Joku jo kysyi jotain tällaista.
Minä kysyn myös. Jos ostan nyt uuden kalliimman kännykän, kuinka voin vertailla. toimiiko se kauemmin, kuin halvat mallit?
Kännykän elinkaari.
35
1357
Vastaukset
- Anonyymi
Android malleissa päivitystuki on 1-3 vuotta eli sen verran sitä voi käyttää tietoturvallisesti verkossa. Puhelin toki pelaa tämän jälkeenkin vuosia mutta sen käyttö ei ole enää tietoturvallista koska päivityksiä ei enää tule.
- Anonyymi
Kyllä se on turvallista ja tietoturvallista, tuleepa päivityksiä tai ei.
Minä päivitän droidin vain kun on olemassa jokin ongelma josta 1) tiedän varmasti että se korjaantuu päivityksellä sekä 2) tiedän senkin varmasti ettei päivitys tuo mukanaan mitään Googlen katalaa jekkua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä päivitän droidin vain kun on olemassa jokin ongelma josta 1) tiedän varmasti että se korjaantuu päivityksellä sekä 2) tiedän senkin varmasti ettei päivitys tuo mukanaan mitään Googlen katalaa jekkua.Eikä ole..
- Anonyymi
Auttaako jos ladannut tietoturvaksi esim bitdefender ohjelman?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Auttaako jos ladannut tietoturvaksi esim bitdefender ohjelman?
Ei auta yhtään mitään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei auta yhtään mitään.
Miksi muka, markkinoiden paras viruksen/haittaohjelmien metsästäjä ja ilmainenkin.
Pistä hieman perusteluja kiitos? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi muka, markkinoiden paras viruksen/haittaohjelmien metsästäjä ja ilmainenkin.
Pistä hieman perusteluja kiitos?Torjunnat ovat Androidissa täysin turhia. Ovat 99% ajasta turhanpanttina viemästä akkua ja tehoja eivätkä ne korjaa tietoturva-aukkoja mitä tulee kun järjestelmää ei enää päivitetä.
- Anonyymi
"Jos ostan nyt uuden kalliimman kännykän, kuinka voin vertailla. toimiiko se kauemmin, kuin halvat mallit?"
Todennäköisesti kestää aikaa pitempään jos on:
- alumiiini tms kevytmetallirunko (työstetty tai valettu).
- käyttöön nähden riittävän vesitiivis.
- johdoton lataus (ei kuluta liitintä).
- käyttäjän vaihdettavissa oleva akku.
- gorilla lasi.
Muita seikkoja joita itse harkitsen uuden kapulan ostoa ennen ovat microSDXC paikka (ehdoton vaatimus jotta saan helposti datat ulos siiinä tapauksessa että laite rapsahtaa rikki), näytön maximikirkkaus (jotta näken lukea auringonvalona alla) ja Miracast yhteensopivuus (jotta voin helposti ja korkealaatuisesti peilata ruudun melkeinpä mille tahansa matalakuvaTV:lle).- Anonyymi
Muistikorttipaikalla ei tee yhtään mitään. Data menee automaattisesti pilveen talteen.
Ja miracast on nykyään turha ja vanhentunut. Chromecast on tätäaikaa.. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muistikorttipaikalla ei tee yhtään mitään. Data menee automaattisesti pilveen talteen.
Ja miracast on nykyään turha ja vanhentunut. Chromecast on tätäaikaa..Mun kuvat on vain mulle, googlelle en lähetä mitään ja lisäksi se pilvipalvelu tulee maksulliseksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mun kuvat on vain mulle, googlelle en lähetä mitään ja lisäksi se pilvipalvelu tulee maksulliseksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei mene jollei halua, synkkäys pitää laittaa erilseen päälle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mun kuvat on vain mulle, googlelle en lähetä mitään ja lisäksi se pilvipalvelu tulee maksulliseksi.
Google tietää jo kaiken muutenkin:D
Miten saat datat ulos, jos kännykkä häviää? Puhelimessa ei ole mitään syytä pitää mitään tietoa, joka ei ole muualla. Ei ole mitään perustta olla varmuuskopioimatta kuvia pilveen.
Anonyymi kirjoitti:
Ja miracast on nykyään turha ja vanhentunut. Chromecast on tätäaikaa..Kortti on kätevä puhelinta vaihdettaessa. Uusi kortti vain sisään ja data on siinä.
Anonyymi kirjoitti:
On vaihtoehtoja. Minä käytän Dropboxia kuvien siirtoon PC:lle. Kuvat toki menee myös Google kuviin.
- Anonyymi
okaro kirjoitti:
Kortti on kätevä puhelinta vaihdettaessa. Uusi kortti vain sisään ja data on siinä.
Pidän kuvat puhelimen muistissa niin pitkään kunnes pääsen koneen ääreen ja tällöinkin lataan ne Googlen pilvestä ja poistan sitten puhelimesta. En näe syytä pitää puhelinta kuvien arkistointipaikkana.
