Kysympä täältä

Anonyymi

mul on semmoinen ongelma kun pitäisi paistaa kinkku, vähän oon
jo myöhässä. Ongelma on sellainen että kinkussa ta niitä on kaksi ja ne on verkossa,
pitääkö verkko poistaa ennen vai jälkeen paistamisen. Lisäksi paisto aika, niitä kun
kaksi molemmat painaa lähes viisikiloa, ohje on tunti ja kilo, jos laitan molemmat yht aikaa uunin pitääkö heitä paistella kymmenetuntia

12

98

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hehe, onko kysymyksesi vitsi ? Verkko otetaan pois paistamisen jälkeen
      ennenkuin kinkku on täysin jäähtynyt, jäähtneenä sitä ei saa enää irti repimättä
      kinkkua pinnalta kappaleiksi.

      Lisää paistoaikaan yksi tunti.
      Jos kinkku painaa viisi kiloa, paista kuusi tuntia noin sadassa asteessa,
      ei ohjeen aika riitä, jos kypsän kinkun haluaa.

      Kinkun sisälämpötila olisi hyvä mitata ennen uuniin laittoa. Kun se on 10, kinkku alkaa kypsyä tasaisesti.

      (Ei tietenkään paisteta kymmentä tuntia)

      Mittari on hyvä olemassa.

      • Anonyymi

        mutta kun työnsin kaksi viiden kilon kinkkua uuniin, ojalan laskuopin mukaan se on kymmenen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mutta kun työnsin kaksi viiden kilon kinkkua uuniin, ojalan laskuopin mukaan se on kymmenen

        uunissa on kiitoksia tiedosta, suolalta haisee onkohan joku mennyt vikaan, olisiko niitä pitänyt liottaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        uunissa on kiitoksia tiedosta, suolalta haisee onkohan joku mennyt vikaan, olisiko niitä pitänyt liottaa

        Sitten ostin punaviiniä, etiketissä lukee jotain tanniinen, hyi tee maistuu
        pohjaöljyltä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitten ostin punaviiniä, etiketissä lukee jotain tanniinen, hyi tee maistuu
        pohjaöljyltä

        Punaviini on parhaimmillaan laguaarrin kaadettuna. Muuta käyttöä en moskalle ole löytänyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mutta kun työnsin kaksi viiden kilon kinkkua uuniin, ojalan laskuopin mukaan se on kymmenen

        Jos matkustajalaiva ylittää meren 6 vuorokaudessa, niin 6 laivaa ylittää sen vuorokaudessa.
        Hyvää Joulua!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos matkustajalaiva ylittää meren 6 vuorokaudessa, niin 6 laivaa ylittää sen vuorokaudessa.
        Hyvää Joulua!

        Meinaatko jos silja line menisi tukholmaan, ja sieltä lähtisi uusi laiva, niin
        matkustuaika lyhenisi kuuskertaisesti
        Kyllä kuule siinä menee aikaa saman verran olisi laivoja joka vuorolle uusi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meinaatko jos silja line menisi tukholmaan, ja sieltä lähtisi uusi laiva, niin
        matkustuaika lyhenisi kuuskertaisesti
        Kyllä kuule siinä menee aikaa saman verran olisi laivoja joka vuorolle uusi

        Minä tarkoitin kyllä Viking Linea...(:


      • Anonyymi kirjoitti:

        mutta kun työnsin kaksi viiden kilon kinkkua uuniin, ojalan laskuopin mukaan se on kymmenen

        Viiden kilon kilon kinkku kypsyy n. 110 asteessa 5 - 6 tunnissa. Ei se kinkku tiedä, onko hällä kaveri uunissa vai yksinkö siellä nököttää. Eli kypsyy ihan samassa ajassa yksin tai toisen kinkun kanssa.


    • Anonyymi

      22 aikoihin ne bimbo-blondin kinkut alkaa olla valmiita :D

      • Anonyymi

        Nälkälinnan kinkkumaiset kankut :(

        Vepa


    • Anonyymi

      Minä tykkään ylikypsästä kinkusta ja olen aina paistanut kinkkuni niin että ensin tunti 200 asteessa ja sitten tunti /kilo 150 asteessa ja aina tullut juuri makuni mukaista. Liian suolan toki olen ensin liottanut pois ennen paistoa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      150
      1479
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      911
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      573
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      504
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      156
      472
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      44
      462
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe