Mikä elävöittää henkisesti

Anonyymi

eniten elämääsi ?

63

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kirjojen lukeminen. Muuta ei oo.

      • Anonyymi

        Kirjojen lukeminen on aivan hyvä harrastus.


    • Anonyymi

      Minä itse

    • Henkisesti elävöittää, kun saa keskustella järkevästi, keskustelukykyisten ihmisten kanssa. ( Kiroilijat ja kaksimielisten vitsien kertojat pysykööt minusta ainakin 30 metrin päässä. )

      • Anonyymi

        Voimasanat sooivasti käytettynä tuovat vain oikeaa painotusta, sekä hyvä sukupuolijuttu kummasti keventää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voimasanat sooivasti käytettynä tuovat vain oikeaa painotusta, sekä hyvä sukupuolijuttu kummasti keventää.

        Sellainen "hyvä sukupuolijuttu" ei kevennä, vaan ahdistaa. Ja "voimasanat sopivasti käytettynä"? Voimasanan käyttö ei koskaan ole sopivaa, vaan erittäin tyhmää.


      • Anonyymi
        Jälkkäri-istuja kirjoitti:

        Sellainen "hyvä sukupuolijuttu" ei kevennä, vaan ahdistaa. Ja "voimasanat sopivasti käytettynä"? Voimasanan käyttö ei koskaan ole sopivaa, vaan erittäin tyhmää.

        Otan kantaa ainoastaan voimasanojen käyttöön.

        Lapsuudenkodissani edes isäni ei voimasanoja käyttänyt, ainakaan lasten kuullen.
        Poikanikaan ei ole koskaan kiroillut, jos olen paikalla.

        Kuitenkin oletan, että he molemmat ovat joskus hiljaa mielessään "noituneet".
        On hyvin epätodennäköistä, etteikö jokainen aikuinen olisi joskus toiminut samoin.
        Minä ainakin olen.

        Jos vaikka isken varpaani pöydänjalkaan ja se tekee todella kipeää, niin ollessani yksin suustani pääsee automaattisesti seuraava litania voimasanoja: v...u, p...u, puupallo, onkimato, sammakko.
        Se voi olla tyhmää, mutta olkoon.
        En ole pyhimys, eikä pääni päällä loista sädekehä.

        Täällä voimasanojen viljely on tarpeetonta ja mautonta.

        kylmätotuus


    • Anonyymi

      Mukava jutustelu, asiapitoinenkin mielellään (kaikenlaiset ajankohtaisasiat sekä kulttuuri, historia ym.), kirjallisuus, musiikki ja mikä milloinkin piristää ja pitää
      "henkeä yllä". Henkinen jaksaminen on tärkeää. Jutustelua on vähän, kun jutustelukavereita on liian vähän, pitää yrittää niitten puutetta korvata muulla,
      vaikka sosiaalisuuden tarvetta on vaikea täyttää muulla.

    • Anonyymi

      Ihmisten seura. Henkinen elävöittäminen on jo käyty läpi. Henkevät puheet ja jaarittelut. Nyt halua kevyttä yhdessäoloa kanssaharrastajien seurassa.

    • Anonyymi

      Iltaa täältä. Kukkuja naputtellooo..
      Henkisesti minua elävöittää työni jota teen. Kaikkineen päivineen. Tyydytykset aikaansaannoksista ja myöskin päänahan kraapimiset, että mitä nyt pitäis tehdä, että.... Monet asiat, hyvät ja huonot henkevöittää minua.
      Hieno sana toi " elävöittäminen". Melkein en ees tiedä mitä tarkoittaa. Kaipa se tarkottaa jotain tyydytyspuoleista asiaa:)

      Elävöidyn myös itsestäni. Heh. Kovin tykkään myös työskennellä itseni kanssa. Ajatellen asioita, tuumailen, vaipuilen joihinkin mielentiloihin tai pujahtelen eri aikakausille (kirjat).

