Aihe

Japani vetäisi maton Toyotan alta

Anonyymi

Japani teki tylyn tempun tojolle kun se ilmoitti kieltävänsä latauskelvottomat fossiilipolttimet kokonaan. Siitähän tietysti pääsi iso itku tojolta joka ei ole osannuttehdä sähköautoja ollenkaan.
Honda ja Nissan ovat nyt kotimarkkinoillaan vahvoilla kokemuksellaan sähköautoista. Tojo keskittyy edelleen valittamiseen ja itkemiseen maailman pahuudesta.
Kaikissa muissa firmoissa Tojon johto olisi saanut jo kenkää moneen kertaan tunarointinsa takia mutta Tojo kulkee samaa tietä kuin Ford aikoinaan. Kun johtajalla on sama nimi kuin firmalla niin se saa olla vaikka kuinka umpityhmä ja tunari.
Saa nähdä milloin Tojolla tulee samalla tavalla pää vetävän käteen kuin Fordilla.

26

93

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei sellaista päätöstä ole tehty.

      • Anonyymi

        Tosiaankin lukee, että hybridiautot sallitaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosiaankin lukee, että hybridiautot sallitaan.

        Latauskelvoton ei ole hybridi vaan se on bensa-auto. Japani kieltää kaikki pelkästään bensalla kulkevat autot ja se koskee lähestulkoon kaikkia tojon malleja. Miki luulet että tojon toimari kävi itkemään asiasta isosti julkisesti jos kielto ei koskisi latauskelvottomia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Latauskelvoton ei ole hybridi vaan se on bensa-auto. Japani kieltää kaikki pelkästään bensalla kulkevat autot ja se koskee lähestulkoon kaikkia tojon malleja. Miki luulet että tojon toimari kävi itkemään asiasta isosti julkisesti jos kielto ei koskisi latauskelvottomia?

        Kieltää nuo Toyotan pika ruostujat pitäisi kieltää Euroopassa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosiaankin lukee, että hybridiautot sallitaan.

        Tosiaankin lukee, että hybridiautot sallitaan.

        **********

        Eivät Japanin hallitusherrat tule Tojotaa kaatamaan päätöksillään, vaan todellisuudessa ne vain pönkittävät Tojotan johtoasemaa. Ehdotuksen mukaan hybridiautot sallitaan vielä vuoden 2035 jälkeenkin, joten Tojotalla ei ole mitään hätää. Se osaa nykyään tehdä maailman parhaat hybridiautot, eikä se taito ole Tojotalta mihinkään katoamassa.

        Sähköautoihin Tojotan ei vieläkään kannata täysillä panostaa, koska suurimalla osalla potentiaalisista asiakkaista ei ole kunnollista latausmahdollisuutta. Muut autotehtaat joutuvat vielä mahdottomiin vaikeuksiin, kun ne tulevat huomaamaan ja lopulta uskaltavat tunnustaa itselleen tämän latausongelman.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosiaankin lukee, että hybridiautot sallitaan.

        **********

        Eivät Japanin hallitusherrat tule Tojotaa kaatamaan päätöksillään, vaan todellisuudessa ne vain pönkittävät Tojotan johtoasemaa. Ehdotuksen mukaan hybridiautot sallitaan vielä vuoden 2035 jälkeenkin, joten Tojotalla ei ole mitään hätää. Se osaa nykyään tehdä maailman parhaat hybridiautot, eikä se taito ole Tojotalta mihinkään katoamassa.

        Sähköautoihin Tojotan ei vieläkään kannata täysillä panostaa, koska suurimalla osalla potentiaalisista asiakkaista ei ole kunnollista latausmahdollisuutta. Muut autotehtaat joutuvat vielä mahdottomiin vaikeuksiin, kun ne tulevat huomaamaan ja lopulta uskaltavat tunnustaa itselleen tämän latausongelman.

        "Toyotan pääjohtaja Akio Toyoda kritisoi Japanin hallituksen mahdollista aietta kieltää pelkkää polttomoottoria käyttävien autojen myynti vuodesta 2035 lähtien. "

        Toyotan latauskelvottomat ovat nimenomaan näitä pelkkää polttomoottori käyttäviä ja siksi Toyota on etunenässä parkumassa kieltoa vastaan.
        Muualla maailmassa hybridiauto tarkoittaa aina ladattavaa. Vain täällä Suomessa typerykset pitävät latauskelvottomia jybrideinä. Trafikin tietää paremmin ja sen tilastoissa tojot lasketaan bensa-autoiksi niinkuin oikein on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Latauskelvoton ei ole hybridi vaan se on bensa-auto. Japani kieltää kaikki pelkästään bensalla kulkevat autot ja se koskee lähestulkoon kaikkia tojon malleja. Miki luulet että tojon toimari kävi itkemään asiasta isosti julkisesti jos kielto ei koskisi latauskelvottomia?

