottorien kanssa ei ihan mennyt niinkuin Strömsössä. Istuuko pomot vielä lusimassa? Täyshybridi on parhaiten onnistunut Toyotalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Emdenin ja Hannoverin tehtailla ei tarvita enää yhtä paljon työntekijöitä, koska sähköautojen valmistus on yksinkertaisempaa verrattuna polttomoottoriautoihin. VW on kuitenkin sopinut, ettei väkeä vähennetä"

        Juurikin näin, sähköautojen valmistus on yksinkertaisempaa. Volkkarikin jo melkein osaa sellaisen valmistaa. Polttomoottorien kanssa ei ihan mennyt niinkuin Strömsössä. Istuuko pomot vielä lusimassa? Täyshybridi on parhaiten onnistunut Toyotalta.

        "Täyshybridi on parhaiten onnistunut Toyotalta."

        Samoin kuin Wankel-kone Mazdalta tai Symbian Nokialta.
        Se että on paras täysin viduiksimenneessä projektissa kertoo vain sen että oli hyvin jääräpäinen hommassa jonka muut näkivät täydelliseksi fiaskoksi jo alusta alkaen.
        Onnea vaan kaikille Toyota-Wankel-Symbian omistajille. teidän autonne ovat vaihtomarkkinoilla yhtä haluttuja kuin Beta-nauhurit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Täyshybridi on parhaiten onnistunut Toyotalta."

        Samoin kuin Wankel-kone Mazdalta tai Symbian Nokialta.
        Se että on paras täysin viduiksimenneessä projektissa kertoo vain sen että oli hyvin jääräpäinen hommassa jonka muut näkivät täydelliseksi fiaskoksi jo alusta alkaen.
        Onnea vaan kaikille Toyota-Wankel-Symbian omistajille. teidän autonne ovat vaihtomarkkinoilla yhtä haluttuja kuin Beta-nauhurit.

        Miten nämä surkeudet nyt liitty Toyotaan, maailman ykkösmerkkiin? Stäpaitsi se Wankel oli ensimmäisenä saksalaisen NSU:n keulalla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Täyshybridi on parhaiten onnistunut Toyotalta."

        Samoin kuin Wankel-kone Mazdalta tai Symbian Nokialta.
        Se että on paras täysin viduiksimenneessä projektissa kertoo vain sen että oli hyvin jääräpäinen hommassa jonka muut näkivät täydelliseksi fiaskoksi jo alusta alkaen.
        Onnea vaan kaikille Toyota-Wankel-Symbian omistajille. teidän autonne ovat vaihtomarkkinoilla yhtä haluttuja kuin Beta-nauhurit.

        Olipa harvinaisen sekavaa höpinää skodahönöltä. Estääkö klonksukiima järjen käytön vai onko koulutus jäänyt ala-asteen tasolle? Ei edes tiedon kaivaminen internetin ihmeellisestä maailmasta onnistu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten nämä surkeudet nyt liitty Toyotaan, maailman ykkösmerkkiin? Stäpaitsi se Wankel oli ensimmäisenä saksalaisen NSU:n keulalla

        Saksalainen Felix Wankel oli kieromäntämoottorin keksijä. NSU oli uhreista ensimmäinen ja kaatui Auto-unionin syliin ja Auto-Union Volkkarin omistukseen. Mada kehitti sitä edelleen mutta ei ollut mikään kultakaivos. Nyt lienee sekin saksalaiskeksintö haudattu. Paskasta ei saanut kultaa Mazdakaan kehitettyä. Surkea saksalaisviritelmä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päikkärisi on kyllä ihan hauska, mutta totuus se iskee sinuakin leukaan maaliskuun myyntitilastojen voimalla, kuin moukari! 😁😄

        Tuo viesti johon vastasit on jo vanha ja tojolta alkoi tulla plugareita. Lisäksi on tulossa Subarun tekemä sähköauto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten nämä surkeudet nyt liitty Toyotaan, maailman ykkösmerkkiin? Stäpaitsi se Wankel oli ensimmäisenä saksalaisen NSU:n keulalla

        Samoin ensimmäinen hybridi oli Porschen rakentama jo 1800-luvulla. Porsche kuitenkin ymmärsi että se on vain arvoton kapistus ja siirtyi eteenpäin. Tojo jäi jumiin tuohon vanhaan keksintöön ja fossiilipolttimiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olipa harvinaisen sekavaa höpinää skodahönöltä. Estääkö klonksukiima järjen käytön vai onko koulutus jäänyt ala-asteen tasolle? Ei edes tiedon kaivaminen internetin ihmeellisestä maailmasta onnistu.

        Mietipä mitä yhteistä on tojon latauskelvottomilla, Wankelilla, Symbianilla, memory stickillä ja Betanauhurilla. Niitä teki vain yksi valmistaja ja muut eivät koskeneet niihin pitkällä tikullakaan vaikka tekniikka olisi ollut ilmaiseksi tarjolla.
        Paljon ajattelit saavasi käytetystä beta-nauhuristasi?


    • Anonyymi

      Pötyä. Sitäpaitsi jos olet joskus käynyt Japanissa, tiedät että tuo muutenn kaunis maa on täynnään japanilaisia autoja. Varakkaammat ja valistuneemmat toki ostavat eurooppalaisia mutta Tokion katukuvassa näkee melkein pelkkää japsia. Toyota einmitenkään dominoi katukuvassa vaan merkkejö on useitq

      • Anonyymi

        Ja eurooppalaiset maat on täynnä eurooppalaisia autoja, lukuunottamatta suomen tuulipukukansaa joka tilaa autonsa toiselta puolen maapalloa. Autojen rahtaaminen kauko-aasiasta on ympäristörikos !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja eurooppalaiset maat on täynnä eurooppalaisia autoja, lukuunottamatta suomen tuulipukukansaa joka tilaa autonsa toiselta puolen maapalloa. Autojen rahtaaminen kauko-aasiasta on ympäristörikos !

        Toyotan ostaminen on ympäristörikos.


    • Anonyymi

      Toyota on tuon seurauksena pakotettu katselemaan yhteistyökumppaneita, joilla on osaamista sähköautoista. Nyt kolkuttelee hattu kourassa entisen yhteistyökumppanin, Teslan ovea.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

      kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      94
      8201
    2. Pieni häivähdys sinusta

      Olet niin totinen
      Ikävä
      40
      3942
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

      Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1916
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

      Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1400
    5. Taas ryssittiin oikein kunnolla

      r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      35
      1282
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

      Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      32
      1132
    7. Vanha Suola janottaa Iivarilla

      Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      12
      1030
    8. Rakastuminenhan on psykoosi

      Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      53
      857
    9. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

      Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      832
    10. Känniläiset veneessä?

      Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      29
      797
    Aihe