      Elävöidyn (niin ihana uusi sana että tahdon sitä alati nyt käyttää) myös jutteluista joidenkin ihmisten kanssa. Olen ne itse itselleni valikoinut. Koska ovat juuri sellaisia, että hmmmm elävöidyn:)

      Tänään elävöidyin hetki sitten loppuneeseen dokumenttiin tv:ssä. Juttelin elokuvasta ihmisen kanssa, joka on ollut elokuvan työryhmässä mukana. En tiedä moniko katsoi yle Teemalta sen ohjelman (Neiti Aika) , mutta jos katsoi ja jos tulee katsomaan uusintaa, niin siinä oleva kaitafilmiprojektori oli mun ja mieheni muinoin ostama kapistus. Ja myöskin vanhanaikainen levysoitin, sekin oli aikanaan meidän. Sillä poikani, nuorin, kuunteli linnunlauluja levyltä, jota vanhin poikani väheksyi aivan Valtavasti. Hän kuunteli kovempaa heviä. :)
      "Neiti Aika"-dokumentti on hyvä ja suosittelen.

      Elävöidyn monista asioista. Tässä nyt kun tuumin, niin ehkä olen elävöityvää ihmistyyppiä. Kait sit oon, kun mieleen tulevi monia asioita, joista voisi elävästi kertoa.

      Heikunkeikku

      • Anonyymi

        Joidenkin kanssa on kivaa, mutta rasittavien tyyppien kanssa ei.


      • Anonyymi

        Mitä ihmettä Heikunkeikku ? Onko sana elävöittää sinulle vieras ? Tai muillekin ?
        Olen yllättynyt.
        Sehän on ihan yleisesti käytössä monessakin yhteydessä.
        Viimeksi kun päivällä pläräsin vanhoja naistenlehtiä,
        yhdessä lehdessä elävöitettiin kotia huonekasveilla ja tekstiileillä
        ja toisessa elävöitettiin jonkun mimmin "pliisua" olemusta "muuttumisleikissä",
        tukkaa elävöitettiin uudella värillä, kasvoja meikillä ja garderobi pistettiin uusiksi.

        Voihan henkisestä elämäänsäkin elävöittää, eikös vaan,
        vaikka täällä mainituilla musiikilla, kirjoilla, keskustelulla kivan ihmisen kanssa, uudella harrastuksella ja monilla muilla asioilla.

        Minulle tuli yhdestä lukemastani jutusta mieleen, että haluaisin kerran "elävöittää"
        itseäni katselemalla kaukoputkella avaruuteen.
        Haluaisin nähdä mitä sillä näkee, minkälaisena "taivas"/avaruus näyttää sen avulla katsottuna.
        Onko joku kokenut ja katsonut ?
        terveisin ap.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ihmettä Heikunkeikku ? Onko sana elävöittää sinulle vieras ? Tai muillekin ?
        Olen yllättynyt.
        Sehän on ihan yleisesti käytössä monessakin yhteydessä.
        Viimeksi kun päivällä pläräsin vanhoja naistenlehtiä,
        yhdessä lehdessä elävöitettiin kotia huonekasveilla ja tekstiileillä
        ja toisessa elävöitettiin jonkun mimmin "pliisua" olemusta "muuttumisleikissä",
        tukkaa elävöitettiin uudella värillä, kasvoja meikillä ja garderobi pistettiin uusiksi.

        Voihan henkisestä elämäänsäkin elävöittää, eikös vaan,
        vaikka täällä mainituilla musiikilla, kirjoilla, keskustelulla kivan ihmisen kanssa, uudella harrastuksella ja monilla muilla asioilla.

        Minulle tuli yhdestä lukemastani jutusta mieleen, että haluaisin kerran "elävöittää"
        itseäni katselemalla kaukoputkella avaruuteen.
        Haluaisin nähdä mitä sillä näkee, minkälaisena "taivas"/avaruus näyttää sen avulla katsottuna.
        Onko joku kokenut ja katsonut ?
        terveisin ap.

        Minä olen tähtitaivasta päässyt tutkailemaan jo nuoruudessani kaukoputkella, joka ei kovin hääppöinen nykyisiin kaukoputkiin verrattuna ollut. Nyt on olemassa tosi laadukkaita kiikareitakin, joilla voi "taivaankantta" katsella.
        Kokemukseni ovat olleet niin mahtavia, etten osaa niitä sanoilla kuvailla. Sen voin kuitenkin sanoa, että kovin pieneksi tunsin itseni avaruuteen katsellessani.

