Unilääke ja uusintavaikeus, töölö

Anonyymi

onko muita joita syyllistetään unilääkkeen käytöstä ja haitoista. Itse kärsin jo lapsena unettomuudesta ja olin koulussa kuin zombi, niin väsynyt etten voinut keskittyä mihinkään. Unilääkkeen avulla avautui uusi elämä, jaksoin nousta aamulla ylös, tehdä töitä ja harrastaa urheiluakin.

Kun lääkkeet evättiin hetkeksi, jäivät kaikki ja makasin vain sängyssä, valvoin yö ja aamulla väsytti niin että oksensin väsymyksestä ja silmiin koski paljon. Elämänlaatuni romahti, en jaksanut tavata ketään saati tehdä muuta, olin rehellisesti niin väsynyt.

En käytä lääkkeitä väärin, en käytä alkoholia ja ihmettelen miksi joudun taistelemaan saadakseni uneni. Minulle uni on välttämättömyys toimintakykyni kannalta. ja näin kohdellaan siis töölön sairaalassa, julkisessa terveydenhuollossa.

Tuntuu etteivät he ota ongelmaani vakavasti, kuinka voisin kertoa että näistä on kohdallani enemmän hyötyä, kuin haittaa, tästä olen keskustellut. Toivon eutanasiaa jos joudun elämään valvovan ihmisen elämää.

31

934

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Nykyisin on vaikeaa saada rauhoittavia lääkkeitä ( bentsoja ) edes nukkumista tukemaan.
      Yleisemmin lääkärit kirjoittavat jotain masennuslääkettä tai neuroleptiä nukkumistakin varten.
      Ne tuntuvat olevan jonkinlaisia yleislääkkeitä......

      • Anonyymi

        Masennuslääkkeet dementoivat ja neurolepteillä saa kutistettua aivonsa. Että hyviä unia itse kullekin vaan.

        PS. Mielestäni AP:n kuuluisi ehdottomasti saada unilääkereseptinsä uusittua heti.


      • Anonyymi

        Juurikin näin. Ei benzoja minulle missään tapauksessa, mutta noita muita kyllä saisin syödä mielinmäärin. Kun ei niin ei, olen siis unen puutteesta johtuvan väsymyksen vuoksi työkyvytön ja vaarassa alkoholisoitua. Hakemus vireillä Kelassa.


    • Anonyymi

      Voisiko aloittaja kertoa harrastatko säännöllisesti liikuntaa?
      Entä minkälainen on ruokavalio?

      • Anonyymi

        Kiva kun on vastanneita :) Kun saan unesta kiinni eli lääkitys on normaali, jaksan käydä harrastamassa kaksi kertaa viikossa jumppaa ja käyn pienen 3km kävelylenkin kolme kertaa viikossa. Syön kohtuullisen terveellisesti, punaista lihaa hyvin harvoin, mutta kanaa, salaatteja, hedelmiä päivittäin.

        Ikävää kun ainakin töölön terveysasemalla kuvitellaan että pyydän unilääkettä kai turhaan, vaikka totuus on että ne ovat välttämättömät, jotta toimintakykyni säilyy. Mietinkin voiko unettomuudesta saada eutanasian? En jaksa enää taistella heitä vastaan, kun elämäni on täysin sietämätöntä unetyomuuden takia. Ihmettelen miksi tätä ei ymmärretä, ehkä paikan lääkäreillä ei ole omakohtaista kokemusta erittäin pahasta unettomuudesta.

        Itse en alkoholia käytä, lapsuuden perheessä nöin siitä koituvat haitat, mutta en myöskään tuomitse niitä jotka siihen unettomina turvautuvat, olen kuullut yhdelle unettomalle käyvän juuri näin, ei otettu hänen unettomuutta tosissaan, alkoi käyttämäön alkoholia, mutta lopulta hän kuoli viinaan, eli sekään ei ole hyvä ratkaisu.

        Toivon voimia kaikille unettomille, toimintakyky menee kohta kokonaan minullakin :(


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiva kun on vastanneita :) Kun saan unesta kiinni eli lääkitys on normaali, jaksan käydä harrastamassa kaksi kertaa viikossa jumppaa ja käyn pienen 3km kävelylenkin kolme kertaa viikossa. Syön kohtuullisen terveellisesti, punaista lihaa hyvin harvoin, mutta kanaa, salaatteja, hedelmiä päivittäin.

