Ekat rokotettu

Anonyymi

Aloitettiin koronapotilaita hoitavista lääkäreistä ja sairaanhoitajista. Missä ryhmässä on sinun vuorosi ja milloin arvelet rokotuksen saavasi? Olen ikähaarukassa 75-80 ja diabeetikko, ilmeisesti kiireysjärjestyksessä melko kärjessä.

19

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Riskiryhmät rokotetaan ehkä maaiiskuussa, kun terveydenhoitohenkilöstö on
      ensin saatu rokotettua.

      Ei ole edes tietoa, kuinka paljon ja milloin uusia rokote-eriä saadaan Suomeen.
      THL:stä arveltiin, että kevätkesällä rokotetaan työikäiset.

    • Anonyymi

      Menee sitten kauemmin kuin luulin ennenkuin vähän vapaammin uskaltaa kulkea,
      ainakin puoli vuotta menee näillä säännöillä.

    • Anonyymi

      Kasikymppisellä on noutaja muutenkin niin lähellä, että tuskin törsäävät kallisarvoista rokotetta heihin?

      • Ysi-, kasikymppiset saavat ensimmäisinä rokotteen. Sitten mennään alaspäin.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Ysi-, kasikymppiset saavat ensimmäisinä rokotteen. Sitten mennään alaspäin.

        Ensin saa terveydenhoitohenkilöstö, ja sekin kestää kauan. Juuri tiedotettiin, että ensi viikolla saadaan 30 000 rokotetta. Ja kun niitä tarvitaan 2. Rokotettujen määrä viikossa on vain 15 000. Paras vaan noudattaa rajoituksia vielä kauan.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Ysi-, kasikymppiset saavat ensimmäisinä rokotteen. Sitten mennään alaspäin.

        Riskiryhmät on ensimmäisenä. Ikä ei määrää kaikkea. 35 tai 65-vuotias voi kuulua sairauksiensa takia riskiryhmään.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Ysi-, kasikymppiset saavat ensimmäisinä rokotteen. Sitten mennään alaspäin.

        Saako Suomessa olevat ulkomaalaiset koronarokotteen ilmaiseksi täällä?


    • Mietin, miten järjestys säilyy. Ensin nejene. okei, sitten nuojanuo. Ehkä vielä pystytään valitsemaan ja kutsumaan asianomaiset paikalle, mutta kyllä se sitten jo hajoaa käsistä.
      Ihmettelen, miten ne ikäihmiset voidaan rokottaa ensin. Ymmärrän, että rokottajat menevät senioritaloihin. Siellä rokotettavat ovat järjestyksessä. Ja kotihoidon asiakkaat omissa asunnoissaan.
      Mutta entäs muut ikääntyneet, joilla ei ehkä ole kulkuvälineitä kirkolle, ovat liikuntarajoitteisia, tai ovat vain itsepäisiä ja väsyneitä.
      Kyllä aikamoinen ruljanssi on edessä.
      Ja jonon jatkona sitten me, joita ei estä mikään, vaan ryntäämme terkkariin jonottamaan rokotusta ensimmäisten joukossa.
      Odotan kutsukorttia.

      • Anonyymi

        Jos laskee pois laitoksissa/senioritaloissa asuvat ei ikääntyneitten ryhmä niin kamalan suuri
        ole kuin kuvittelee.

        Ruljanssi on kuitenkin edessä, oikeassa olet. Monta ongelmaa on ratkaistavana,
        kun ei koko kylää voi bussilasteittain kuljettaa rokotettavaksi turvavälien takia.
        Terveydehuollolle tulee lisää haasteita ja iäkkäille itselleen.

        Sitten se rokotus tehdään vielä toisen kerran kolmen viikon päästä, että täysi teho saadaan rokotteesta.


    • Olen osallistunut vähän koronakeskusteluihin, koska luotan päättäjiimme että he tietävät paremmin (tai ainakin yhtä hyvin kuin minä) miten asiat hoidetaan. Vuoden 2021 alun suuria hasteita tulee olemaan Covid-19 rokotusten saattaminen kunnialla toimitetuksi ja koko kansaa kattavaksi. Mutta miten?