        Kerroit, että luet tietokirjoja, joten oletan, että olet myös tähtitieteestä kertovia kirjoja lukenut.
        Jos sinulla on mahdollisuus toteuttaa haaveesi, niin tee se, et tule katumaan.

        Minulla on ollut onni myötä, koska poikani on opiskellut tähtitiedettä ja avaruusfysiikkaa. Hänen avullaan olen oppinut valtavasti. Oma aivokapasiteettini ei olisi riittänyt hahmottamaan esim. avaruuden mittasuhteita ja vieläkin olen usein ulkona kuin se kuuluisa lumiukko.

        kylmätotuus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen tähtitaivasta päässyt tutkailemaan jo nuoruudessani kaukoputkella, joka ei kovin hääppöinen nykyisiin kaukoputkiin verrattuna ollut. Nyt on olemassa tosi laadukkaita kiikareitakin, joilla voi "taivaankantta" katsella.
        Kokemukseni ovat olleet niin mahtavia, etten osaa niitä sanoilla kuvailla. Sen voin kuitenkin sanoa, että kovin pieneksi tunsin itseni avaruuteen katsellessani.

        Kerroit, että luet tietokirjoja, joten oletan, että olet myös tähtitieteestä kertovia kirjoja lukenut.
        Jos sinulla on mahdollisuus toteuttaa haaveesi, niin tee se, et tule katumaan.

        Minulla on ollut onni myötä, koska poikani on opiskellut tähtitiedettä ja avaruusfysiikkaa. Hänen avullaan olen oppinut valtavasti. Oma aivokapasiteettini ei olisi riittänyt hahmottamaan esim. avaruuden mittasuhteita ja vieläkin olen usein ulkona kuin se kuuluisa lumiukko.

        kylmätotuus

        Kiitos innostavasta vastauksestasi ! Pitää hankkiutua "putken ääreen" !
        terveisin ap.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos innostavasta vastauksestasi ! Pitää hankkiutua "putken ääreen" !
        terveisin ap.

        Eikös tähtitornista/Ullanlinna/Ursa voi päästä joinain aikoina tähyämään taivaalle?
        Mitens Turussa?
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ihmettä Heikunkeikku ? Onko sana elävöittää sinulle vieras ? Tai muillekin ?
        Olen yllättynyt.
        Sehän on ihan yleisesti käytössä monessakin yhteydessä.
        Viimeksi kun päivällä pläräsin vanhoja naistenlehtiä,
        yhdessä lehdessä elävöitettiin kotia huonekasveilla ja tekstiileillä
        ja toisessa elävöitettiin jonkun mimmin "pliisua" olemusta "muuttumisleikissä",
        tukkaa elävöitettiin uudella värillä, kasvoja meikillä ja garderobi pistettiin uusiksi.

        Voihan henkisestä elämäänsäkin elävöittää, eikös vaan,
        vaikka täällä mainituilla musiikilla, kirjoilla, keskustelulla kivan ihmisen kanssa, uudella harrastuksella ja monilla muilla asioilla.

        Minulle tuli yhdestä lukemastani jutusta mieleen, että haluaisin kerran "elävöittää"
        itseäni katselemalla kaukoputkella avaruuteen.
        Haluaisin nähdä mitä sillä näkee, minkälaisena "taivas"/avaruus näyttää sen avulla katsottuna.
        Onko joku kokenut ja katsonut ?
        terveisin ap.

        Aloittajalle sanasiani nakkaan:
        "Mitä ihmettä...., Onko sana elävöittää sinulle vieras?"
        Ei toki ole vieras sana. Kirjoitin, että "melkein en ees tiedä mitä tarkoittaa."
        Se oli vähän liioitellusti kirjoitettu, mutta siks kirjoitin, että toisin esiin, että se ei kuulu päivittäisiin sanoihin. Kiva ja ihastuttava sana. Usein, tosi usein, kirjoja lukiessa havaitsen jonkun yksittäisen sanan ja katselen sitä täynnä ihastusta. Siis jos vaikkapa tavallinenkin sana, mutta eri yhteydessä käytetty kuin yleensä, niin se kiva kun kirjoittaja on käyttänyt juuri kyseistä sanaa.
        Oi ei. En osaa selittää mitä tarkoitan. Olokoot.

