Minkä merkkinen läppäri?

Anonyymi

Jos unohdetaan omena, minkä merkkistä läppäriä suosittelisitte työ-opiskelu-viihdekäyttöön (tv leffat, ei pelaaminen)?

31

89

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Käytetty yrityskannettava melkein kaikkimerkit niistä. Uutta markettikonetta ei pidä ostaa niissä on huonolaatuiset osat ja korjattavuus vaatii koko koneen purkamisen.

      • Anonyymi

        Kiitos vinkistä! Taidankin päätyä tällaiseen.


      • Anonyymi

        Mulla on Fujitsu Lifebook vanha yritysläppäri. Muuten olen tyytyväinen mutta saisi olla erillinen numeronäppäimistö ja näppäinten valaistus voisi vielä olla. Käytän tätä kotona ulkoisella monitorilla että saa tarkkuuden FullHD:ksi 1600x900 sijaan.


      • Anonyymi

        Yrityskannettava ja muutkin vastaavat, jotka on jo kertaalleen todettu tehottomiksi ja siksi laskettu kiertoon, ei ole ikinä harkinnan arvoinen vaihtoehto. Niihin ei saa tekohengitettyä marketti läppärin käytettävyyttä.

        En ottaisi edes ilmaiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yrityskannettava ja muutkin vastaavat, jotka on jo kertaalleen todettu tehottomiksi ja siksi laskettu kiertoon, ei ole ikinä harkinnan arvoinen vaihtoehto. Niihin ei saa tekohengitettyä marketti läppärin käytettävyyttä.

        En ottaisi edes ilmaiseksi.

        Fyysinen käytettävyys varmasti on ihan 1:1 markettiläppärin kanssa, ja jos haluaa läppärin vain "työ-opiskelu-viihdekäyttöön (tv leffat, ei pelaaminen)" -käyttöön, niin käytetty, leasingista poistettu yritysläppäri on vielä ihan hyvä tällaiseen perustarkoitukseen.

        Yleensä nuo "vanhat" leasingläppärit ovat vain 3 vuotta vanhoja, koska tämä on yleisin leasing-aika.

        Yrityksissä niitä läppäreitä tosin sitten käytetäänkin jotain 40 tuntia viikossa, (koska niitä ei sammuteta taukojen ajaksi) ja joskus retuutetaan kodin ja konttorin väliä, eli käyttöä ja kulutusta tulee varmaan n. 10 kertaa enemmän kuin verrataan läppäriin jota käytettäisiin kotona tavallisesti...

        Itse olen töissä saanut 2 läppäriä rikki ennen leasingin/takuun loppumista, koska sitä piti raahata kodin ja konttorin väliä, mutta eipä ollut minun ongelma kun töitä kerran pitää tehdä... Eli kyllä ne ihan oikeasti kovaakin kyytiä voi joskus saada...


      • Anonyymi

        Lenovo!


    • Anonyymi

      Windows läppäri tietysti.

      • Anonyymi

        Aloittaja tarkoitti tietokoneiden valmistajia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja tarkoitti tietokoneiden valmistajia.

        Mitä sitten?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sitten?

        Mielestäsi on siis niin, että vastatessa ei tarvitse ottaa huomioon esitettyä kysymystä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielestäsi on siis niin, että vastatessa ei tarvitse ottaa huomioon esitettyä kysymystä?

        Minähän otin. Suosittelen sen merkkistä läppäriä jossa on Windows.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minähän otin. Suosittelen sen merkkistä läppäriä jossa on Windows.

        Vähän sama kun joku kysyisi minkä merkkinen auto kannattaisi ostaa ja vastaisi että bensalla käyvä auto...


      • Anonyymi

        Ja siihen joku GNU/Linux jakelu joko pelkästään tai dualboot.


      • Anonyymi

        Tuo oli siihen "Windows läppäri tietenkin" - kommenttiin.


    • Anonyymi

      Hewlett-Packard:n jokin Omen versio (mutta silloin joutuu WIn10:n käytäjäksi). Minulla on vieläkin Omenia edeltänyt versio, vain vähän entrattuna.