        Ikävää kun ainakin töölön terveysasemalla kuvitellaan että pyydän unilääkettä kai turhaan, vaikka totuus on että ne ovat välttämättömät, jotta toimintakykyni säilyy. Mietinkin voiko unettomuudesta saada eutanasian? En jaksa enää taistella heitä vastaan, kun elämäni on täysin sietämätöntä unetyomuuden takia. Ihmettelen miksi tätä ei ymmärretä, ehkä paikan lääkäreillä ei ole omakohtaista kokemusta erittäin pahasta unettomuudesta.

        Itse en alkoholia käytä, lapsuuden perheessä nöin siitä koituvat haitat, mutta en myöskään tuomitse niitä jotka siihen unettomina turvautuvat, olen kuullut yhdelle unettomalle käyvän juuri näin, ei otettu hänen unettomuutta tosissaan, alkoi käyttämäön alkoholia, mutta lopulta hän kuoli viinaan, eli sekään ei ole hyvä ratkaisu.

        Toivon voimia kaikille unettomille, toimintakyky menee kohta kokonaan minullakin :(

        Tarkoitatko Kivelän terveysasemaa, siellä on nykyään hyvin vaikeaa saada apua ongelmiinsa, onko ylilääkäri vaihtunut vai missä vika, jotkut kandit eivät uskalla auttaa varsinkaan unihäiriö-ongelmissa, pelkäävät määrätä lääkkeitä vaikka hätä olisi suuri, ystäväni ei saanut apua ja väsyi pois.

        En ymmärrä minäkään miksi ihmisiä ei auteta vakavassa asiassa, eriasia ovat ne, joiden käyttömäärät kasvavat vuosivuodelta eikä sama aiemmin määrätty lääkemäärä riitä, mutta kyllä itse valmistuttuani hoidan jokaisen potilaan niin ettei kukaan jää yksin ilman lääkettään, omatuntoni ei kestäisi sitä. :(

        Julkinen terveydenhuolto on rapistunut, mutta sieltä on usein työt aloitettava, itse aion työskennellä julkisella puolella ja hoitaa hyvin jokaisen ihmisen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiva kun on vastanneita :) Kun saan unesta kiinni eli lääkitys on normaali, jaksan käydä harrastamassa kaksi kertaa viikossa jumppaa ja käyn pienen 3km kävelylenkin kolme kertaa viikossa. Syön kohtuullisen terveellisesti, punaista lihaa hyvin harvoin, mutta kanaa, salaatteja, hedelmiä päivittäin.

        Ikävää kun ainakin töölön terveysasemalla kuvitellaan että pyydän unilääkettä kai turhaan, vaikka totuus on että ne ovat välttämättömät, jotta toimintakykyni säilyy. Mietinkin voiko unettomuudesta saada eutanasian? En jaksa enää taistella heitä vastaan, kun elämäni on täysin sietämätöntä unetyomuuden takia. Ihmettelen miksi tätä ei ymmärretä, ehkä paikan lääkäreillä ei ole omakohtaista kokemusta erittäin pahasta unettomuudesta.

        Itse en alkoholia käytä, lapsuuden perheessä nöin siitä koituvat haitat, mutta en myöskään tuomitse niitä jotka siihen unettomina turvautuvat, olen kuullut yhdelle unettomalle käyvän juuri näin, ei otettu hänen unettomuutta tosissaan, alkoi käyttämäön alkoholia, mutta lopulta hän kuoli viinaan, eli sekään ei ole hyvä ratkaisu.

        Toivon voimia kaikille unettomille, toimintakyky menee kohta kokonaan minullakin :(

        "punaista lihaa hyvin harvoin"

        Raudanpuute voi altistaa hyvinkin vakaville unihäiriöille. Kun punainen liha on yksi tärkeimmistä rautalähteistä ravinnossamme, voi sen poisjättäminen altistaa raudanpuutteelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "punaista lihaa hyvin harvoin"

        Raudanpuute voi altistaa hyvinkin vakaville unihäiriöille. Kun punainen liha on yksi tärkeimmistä rautalähteistä ravinnossamme, voi sen poisjättäminen altistaa raudanpuutteelle.