        Nuorimmalla pojalla aikanaan oli kaukoputki. Sai sen joululahjaksi ja kyllä oli onnistunut lahja, kun intoa puhkuen sitä käytti. Samoin oli erittäin onnistunut lahja Mikroskooppi, jota myöskin käytettiin paljon. Kaukoputken poika vei mennessään, kun muutti aikuisena opiskelemaan. Mikroskoopin annoin joskus oliko naapurin lapselle. Löysin mikroskoopin pahvilaatikosta muiden tavaroiden seasta, varaston nurkasta.

        Heikunkeikku


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös tähtitornista/Ullanlinna/Ursa voi päästä joinain aikoina tähyämään taivaalle?
        Mitens Turussa?
        Beng

        Googlailin ja tiesinkin entuudestaan, että Helsingin Kaivopuiston kukkulalla on
        tähtitorni ja uusi asia minulle oli, että Orimattilan Artjärvellä on Ursan havaintokeskus
        ja alueella kolme tähtitornia. Muita en löytänyt vielä.
        Ursan sivut kertovat kaikenlaista mielenkiintoista. On tähtitieteen etäkurssejakin, lasten ja nuorten kursseille voisin osallistua :)))
        ap.


    • Anonyymi

      Ekaks on tietenkin seksi.
      Ja tokaksi menköön nyt vaikka seksi.
      Ja kyllä se nuupaa nannaa kolmannenkin kerran.

    • Anonyymi

      Ehdottomasti.

      suoli24, ilman tätä elämä olisi todella kuollutta :D

      =DW=

      • Anonyymi

        Kiitos.
        Olen otettu.


    • Anonyymi

      ehdottomasti lukeminen, hyvänä kakkosena tulee teatteri jonne ei nyt voi mennä.

    • Anonyymi

      Kirjat, kirjat ja kirjat.

      • Anonyymi

        Työ, työ ja työ. - Nm. Ahkera-L_i_a


    • Anonyymi

      Ystävien tapaaminen ja yhteinen tekeminen, ulkoilu, työssäkäynti, parisuhteen parhaat hetket, sujuva arki.

    • Anonyymi

      Korona-aikana elämääni elävöittävät eniten musiikki, puhelinkeskustelut mielenkiintoisista aiheista ja luonto.
      Niillä pärjään hyvin.

      Mitkä asiat aloittajan elämää elävöittävät? Lukisin niitä mielelläni.

      kylmätotuus

      • Anonyymi

        Kiitos kysymästä "kylmätotuus", kysyin saadakseni vinkkejä ja puhtaasta mielenkiinnosta, mistä ihmiset virkistyvät ja ammentavat henkisiä voimia. Itselleni kirjat eli lukeminen on elämäni tärkeä elävöittäjä, muitakin pikku harrastuksia on ollut, mutta ne ovat jääneet terveyden heiketessä.
        Kuulo on mennyt sairauden takia eikä esim. musiikki kuulosta kuulokojeella ollenkaan yhtä nautittavalta, nyansseja ei kuule. Liikkuminen on vaikeutunut.
        Maalaaminen lakkasi yht'äkkiä kiinnostamasta, ehkä koska en kehittynyt siinä.
        Ystäväni ovat manan majoille siirtyneet (liian aikaisin), muutamaan sukulaiseen olen joskus yhteydessä. Vaisua ? Kirjoja lueskelen pari viikossa. Kirjat vievät muihin maailmoihin ja ajatuksiin, vaikka luenkin ns. tietokirjoja tai ehkä juuri siksi. Kirjan kanssa ei ole yksin.


    • Anonyymi

      Kun vatsa kurnii mutta voi nousta syömään vaikka tähän aikaan yöstä. Elävöittää aikatauluttomuus.

