Vaihto-opiskelu on huuhaata

Anonyymi

Usein kuulee globalisteilta väitteitä kuinka vaihto-opiskelijaksi lähteminen on hyödyllistä. Nämä Erasmus ohjelmat ja muut ovat lähinnä EU:n tarjoamaa sirkushuvia ja propagandaa, laitetaan nuoria opiskelemaan muiden maiden kulisseihin eliittilasten pariin ja samalla annetaan positiivista kuvaa kansainvälisyydestä (vähän sama kuin turisteja päästetään tutustumaan Pohjois-Koreassa vain kuliseihin).
Kannattaako yhteiskunnan varoja oikeasti tuhlata siihen että muutama nuori pääsee kokemaan nämä huvitukset? Suomessakin voi ihan hyvin opiskella haluamaansa ammattiin.

Miksi näitä huviretkiä tehdään vain ns rikkaisiin maihin esimerkiksi Saksaan, Ranskaan, Britteihin, Belgiaan jne? Miksei esimerkiksi Romaniaan tai Unkariin?

Tuttavani oli vuoden Lontoossa vaihto-opiskelijana huippukoulussa ja nyt hän luulee tietävänsä kaiken kansainvälisyydestä.

4

196

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

smaa mieltä. Maassa pitää asua ja käydä töissä niin kuin muutkin, asua omillaan ennen kuin tietää millainen maa oikesti on ja miten toimii.

• Anonyymi

Et sitten kovin paljon tiedä vaihto-opiskelusta! Luulet vain, mitä haluat.

Ja väitän, että tunnet oman kotimaankin hyvin suppeasti. Montako vuotta olet tutustunut ja miten?

• Anonyymi

Kyllähän Suomesta lähtee Erasmus-ohjelman kautta vaihtoon myös Unkariin ja Romaniaan, ja moniin muihin ns. köyhempiin EU-maihin.
      Lisäksi Erasmuksen kautta voi lähteä myös työharjoitteluun, sitähän ammatillisen sektorin Erasmus suurimmaksi osaksi on.

• Anonyymi

Erasmus-matkailu britteihin loppuu ensi vuonna uusilta vaihto-oppilailta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      102
      2186
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      102
      1612
    3. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      82
      1308
    4. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      121
      1283
    5. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      117
      1236
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      1044
    7. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      60
      1034
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      51
      1007
    9. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      942
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      814
    Aihe