        Kannattaa tosiaan tarkistuttaa myös veriarvot, usein raudanpuute tekee unettomaksi, mutta sen voi selvittää labrassa. Toki vaatii aikaa ja seurantaa että arvot ovat hyvät, ei välttämättä punaista lihaa usein, suositus onkin ettei se kuuluisi jokapäiväiseen ruokavalioon, tietysti raudanpuute täytyy todeta ensin, mutta unettomuus voi olla myös oma oireensa.

        Hoitamatta ei saa jättää ketään. Jokaisella on oltava mahdollisuus myös hyviin yöuniin, ja jos sinua ei voida hoitaa muuten, on myös unilääkkeen käyttö perusteltua, silloin siihen on selvä indikaatio. Itse kärsin satunnaisesti unettomuudesta, eikä siihen ole syytä löydetty, ja joudun käyttämään unilääkettä, mutta jos unettomuutta olisi useammin, olisin työkyvytön, niin kärsimyksellinen vaiva se kyllä on.


    • Anonyymi

      Suomessa eutanasia ei ole laillinen.Ulkomailla voi saada varmaan mistä syystä vaan.Joten googleta jos löydät maan jossa eutanasia on laillinen.

      • Anonyymi

        Eutanasian sijaan voisi harkita muuttoa toiseen maahan, missä unilääkkeitä saisi mahdollisesti ilman reseptiä. Luulisi, että sellaisia maita on. Kannattaa googlettaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eutanasian sijaan voisi harkita muuttoa toiseen maahan, missä unilääkkeitä saisi mahdollisesti ilman reseptiä. Luulisi, että sellaisia maita on. Kannattaa googlettaa.

        Tuli mieleen, olisiko esim. Tallinnassa lääkäreitä, joilta unilääkereseptin saisi helpommin? Nyt korona-aikana sinne matkustaminen voi tosin olla haasteellista. En tiedä, miten onnistuisi videovastaanotolla, tuskin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eutanasian sijaan voisi harkita muuttoa toiseen maahan, missä unilääkkeitä saisi mahdollisesti ilman reseptiä. Luulisi, että sellaisia maita on. Kannattaa googlettaa.

        Joutuuko Suomessa jättämään rakkaan perheen ja sukulaiset, ystävät työn, lääkärin tähden, julmaa on elo jos näin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joutuuko Suomessa jättämään rakkaan perheen ja sukulaiset, ystävät työn, lääkärin tähden, julmaa on elo jos näin.

        On se juuri niin julmaa. Olen sen julmuuden saanut omakohtaisestikin kokea. Mielialalääkevieroituksesta vahinkoja kärsinyt jää ongelmineen yksin. Helvetti on maan päällä ja sen Saatana on ihminen.


    • Anonyymi

      OIetko tietoinen että oman terveysaseman voi vaihtaa toiseen.Oletko yrittänyt vaihtaa?Jokaisella on oma terveysasema kotikunnassaan. Julkisen terveydenhuollon asiakkaana voit myös valita, minkä terveysaseman palveluja haluat käyttää. Kiireettömän hoidon hoitopaikan voit valita kotikuntasi terveysasemista ja myös koko Suomen alueelta.

      • Anonyymi

        Tuskin se vaihtamalla paranee. Samaa SSRI-sontaa tyrkytetään joka paikassa. Lääkkeet, jotka oikeasti auttaisivat, ovat Suomessa reseptien takana tai laittomia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin se vaihtamalla paranee. Samaa SSRI-sontaa tyrkytetään joka paikassa. Lääkkeet, jotka oikeasti auttaisivat, ovat Suomessa reseptien takana tai laittomia.

        Tuskin vaihtaminen auttaa, kun kaikki on kirjattu kantaan, joka muutenkin vilisee virheitä, joita kukaan ei koskaan tule korjaamaan, eivätkä lääkärit toistensa kommentteja koskaan kumoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin vaihtaminen auttaa, kun kaikki on kirjattu kantaan, joka muutenkin vilisee virheitä, joita kukaan ei koskaan tule korjaamaan, eivätkä lääkärit toistensa kommentteja koskaan kumoa.

        tuosta kivelän terveysasemasta olen poistunut itsekin ilman apua vanhemman v.nen vastaanotolta, siellä on muutama hyvä lääkäri jotka ovat auttaneet monessa terveyshaitassa, mutta tämä nainen ei edes kantanut vastuuta tutkimuksesta, jonka seuraavana päivänä toinen lääkäri teki ja ongelma selvisi, antibioottikuurin jouduin syömään. Onneksi en luottanut hänen puheeseen, sillä tunsin kehossani olevan ko.vian.