      • Anonyymi

        Kyllä yön käyttäminen nukkumiseen "elävöittää" paljon paremmin ja enemmän. - Nm. Ja terveemmin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä yön käyttäminen nukkumiseen "elävöittää" paljon paremmin ja enemmän. - Nm. Ja terveemmin

        Niin, yö on nukkumista varten. Kerran ihmettelin, kun meillä oli yövieraita, ja toinen heistä meni klo 3.15 keittiöön, ja syöpötteli siellä ainakin puoli tuntia.
        Really-Really


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä yön käyttäminen nukkumiseen "elävöittää" paljon paremmin ja enemmän. - Nm. Ja terveemmin

        Miksi vain ö i s i n pitäisi nukkua? Onko se joku fakta?
        Voihan nukkua vaikka 04.00 - 12.00 tai kunhan nukkuu 6 - 8 tuntia johonkin aikaan vuorokaudesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi vain ö i s i n pitäisi nukkua? Onko se joku fakta?
        Voihan nukkua vaikka 04.00 - 12.00 tai kunhan nukkuu 6 - 8 tuntia johonkin aikaan vuorokaudesta.

        Yö on varattu ja suunniteltu nukkumista varten. Se on kumma, jos sinä et tiedä sitä, koska elimistösi sen kyllä tietää. - Nm. Terveyskäyttäytymissäännöt hukassa(ko?)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yö on varattu ja suunniteltu nukkumista varten. Se on kumma, jos sinä et tiedä sitä, koska elimistösi sen kyllä tietää. - Nm. Terveyskäyttäytymissäännöt hukassa(ko?)

        Minun elimistöni lienee tietämätön, koska se ei anna mitään viestiä, että nukkumaan on mentävä esim. kl.23.00.

        Sama juttu pätenee kaikkiin vuorotyöläisiin, jotka työskentelevät öisin.
        Terveydenhuollossa vuorotyö on yleistä, joten sairaaloissa sairaanhoitajat ja lääkärit painuvat yöpuulle kl.23.00.
        Ydinvoimaloiden työntekijät, poliisit ja palomiehet lähtevät koteihinsa nukkumaan yöksi, koska elimistö käskee tehdä niin.

        Mitäpä siitä, jos potilaat jäävät ilman hoitoa, ydinreaktori fuskaa, rikolliset riehuvat ja muutama talo palaa. Ehtiihän ne hoidella sitten aamulla, kun on käyty suihkussa ja terveellinen aamiainen syöty.

        kylmätotuus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun elimistöni lienee tietämätön, koska se ei anna mitään viestiä, että nukkumaan on mentävä esim. kl.23.00.

        Sama juttu pätenee kaikkiin vuorotyöläisiin, jotka työskentelevät öisin.
        Terveydenhuollossa vuorotyö on yleistä, joten sairaaloissa sairaanhoitajat ja lääkärit painuvat yöpuulle kl.23.00.
        Ydinvoimaloiden työntekijät, poliisit ja palomiehet lähtevät koteihinsa nukkumaan yöksi, koska elimistö käskee tehdä niin.

        Mitäpä siitä, jos potilaat jäävät ilman hoitoa, ydinreaktori fuskaa, rikolliset riehuvat ja muutama talo palaa. Ehtiihän ne hoidella sitten aamulla, kun on käyty suihkussa ja terveellinen aamiainen syöty.

        kylmätotuus

        Olen tietoinen kolmivuoroista ym., joita esittelet. En tarkoita niin kuin kuvittelet ja luulet, mutta ihmettelen kyllä esim. hoitoalan kolmivuorosysteemiä, joka on sellainen, missä ei välitetä työntekijöiden terveydestä lainkaan eikä ollenkaan.

        Jos tarpeeksi kiinnostaa, voi ottaa selvää, miten paljon vuorotyöläiset sairastavat ja miten vakavasti he sairastuvat, kun työura on ohi. Joskus jotain tutkimusta olen silmäillyt. - Nm. Aihe suoraan syvältä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen tietoinen kolmivuoroista ym., joita esittelet. En tarkoita niin kuin kuvittelet ja luulet, mutta ihmettelen kyllä esim. hoitoalan kolmivuorosysteemiä, joka on sellainen, missä ei välitetä työntekijöiden terveydestä lainkaan eikä ollenkaan.