    • Anonyymi

      Minulla on monta erimerkkistä läppäriä kuten Asus, Acer, Fujitsu, Pachard Bell, Dell ja Lenovo.....vaikea sanoa merkeistä kaikki johtuu mitä on sisällä ,lähinnä prossu.
      Itse tykkään Fujitsusta eniten mutta se on vaan miten mulle on "sattunut" nopeet läppärit. Siis i5 ja 8 Gigaa muistia toimii vielä normaalikäytössä.

    • Anonyymi

      Entisistä yrityskoneista voi saada hyviä löytöjä eikä ne ole hitaita niinkuin joku kirjoitti. Hyvä prosessori esim. Intel i7 ja riittävästi RAMia esim 16Gt. Itsellä on edellä mainittu ja ainoa mitä kaipaa olisi isompi M2 muisti. Nyt on 256. Omassa koneessa on myös 4g modeemi

      • Anonyymi

        Ittellä on tässä 4. polven i7 eli ihan riittävän tehokas mulle. Muistia tuli 8 Gt ja vielä otin vanhasta läppäristä yhden 4 Gt kamman. 320 Gt kovalevy jonka korvasin 500 Gt Samsung SSD:llä (SATA-III). Tällä mennään, katotaan sitten jos kerkeää hajota ennen tuomiopäivää :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ittellä on tässä 4. polven i7 eli ihan riittävän tehokas mulle. Muistia tuli 8 Gt ja vielä otin vanhasta läppäristä yhden 4 Gt kamman. 320 Gt kovalevy jonka korvasin 500 Gt Samsung SSD:llä (SATA-III). Tällä mennään, katotaan sitten jos kerkeää hajota ennen tuomiopäivää :)

        No ei ole kummoinen! SER-laite!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei ole kummoinen! SER-laite!

        Pyörittää ihan kunnolla vielä Win 8.1 ja 10:ä. Ei todellakaan tarvitse välttämättä nopeampaa! Kuten sanoin käytän tämän niinkauan kun vaan kestää! GNU/Linux jota nyt käytän toimii ihan nopeasti. Katotaan mihin vien kun lakkaa toimimasta...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyörittää ihan kunnolla vielä Win 8.1 ja 10:ä. Ei todellakaan tarvitse välttämättä nopeampaa! Kuten sanoin käytän tämän niinkauan kun vaan kestää! GNU/Linux jota nyt käytän toimii ihan nopeasti. Katotaan mihin vien kun lakkaa toimimasta...

        Vielä: Windowsit jotka on ollut asennetuina ovat Pro versioita. Välillä tekisi mieli ostaa uusi kone mutta hillitsen itseni ettei ole vielä aika uudelle koska vanha toimii vielä hyvin. Toinen syy etten viitsisi tuhlata rahoja koneeseen jotka olen vaivalla saanut säästiin :) Arvelisin läppärin vlmistus vuodeksi 2014 ? Onko nyt ollut mulla suurinpiirtein 2 v.. Mutta katotaan sitten!


    • Anonyymi

      Tuhannen taalan vinkki: Unohda se merkki ja osta hyvä kone!

      Ei sillä merkillä ole väliä, jos laite on pätevä. Lähes kaikilla merkeillä on onnistumisia ja epäonnistumisia, joten merkki ei aina takaa laatua.

    • Anonyymi

      Jos läppärin näppäimistöä joutuu käyttämään runsaasti, ThinkPadeissa on aivan ylivoimainen näppäimistö. Itsellä kokemusta T- ja L-sarjoista, molemmissa sama huippunäppäimistö, L-sarjasta puuttuu taustavalaistus, joka on sille suuri miinus kotikäytössä. Työkäytössä harvemmin tehdään "hämärähommia"

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2763
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      74
      1480
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      42
      1446
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      33
      1223
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1164
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1163
    7. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1161
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      45
      1161
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1099
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1080
    Aihe