        Täytyy rustata valituskirjelmä valviraan kun ehdin. Viralta olisi pantava jos vastaavia virheitä huomataan muiltakin, hän ei kuuntele potilasta ja olisin jäänyt apua vaille jos a.v lääkärin neuvosta olisin jäänyt kotiin, onneksi ymmärsin heti hakeutua toiselle lääkärille. Puiskareista pitäisi kyllä tehdä julkinen luettelo varoitukseksi ihmisille.

        Mutta kyllä aloittajalle ehdottomasti täytyy lääkkeet uniongelmaansa saada, ei elämää ole luotu kärsimään jos on tieto millä avun saa. Eutanasiaa ei tarvitse suunnitella, etsiä vain lääkäri joka kuuntelee ja ymmärtää uniongelmasi, tuntuu pahalta puolestasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tuosta kivelän terveysasemasta olen poistunut itsekin ilman apua vanhemman v.nen vastaanotolta, siellä on muutama hyvä lääkäri jotka ovat auttaneet monessa terveyshaitassa, mutta tämä nainen ei edes kantanut vastuuta tutkimuksesta, jonka seuraavana päivänä toinen lääkäri teki ja ongelma selvisi, antibioottikuurin jouduin syömään. Onneksi en luottanut hänen puheeseen, sillä tunsin kehossani olevan ko.vian.

        Täytyy rustata valituskirjelmä valviraan kun ehdin. Viralta olisi pantava jos vastaavia virheitä huomataan muiltakin, hän ei kuuntele potilasta ja olisin jäänyt apua vaille jos a.v lääkärin neuvosta olisin jäänyt kotiin, onneksi ymmärsin heti hakeutua toiselle lääkärille. Puiskareista pitäisi kyllä tehdä julkinen luettelo varoitukseksi ihmisille.

        Mutta kyllä aloittajalle ehdottomasti täytyy lääkkeet uniongelmaansa saada, ei elämää ole luotu kärsimään jos on tieto millä avun saa. Eutanasiaa ei tarvitse suunnitella, etsiä vain lääkäri joka kuuntelee ja ymmärtää uniongelmasi, tuntuu pahalta puolestasi.

        Voisimme tehdä ryhmäkanteen hoidotta jättämisestä. Minulle eräs Häkkinen on tehnyt useita virhearvioita ko.paikassa, tietysti voisimme myös jokainen antaa terveysaseman johtajalle tiedon ja katsoa muuttavatko toimintaansa, lopulta kantelu talon ulkopuolelle lääkärien toiminnasta on aina se viimesijainen keino.

        Suren puolestasi! Ymmärrän tuskaasi, mutta potilaan oikeuksissa on tietoa *jokaisen potilaan on saatava hyvää hoitoa ja hoito suunnitellaan yhdesdä potilasn kanssa*

        Tuo sinun tilanteesi pitäisi saada oiksistua pian, eutanasia ei ole oikein yhden lääkärin syyllistyksestä, sinä et ongelmaasi valinnut, vaan sinun kuuluu saada apua. Taidan viedä mummaani eri sairaalaan vastedes, olen lähipiiristäni kuullut myös vastaavia tyytymättömiä tapauksia, ongelmien vähättelyä ja välinpitämättömyyttä, jopa iän vuoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisimme tehdä ryhmäkanteen hoidotta jättämisestä. Minulle eräs Häkkinen on tehnyt useita virhearvioita ko.paikassa, tietysti voisimme myös jokainen antaa terveysaseman johtajalle tiedon ja katsoa muuttavatko toimintaansa, lopulta kantelu talon ulkopuolelle lääkärien toiminnasta on aina se viimesijainen keino.