        On sulla kuvitelmat, tietoa ei ensinkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On sulla kuvitelmat, tietoa ei ensinkään.

        "On sulla kuvitelmat, tietoa ei ensinkään."

        Miksi luulet Toyotan parkuvan suureen ääneen jos sen latauskelvottomat eivät olisi kiellon piirissä? Kerropa se.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kieltää nuo Toyotan pika ruostujat pitäisi kieltää Euroopassa

        Kielletäänkin vuonna 2020


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Latauskelvoton ei ole hybridi vaan se on bensa-auto. Japani kieltää kaikki pelkästään bensalla kulkevat autot ja se koskee lähestulkoon kaikkia tojon malleja. Miki luulet että tojon toimari kävi itkemään asiasta isosti julkisesti jos kielto ei koskisi latauskelvottomia?

        Toyotan hybridi nimenomaan on se alkuperäinen aito hybridi, muut ovat surkeita jäljitelmiä ja sehän näkyy mm. niiden toimivuudessa. Esim. heti kun ajoakku tyhjä näissä pellehybrideissä, niiden kulutus kasvaa poskettomasti kun eivät ole hyviä hybridejä. Ainoastaan pelkkä sähköajo niissä on hyvää, mutta hybrideinä ovat huonoja.
        Toyotan hybridi menee pienellä kulutuksella, joka tilanteessa, toisin kuin huijaushybridit, joita ei latailla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan hybridi nimenomaan on se alkuperäinen aito hybridi, muut ovat surkeita jäljitelmiä ja sehän näkyy mm. niiden toimivuudessa. Esim. heti kun ajoakku tyhjä näissä pellehybrideissä, niiden kulutus kasvaa poskettomasti kun eivät ole hyviä hybridejä. Ainoastaan pelkkä sähköajo niissä on hyvää, mutta hybrideinä ovat huonoja.
        Toyotan hybridi menee pienellä kulutuksella, joka tilanteessa, toisin kuin huijaushybridit, joita ei latailla.

        Tojon latauskelvottomat ovat täysin fossiilipolttimia ja niitä ostaneet ovat tojon mainososaston höynäyttämiä tolloja.
        Nyt Japaninkin hallitus laittaa stopin tuolle kusetukselle ja jatkossa saa myydä autoja jotka oikeasti kulkevat sähköllä.


    • Anonyymi

      Savuttavat opelit ja folkkarit ovat pikkuhiljaa historiaa, sähköllä rullataan tulevaisuudessa!

      • Anonyymi

        Folkkari on tehnyt sähköautoja jo kohta vuosikymmenen. Tälläkin hetkellä folkkari on Euroopan eniten ostettu sähköauto.
        Tojo sensijaan ei ole saanut aikaiseksi ensimmäistäkään sähköautoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Folkkari on tehnyt sähköautoja jo kohta vuosikymmenen. Tälläkin hetkellä folkkari on Euroopan eniten ostettu sähköauto.
        Tojo sensijaan ei ole saanut aikaiseksi ensimmäistäkään sähköautoa.

        Kuinka monta VW:n sähköautoa Suomessa on myyty?


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Folkkari on tehnyt sähköautoja jo kohta vuosikymmenen. Tälläkin hetkellä folkkari on Euroopan eniten ostettu sähköauto.
        Tojo sensijaan ei ole saanut aikaiseksi ensimmäistäkään sähköautoa.

        Eipä ole. Rellu on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä ole. Rellu on.

        Kyllä vaan viimeisimmän tilaston mukaan VW:n sähköautoja ostetaan eniten Euroopassa.
        Q3/2020 kertoo VW:n sähköautomyynniksi 35.000 kpl kun Rellu jää 27.000 kappaleeseen.

        https://carsalesbase.com/european-sales-2020-q1-q3-ev-phev/

        Kun ID.3:n valmistus pääsee täyteen käyntiin niin VW:llä on myös malli ja merkkikohtainen ykkössija.


    • Anonyymi

      "Onko VW e-up! -sähköautoa vielä saatavissa?

      Volkswagen e-up!:n tämän vuoden tuotanto on myyty loppuun ja ensi vuoden tuotantoa ei ole vielä avattu asiakastilauksille."

      "Onko Seat Mii -sähköautoa vielä saatavissa?

