Aihe

Suomen musiikkikulttuuri?

Anonyymi

Kun minä kuulin ensimmäisen kerran suomalaisen modernia musiikkia ruotsin radiossa joskus silloin kun suomalainen Nightwish yhtiö valtasi maailman tämän aivan mahtavan laulajan Tarja Turusen ja säveltäjän Tuomas Holopaisen kanssa, niin minusta tuli todella fani heti kun kuulin ensimmäisen kertaa heitten biisin Sleeping Sun. Tarja Turusen mahtava ääni teki musta tosi fani joskus 90-luvulla. Silloin minä ensimmäisen kerran tutustuin Suomen musiikkikulttuuriin. Aloin etsimään muita suomalaisia bändiä ja löysin Sonata Arctica, 69 eyes, The Rasmus, HIM mitkä oli mun mielestä aivan mahtavia bändejä, ja kaikki olivat kansainvälisesti onnistuneita. He antovat Suomelle valtavan mukavan maineen koko maailmassa. Mä muistan kun katselin jotain ohjelmaa TV-Finlandin kanavassa joskus alkuvuosina ennen kun suomalainen muusikki sai niin valtavan kannustuksen, niin ohjelmassa oli niinkun jossain parturissa missä joku nainen leikkasi ja hoiti jonkun hiuksia, niin se kuka oli parturin tulissa sai puhua kaiken hänen mieliä tulevaisuudesta. Mies kuka istu tuolissa totesi että suomalainen muusiikki tulee saamaan läpimurron maailmassa lähivuosina. Mä itte ajattelin että, onko tämä totta? Muutama vuotta myöhemmin se tosi oli totta!

Kun tulin suomalaisen muusiikkifaniksi, mä aloin etsimään enemmän suomalaista muusiikkia netistä, ja mä aloin kuuntelemaan eri suomalaisia radiokanavia kuten nova.fi ja kun löytää tämän kanavan niin löytää kaikki muut.

Mä löysin niin suuren musikkielämyksen mitä en koskaan elämässä ole kuullut ennen. Eritysesti mä tykkäsin suomenkielisestä musiikista niinkun kaikkia mitkä oli Suomen listalla parhaimmat ja suosituimmat. Jos tosi tykkää suomalaisesta muusiikista niin täytyy olla sen kansasta luotu. Luulen tosi että olen.

Musta on tullut aikamoinen Suomen muusikkifani, koska niitä on niin kamalan paljon hyviä muusiikkoja Suomessa mitä en koskaan kokenut muualla maailmassa. Suomen muusikkikulttuuri on kun Hand i Handsken minun makuun.

Mitä ehdotuksia teillä Suomessa asuvia on hyvistä bändeistä ja biiseistä mitä me ruotsinsuomalaiset ja paluumuuttajat pitäis tietää?

14

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jos tykkää kuunnella suomen kielellä laulettua musiikkia, niin kannattaa kokeilla esimerkiksi näitä:

- Haloo Helsinki!
      - Juha Tapio
      - Vesterinen yhtyeineen
      - Anna Puu
      - Jenni Vartiainen
      - Olavi Uusivirta
      - Suvi Teräsniska
      - Happoradio
      - Antti Railio
      - Uniklubi
      - Diandra
      - Arttu Wiskari
      - Tuure Kilpeläinen ja Kaihon Karavaani
      - Paleface (tunnettu vasemmistolaisista sanoituksistaan & kannanotoistaan)

Vähän eri genrestä on sitten suomalaiset räppärit kuten:

- Cheek
      - Elastinen
      - Uniikki
      - JVG

• Anonyymi

Mun mielestä kaikkien aikojen mukavat artistit ja bändit on Lauri Tähkä, Neljä Ruusua ja tietysti Haloo Helsinki. Aivan hyvää musaa todella!

• Anonyymi

sUOMALAISET

Lauri Tähkä, Neljä Ruusua on mahtavia!

• Anonyymi

Anteeksi, meni pikkusen väärin toi suomalaiset-sana!

• Anonyymi

Lähetimme listan missä oli meidän parhaat suomalaiset biisit, mutta kaksi kertaa ne otettiin pois! Miksi?

Me tullaan kirjoittamaan tästä maailmanlajuisesti, te ette ole suomalaisia ketkä pyörittää tätä mediaa, oletteko ruotsalaisia?

