Riidat omaishoidosta

Anonyymi

Meillä isä on asunut jo vuosia minun perheeni luona ja hän sairastaa Alzhaimeria. Kukaan sisaruksista ei ilmaissut mitään kiinnostusta isän hoitoa kohtaan joten sovin isän kanssa, että voin häntä hoitaa sillä isä ei halunnut hoitokotiin. Nyt meillä on koko ajan riita päällä ja isä on vain pelinappula.

13

82

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mistä siis riitelette? Haluaisivatko nyt kaikki isän omaan hoitoonsa?

      • Anonyymi

        No yksi asia on se, että kukaan ei halu ikinä auttaa pätkän vertaa, koska olen kerta ryhtynyt omaishoitajaksi. Kuitenkin hänellä on muitakin lapsia ja ajattelisi että mahtava juttu, että isä saa olla kotohoidossa ja me pääasiassa hänet hoidetaan. Eli joskus joku voisi olla isän kanssa vaikka päivän täällä meillä niin ei käy. Ja minusta jokainen aikuinen ihminen pystyisi hakemaan isänsä omaan kotiinsa ja se kävisi meille todella hyvin ja oltaisiin siitä iloisia. Sitten todella riepoo vale, että olen mustasukkainen isästä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No yksi asia on se, että kukaan ei halu ikinä auttaa pätkän vertaa, koska olen kerta ryhtynyt omaishoitajaksi. Kuitenkin hänellä on muitakin lapsia ja ajattelisi että mahtava juttu, että isä saa olla kotohoidossa ja me pääasiassa hänet hoidetaan. Eli joskus joku voisi olla isän kanssa vaikka päivän täällä meillä niin ei käy. Ja minusta jokainen aikuinen ihminen pystyisi hakemaan isänsä omaan kotiinsa ja se kävisi meille todella hyvin ja oltaisiin siitä iloisia. Sitten todella riepoo vale, että olen mustasukkainen isästä?

        Nyt tämä tilanne on siinä mallilla, että koko ajan isää painostetaan, että hänen pitäisi mennä hoitokotiin. Tätä on jatkunut jo taas monta kuukautta .Isällä ei kuulemma ole täällä tarpeeksi aktiviteetteja, vain kissa ja siitä ei voi verrata kuulemma ihmisen seuraan? Me ollaan täällä kaiken päivää isän kanssa, käydään ulkona, syödään yhdessä ja välillä katsotaan telkkaria.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt tämä tilanne on siinä mallilla, että koko ajan isää painostetaan, että hänen pitäisi mennä hoitokotiin. Tätä on jatkunut jo taas monta kuukautta .Isällä ei kuulemma ole täällä tarpeeksi aktiviteetteja, vain kissa ja siitä ei voi verrata kuulemma ihmisen seuraan? Me ollaan täällä kaiken päivää isän kanssa, käydään ulkona, syödään yhdessä ja välillä katsotaan telkkaria.

        Mistä moinen painostus? Haluaako yhteiskunta hyötyä isästänne rahallisesti hoitokotimaksujen muodossa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt tämä tilanne on siinä mallilla, että koko ajan isää painostetaan, että hänen pitäisi mennä hoitokotiin. Tätä on jatkunut jo taas monta kuukautta .Isällä ei kuulemma ole täällä tarpeeksi aktiviteetteja, vain kissa ja siitä ei voi verrata kuulemma ihmisen seuraan? Me ollaan täällä kaiken päivää isän kanssa, käydään ulkona, syödään yhdessä ja välillä katsotaan telkkaria.

        Missä isäsi itse haluaa olla mieluiten? Jos vastaus on; teidän luona, niin mitä se ketään muita liikuttaa tai häiritsee? Sitä paitsi ei ne aktiviteetit monissa vanhainkodeissakaan välttämättä niin kovin häävejä ole.. telkun tuijotusta ja ruoan vartoamista monesti...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä moinen painostus? Haluaako yhteiskunta hyötyä isästänne rahallisesti hoitokotimaksujen muodossa?

        Ei, vaan sisarukset ovat sitä mieltä, että isän on parempi hoitokodissa :(. Nykyään joka puhelinsoitolla veli höpöttää isälle, että hänen olisi parempi mennä jo hoitokotiin, koska siellä on ikäistä seuraa ja aktiviteetteja . Isä on monet kerrat sanonut, että hän haluaa olla kotona! Koen tämän raskaaksi, koska pakostikin sitä kuulee, kun isä vänkää puhelimessa, että ei halua. Meillä on meidän mielestä kaikki hyvin ja homma pyörii.. Isää veli ei kyllä itse virkistä ja aktivoi, ainoastaan soittaa joskus..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä isäsi itse haluaa olla mieluiten? Jos vastaus on; teidän luona, niin mitä se ketään muita liikuttaa tai häiritsee? Sitä paitsi ei ne aktiviteetit monissa vanhainkodeissakaan välttämättä niin kovin häävejä ole.. telkun tuijotusta ja ruoan vartoamista monesti...

