Pylväsporakoneen hihnat

Anonyymi

Ostin vuosi sitten yksityiseltä harrastuskäyttöön Tamforce-pylväsporakoneen (valovirta 550 W, kartio MK2, 16 mm:n istukka, 12 nopeutta). Myyjä oli ostanut koneen itselleen ammattikäyttöön mutta todennut piankin tarvitsevansa työssään järeämpää. Kone oli siisti ja minun oli helppo uskoa, että se oli ostettu uutena vain muutamaa kuukautta aikaisemmin. Hintakin varsin sopuisa, joten sain mielestäni rahalleni vastinetta eikä minulla ole myyjää vastaan mitään hampaankolossa.

Laite toimii muuten asianmukaisesti, mutta sain huomata vetohihnojen kuluneen pahoin. Vähänkin raskaammassa työssä ne luistavat kiristysyrityksistä huolimatta. Ilmeinen suunnitteluvirhe: hihnapyörien läpimitta on selvästikin tingitty liian pieneksi. Uskoisin hihnojen uusimisen kuitenkin auttavan ongelmaan.

Tiedustelin laitteita uutena myyvältä Puuilolta varaosiksi uusia hihnoja. Minulle myytiin eioota ja kehotettiin tiedustelemaan eri myymälöistä, sattuuko niistä löytymään palautuksena tulleita koneita, joista minulle ehkä voitaisiin irrottaa hihnat. Pari yhteydenottoa ei ole johtanut tuloksiin.

Halpahan tuollainen kiinalaislaite on uutenakin, mutta varaosien saatavuus maahantuojan kautta ei kai olisi kohtuuton toivomus!

Osaisiko joku täällä antaa vinkin, mistä minun kannattaisi tuollaiseen värkkiin voimansiirtohihnoja kysellä? Laite talvehtii satojen kilometrien päässä mökillä enkä tullut syksyllä lähtökiireissä ottaneeksi hihnojen mittoja tai itse hihnoja malliksi mukaan. Käyttöäkin tulee vasta kesällä, mutta olisi hienoa saada käypäiset hihnat mukaan jo kevään/kesän ensimmäiselle mökkireissulle.

11

3612

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Kiitos vinkistä! Tuo kone vaikuttaa muuten vastaavalta, mutta on lähes tuplahintainen Puuilon myymään Tamforceen nähden (435 € vs. 259 €). Vaikea uskoa, että olisi kyse identtisestä laitteesta. Pitääpä yrittää ottaa selvää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos vinkistä! Tuo kone vaikuttaa muuten vastaavalta, mutta on lähes tuplahintainen Puuilon myymään Tamforceen nähden (435 € vs. 259 €). Vaikea uskoa, että olisi kyse identtisestä laitteesta. Pitääpä yrittää ottaa selvää.

        IKH on tunnetusti kalliin ostopaikan maineessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        IKH on tunnetusti kalliin ostopaikan maineessa.

        Niinpä. Toisaalta olen joskus yllättynyt ostettuani ensin jotakin Motonetistä ja havaittuani sen jälkeen että olisin saanut samaa tai vastaavaa tavaraa halvemmalla viereisestä IKH:sta. IKH :n kanta-asiakkuudella saa myös hyvinkin monista tuotteista 5 pinnan alennuksen.

        Monen tuotteiston osalta IKH:ssa vaikuttaa olevan kahta linjaa: on kalliimpia ammattivärkkejä ja vieressä jos ei halpaa niin ainakin halvempaa kuluttajakamaa samaan tarkoitukseen.

        Olen tyytyväinen asuessani paikassa, josta on vain puoli kilometriä molempiin liikkeisiin, molemmilla melkeinpä yhteinen P-alue.

        (kirjoitti aloittaja-Anonyymi)


    • Anonyymi

      Aloituksessa on humoristinen määritelmä "ammattikone", samaa romua on ainakin kymmenellä eri merkillä yhtä monella eri myyjällä...

      • Anonyymi

        Minä (aloittaja) en puhunut "ammattikoneesta", vaan kerroin ostamani koneen eka omistajan ostaneen koneen omaan ammattikäyttöönsä, missä se kävi heiveröiseksi. Aivan eri asia.

        Minä tarvitsen konetta satunnaiseen kesäajan harrastuskäyttöön mökillä, missä ei ole edes sähköjä vaan pelataan aggregaatin varassa. Tuollainen "kiinanromu" ajaa asiansa hienosti ollessaan kunnossa. Jos saan sellaisen satasella, käytän jonkin Arbogan hammasrataskoneen ja "kiinanromun" välisen hintaeron ehdottomasti johonkin muuhun kuin porakoneeseen. Eläkeläinen ei ammattikonetta kaipaa vaan resurssit on pakko käyttää mielekkäästi eikä ylimitoitettujen mielihalujen mukaan.


      • Anonyymi

        Aloittaja tässä vielä kommentoi: Ostamani Tamforce-kone vaikuttaa muilta osin hämmästyttävän käyttökelpoiselta hintaisekseen. Heikko kohta on nuo ensiasennus- voimansiirtohihnat, jotka eka omistaja vaikuttaa pilanneen vaatimalla koneelta liikoja. Uusilla (toivottavasti laadukkaammilla) hihnoilla uskon pärjäileväni koneella hienosti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja tässä vielä kommentoi: Ostamani Tamforce-kone vaikuttaa muilta osin hämmästyttävän käyttökelpoiselta hintaisekseen. Heikko kohta on nuo ensiasennus- voimansiirtohihnat, jotka eka omistaja vaikuttaa pilanneen vaatimalla koneelta liikoja. Uusilla (toivottavasti laadukkaammilla) hihnoilla uskon pärjäileväni koneella hienosti.

        Pinolin välys on vaan aikamoinen noissa kaikissa mitä minä olen kokeillut.


    • Anonyymi

      Kiilahihnoja myy monikin firma, vanhat malliksi mukaan, ja kas, uskon että remmit löytyy.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Ennen kuin lähtee höpöttelemään omiaan, kannattaisi lukea aloitus :D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      47
      3075
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2311
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      123
      1689
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      100
      1543
    5. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1067
    6. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      169
      944
    7. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      44
      901
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      846
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      71
      791
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      14
      764
    Aihe