        Jos tarpeeksi kiinnostaa, voi ottaa selvää, miten paljon vuorotyöläiset sairastavat ja miten vakavasti he sairastuvat, kun työura on ohi. Joskus jotain tutkimusta olen silmäillyt. - Nm. Aihe suoraan syvältä

        Terveessä työyhteisöissä pyritään sopimaan niin, että aamuvuorot aamuvirkuille, iltavuorot iltavirkuille, ja yövuorot yövirkuille ihmisille.
        Terveisin: Puolireuho


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun elimistöni lienee tietämätön, koska se ei anna mitään viestiä, että nukkumaan on mentävä esim. kl.23.00.

        Sama juttu pätenee kaikkiin vuorotyöläisiin, jotka työskentelevät öisin.
        Terveydenhuollossa vuorotyö on yleistä, joten sairaaloissa sairaanhoitajat ja lääkärit painuvat yöpuulle kl.23.00.
        Ydinvoimaloiden työntekijät, poliisit ja palomiehet lähtevät koteihinsa nukkumaan yöksi, koska elimistö käskee tehdä niin.

        Mitäpä siitä, jos potilaat jäävät ilman hoitoa, ydinreaktori fuskaa, rikolliset riehuvat ja muutama talo palaa. Ehtiihän ne hoidella sitten aamulla, kun on käyty suihkussa ja terveellinen aamiainen syöty.

        kylmätotuus

        Huhhuh, keitähän ne olivat sitten, jotka minua sairaalassa hoitivat, jos sairaanhoitajat ja lääkärit olivat menneet nukkumaan klo 23 ?

        Poliisikin ja palomiehetkin vain nukkuvat öisin - kotona ?
        Kukahan noita piipaa-ajoneuvoja sitten ajelee öisin ?
        Kuulen niitten ääniä joka yö isolta tieltä, kun ikkunat auki nukun.
        Lähistölle tullessa ne eivät öisin pidä "piipaata" päällä.

        Tuttuni ydinvoimalassa työssä ollessaan ei nukkunut öisin, siellä piti valvoa laitteita koko ajan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huhhuh, keitähän ne olivat sitten, jotka minua sairaalassa hoitivat, jos sairaanhoitajat ja lääkärit olivat menneet nukkumaan klo 23 ?

        Poliisikin ja palomiehetkin vain nukkuvat öisin - kotona ?
        Kukahan noita piipaa-ajoneuvoja sitten ajelee öisin ?
        Kuulen niitten ääniä joka yö isolta tieltä, kun ikkunat auki nukun.
        Lähistölle tullessa ne eivät öisin pidä "piipaata" päällä.

        Tuttuni ydinvoimalassa työssä ollessaan ei nukkunut öisin, siellä piti valvoa laitteita koko ajan.

        Lääkärit eivät välttämättä valvo työ-öitään. Päivystysvuorossa ollessaan he voivat käydä ns. nukkumaan eli olla lepoasennossa, jos lääkärin tarvetta ei yössä ole. - Nm. Vain hoitajien terveyttä verotetaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Terveessä työyhteisöissä pyritään sopimaan niin, että aamuvuorot aamuvirkuille, iltavuorot iltavirkuille, ja yövuorot yövirkuille ihmisille.
        Terveisin: Puolireuho

        Nii-in, olenkin ollut jo kauan sitä mieltä, että terveydenhuollon organisaatiot eivät ole terveitä. - Nm. Joku siellä mättää


    • Anonyymi

      Eilen illalla minua elävöitti kuunnella historiantutkija Tapio Bergholmia
      Jari Tervon haastattelussa. Asiaohjelma elävöittää aina, kun asiantuntija
      valottaa asioita ja tuo uutta esiin.

