Jos syntyperäinen oululainen on sinulle tuttavallinen, niin sinulle on tiedossa ongelmia : panettelua, selkäänpuukottamista ja muuta ikävää. Käytännössä useaan kertaan todettu. Onko muita tottuuven töräyksiä oululaisuudesta?
Oululaiset tullista tulleen kokemana
22
52
Vastaukset
- Anonyymi
On se kumma, kun sama meininkin tuntuu joillain olevan sama mihin he menevät.
- Anonyymi
Tosi tutulta kuulostaa. Pirullinen meininki.
- Anonyymi
Polveutuvat mandolinoista.
- Anonyymi
Siis aidot oululaiset on sisäsiittoisia ja sitten tänne on pesinyt näitä pienten kylien kuppikuntia. Kyllä sinä asian ytimessä olet.
Itse olen elänyt lapsuuteni ja nuoruuteni Oulussa.
Mielestäni paikalliset eivät ole sisäsiittoisia vaan he
ovat reviiritietoisia ja uskollisia reviirilleen.
Eli ei kannata jonkun Tuiralaisen mennä hillumaan
ja äyvästämään kaukovainion ostarille.- Anonyymi
Liimatta kirjoitti:
Itse olen elänyt lapsuuteni ja nuoruuteni Oulussa.
Mielestäni paikalliset eivät ole sisäsiittoisia vaan he
ovat reviiritietoisia ja uskollisia reviirilleen.
Eli ei kannata jonkun Tuiralaisen mennä hillumaan
ja äyvästämään kaukovainion ostarille.Sama meininki se on vaikka olisi miten mieni kyläpahanen, riittää pahimmillaan että asuu naapuritontilla, niin ei tarttee tulla hillumaan yhtään. Pienisieluista porukkaa on liian monet suomalaiset.
- Anonyymi
Ainakin opin, että oululaisille ei kannata tehdä hyvää tekoa.
Olin ajamassa hoitajamitoitusta ja puhuinkin parille naishoitajalle tästä. Olin erittäin tuohduksissa asiasta. Kiitos tästä, selkäänpuukotus. Opin kyllä, en koskaan enää tee hyvää tekoa toisen puolesta. Ollappa ilkeä, niin tykätään. - Anonyymi
En halua tehdä yhtään KENENKÄÄN edestä koska kukaan ei maksa takaisin. Reilua on, että maksetaan työstä ja siitä on hyötyä. En halua tehdä kenenkään tietyn puolueen puolesta mitään, enkä toimittajien koska en hyödy siitä. haluan myös itse hyötyä jostakin, en ole niin jalo. Olen huomannut, että kyllä työpanosta löytyisi, mutta itse ei hyödy mitään, päinvastoin.
Olenpa huomannut, että jotkut ovat jopa menestyneet avullani, mutta kiitosta ei ole tullut. Siitä olen oppinut, että en sitoudu mihinkään. äänestelen milloin mitäkin ihan sen mukaan mikä hyödyttää. - Anonyymi
sisäsiittoista, yksinkertaista ja erittäin kateellista sakkia
- Anonyymi
Ja suurin osa muualta muuttaneita.
- Anonyymi
Oulun väestö on yli kaksinkertaistunut sitten 90-luvun, eli suurin osa ei ole Oululaisia, asuvat vain Oulussa. Harmi vaan kun Ouluun muuttaa tuollaisia niin kuin esimerkiksi nämä inkuttajat.
- Anonyymi
Niin on sisäsiittoista, umpimielistä ja kateellista väkeä. Miksi te muualta tulleet pian muututte samanlaisiksi. Kunpa toisitte tänne Ouluun vähän iloisuutta, avoimempaa ja sosiaalisempaa kultturia. Toivoisin näin syntyperäisenä oululaisena.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin on sisäsiittoista, umpimielistä ja kateellista väkeä. Miksi te muualta tulleet pian muututte samanlaisiksi. Kunpa toisitte tänne Ouluun vähän iloisuutta, avoimempaa ja sosiaalisempaa kultturia. Toivoisin näin syntyperäisenä oululaisena.
"Seura tekee kaltaisekseen" sanoo vanha sananlasku. Omalta osaltani yritin nähdä Oulun positiivisena ja mukavana kaupunkina riittävän kauan. Perusnegatiivisuus, panettelu takanapäin, ilkeily päin naamaa, ja alkeellisimpienkin käytöstapojen puute muutti mieleni.
Huomasin itsenikin muuttuvan kaikesta negatiivisesti ajattelevaksi itselleni oudoksi ihmiseksi. Päätös oli helppo ja nopea, asunto myyntiin, tavarat muuttoautoon, ja menoksi.
Onneksi työnantajafirmalla löytyi konttoreita muualtakin Suomesta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...laittakaa rintapieleen joku merkki jotta teidät erottaa. Ei kivakoulu tyylinen, se epäilyittäisi, vaan joku sellainen josta tunnistaa teidät.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Seura tekee kaltaisekseen" sanoo vanha sananlasku. Omalta osaltani yritin nähdä Oulun positiivisena ja mukavana kaupunkina riittävän kauan. Perusnegatiivisuus, panettelu takanapäin, ilkeily päin naamaa, ja alkeellisimpienkin käytöstapojen puute muutti mieleni.
Huomasin itsenikin muuttuvan kaikesta negatiivisesti ajattelevaksi itselleni oudoksi ihmiseksi. Päätös oli helppo ja nopea, asunto myyntiin, tavarat muuttoautoon, ja menoksi.
Onneksi työnantajafirmalla löytyi konttoreita muualtakin Suomesta.ehehe.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ehehe.
varoppa vain, siellä jossakin lähiönkupeessa piileskelee oulusta sinne muuttanut joka tuhoaa ilosi pian.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...laittakaa rintapieleen joku merkki jotta teidät erottaa. Ei kivakoulu tyylinen, se epäilyittäisi, vaan joku sellainen josta tunnistaa teidät.
Mutta pahaa pelkään tämä on osa muualta tulleisiin kohdistuvaa salaliittoa, heidät kynitään täällä, iloisilta viedään iloisuus jne.
- Anonyymi
Ei kaikki ole sellaisia, esim. omat perheenjäsenet tai kaverit. Kannattaa myös muistaa olla kiitollinen vanhemmilleen, koska ilman heitä et voisi vetää edes ensimmäistäkään henkäystä.
- Anonyymi
Tiedän, että kaikkien kivojen oululaisten, alkuperäisten täyty piileksiä jotenkin. Pitäisi sopia joku salaperäinen merkki joka piirretään maahan kepillä. Tästä toinen tietää,
että kyseessä on puhdassydäminen oululainen.
Merkki pitäisi sopia, näin on muinoinkin tehty.- Anonyymi
Idiootinhan tunnistaa heti puheiden perusteella, ei siihen mitään merkkejä tarvita.
- Anonyymi
Avojalkaseksi oululaiseksi tunnistaa ainakin ne henkilöt, jotka vierailevat Intiön hautausmaan ns.vanhalla puolella sukulaistensa haudalla, varma merkki.
- Anonyymi
Paitsi jos on naitu sukuun muualta, joten ei niin varma merkki sekään.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 226636
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus04687- 613726
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2292948Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon342732Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella452516Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme262415- 401783
Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731767- 251685