Olen 43 vuotias transvestinen mies. Koen siis vahvaa tarvetta ilmentää naisellisia puolia itsessäni eri tavoin. Tyypillisimmin pukeudun kotona naisten asuihin, saatan myös meikata hyvin kevyesti laittamalla ripsaria ja huulipunaa. Pidän myös perinteisistä sukupuolirooleista, luonnollisesti toimien itse naisen roolissa. Pidän siitä, kun minut huomioidaan ja kohdataan naisena. Naisellisuuteni ei siis ole pelkkä fetissi vaan jotain mitä minusta löytyy runsain mitoin.
Näin miehenä on vain vaikea ilmentää naisellisia piirteitään missään julkisesti. Työni ei sitä salli. Ystäväpiirissänikään en voi itseäni ilmentää. Onnekseni olen saanut seurustella avomielisten naisten kanssa. Nämä naiseni ovat hyväksyneet naisellisuuteni ja kohdanneet sekä kohdelleet minua omana itsenäni. En tiedä missä olisin ilman historiaani.
Nyt kuitenkin olen alkanut kaipaamaan kaltaisteni seuraa. Kaipaisin tulla nähdyksi ja kohdelluksi naisena, jollaiseksi itseni koen. En halua muuttaa sukupuoltani, mutta haluaisin kohdata naisellisuuteni ja tutkia sitä turvallisessa seurassa.
Mistä voisin löytää itselleni ystäviä, ihmisiä, joiden seurassa minun ei tarvitsisi peitellä sitä mitä olen ja koen?
Haluan ulos kaapista
5
205
Vastaukset 5
- Anonyymi
Itselläni vähän samanlainen tilanne. Vaikea löytää samankaltaisia.
- Anonyymi
Riippuu asuinpaikasta. Pääkaupunkiseudulla tilanne lienee helpompi DWC:n järjestäessä säännöllistä toimintaa. Vertaisryhmätoimintaa löytyy myös muualta Suomesta Setan paikallisjärjestöjen puitteissa.
- Anonyymi
DwC:n kotisivulla on kalenteri, jonne merkitään transvestiiteille suunnatut vertaistapahtumat Helsingissä, Turussa ja Tampereella. Nyt voimakkaiden rajoitusten aikaan siellä merkityistä ovat käytännössä aktiivisina vain chatit.
- Anonyymi
Transvestiitti ei ole transihminen siinä mielessä, että tämä ei yleensä koe olevansa väärän sukupuolinen, hän vain pukeutuu vastakkaisten sukupuolen vaatteisiin.
- Anonyymi
Transvestiitti on transihminen. Heihin katsotaan kuuluvan transnaiset, -miehet, ja laaja kirjo muita, jotka tunnistavat itselleen kattokäsitteet muunsukupuolinen tai ei-binääri. Tarkemmin transvestiitit kuuluvat muunsukupuolisten joukkoon samaan ryhmään niiden kanssa, joilla sukupuolikokemus liikkuu sekä miehen että naisen alueella.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi
Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va3501403Sysmän "ilon päivä"
Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan78957Timo Vornanen.
On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.79888Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä
Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä61823Riitastako pelastaja
Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt46706- 120693
Joka ilta mietin
sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka38682- 49658
- 50606
Luottamus
Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.95552- 45547
Tässä ovat Elämäni biisi -vieraat lauantai 3.10. - Yksi vieras on todellinen suomalaisten suosikki
Jos menisit Elämäni biisiin, mikä olisi elämäsi biisi ja miksi? Elämäni biisi tulee suorana lähetyksenä Tampereelta. K9546- 26534
- 32521
Kadutko mies sitä miten reagoit?
..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺48515En voi kertoa meistä kenellekään
Minulla on ikävä sinua mies.. Oon yrittänyt taas unohtaa, mutta silti tulet mieleeni lähes päivittäin. Eihän meitä voi o33508Millaisen talvitakin haluaisit?
Talveen vielä aikaa, mutta talvitakit tulleet kauppoihin. Millainen olisi unelmiesi talvitakki? Itse tykkäisin jostain84495- 80460
Onko kahvila Retro samalla pub???
Netin mukaan anniskeluoikeudet. Käykö tuolla kaljoitteluporukkaa? Onko iltaviihdettä? Olen muuttamassa marraskuussa Kuhm8447- 39440