Ruusun nimi

Umberto Eccon menestysromaaniin perustuva keskiaikaan sijoitettu murhamysteeri alkoi täällä ja loppuviikosta Suomessakin. Monet muistaa varmaan samannimisen 80-luvun puolivälissä tehdyn leffan jossa on Sean Connery pääosassa.
Murhamysteereistä, historiasta ja uskonnollisista teemoista kiinnostuneille voin suositella. Hyvin tehtyä tv-draamaa rokotuksia odotellessa.

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2019/12/29/ruusun-nimi-menestysromaaniin-pohjautuva-draamasarja-murhamysteerista
18149
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 18

Vanhimmat

Katsottu, parikin eri versiota tullut telkusta. Aivan on ok.

Äänestä

Liian myöhäinen katseluaika.

Äänestä
Aloittaja

Tämä on uudempi versio kuin nuo aikaisemmin näytetyt,saksalais-italialainen minisarja vuodelta 2019.
Voi katsoa uusintana Areenassa lauantaisin.

Äänestä
  • Kertooko tuo kirja niistä Lemmenjoen Mullanhuuhtojista?
    Sitten sen voisi lukeakin.
    Jos ei sivuja ole poistettu suuren yleisön pyynnöstä.

Äänestä

Jaa että Ecco? Sen merkkisiä kenkiä olen nähnyt mutten kirjailijaa.

1Äänestä
  • Aloittaja

Eco.
    Oliko muuta huomautettavaa?

Äänestä

• Paloma01 kirjoitti:

Eco.
    Oliko muuta huomautettavaa?

Vähänkin fiksumpi olisi kiittänyt oikaisusta.

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi kirjoitti:

Huomasin virheen heti kon olin lähettänyt viestin. Asia oli niin vähäpätöinen etten viitsinyt oikaista itse. Olisin kyllä varmasti kiittänytkin jos oikaisu olisi ollut fiksu, ei ivallinen.

Äänestä

• Paloma01 kirjoitti:

Huomasin virheen heti kon olin lähettänyt viestin. Asia oli niin vähäpätöinen etten viitsinyt oikaista itse. Olisin kyllä varmasti kiittänytkin jos oikaisu olisi ollut fiksu, ei ivallinen.

Voi ei. Ei tuossa nyt mitään ivaa ollut. Tottahan tuo oli, mutta sinun nenääsi menee se herne niin nopeasti.

1Äänestä

• Anonyymi kirjoitti:

Kiitos sinulle kommentistasi.

Äänestä

• Anonyymi kirjoitti:

Voi ei. Ei tuossa nyt mitään ivaa ollut. Tottahan tuo oli, mutta sinun nenääsi menee se herne niin nopeasti.

Paloman omat sanat.

#Varmastikin jokainen meistä on kokenut vääryyttä jossain vaiheessa elämäänsä, mutta yleensä ellei asialle voi tehdä mitään tai koska vääryyttä ellei sitä voi oikaista ei saa kostaa tekemällä itse vääryyttä , niin on lultavasti parasta kääntää vain se lehti, siirtyä seuraavaan lukuun ja mahdollisesti, ottaa opikseen siten että tietää olla varuillaan ja yrittää ehkäistä ennakolta tilanteita joissa voi kokea saavansa vääryyttä osalleen.

Mielipaha voi johtua väärästä tulkinnasta, väärinkäsityksestä ei aina pahoista aikomuksista. Se voi olla jopa tahaton, ajattelemattomuutta.#

Olisit vaan kääntänyt uuden lehden etkä heti suuttunut, kun joku korjasi kirjailijan nimen. Missä on huumorintajusikin? Minusta hyvin muistettu, että Eccot on kengät.

1Äänestä

• Paloma01 kirjoitti:

"Asia oli niin vähäpätöinen". Sinun tekemänäsi ?
    Jos virheen olisi tehnyt joku muu, se muu olisi saanut osakseen muutaman
    perinpohjaisen esitelmän, miten anteeksiantamaton virhe se on.
    Kuuntelemasi äänikirjakin meni taannoin pilalle, koska herkkä korvasi oli huomaavinaan siinä ääntämisvirheen.

Äänestä

• Anonyymi kirjoitti:

"Asia oli niin vähäpätöinen". Sinun tekemänäsi ?
    Jos virheen olisi tehnyt joku muu, se muu olisi saanut osakseen muutaman
    perinpohjaisen esitelmän, miten anteeksiantamaton virhe se on.
    Kuuntelemasi äänikirjakin meni taannoin pilalle, koska herkkä korvasi oli huomaavinaan siinä ääntämisvirheen.

Kun se itse ivailee ja ilkeilee , se selittää käyttävänsä metaforaa, jota tietenkään yliopistossa käymättömät ei ymmärrä.

Äänestä

Nimimerkki "Paloma" saa aikaan joko tahtoen tai tahtomattaan aikamoisia ilkeilyjä
mutta miksi, ei ole vielä meille kaikille avautunut ?
Lieneekö ihan oikea trolli?
Kukaties palstoilla kauemmin olleet jotakin tietävät.

Äänestä

Arvoisa paloma itse täydellisyys kirjoittaa aloituksessaan Umberto Eccon.
Eikö Eco genetiivissä ole Econ tai Eco'n ?

1Äänestä
  • On se noin, niinkun Pekka Pekan ja Leggo Legon.

Äänestä

Hän ei voi erehtyä eikä tehdä virhettä. Hän on kaikkia kielitieteilijöitä pätevämpi
ja kaikkien kielien legendaarinen osaaja ja selittäjä.

Äänestä
  • Täydellinen tarhatäti Ruotsista , eläkkeellä.
    Suunnittelee Zivagon hengessä häitä , valkoinen björnfitta! päässä.

1Äänestä

Kommentoi aloitusta

Paloma01 kirjoitti:

Umberto Eccon menestysromaaniin perustuva keskiaikaan sijoitettu murhamysteeri alkoi täällä ja loppuviikosta Suomessakin. Monet muistaa varmaan samannimisen 80-luvun puolivälissä tehdyn leffan jossa on Sean Connery pääosassa.
Murhamysteereistä, historiasta ja uskonnollisista teemoista kiinnostuneille voin suositella. Hyvin tehtyä tv-draamaa rokotuksia odotellessa.

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2019/12/29/ruusun-nimi-menestysromaaniin-pohjautuva-draamasarja-murhamysteerista

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

• Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

• Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

• Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

• Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

• Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

• Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu