Haluan arvioda arvoa päällekkäispiippuiselle Valmet-haulikolleni, mutta en tiedä sen mallinumeroa. Se on esim. 212, 212K, 220, 320. Lupakortissani ei ole sanottu.
Näyttää 80-luvun puolenvälin aseelta ja on kai silloin hankittu.
Kaliiperi: 20/76
Sarjanro: 627XX
Panoslippaan vas. laidassa leimat:
GA
F
M
Leijonanpää
E
T kolmion sisällä.
84
Valmetin haulikon mallinumero?
6
627
Vastaukset
- Anonyymi
Arma Fennica kirja/ kirjasarja on lainattavissa/luettavissa useimmissa kirjastoissa, siitä löytyy tiedot sinunkin Valmettiisi. Hinta on ostajan myyjän keskinäinen sopimus, arvioisin haulikkosi hinnaksi 400-1000 e kunnosta riippuen, 20/76 cal. voi ostajan löytyminen kestää hetken, 12/76 kun ovat enemmän suosiossa.
- Anonyymi
Etsi käsiisi Timo Hyytiän teos Valmet-haulikot taikka vie ase näytille asiantuntevaan aseliikkeeseen. Noilla antamillasi tiedoilla ei malli selviä.
- Anonyymi
Naputtele nettiin haku Valmet 212 jne. Löydät kuvat ja tedot eri malleista ja voit verrata niitä aseeseesi.
- Anonyymi
Ok, olen varannyt Hyytisen kirjan ja Arma Fennican.
Olen googlettanut paljon ja kuvia löytyy täsmälleen aseestani, mutta ongelma on se, että nuo kaikki mallinumerot ovat samanlaisia ulospäin metallikoristekaiverruksia myöten.- Anonyymi
Valmet haulikoissa on pieniä eroja siinä miten osat on kiinnitetty toisiinsa. Oheiselta sivustolta lötydät ainakin muutaman vinkin. https://waffenlager.net/shotguns/valmet_212.html
- Anonyymi
Olisiko varaosakuvista hyötyä. Tuollainen löytyi kun vähän haki.
http://www.aseinsinoori.fi/varaosakuvat/
En verrannut kuvia kuin ohimennen, mutta kyllä näistäkin poikkeamia heti löytyi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.958816- 1743822
- 533319
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2582631- 492237
- 422055
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?302044- 481932
- 191803
- 601788