      • Anonyymi

        Sama T.B. tuli mieleeni tätä ketjua lukiessa.
        Joskus hyvä asiapitoinen ohjelma voi tuoda mielenkiintoisia asioita pohdittavaksi.
        Ihan hirveästi ei J.T. nappaa, mutta menköön nyt.
        Samoin 'Itse asiassa kuultuna' ok. ohjelma.
        Beng
        Sellaiset keskustelut henkevöittävät, jos eivät sisällä juoruilua, tekemistä, ostamista, uutisten sanasanaista toistoa jne. vaan enempi keskustelijan omia ajatuksia tai päätelmiä.


    • Anonyymi

      Metsä ja leuto sää
      nj

    • Anonyymi

      Ihmeellinen luonto .-

    • Anonyymi

      SE
      jos on mukavaa seuraa,

      yksin on ikävä
      haikeeta

      tosi surkeeta
      kuinka tämän loppuelämän kestää jos ikuisesti on korona pelote päällä, ihmiset vankina kotonaan omassa elämässään,

      tästä ei kertakaikiaan tuu mitään,

      • Anonyymi

        Kukaan ei ole kieltänyt menemästä ulos, eikä kukaan ole käskenyt olemaan yksin. Opettele ohjeet ja tiedosta käyttäytymismallit, jotta voit olla läheistesi kanssa. Pelkoko sinua estää ymmärtämästä tilannetta oikein? - Nm. Mene metsään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan ei ole kieltänyt menemästä ulos, eikä kukaan ole käskenyt olemaan yksin. Opettele ohjeet ja tiedosta käyttäytymismallit, jotta voit olla läheistesi kanssa. Pelkoko sinua estää ymmärtämästä tilannetta oikein? - Nm. Mene metsään

        EI se noin helppoa ole,
        on pakko ottaa huomioon mahdollinen tartuttavuus,
        koska lähi-ihmiset ovat työelämässä, tapaavat paljon ihmisiä,

        viisainta varoa kuin katua jo yksistään työssäkäyvien ihmisten puolesta, heidän p i t ä ä pysyä terveenä !


    • Anonyymi

      *Jokapäiväinen sauvakävelylenkki ja sen jälkeinen lounaspöytä .
      * Päiväunet, tunnin kestävät

      Sain huonopolvisena ohjeet, että "liike on lääke" ja peruin polvileikkausaikani.
      Aloitin kuntokuurin, päivittäisellä reisilihasjumpalla, jota tein noin 3kk ajan sitten pikkuhiljaa siirryin noin 15min sauvakävelyyn, hitaasti köpötellen. Lisäsin määriä ja huomasin polvien jäykkyyden katoamisen vuoden kuluttua kuurin aloittamisesta.
      Nyt kävelymatka on noin 4km, vauhti reipas eikä polvissa ole minkäänlaista kipua eikä jäykkyyttä. Painoakin pudonnut noin 5-6kg. Kiitos kuuluu Veijalaisen Markun tv-ohjelmalle, jossa puhuttiin turhista polvileikkauksista.

      P.s. Reisilihasjumppa jatkuu, sadalla polvennostolla päivittäin, jakkaralla istuen.

      • Anonyymi

        Kymmenen pistettä ja papukaijamerkki. Hyvä sinä, olet erittäin hieno esimerkki. - Nm. Täyskymppikommentti


    • Anonyymi

      Kun päästän pahat itsestäni :D

      • Anonyymi

        Miten se tapahtuu? - Nm. Kuppaamalla(ko?)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten se tapahtuu? - Nm. Kuppaamalla(ko?)

        Kun föörpiikki lenssaa .


    • Anonyymi

      Einiten elävöittää vaimo ja perhe vaikka muksut jo muuttaneet pois kotoa.
      Mietin joskus viime kesänä, että ajatukseni juoksu ei ehkä ole sama kuin nuorempana. Luin aiheesta ja mahdollisesta tulevasta alzhaimerista ja dementiasta. Paras vastalääke nyt terveenä on kunnollisnen aivojen käyttö.
      Rupesin huvikseni opiskelemaan joskus osaamaani, osin käyttämättömyyden takia unohtamaani kieltä kotona etänä. Se vei miehen mkanaan kun huomasi rakentavansa aivoissaan jotain uutta ja ainakin osin pysyvää. Sain nopeasti palautettua itseni tasolle jossa joskus olin ja nyt mennyt siitä jo ylikin.
      Todella hyvät fiilikset kun huomaa, ettei olekaan kalkkeutunut ;-)
      Suosittelen kovasti esimerkiksi ilmaisen Duolingon lataamista tablettiin tai puhelimeen.