• Anonyymi

Onko AI-äly ruotsalaismielinen?

Voidaanko me luoda suoamalaismielisen AI-älyn kuka vastustaa ruotsirobottia?

• Anonyymi

Onko tämä suomi24.fi ulkomaalaisen rotukannastuksen media kuka on siis antifennisistinen, ja suosii Ruotsia ja ruotsalaisuutta että me finnjävelit tullaan enemmän ja enemmän vihakseksi?

Onko svekorastit mukana vakoilupolitiikassa?

• Anonyymi

Svekomedia tämä!!

• Anonyymi

Tietääkö joku missä on suomalainen vapaa media? Onko kaikki mediatalot gerkkoja?

• Anonyymi

Onko Suomen kaikki mediat ulkomaalaisten omistuksessa tai antifennisistien omistuksissa?

• Anonyymi

Kyllä Suomessa on aivan valtavan mukavaa musikkia kuuluvilla ja kun löytää ne oman mielen parhaat helmeet, niin ei voi olla parempi.

Justiin nytten löysin tämän nuoren naislaulajan ALMA, minkä biisi Lonely Night on mun mielestä tosi mahtava. Eilen löysin artistin Viivin kappaleen nimeltä Lääke, mikä myös on kaikkien aikojen mukava hitti minun mielestä. Niitä on tosi paljon aivan starstruck musiikkia Suomesta.

Viime aikoina löysin myös kaksi muita starstruck biisiä mitä kuulin radio suomipopista, siis Päästä Varpaisiin artistin BEHM:in esittämä laulu, ja Chisun mahtava Sama Nainen.

Suomalaiset naispuoliset artistit on mun mielestä ne kaikkien aikojen parhaat mitä voi mun mielestä löytää musiikkimaailmassa tänään. On niitä tosi mahtavia miespuolisia artistejä myös niinkun Neljä Ruusua, Lauri Tähkä, Pete Parkkonen mitä tulee mieleen just nyt.

suomipop.fi on hyvä suomalainen nettiradio mistä löytyy tosi hyvää musaa, ja kun on löytänyt sitä niin jatkaa spotify:ssa kuntelun suomihittejä, niin kyllä niitä löytyy tosi hyvin kaikkien makuun.

• Anonyymi

Tätyy mainita maailman parhaat miespuoliset artistit Suomessa, sillä niitä on paljon.
      Mä sain heti "goosbumps" kun kuulin Tehoskotin biisit Valonkantaja ja Hetken Tie On Kevyt, myös Laura Närhi esittää tämän biisin aivan mahtavan hienosti.

Sitten on toinen tosi mukava kappale mikä anto goosbumps ensimmäisen kerran kun kuulin tämän, siis kappale nimeltä Meidän Maa minkä esittää yhtye nimeltä Neljä Ruusua.

Pitää myös mainita biisin mistä tosi tulee iloseksi kun kuulee, siis Juha Tapion kappale Sinun Vuorosi Loistaa!

Kun löytää ne parhaimmat suomalaiset artistit ja biisit niin ollaan tosi taivaassa!

• Anonyymi
    • Anonyymi

Olihan myös Battle Beast livenä Savonlinnassa mahtava elämys! Olin siellä kuuntelemassa silloin.

Battle Beastin parhaat biisit ovat mun mielestä Bent And Broken ja Angel Cry sekä Into The heart of Danger ja myös Out On The Streets....

https://www.youtube.com/watch?v=1giQ4RqzsaA

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riinan oudot selitykset

Riina sanoo iltiksen haastattelussa että avioliiton ongelmat johtuvat siitä ettei häntä katsottu tai hänestä kiinnostuttu kun liikkuivat Kallen kanssa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      127
      11414
    2. Elina Lepomäen vetäytyminen kova isku

"Petteri Orpon joukkueen epäonni jatkuu – Elina Lepomäen vetäytyminen kova isku". https://www.uusisuomi.fi/uutiset/us/0c6c716d-c8eb-4c01-aaf7-3626832
      Maailman menoa
      138
      5450
    3. Sofian kylpylämaksut ulosottoon

Voi Stefu parkaa. Sofian hemmottelu on käynyt kalliiksi, niin kalliiksi että rahat on loppu, ja hemmoteltava on siltikin, vaikka laskulla, joka jätetä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      123
      2713