Toyotan maalipinnan..

Anonyymi

Paksuus on vaatimattomat 60-70- mikronia saksalaisten autojen 100-150 mikronia.Ei ihme noilla mikronoilla toyota ruostuu vuodessa..

56

2196

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ohutta se on Toyotan peltikin, kuin foliota.

    • Anonyymi

      Milläpä mittasit ?

      • Anonyymi

        Maalikalvon paksuus mittarilla. huom mitattu.


    • Anonyymi

      Ja lisäksi jätetty ruostesuojaus ja äänieristys tekemättä. Ei ole kovin fiksu tuote.

      • Anonyymi

        Jos puolet vähemmän korin korin ulkopuolisissaosissa.Voi jokainen kuvitella mitä pohjassa ei juuri maalia olleskaan ilmaNKOS RUOSTUU ALUSTA ALLE VUODEN..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos puolet vähemmän korin korin ulkopuolisissaosissa.Voi jokainen kuvitella mitä pohjassa ei juuri maalia olleskaan ilmaNKOS RUOSTUU ALUSTA ALLE VUODEN..

        Toyota ei juurikaan ruostu. Sen sijaan Ranskalaiset autot ruostuu edelleen samoin Skoda. Suurin osa Toyotista on vielä yli 20v vanhoina liikenteessä. Mikäli ne ruostuisi ne eivät olisi kaikista pisimpään liikenteessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota ei juurikaan ruostu. Sen sijaan Ranskalaiset autot ruostuu edelleen samoin Skoda. Suurin osa Toyotista on vielä yli 20v vanhoina liikenteessä. Mikäli ne ruostuisi ne eivät olisi kaikista pisimpään liikenteessä.

        Toyotan oma poju ei edes huomaa kun jalka menee tojon pohjasta läpi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota ei juurikaan ruostu. Sen sijaan Ranskalaiset autot ruostuu edelleen samoin Skoda. Suurin osa Toyotista on vielä yli 20v vanhoina liikenteessä. Mikäli ne ruostuisi ne eivät olisi kaikista pisimpään liikenteessä.

        Tutkippa asiaa ensin. Ranskalaiset ovat sinkinneet korinsa jo vuosikymmeniä mitä Toyota ei vieläkään säästösyistä tee. On pellit huomattavasti yli 200tkm ajettuna paremmat kuin Toyotassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan oma poju ei edes huomaa kun jalka menee tojon pohjasta läpi.

        Tässäpä erään mese mihen valina
        Katsoppaloppuun
        https://youtu.be/_Q_jXR-faBs


      • Anonyymi

        Toyotan maali on vaan parempaa kuin vaakenien huijaus vedibärit

        Minä tiedän kaiken
        Ajan vasn tojotaan rav 4 veto


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan oma poju ei edes huomaa kun jalka menee tojon pohjasta läpi.

        Meneekö Skooda loora tai viluni vaskeni edes katsastusta läpi korjaamatta tai lahjomalla insonööriä

        Ei taida bilunki mennä kun kuski vaan vankilasn


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meneekö Skooda loora tai viluni vaskeni edes katsastusta läpi korjaamatta tai lahjomalla insonööriä

        Ei taida bilunki mennä kun kuski vaan vankilasn

        Tojovaarit on opastanu käyttämään katsastushuollossa että menee tohlo syynistä läpi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tutkippa asiaa ensin. Ranskalaiset ovat sinkinneet korinsa jo vuosikymmeniä mitä Toyota ei vieläkään säästösyistä tee. On pellit huomattavasti yli 200tkm ajettuna paremmat kuin Toyotassa.

        Toyotassa on ollut sinkityt pellit jo vuosikausien ajan. Mistä näitä tietämättömiä tolloja tänne oikein ilmaantuu?


    • Anonyymi

      Japseissa maali pitää kasassa pelti hyvin ohutta Japanissa kun ei ole omaa metallia siksi ne sardiinipurkit on noihin autoihin laitettu

      • Anonyymi

        Kuten artikkelissa todettiin, omistajien laiminlyönti. Auto pitää pestä ja varsinkin listojen väleistä huuhdella kurat pois.
        Toyotan omapoika yrittää taas kääntää asian pois Toyotan helmasynneistä ja markkinoiden nopeimmasta ruostujasta.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Japsi autot maalaataan näin pelti maalataan molemminpuolin ja sitten vedetään pelti välistä pois.Jatoyota kestää...


      • Anonyymi

        Lukisit tuon artikkelin. Siellä kerrottiin että syynä on omistajien oma välinpitämättömyys. Autoa pitää pestä ja kyseisen tyylisen auton ja listojen välistä huuhdella suolakurat pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lukisit tuon artikkelin. Siellä kerrottiin että syynä on omistajien oma välinpitämättömyys. Autoa pitää pestä ja kyseisen tyylisen auton ja listojen välistä huuhdella suolakurat pois.