        Suren puolestasi! Ymmärrän tuskaasi, mutta potilaan oikeuksissa on tietoa *jokaisen potilaan on saatava hyvää hoitoa ja hoito suunnitellaan yhdesdä potilasn kanssa*

        Tuo sinun tilanteesi pitäisi saada oiksistua pian, eutanasia ei ole oikein yhden lääkärin syyllistyksestä, sinä et ongelmaasi valinnut, vaan sinun kuuluu saada apua. Taidan viedä mummaani eri sairaalaan vastedes, olen lähipiiristäni kuullut myös vastaavia tyytymättömiä tapauksia, ongelmien vähättelyä ja välinpitämättömyyttä, jopa iän vuoksi.

        hyvä ajatus nousta ylös niiden puolesta jotka eivät yksin jaksa taistella. Jokaista suomalaista on hoidettava ja niin että potilas saa vastetta lääkkeestäön. Usein juuri mielenterveys, uupumus, unettomuus yms leimataan vain ns.turhiksi potilaiksi ja kun pyytävät oikeaa lääkitystään uusimaan (joka hyväksi todettu vasteeltaan), heitä syyllistetään ja leimataan lähinnä päihde tai ongelmakäyttäjiksi, joka pahentaa heidän oloa entisestään.

        Tähän kyllä pitäisi puuttua, toki humalassa lääkäriin tulevat ja oikeat väärinkäyttäjät rajattava eri hoitoon, mutta asianmukaisesti käyttävät hoidettaisiin ohjeiden mukaan yhteistyössä lääkärin ja potilaan kanssa.

        Olisiko facebook ryhmä hyvä verkostoitua ja miettiä keinoja saada ääni kuuluviin ja miksi esim.lääkäreiden käyttäytymisestä ei ole julkista rekisteriä, nyt voivat päättää yksin oman mielen mukaan mitä puhuvat tai syyllistävät. Tämä pitäisi saada julkiseksi, kansalaisaloite tms.
        Niin moni päätyy väärän hoidon takia loppuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin vaihtaminen auttaa, kun kaikki on kirjattu kantaan, joka muutenkin vilisee virheitä, joita kukaan ei koskaan tule korjaamaan, eivätkä lääkärit toistensa kommentteja koskaan kumoa.

        olen nähnyt kuinka useampi lääkäri jopa yhdessä kirjoittelivat kantaan riippuvuus-tekstejä, vaikka ko.ei ollut riippuvainen. Näin häntä mustamaalattiin kun oli yhden lääkärin "varpaille astunut" kyseenalaistamalla hänen toimintaa. Tämä kivelän terveysasemalla myös.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        olen nähnyt kuinka useampi lääkäri jopa yhdessä kirjoittelivat kantaan riippuvuus-tekstejä, vaikka ko.ei ollut riippuvainen. Näin häntä mustamaalattiin kun oli yhden lääkärin "varpaille astunut" kyseenalaistamalla hänen toimintaa. Tämä kivelän terveysasemalla myös.

        Pelkään kuinka moni jää heitteille jos tuolla noin vähän ihmistä arvostetaan, on täysin turhaa olla määräämättä lääkettä sitä oikeasti tarvitsevalle. Moniko väsyy syyllistyksen alla ja keksii muun ratkaisun uniongelmiinsa. Toivotaan että suomi herää kansainväliselle tasolle, eivätkä enää koe lääkkeitä vaarana, jos käyttötarve on selvä. Tiedän ihmisiä joilla oli koko elämänsä mm.unilääke ja pariskunta menehtyi n.90-vuotiaina, eli ei se unilääke heitä haudannut, valvominrn olisi voinut viedäkin ennenaikaiseen hautaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        olen nähnyt kuinka useampi lääkäri jopa yhdessä kirjoittelivat kantaan riippuvuus-tekstejä, vaikka ko.ei ollut riippuvainen. Näin häntä mustamaalattiin kun oli yhden lääkärin "varpaille astunut" kyseenalaistamalla hänen toimintaa. Tämä kivelän terveysasemalla myös.

        Herrantähden, tee nyt ulkopuolisena ilmoitus kivelän toiminnasta kun olet tuommoista nähnyt, se olisi sinun apusi kärsiville. Miten SUOMESSA voidaan antaa näin tapahtua, onko ko.paikan ylilääkäri tietoinen asiasta, ilmoita havaintosi hänelle ja auttakaa nyt ettei ketään mustamaalata yhdessä syyttömänä.