        Totta, mutta tämä soitteli ja vänkääminen on raskasta . Ei suostu lopettamaan vaikka kuinka sanottu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei, vaan sisarukset ovat sitä mieltä, että isän on parempi hoitokodissa :(. Nykyään joka puhelinsoitolla veli höpöttää isälle, että hänen olisi parempi mennä jo hoitokotiin, koska siellä on ikäistä seuraa ja aktiviteetteja . Isä on monet kerrat sanonut, että hän haluaa olla kotona! Koen tämän raskaaksi, koska pakostikin sitä kuulee, kun isä vänkää puhelimessa, että ei halua. Meillä on meidän mielestä kaikki hyvin ja homma pyörii.. Isää veli ei kyllä itse virkistä ja aktivoi, ainoastaan soittaa joskus..

        Ehkä veljelläsi on jotain muuta mielessä kuin isänne viihtyminen ja aktiviteetit.
        Rumasti sanottu, mutta perinnötkö veljesi mielessä on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä veljelläsi on jotain muuta mielessä kuin isänne viihtyminen ja aktiviteetit.
        Rumasti sanottu, mutta perinnötkö veljesi mielessä on.

        Hoitopaikka maksaisi maltaita ja minä hoidan lähes ilmaiseksi.Pitää varmaan pyytää ulkopuolinen välienselvittelijä, koska en jaksa tuota jankuttamista enää lainkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä veljelläsi on jotain muuta mielessä kuin isänne viihtyminen ja aktiviteetit.
        Rumasti sanottu, mutta perinnötkö veljesi mielessä on.

        Ei tuossa varmaan ole mitään perinnönetsimistä koska hoitokodit maksaa paljon. Vain siinä tapauksessa muut lapset voisi hyötyä asiasta jos mahdollinen omaisuus pitäisi realisoida hoitomaksujen takia ja muut odottaisivat ennakkoperintöä tms.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tuossa varmaan ole mitään perinnönetsimistä koska hoitokodit maksaa paljon. Vain siinä tapauksessa muut lapset voisi hyötyä asiasta jos mahdollinen omaisuus pitäisi realisoida hoitomaksujen takia ja muut odottaisivat ennakkoperintöä tms.

        Jotenkin muille ei vain käy, että hoidan isää. He ovat itsekkin sanoneet, että heillä ei olisi ollut mahdollista hoitaa. Mutta sitten edes yksi meistä ei saa hoitaa, jos pystyy ja haluaa. Sitten vielä hankalaa, kun isä on jo näin vanha ja huonokuntoinen. Ahdistaa, kun tuntuu, että kaikki ovat hylänneet minut tämän takia. Ja en voi enää saada tukea ja apua isältänikään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotenkin muille ei vain käy, että hoidan isää. He ovat itsekkin sanoneet, että heillä ei olisi ollut mahdollista hoitaa. Mutta sitten edes yksi meistä ei saa hoitaa, jos pystyy ja haluaa. Sitten vielä hankalaa, kun isä on jo näin vanha ja huonokuntoinen. Ahdistaa, kun tuntuu, että kaikki ovat hylänneet minut tämän takia. Ja en voi enää saada tukea ja apua isältänikään.

        Ehkäpä muut ovat huomanneet että isäsi hoito alkaa käydä liikaa voimillesi ja haluavat helpottaa taakkaasi sillä että isä laitettaisiin hoitokotiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkäpä muut ovat huomanneet että isäsi hoito alkaa käydä liikaa voimillesi ja haluavat helpottaa taakkaasi sillä että isä laitettaisiin hoitokotiin.

        Hyvä pointti, mitä olen itsekkin ajatellut. Se ei kuitenkaan poista sitä ihmeellistä ongelmaa, että kukaan ei koskaan ole voinut auttaa. Jos sisarukset olisivat aidosti olleet huolissaan, joku olisi voinut edes kerran kysyä, että miten jaksan tai tarjoutua hakemaan isän kotiinsa. Meitä on kuitenkin neljä.. Jos olen kysynyt apua, niin kauhea kiire ja ei pysty, tai kaunis ilma pihalla. Olen vain jättäytynyt koko parvesta, en vain yksinkertaisesti jaksa. Tässä hetki vielä pötkötellään isän kanssa, mutta pakko pikkuhiljaa miettiä pysyvää hoitopaikkaa. Rauhallisia pyhiä!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5510
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3527
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1652
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      205
      1624
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      77
      1087
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1078
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      907
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      809
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      808
    Aihe