      Saksassa ja varmaan muuallakin mietitään nyt ehdotuksia miten olisi mahdollisesti itsepäiset rokotuksen vastustajatkin järkiintymään ja suostumaan "vapaaehtoiseen" rokotukseen.
      Kysymys onnyt siitä mikä toimisi paremmin piiska vai porkkana?
      Tai joku yhdistelmä molempia?
      Oikeus matkustaa vapaasti, osallistua kulttuuri-ja urheilutapahtumiin, käydä konserteissa ja oopperassa, elokuvissa ja yökerhoissa ainoastaan jos on todistus siitä että on ottanut rokotuksen? Leima käteen vai rokotustodistus? Ranneke?
      Rajoitetut ajat käydä kaupassa tai apteekissa niille jotka ovat kieltäytyneet rokotuksesta?
      Miten pitkälle yksilön oikeutta määrärätä omaa teveyttään koskevista asiosita versus miten paljon voi käyttää pakkoa jos yksilö vaarantaa yhteisönsä terveyttä? Yksilön vastuu ja velvollisuus yhteisöään kohtaan? Yhteiskunnan vastuu ja velvollisuus yksilöä kohtaan. Kysymys on suurista asioista.
      Juridiset ja eettiset rajoitukset ja mahdollisuudet?
      Paljon on mietittävää päättäjillämme nyt tämän alkavan vuoden aikana.

      Minä aion mennä rokotettavaksi heti kun kutsutaan. Olen vastuussa ei vain omasta terveydestäni myös yhteisöni terveydestä.

      • Anonyymi

        Kaikille rokotetuille tulee pakollinen keltainen tähti palttoon hihaan.


      • Anonyymi

        Suomessa on hyvä kun voi luottaa THL:een, STM:öön ja päättäjiin.
        Ruotsissa en niin paljon luottaisi.

        Ruotsin suuri epäonnistuminen oli vanhuksien koronakuolemat.
        Noin 8500:sta kuolleesta yli 90% on yli 75-vuotiaita.

        Ruotsin suomalaiseläkeläiset ovat poikkeuksellisen suuri ryhmä kuolleista.


      • Anonyymi

        Onkohan siellä kutsumissysteemi? Minä luulen, että jokaisen pitää seurata, milloin on oman ryhmän vuoro ja ilmoittautua itse.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onkohan siellä kutsumissysteemi? Minä luulen, että jokaisen pitää seurata, milloin on oman ryhmän vuoro ja ilmoittautua itse.

        Viimeisten tietojen mukaan helmikuussa alkavat riskiryhmäni rokotukset. En tiedä vielä tarvitseeko itse ilmoitautua vai tuleeko tietoa rokotusvuoroista ja ajoista joko meilinä tai tekstiviestinä. Seurataan tilannetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa on hyvä kun voi luottaa THL:een, STM:öön ja päättäjiin.
        Ruotsissa en niin paljon luottaisi.

        Ruotsin suuri epäonnistuminen oli vanhuksien koronakuolemat.
        Noin 8500:sta kuolleesta yli 90% on yli 75-vuotiaita.

        Ruotsin suomalaiseläkeläiset ovat poikkeuksellisen suuri ryhmä kuolleista.

        Tarkemmin ottaen Ruotsissa on koronaan kuollut noin 7500 yli 70 vuotiasta
        ja noin 800 alle 70 vuotiasta.


      • Anonyymi

        Kuka teillä nykyisin päättää? Onko se hyvä tämä AT?


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Viimeisten tietojen mukaan helmikuussa alkavat riskiryhmäni rokotukset. En tiedä vielä tarvitseeko itse ilmoitautua vai tuleeko tietoa rokotusvuoroista ja ajoista joko meilinä tai tekstiviestinä. Seurataan tilannetta.

        Mitä tekemistä Ruotsin tilanteella on suomalaisten rokoteaikataululla?


    • Anonyymi

      Mitä tekemistä palstalaisten mielipiteillä ja pohdinnoilla ollenkaan on.?
      Päättäjät eivät näitä lue, ja kohta pelkät huulenheittäjät viskovat ylenmäärin älykkäitä ns. mielipiteitään täällä, ja ylvästelevät sillä, että ovat paljon alle 80 vee.
      Huulenheittäjiä on alkanut harmittaa, kun ei heitä yritetä torjua eikä lähettää takaisin sinne mistä ovat tulleet.
      Vaikka kuinka yrittävät, niin ei.
      Osoittaa tietenkin sitä, että kahdeksankymppiset osaavat olla lukematta näitä parin lauseen anoja.
      Anona minäkin.

    • Anonyymi

      Viikossa saatu rokotettua 1767.
      Elikkäs samalla tahdilla vuodessa 91884.
      Jos tahti pitää, niin puolet Suomalaisista on rokotettu 30 vuoden kuluttua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      281
      4702
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2508
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2181
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2176
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      129
      1817
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1472
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      16
      1452
    8. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      344
      1430
    9. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1367
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1257
    Aihe