Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Ruusun nimi

Umberto Eccon menestysromaaniin perustuva keskiaikaan sijoitettu murhamysteeri alkoi täällä ja loppuviikosta Suomessakin. Monet muistaa varmaan samannimisen 80-luvun puolivälissä tehdyn leffan jossa on Sean Connery pääosassa.
Murhamysteereistä, historiasta ja uskonnollisista teemoista kiinnostuneille voin suositella. Hyvin tehtyä tv-draamaa rokotuksia odotellessa.

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2019/12/29/ruusun-nimi-menestysromaaniin-pohjautuva-draamasarja-murhamysteerista

18

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Katsottu, parikin eri versiota tullut telkusta. Aivan on ok.

    • Anonyymi

      Liian myöhäinen katseluaika.

    • Tämä on uudempi versio kuin nuo aikaisemmin näytetyt,saksalais-italialainen minisarja vuodelta 2019.
      Voi katsoa uusintana Areenassa lauantaisin.

      • Anonyymi

        Kertooko tuo kirja niistä Lemmenjoen Mullanhuuhtojista?
        Sitten sen voisi lukeakin.
        Jos ei sivuja ole poistettu suuren yleisön pyynnöstä.


    • Anonyymi

      Jaa että Ecco? Sen merkkisiä kenkiä olen nähnyt mutten kirjailijaa.

      • Eco.
        Oliko muuta huomautettavaa?


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Eco.
        Oliko muuta huomautettavaa?

        Vähänkin fiksumpi olisi kiittänyt oikaisusta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vähänkin fiksumpi olisi kiittänyt oikaisusta.

        Huomasin virheen heti kon olin lähettänyt viestin. Asia oli niin vähäpätöinen etten viitsinyt oikaista itse. Olisin kyllä varmasti kiittänytkin jos oikaisu olisi ollut fiksu, ei ivallinen.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Huomasin virheen heti kon olin lähettänyt viestin. Asia oli niin vähäpätöinen etten viitsinyt oikaista itse. Olisin kyllä varmasti kiittänytkin jos oikaisu olisi ollut fiksu, ei ivallinen.

        Voi ei. Ei tuossa nyt mitään ivaa ollut. Tottahan tuo oli, mutta sinun nenääsi menee se herne niin nopeasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähänkin fiksumpi olisi kiittänyt oikaisusta.

        Kiitos sinulle kommentistasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi ei. Ei tuossa nyt mitään ivaa ollut. Tottahan tuo oli, mutta sinun nenääsi menee se herne niin nopeasti.

        Paloman omat sanat.

        #Varmastikin jokainen meistä on kokenut vääryyttä jossain vaiheessa elämäänsä, mutta yleensä ellei asialle voi tehdä mitään tai koska vääryyttä ellei sitä voi oikaista ei saa kostaa tekemällä itse vääryyttä , niin on lultavasti parasta kääntää vain se lehti, siirtyä seuraavaan lukuun ja mahdollisesti, ottaa opikseen siten että tietää olla varuillaan ja yrittää ehkäistä ennakolta tilanteita joissa voi kokea saavansa vääryyttä osalleen.

        Mielipaha voi johtua väärästä tulkinnasta, väärinkäsityksestä ei aina pahoista aikomuksista. Se voi olla jopa tahaton, ajattelemattomuutta.#

        Olisit vaan kääntänyt uuden lehden etkä heti suuttunut, kun joku korjasi kirjailijan nimen. Missä on huumorintajusikin? Minusta hyvin muistettu, että Eccot on kengät.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Huomasin virheen heti kon olin lähettänyt viestin. Asia oli niin vähäpätöinen etten viitsinyt oikaista itse. Olisin kyllä varmasti kiittänytkin jos oikaisu olisi ollut fiksu, ei ivallinen.

        "Asia oli niin vähäpätöinen". Sinun tekemänäsi ?
        Jos virheen olisi tehnyt joku muu, se muu olisi saanut osakseen muutaman
        perinpohjaisen esitelmän, miten anteeksiantamaton virhe se on.
        Kuuntelemasi äänikirjakin meni taannoin pilalle, koska herkkä korvasi oli huomaavinaan siinä ääntämisvirheen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Asia oli niin vähäpätöinen". Sinun tekemänäsi ?
        Jos virheen olisi tehnyt joku muu, se muu olisi saanut osakseen muutaman
        perinpohjaisen esitelmän, miten anteeksiantamaton virhe se on.
        Kuuntelemasi äänikirjakin meni taannoin pilalle, koska herkkä korvasi oli huomaavinaan siinä ääntämisvirheen.

        Kun se itse ivailee ja ilkeilee , se selittää käyttävänsä metaforaa, jota tietenkään yliopistossa käymättömät ei ymmärrä.


    • Anonyymi

      Nimimerkki "Paloma" saa aikaan joko tahtoen tai tahtomattaan aikamoisia ilkeilyjä
      mutta miksi, ei ole vielä meille kaikille avautunut ?
      Lieneekö ihan oikea trolli?
      Kukaties palstoilla kauemmin olleet jotakin tietävät.

    • Anonyymi

      Arvoisa paloma itse täydellisyys kirjoittaa aloituksessaan Umberto Eccon.
      Eikö Eco genetiivissä ole Econ tai Eco'n ?

      • Anonyymi

        On se noin, niinkun Pekka Pekan ja Leggo Legon.


    • Anonyymi

      Hän ei voi erehtyä eikä tehdä virhettä. Hän on kaikkia kielitieteilijöitä pätevämpi
      ja kaikkien kielien legendaarinen osaaja ja selittäjä.

      • Anonyymi

        Täydellinen tarhatäti Ruotsista , eläkkeellä.
        Suunnittelee Zivagon hengessä häitä , valkoinen björnfitta! päässä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      93
      2454
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2153
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      82
      1808
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1601
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1566
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1535
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1488
    8. 54
      1350
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      89
      1309
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      31
      1227
    Aihe