Haluan ulos kaapista

Anonyymi

Olen 43 vuotias transvestinen mies. Koen siis vahvaa tarvetta ilmentää naisellisia puolia itsessäni eri tavoin. Tyypillisimmin pukeudun kotona naisten asuihin, saatan myös meikata hyvin kevyesti laittamalla ripsaria ja huulipunaa. Pidän myös perinteisistä sukupuolirooleista, luonnollisesti toimien itse naisen roolissa. Pidän siitä, kun minut huomioidaan ja kohdataan naisena. Naisellisuuteni ei siis ole pelkkä fetissi vaan jotain mitä minusta löytyy runsain mitoin.

Näin miehenä on vain vaikea ilmentää naisellisia piirteitään missään julkisesti. Työni ei sitä salli. Ystäväpiirissänikään en voi itseäni ilmentää. Onnekseni olen saanut seurustella avomielisten naisten kanssa. Nämä naiseni ovat hyväksyneet naisellisuuteni ja kohdanneet sekä kohdelleet minua omana itsenäni. En tiedä missä olisin ilman historiaani.

Nyt kuitenkin olen alkanut kaipaamaan kaltaisteni seuraa. Kaipaisin tulla nähdyksi ja kohdelluksi naisena, jollaiseksi itseni koen. En halua muuttaa sukupuoltani, mutta haluaisin kohdata naisellisuuteni ja tutkia sitä turvallisessa seurassa.

Mistä voisin löytää itselleni ystäviä, ihmisiä, joiden seurassa minun ei tarvitsisi peitellä sitä mitä olen ja koen?

5

82

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Itselläni vähän samanlainen tilanne. Vaikea löytää samankaltaisia.

• Anonyymi

Riippuu asuinpaikasta. Pääkaupunkiseudulla tilanne lienee helpompi DWC:n järjestäessä säännöllistä toimintaa. Vertaisryhmätoimintaa löytyy myös muualta Suomesta Setan paikallisjärjestöjen puitteissa.

• Anonyymi

DwC:n kotisivulla on kalenteri, jonne merkitään transvestiiteille suunnatut vertaistapahtumat Helsingissä, Turussa ja Tampereella. Nyt voimakkaiden rajoitusten aikaan siellä merkityistä ovat käytännössä aktiivisina vain chatit.

• Anonyymi

Transvestiitti ei ole transihminen siinä mielessä, että tämä ei yleensä koe olevansa väärän sukupuolinen, hän vain pukeutuu vastakkaisten sukupuolen vaatteisiin.

• Anonyymi

Transvestiitti on transihminen. Heihin katsotaan kuuluvan transnaiset, -miehet, ja laaja kirjo muita, jotka tunnistavat itselleen kattokäsitteet muunsukupuolinen tai ei-binääri. Tarkemmin transvestiitit kuuluvat muunsukupuolisten joukkoon samaan ryhmään niiden kanssa, joilla sukupuolikokemus liikkuu sekä miehen että naisen alueella.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      60
      6634
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      100
      3432
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      26
      2740
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      2408
    5. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      27
      1943
    6. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      357
      1832
    7. Oikeasti tekisi

Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      1660
    8. Miten menee?

Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      32
      1498
    9. Kyllä mä sen joudun tekemään

Että lähden pois. Itse halusit että tämä menee näin.
      Ikävä
      49
      1482
    10. On niin ikävä sua

Ikävöin hymyäsi, näkemistäsi, sitä millainen olet.
      Ikävä
      11
      1442
    Aihe