      – Tämä vuosi ja ensi vuosi on myyty loppuun. Uusia asiakastilauksia ei voi tehdä, sanoo viestintäpäällikkö Riitta Karjalainen K-Autosta."

      • Anonyymi

        Siksi ostinkin Toyotan kun VW myy ei-oota, ja sain luotettavuuden kaupan päälle. Volkkariin sitä ei saa edes rahalla.


    • Anonyymi

      Jos pojat olisi lukeneet artikkelin kokonaan ja Tojon pääjohtajan perustelut niin ehkä ymmärtäisitte perustleuja. Ne on varsin valideja. Sama tulee tapahtumaan Euroopassa. miljoonia työntekjöitä potkitaan pihalle ja latausinfra maksaa mansikoita.
      Lisäksi Japanissa on ydinonnettomuuden jälkeen tehty sähkä paljolti fossiilisista polttoaineista kuten tehdään Saksassakin jolloin sähköauton hyöty jää pieneksi.
      SUomessa sähköauto on ekologinen koska CO2 kilowattituntia kohti on paljon matalampi.

      Tässä asiassa kuten muissakin asiat ei ole mustalvakoisia vaikka pikkuteinit palstalla niin kuvittelee.

      • Anonyymi

        "Sama tulee tapahtumaan Euroopassa. miljoonia työntekjöitä potkitaan pihalle ja latausinfra maksaa mansikoita."

        Tämä prosessi on alkanut Euroopassa jo vuosia sitten ja se on yksi osoitus siitä miten vaikeaan tilanteeseen Toyota on ajanut itsensä kun se teki todela typerän päätöksen satsata latauskelvottomiin autoihin. VW neuvotteli työntekijöidensä kanssa monen vuoden siirtymäsuunnitelman polttiksista sähköautoja tuottavaksi. Työntekijöitä koulutetaan uusiin tehtäviin, eläkeputkia yms. VW aloitti tämän kaiken jo vuosia sitten. Tojolla tämä kaikki on vielä edessä.

        https://www.apu.fi/artikkelit/volkswagen-panostaa-yli-miljardin-sahkoautotehtaaseen-teemme-sahkoautoja-miljoonille-emme-miljonaareille

        "Emdenin ja Hannoverin tehtailla ei tarvita enää yhtä paljon työntekijöitä, koska sähköautojen valmistus on yksinkertaisempaa verrattuna polttomoottoriautoihin. VW on kuitenkin sopinut, ettei väkeä vähennetä ainakaan vuoteen 2028 mennessä lepyyttääkseen vahvoja ammattiliittoja."

        Latausinfrasta: Mä maksoin latausasemasta reilut 800€ ja se on kaikki mitä ole maksanut ja tulen maksamaan. Kaupalliset toimijat rakentavat latausasemia ja maksan niiden käytöstä jos tarvetta tulee. Hyvin harvoin tulee.
        Verovaroista latausasemia ei rakenneta. Tai no tietysti rakentamista tuetaan, mutta se kustannus per pää on aivan mitätön. Ei kannata edes laskea. Valtio saa rahansa takaisin rakennustyöstä ja tarvikeista veroina.


    • Anonyymi

      Mistähän näitä kirjoittavia oikein tulee?

      • Anonyymi

        Hakunilan vuokraläävistä.


    • Anonyymi

      Hyvä, me euroautojen ystävät (=automiehet) emme jää tohjoketta kaipaamaan!

    • Anonyymi

      Nyt on Toyotankin pakko herätä siihen maailmaan minkä muut ovat tajunneet jo vuosia sitten.

    • Anonyymi

      Toyotan puheet ja toiveet veretseisauttavista sähkööautoista ovat osoittauneet täysin tyhjiksi. Siksi Toyota valittaa nyt suureen ääneen kun sen fossiilipolttikset kielletään kokonaan Japanissakin. Ei mene mainosmiesten valheet itselataavista läpi. Kun ei pysty lataamaan niin se on 100% bensa-auto ja myyntikielto tulee.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Muusikko Pave Maijanen, 70, on kuollut

      "Talvella 2018 hän sai ALS-diagnoosin. Ensioireet hän huomasi syksyllä 2018. Tuolloin Maijanen alkoi tuntea kummallisia lihaskramppeja ja huomasi, ett
      Maailman menoa
      97
      4277
    2. "Autoilu sinänsä tulee hyvin edulliseksi"

      Ei tarvitse olla huolissaan autoilun kustannuksista. Vaikka bensan ja dieselin hinta nouseekin, niin ”puhtaammat käyttö­voimat takaavat, että autoilu
      Maailman menoa
      271
      2427