Olen 43 vuotias transvestinen mies. Koen siis vahvaa tarvetta ilmentää naisellisia puolia itsessäni eri tavoin. Tyypillisimmin pukeudun kotona naisten asuihin, saatan myös meikata hyvin kevyesti laittamalla ripsaria ja huulipunaa. Pidän myös perinteisistä sukupuolirooleista, luonnollisesti toimien itse naisen roolissa. Pidän siitä, kun minut huomioidaan ja kohdataan naisena. Naisellisuuteni ei siis ole pelkkä fetissi vaan jotain mitä minusta löytyy runsain mitoin.
Näin miehenä on vain vaikea ilmentää naisellisia piirteitään missään julkisesti. Työni ei sitä salli. Ystäväpiirissänikään en voi itseäni ilmentää. Onnekseni olen saanut seurustella avomielisten naisten kanssa. Nämä naiseni ovat hyväksyneet naisellisuuteni ja kohdanneet sekä kohdelleet minua omana itsenäni. En tiedä missä olisin ilman historiaani.
Nyt kuitenkin olen alkanut kaipaamaan kaltaisteni seuraa. Kaipaisin tulla nähdyksi ja kohdelluksi naisena, jollaiseksi itseni koen. En halua muuttaa sukupuoltani, mutta haluaisin kohdata naisellisuuteni ja tutkia sitä turvallisessa seurassa.
Mistä voisin löytää itselleni ystäviä, ihmisiä, joiden seurassa minun ei tarvitsisi peitellä sitä mitä olen ja koen?
Haluan ulos kaapista
5
82
Vastaukset
- Anonyymi
Itselläni vähän samanlainen tilanne. Vaikea löytää samankaltaisia.
- Anonyymi
Riippuu asuinpaikasta. Pääkaupunkiseudulla tilanne lienee helpompi DWC:n järjestäessä säännöllistä toimintaa. Vertaisryhmätoimintaa löytyy myös muualta Suomesta Setan paikallisjärjestöjen puitteissa.
- Anonyymi
DwC:n kotisivulla on kalenteri, jonne merkitään transvestiiteille suunnatut vertaistapahtumat Helsingissä, Turussa ja Tampereella. Nyt voimakkaiden rajoitusten aikaan siellä merkityistä ovat käytännössä aktiivisina vain chatit.
- Anonyymi
Transvestiitti ei ole transihminen siinä mielessä, että tämä ei yleensä koe olevansa väärän sukupuolinen, hän vain pukeutuu vastakkaisten sukupuolen vaatteisiin.
- Anonyymi
Transvestiitti on transihminen. Heihin katsotaan kuuluvan transnaiset, -miehet, ja laaja kirjo muita, jotka tunnistavat itselleen kattokäsitteet muunsukupuolinen tai ei-binääri. Tarkemmin transvestiitit kuuluvat muunsukupuolisten joukkoon samaan ryhmään niiden kanssa, joilla sukupuolikokemus liikkuu sekä miehen että naisen alueella.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606634- 1003432
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.262740- 212408
- 271943
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3571832- 251660
- 321498
- 491482
- 111442