Anonyymi kirjoitti:
Pidän kuvat puhelimen muistissa niin pitkään kunnes pääsen koneen ääreen ja tällöinkin lataan ne Googlen pilvestä ja poistan sitten puhelimesta. En näe syytä pitää puhelinta kuvien arkistointipaikkana.
Kukin toimii tavallaan. Minä pidän siitä, että kuvat ovat myös puhelimen muistissa. Ne on myös Google Kuvissa ja Dropboxissa tai OneDrivessä. Sitten, kun Googlen kuvat kesäkuussa muuttuu niin, että menee kiintiöstä täytyy vähän miettiä. Viime vuonna tuli n. 6 gigaa, joten jonkun vuoden kai pärjää. Pääsiallinen kuvausväline kuitenkin on kamera.
- Anonyymi
Et mistään. Koko ajan tulee uusia malleja markkinoille.
- Anonyymi
Android malleissa päivitystuki on 1 vuotta eli sen verran sitä voi käyttää hyvällä tuurilla tietoturvallisesti verkossa. Puhelin toki pelaa tämän jälkeenkin vuosia mutta sen käyttö ei ole enää tietoturvallista koska päivityksiä ei enää tule.
- Anonyymi
Tuo on totta, siksipä en suosittele ikinä kenellekään Android puhelinta.
Minä päivitän droidin vain kun on olemassa jokin ongelma josta 1) tiedän varmasti että se korjaantuu päivityksellä sekä 2) tiedän senkin varmasti ettei päivitys tuo mukanaan mitään Googlen katalaa jekkua.
Eli en päivitä koskaan androidia ja leikin että kaikki on okei. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä päivitän droidin vain kun on olemassa jokin ongelma josta 1) tiedän varmasti että se korjaantuu päivityksellä sekä 2) tiedän senkin varmasti ettei päivitys tuo mukanaan mitään Googlen katalaa jekkua.
Eli en päivitä koskaan androidia ja leikin että kaikki on okei.Eikä ole..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikä ole..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli en päivitä koskaan androidia ja leikin että kaikki on okei.Tietoturvatonta puuhaa:D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tietoturvatonta puuhaa:D
Niin on, kannattaa jos älyluuria hamuaa ostaa iphone, muuten vaikkappa perus nokialainen, niitä saa köyhemmätkin muutamaan kymppiin.
- Anonyymi
Soittamiseen, tekstiviestien käyttöön, surffaamiseen ja kuvien ottamiseen iPhone kelpaa hyvin, jos haluaa maksaa puhelimesta tuplasti sen, mitä vastaava Android-puhelin maksaa.
- Anonyymi
Mitä väliä, kaikki vaihtaa 3v välein, sen takia ei kannata iphonea ostaa, hankala puhelin.
- Anonyymi
200€ max se on vaan puhelin, tietokone max 400€ , tulostin siihen jää alle iphonen hinnan.
- Anonyymi
Minulla 2016 ostettu halpa perusandroid. Akku vanhentunut jo aikaa sitten, latailla pitää jatkuvasti ja saattaa kyykähtää surffatessa vaikka latinkia yli 50%, pakkasessa uuvahtaa tietysti. Varsinkin viimeiset puoli vuotta alkanut netti takkuilla ja hidastella, liekö koronan vaikutusta ja netissä liikaa liikennettä, mutta epäilen että on jotenkin ohjelmoitu vanhenemaan kun tuli 4 vuotta täyteen. Toki esim. selainten päivitykset ei taatusti ole optimoitu vanhalle androidille. Nahkakotelon magneettilärpäkekin alkoi sopivasti hajoamaan.
- Anonyymi
Laitteet kestää mutta ohjelmisto vanhenee ennätysajassa.
- Anonyymi
Kaikki kestää vuosia jos ei tiputtele.
- Anonyymi
Kyllä puhelimet kestää, minulla on käytössä 2015 ostettu samsung J5, puhelin on laadukkaampi kuin tutun 2019 tehty huawei joka pimputtelee turhaan, sekä siinä on tosi huono kamera jolla ei saa selviä kuvia.
Uuden akun ostin pari vuotta sitten, 25eur. Tässä on hyvin suunniteltu akku kun kuoren normaali.
Toinen puhelin päivittäisessä käytössä firman puheluihin on nokia 1112, ostin 2006, ylivoimainen käytettävyys puhumiseen. Akku kestää ja puhelimen koko optimaalinen ja kevyt. Sopii taskuihin eikä ole koskaan tiellä.- Anonyymi
Kestää mutta ei turvallisesti..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kestää mutta ei turvallisesti..
Höpö höpö. Tämä hössötys menee aivan samaa rataa jonka kehitti M$, myynniedistämistaktiikakseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpö höpö. Tämä hössötys menee aivan samaa rataa jonka kehitti M$, myynniedistämistaktiikakseen.
Mikään firma ei huvikseen tuhlaa rahaa päivityksiin:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1621562Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä271522Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701338Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2251242- 1281125
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3271094Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda1741087Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2271037Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3101027- 781026