    • Musiikki, mutta valitettavasti vain kuunneltuna, soittajaksi minusta ei ole. Myös muut harrastukset kuten nikkarointi ja puutarhahommelit. Tässä on sopivasti talven puhteiksi pari vanhaa tuolia entisöitäväksi. Ja johan reilun kuukauden päästä pääsee laittamaan ensimmäiset hyötykasvin siemenet itämään. Siitä se alkaa kevään odotus ja kevään tulohan se onkin yksi suurimmista henkisesti elävöittävistä asioista.

      • Anonyymi

        Joko helmikuussa laitat itämään ? Mitä lajeja ?
        kysyy parvekekukkien kasvattaja vain


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joko helmikuussa laitat itämään ? Mitä lajeja ?
        kysyy parvekekukkien kasvattaja vain

        Kyllä paprikat laitan itämään jo helmikuun puolessa välissä. Samoin lumihiutaleet.


    • Anonyymi

      Tähän ei voi hengellistä vastausta laittaa valitamme.

      • Anonyymi

        Miksei voi, jos hengellisyys elävöittää sinua? Muuten henkisyys ja hengellisyys ovat kaksi eri asiaa. - Nm. Liippaavat liki


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksei voi, jos hengellisyys elävöittää sinua? Muuten henkisyys ja hengellisyys ovat kaksi eri asiaa. - Nm. Liippaavat liki

        Ei välttämättä liippaa yhtään liki. Sitähän ei esim. narskunarsisti ymmärrä.
        Vanha savikiekko rahisee taas...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei välttämättä liippaa yhtään liki. Sitähän ei esim. narskunarsisti ymmärrä.
        Vanha savikiekko rahisee taas...

        Narsku luulee, että henkisyys tarkoittaa uskonnollisuutta.
        Uskiksessa voi toki olla henkisyyttä, mutta voi olla, että ei ole yhtään.
        On vain usko johonkin, jota ei ole olemassa. Se on ihan eri asia kuin henkisyys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Narsku luulee, että henkisyys tarkoittaa uskonnollisuutta.
        Uskiksessa voi toki olla henkisyyttä, mutta voi olla, että ei ole yhtään.
        On vain usko johonkin, jota ei ole olemassa. Se on ihan eri asia kuin henkisyys.

        En luule. Mutta sinä kuvittelet tietäväsi ja tuntevasi. Kommenttisi kertoo siis sinusta. - Nm. Sieltäpäin narisee


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En luule. Mutta sinä kuvittelet tietäväsi ja tuntevasi. Kommenttisi kertoo siis sinusta. - Nm. Sieltäpäin narisee

        Tiedän ja tunnen asian - tosiaankin. Olen expertti siinä.


      • Anonyymi

        Minusta hengellisyys ja usko elävöittävät myös henkisesti. Näen elämän laajempana kokonaisuutena, ikuisuuden valossa. Vastoinkäymiset saavat oikeat mittasuhteet, eivät saa vaipumaan epätoivoon. Iloitsen elämästä, joka on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta hengellisyys ja usko elävöittävät myös henkisesti. Näen elämän laajempana kokonaisuutena, ikuisuuden valossa. Vastoinkäymiset saavat oikeat mittasuhteet, eivät saa vaipumaan epätoivoon. Iloitsen elämästä, joka on.

        Kaikkien kalloon ei ole koodattu ikuisuutta. He ovat täällä, tässä ja nyt ja kun he poistuvat tästä elämästä, heillä ei ole mitään. - Nm. Ts. heissä ei ole mitään


    • Anonyymi

      Valkoinen maa aamulla, lumi oli piristävä yllätys ! Kunpa pysyisi viiden sentin kerroksena, en enempää kaipaa enkä kovempia pakkasia.

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2536
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1411
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      67
      1402
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1166
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1133
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1121
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1073
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1042
    Aihe