        Jörkyttävää, mutta uskon tämän olevan täysin mahdollista jopa terveysasemalla, mutta silloin nämä lääkärit pitää saattaa vastuuseen ja selvittää potilaan lokitiedoista ketkä nämä lääkärit ovat olleet ja ketä on mustamaalattu, sen jälkeen poistaa nuo mustamaalaukset ja irtisanoa lääkärin valaansa rikkoneet lääkärit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        olen nähnyt kuinka useampi lääkäri jopa yhdessä kirjoittelivat kantaan riippuvuus-tekstejä, vaikka ko.ei ollut riippuvainen. Näin häntä mustamaalattiin kun oli yhden lääkärin "varpaille astunut" kyseenalaistamalla hänen toimintaa. Tämä kivelän terveysasemalla myös.

        Ilmoitus sairaalan johtajalle ja asian selvitys, tuossa kyllä poljetaan jonkun elämää tahallisesti ja tuommoista EI missään nimessä saa tapahtua. Myös Valviralle voi antaa tiedon, mikäli asiassa yritetään vaieta talon sisällä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        olen nähnyt kuinka useampi lääkäri jopa yhdessä kirjoittelivat kantaan riippuvuus-tekstejä, vaikka ko.ei ollut riippuvainen. Näin häntä mustamaalattiin kun oli yhden lääkärin "varpaille astunut" kyseenalaistamalla hänen toimintaa. Tämä kivelän terveysasemalla myös.

        https://www.tehylehti.fi/fi/uutiset/hoitajan-puututtava-epaasialliseen-kohteluun

        Meidän terveysasemalla yksi lääkäri sai potkut kun me (lääkärien mielestä turhaan kannelleet pelkät sairaanhoitajat) ilmoitimme eteenpäin töissä yhden potilaan tiedoille naureskelulle ja hänen asettamiseen ns.mustalle listalle, "hankala potilas", vaikka saimme nähdä ja kuulla miten osa lääkäreistä otti hänet hampaisiin vain siksi että oli yhden lääkärin hoitoon sanonut olevansa epätyytyväinen.

        Ja kyllä, tämä potilas oli täysin asiallinen, tuntui niin epäoikeudenmukaiselta että päätimme auttaa potilasta lääkärien mustamaalaukselta ja asia ratkesi kun kerroimme havainnoistamme. Sanonkin että puuttukaa tekin sairaanhoitajat, perus ja lähihoitajat jos huomaatte tätä tapahtuvan. Minä puutuin siksi että ymmärsin että seuraava uhri voisin olla itse tai kuka vain läheiseni, enkä haluaisi näin kohdeltavan.

        Mitä useampi uskaltaa avata suunsa, sitä turvallisempi on kaikkien olo ja hoito.

        Tsemppiä muille hoitsuille!


    • Anonyymi

      Eutanasia on laillinen jossakin ulkomailla, oliko hollannissa

      • Anonyymi

        https://www.is.fi/viihde/art-2000007758216.html

        Rauta-arvojen tarkistus ja kyllä unettomuus on hoidettava kuntoon. Onneksi on vielä lääkäreitä jotka ymmärtävät että raudanpuute aiheuttaa aivosumua, masennusta, väsymystä, joka usein diagnosoidaan väärin. En väitä että kaikkien unettomuus johtuu raudanpuutteesta, mutta tiedän useita joille on annettu jopa masennusdiagnoosi vähäisen ferritiinin takia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://www.is.fi/viihde/art-2000007758216.html

        Rauta-arvojen tarkistus ja kyllä unettomuus on hoidettava kuntoon. Onneksi on vielä lääkäreitä jotka ymmärtävät että raudanpuute aiheuttaa aivosumua, masennusta, väsymystä, joka usein diagnosoidaan väärin. En väitä että kaikkien unettomuus johtuu raudanpuutteesta, mutta tiedän useita joille on annettu jopa masennusdiagnoosi vähäisen ferritiinin takia.

        "Onneksi on vielä lääkäreitä jotka ymmärtävät että raudanpuute aiheuttaa aivosumua, masennusta, väsymystä, joka usein diagnosoidaan väärin."

        Omalla kohdalle ei sellaista lääkäriä tullut, mutta ehkä niitä on olemassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Onneksi on vielä lääkäreitä jotka ymmärtävät että raudanpuute aiheuttaa aivosumua, masennusta, väsymystä, joka usein diagnosoidaan väärin."

        Omalla kohdalle ei sellaista lääkäriä tullut, mutta ehkä niitä on olemassa.