        Toyotan maalipintaa ei pysty myllytämään eli hiomaan ja poistamaan naarmuja .Maalipinta kuluu puhki myllytyksessä liian vähän maalia 60-70 mikronia ei kestä myllytystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan maalipintaa ei pysty myllytämään eli hiomaan ja poistamaan naarmuja .Maalipinta kuluu puhki myllytyksessä liian vähän maalia 60-70 mikronia ei kestä myllytystä.

        Toyotassa maalataan ja vedetään pelti pois kun maali kuivuu !

        Toyotassa ei ole peltiä, maalia on puolet mitä normaali autossa.

        t.
        toyota


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan maalipintaa ei pysty myllytämään eli hiomaan ja poistamaan naarmuja .Maalipinta kuluu puhki myllytyksessä liian vähän maalia 60-70 mikronia ei kestä myllytystä.

        Lisäksi Toyotassa erittäin pehmeä maali- ja lakkapinta, hyvin uhuen paksuuden lisäksi.

        Tänä aiheuttaa sen, että tulee helposti kiveniskuja ja pesunaarmuja, kun maalipinta on pehmeä. Pitäisi kiillottaa, ei kovin hyvin pysty kun maali liian pehmeää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotassa maalataan ja vedetään pelti pois kun maali kuivuu !

        Toyotassa ei ole peltiä, maalia on puolet mitä normaali autossa.

        t.
        toyota

        Toyotan pohjassa 10-30 mikronia eli ei juuri maalia ollenkaan.Ei ihme jos pohja ruosteessa vuodessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisäksi Toyotassa erittäin pehmeä maali- ja lakkapinta, hyvin uhuen paksuuden lisäksi.

        Tänä aiheuttaa sen, että tulee helposti kiveniskuja ja pesunaarmuja, kun maalipinta on pehmeä. Pitäisi kiillottaa, ei kovin hyvin pysty kun maali liian pehmeää.

        Ei pysty edes myllytämään pohjat paistaa jos myllyttää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lukisit tuon artikkelin. Siellä kerrottiin että syynä on omistajien oma välinpitämättömyys. Autoa pitää pestä ja kyseisen tyylisen auton ja listojen välistä huuhdella suolakurat pois.

        Eipä tuollaisia ruostumisia ole Toyotissa. Ne on vielä lähes 20v vanhoina lähes ruosteettomia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan pohjassa 10-30 mikronia eli ei juuri maalia ollenkaan.Ei ihme jos pohja ruosteessa vuodessa.

        Puhut täyttä puppua.Toyotan maalivahvuudet 80-120mkr.Suurin piirtein samoja kuin muissakin autoissa nykyisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhut täyttä puppua.Toyotan maalivahvuudet 80-120mkr.Suurin piirtein samoja kuin muissakin autoissa nykyisin.

        Oletko mitannu pohjasta?
        Tuulilasin käytettyjen autotohtoritestissä mitattiin. Tulos noin 30 mikronia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Japsi autot maalaataan näin pelti maalataan molemminpuolin ja sitten vedetään pelti välistä pois.Jatoyota kestää...

        Kerro lisää satujasi
        Oletko sipilä
        Ja kansa uskoo ja äänestää vai


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lukisit tuon artikkelin. Siellä kerrottiin että syynä on omistajien oma välinpitämättömyys. Autoa pitää pestä ja kyseisen tyylisen auton ja listojen välistä huuhdella suolakurat pois.

        Volsussa pitää helmapellit repiä irti ja pestä pari kertaa vuodessa, muuten ne ruostuu puhki.


    • Anonyymi

      Pakko vetää paksumpi kerros saksalaisiin kun niissä heittää noin paljon tuo paksuus. Voi muuten jäädä maalittomia läikkiä. Toyotalla sentään on homma tarkemmin hallittua niin ei tartte tuollaista "varmuuden vuoksi" lotrailua harrastaa. Ja onhan se pinta paljon siistimpi muutenkin kun ei ole niin epätasainen, suorastaan muhkurainen.

      • Anonyymi

        Heikko yritys Toyotan omapoika. Provosi ei oikein toimi ja olet mahdottoman tehtävän edessä puolustaessasi Toyotan maalipintaa ja olematonta ruostesuojaa ja äänieristystä.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Hei tojo-ukot hyppikää, nyt on riemu raikkahin aika! Hetken kestää Tojota, sekin synkkä ja ikävä. Hei tojo-ukot hyppikää, nyt on romutusplkkion aika!

    • Anonyymi

      Mersu C ja E sarja maalin paksuus 230-250 mikrometriä.

      • Anonyymi

        Mersu c jae sarja 100-150 mikronia mitattu useista mersuista...


      • Anonyymi

        Uudelleen maalatun varmasti on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uudelleen maalatun varmasti on.

        Muut maalaa kunnolla ja Toyota säästää jopa maalissa ja pahinta kun lopettivat ruostesuojauksen kokonaan.


    • Anonyymi

      Säästöä joka maaligramma.

      • Anonyymi

        Toyota. Halpuutuksen mestari.