        Meillä on usein myös potilaan tietoihin usean lääkärin toimesta kirjoiteltu näitä hankala potilas tekstejä, ja myös riippuvuus-tekstejä, vaikka tunnen yhden potilaan harrastuksen kautta ja hänet on leimattu milloin päihderiippuvaiseksi, milloin vaikeaksi, vaikka tiedän hänet itse sekä vastaanotolla nähneenä että useasti viikossa nähneenä kuntosalikävijänä, ja salilla hänen kanssa keskustelleena näen kyllä ettei ole päihderiippuvainen. Erotan kyllä hoidossani myös päihderiippuvaiset ja heitä ei meidän salilla ole näkynyt, mutta töissä kyllä niitäkin näen.

        En ole salassapitovelvollisuudesta johtuen tietenkään hänelle voinut näistä merkinnöistä hänelle kertoa, mutta harkitsen puhumista meidän ylilääkärille, mutta hänkin on aika tietämätön nainen mitä meillä oikeasti tapahtuu ja pelkään potkuja jos lääkärit saavat minun kertoneen totuuden mitä meillä tapahtuu.

        Oikeudentajuisena tämmöinen syö kyllä minua. Potkujakaan en halua, mutta on tuo väärin ihmistä kohtaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä on usein myös potilaan tietoihin usean lääkärin toimesta kirjoiteltu näitä hankala potilas tekstejä, ja myös riippuvuus-tekstejä, vaikka tunnen yhden potilaan harrastuksen kautta ja hänet on leimattu milloin päihderiippuvaiseksi, milloin vaikeaksi, vaikka tiedän hänet itse sekä vastaanotolla nähneenä että useasti viikossa nähneenä kuntosalikävijänä, ja salilla hänen kanssa keskustelleena näen kyllä ettei ole päihderiippuvainen. Erotan kyllä hoidossani myös päihderiippuvaiset ja heitä ei meidän salilla ole näkynyt, mutta töissä kyllä niitäkin näen.

        En ole salassapitovelvollisuudesta johtuen tietenkään hänelle voinut näistä merkinnöistä hänelle kertoa, mutta harkitsen puhumista meidän ylilääkärille, mutta hänkin on aika tietämätön nainen mitä meillä oikeasti tapahtuu ja pelkään potkuja jos lääkärit saavat minun kertoneen totuuden mitä meillä tapahtuu.

        Oikeudentajuisena tämmöinen syö kyllä minua. Potkujakaan en halua, mutta on tuo väärin ihmistä kohtaan.

        Tätä on tehty myös toisessa Helsingin sairaalassa, jossa olin aiemmin hoitsuna, en uskaltanut kertoa, niiden muutaman lääkärin keskinäinen liitos oli niin vahva, että mut olis heti potkastu ulos töistä ja kun on pieni lapsi kotona, on saatava toimeentulo. Pahalta tuntui seurata systemaattista kiusaa potilasta kohtaan ja jälkeenpäin kaduttaa kun en uskaltanut puuttua :( tajusin että jos yhden ottavat hampaisiin, ottavat vielä toisenkin ja se vois osua munkin kohdalle. Nykyään uskaltaisin ilmoittaa eteenpäin, sillä lapsi on jo isompi ja ymmärrän että hyvän hoidon nimissä tohon olis pitänyt uskaltaa puuttua, olin silloin nuorempi ja pelokas työni takia.


    • Anonyymi

      Kyllä ihmisiä nujerretaan vaikka elämä olisi jo ton sairauden kans varmast ihan tarpeeks vaikeeta, tiedän ett uneton ei jaksa päivisin tavata, liikkua tms, jos apua vaan mistä tahansa lääkkeestä löytyy, se pitää ottaa, vaikka jokainen ilta. Toivon että olet saanut apua ongelmaas, se ei oo leikin asia, tiedätkö ett unen puute sairastuttaa myös sydän ja verisuonitauteihin, aivoinfrakteihin ym tapaturmiin. Vaihda eri sairaala ja ymmärtävä leguri.

      Ihmisarvoisen elämän puolesta.

    • Anonyymi

      Harmi että kysyjä asuu väärässä kaupungissa.Itse olen käyttänyt lääkkeitä unettomuuteen 21 vuotta ja koskaa ei ole ollut ongelmia uusimisessa.Asut siis väärässä kaupungissa.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1445
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1281
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1235
    4. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1184
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1175
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1077
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1073
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1064
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1053
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1042
    Aihe