    • Anonyymi

      Ei tarvitse mitään tutkimuksia, kun katselee vanhempia autoja niin lähes tulkoon kaikki VW huijari konsernin tekemissä autoissa ruoste täpliä siellä sun täällä. taka luukut kaikki ulkoa päin ruosteessa , helmat paksussa ruosteessa yms . kamala merkki kaikin puolin tuo vw .

    • Anonyymi

      Uuden auton maalipinnan paksuus todella vaihtelee 90 -150 µm. Kun maalin paksuus on tästä korkeampi, voidaan epäillä uudelleen maalausta, jopa kolarointia.
      Poikkeuksena on kiveniskumassauspinnat. Lähinnä helmat ja joissain autoissa ovien alaosat.

      Todellisuudessa tämä 90 - 150 µm ei ole maalin paksuus. Se on kokonaisuus eli
      pohjaväri maalimassa lakkapinta.
      Tämän vahvuuden on helppo mitata teräspohjaisesta pellistä, mutta kun puhutaan alumiinista tai muovista, mittaaminen on lähes mahdoton.

      Kun haluaa kolaroimattomaan käytettyyn autoon sijoittaa, ei ole iso kustannus hankkia maalinvahvuusmittari. Niitä saa digitaalisena tai mekaanisena.
      t. RMB54

      • Anonyymi

        Mites sitte mittaat maalin paksuuden, kun konepelti ja etuloksut alumiinia, etupuskuri muovia?


      • Anonyymi

        Uudelleen maalaus joissain osissa, esim. keulan osissa ei välttämättä kerro kolaroinneista yhtään mitään.
        Uudelleen on voitu maalata myös kiveniskujen takia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mites sitte mittaat maalin paksuuden, kun konepelti ja etuloksut alumiinia, etupuskuri muovia?

        Sieltä muualta tietenkin, ei pitäisi olla vaikea ymmärtää. Saman paksuista se on kaikissa metalliosissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sieltä muualta tietenkin, ei pitäisi olla vaikea ymmärtää. Saman paksuista se on kaikissa metalliosissa.

        No heh, jos keula on kolaroitu niin ei kai takapäätä ole välttämättä maalattu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sieltä muualta tietenkin, ei pitäisi olla vaikea ymmärtää. Saman paksuista se on kaikissa metalliosissa.

        Ei tojo voi ruostuu kun esim rav4 konepelti on muovii

        Ei takuulla ruostu

        Vaikka bilunki väki muuta keksii


    • Anonyymi

      Ostin Corollan uutena yli 20 vuotta sitten. En tiedä maalipinnoista paljonkaan mutta pinnat on alkuperäiset eikä maalaustarvetta ole. Taidan olla ainoa tänne kirjoittajista jolla on omaa kokemusta asiasta.

      • Anonyymi

        Oi niitä aikoja kun Toyota oli lähes kelvollinen, mutta aina se on ruostunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oi niitä aikoja kun Toyota oli lähes kelvollinen, mutta aina se on ruostunut.

        Viluni vaskeni ei ruostu kun se on jo tehtaalta tullessani täysin rikki ja kotjsudkelboton


    • Anonyymi

      VAGenissa saakin olla paksu malaipinta jottei sinkkipurkaukset pääse heti läpi.
      Tuttavilla näitä sinkkipurkauksia on ovipelleissä ollut Skodassa ja Volkkarissa.

      Olisko sittenkin enemmän merkitystä sillä millaista maalia autoon on sudittu ja miten kuin sillä kuinka paksusti sitä on.

      • Anonyymi

        Toyota käyttää kaikessa halvinta mahdollista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota käyttää kaikessa halvinta mahdollista.

        VAG käyttä kaikessa paperia, jos mahdollista.


    • Anonyymi

      Siellä romuttamolla on kiva mittailla jouto aikana noita VW konsernin kyhäelmien maalien paksuuksia....🤣

    • Anonyymi

      Näin automaalarina pakko todeta, että aivan mahtava viihdearvo koko viestiketjulla :D

      • Anonyymi

        Maalari harvoin joutuu niiden ruostepesien kanssa touhuamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maalari harvoin joutuu niiden ruostepesien kanssa touhuamaan.

        Mikäköhän siinäkin on että vokswaagenit ruostuu jo ovipelleistäkin. Listojen alta ruosteet työntyy esiin ja lokasuojien reunoistakin jo aika nuorillakin yksilöillä. Toyotat taas näkyy olevan melko ehjäpeltisiä. Yli 20 vuotiaat vanhat avensiksetkin täysin ruosteettomia. Mikäköhän soinäkin on että se ruotsalaistutkimuskin piti salata jossa avensiksista vain 2 % oli ruosteessa ja passateista yli 40%. Miksi piti salata ja kenen vaatimana? Tosi noloa kun on kuitenkin jostain vuotanut


    • Anonyymi

      Ei pidä paikkaansa. Kannattaa kts. Googlesta eri automerkkien maalin paksuudet.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      141
      2092
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1928
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1878
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1690
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1488
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1147
    Aihe