Säänkestävä seikkailukamera

Anonyymi

Olympus tough tg 5 tai tg 6 .. Ricoh wg 5 ...

Säänkestäviä kumpikin ,Ricohista ei löydy suomenkielistä tietoa juurikaan .

Kokemuksia noista.

Hakusessa siis säänkestävä ns seikkailukamera.
Nikon aw130 testattu ,en pitänyt.

Ja löytyymyös se ns parempi kamera ,eli etsin nyt kameraa joka ei säiky tippumisista ,kolinoista ,sateesta ,lumesta yms.

11

177

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Paha toiselle suositella. Pitää vain vertailla teknisiä tietoja ja miettiä missä on ne ominaisuudet tai eniten niitä ominaisuuksia joita katsoo tarvitsevansa. Kuvanlaadullisesti saman hintaluokan kamerat nykyään aika tasaväkisiä. Fujifilm FinePix XP140 voisi olla tutustumisen arvoinen.

    • Anonyymi

      Jos järkkäreinä ei olisi Fujia, jolloin Fujin ruggeroidun pokkarin käyttölogiikka ja värit toimivat hyvin yhteen runkojen kanssa, olisin ostanut uusimman Olympuksen TG:n. Silloin se oli vitonen, nyt valinta olisi varmaan kutonen.

    • Ei kokemusta, mutta Ricoh on f/3.5 ja Olympus f/2.0. Eiköhän se ole tossa. En näe syytä ostaa Ricohia noin pimeällä objektiivilla.

      • Anonyymi

        3.5 pimeä ? mikä jää kuvaamatta tulla ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        3.5 pimeä ? mikä jää kuvaamatta tulla ?

        En nyt tiedä trollaatko jotain. Noissa on pieni kenno, joten ISO arvoa ei juuri siedä nostaa. Jos kameran valovoima on pieni, niin tätä joutuu helposti tekemään.


      • Anonyymi

        Se on f2-4.9 olyssa eli ainoastaan laajakulmapäässä on sitä valovoimaa. Telepäässä siitä olisi eniten hyötyä. Päivänvalossa kaikki pokkarit toimii riittävän hyvin vaikkei valovoimaa olisikaan. Hämärässä kuvataan sitten jollain ihan muulla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se on f2-4.9 olyssa eli ainoastaan laajakulmapäässä on sitä valovoimaa. Telepäässä siitä olisi eniten hyötyä. Päivänvalossa kaikki pokkarit toimii riittävän hyvin vaikkei valovoimaa olisikaan. Hämärässä kuvataan sitten jollain ihan muulla.

        Laajakulmapäässä sitä usein tarvitsee. Telepää on sitten auringonpaisteisiin. Oletan, että jos tuollaisen kameran ostaa, niin sille on tarvetta. Mutta nyt kun katson niin onhan tuossa Ricohissakin f/2.0. Se on WG-6, jossa on f/3.5. En ymmärrä miksi uusi kamera on tuossa noin paljon huonompi.


      • Anonyymi
        okaro kirjoitti:

        Laajakulmapäässä sitä usein tarvitsee. Telepää on sitten auringonpaisteisiin. Oletan, että jos tuollaisen kameran ostaa, niin sille on tarvetta. Mutta nyt kun katson niin onhan tuossa Ricohissakin f/2.0. Se on WG-6, jossa on f/3.5. En ymmärrä miksi uusi kamera on tuossa noin paljon huonompi.

        Varmaan hintakilpailua. Oleellisesti halvempaa tehdä f/3.5 kuin f/2.0 lasi. Ne, jotka pitävät eroa pienenä, eivät varmaan ymmärrä, että aukkoasteikko on logaritminen. Kyllä tuo on ratkaiseva ero, joten uudempi Ricoh putoaa pois.

        Noissa Olyn versioissa on muistaakseni eroa runkorakenteessa ja lisävarusteista. Ulkomuistista vitoseen on mm. kohtuuhintainen toimiva makro valaisu, mikä on tuollaisessa hintaluokassa harvinaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmaan hintakilpailua. Oleellisesti halvempaa tehdä f/3.5 kuin f/2.0 lasi. Ne, jotka pitävät eroa pienenä, eivät varmaan ymmärrä, että aukkoasteikko on logaritminen. Kyllä tuo on ratkaiseva ero, joten uudempi Ricoh putoaa pois.

        Noissa Olyn versioissa on muistaakseni eroa runkorakenteessa ja lisävarusteista. Ulkomuistista vitoseen on mm. kohtuuhintainen toimiva makro valaisu, mikä on tuollaisessa hintaluokassa harvinaista.

        Tuohan selviää kun kuuklettaa olympus tough tg5 vs tg6. Uudemmassa on mm. 4k-video, muotoilu ollee sama.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuohan selviää kun kuuklettaa olympus tough tg5 vs tg6. Uudemmassa on mm. 4k-video, muotoilu ollee sama.

        Tässä on ruggeroituja kameroita vierekkäin.

        https://www.dpreview.com/products/compare/side-by-side?products=olympus_tg6&products=olympus_tg5&products=ricoh_wg5gps&products=ricoh_wg6&products=fujifilm_xp140&products=nikon_cpw300

        Tässä taas lyhyet kuvailut keskeisistä kameroista.

        https://www.dpreview.com/reviews/buying-guide-best-waterproof-cameras

        Jos ei ole jotain syytä hankkia muuta, niin Tough 6 on jonkinlainen standardi. Tämä YouTube klippi on tältä kesältä.

        https://youtu.be/ZiI4lCxuQTI


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuohan selviää kun kuuklettaa olympus tough tg5 vs tg6. Uudemmassa on mm. 4k-video, muotoilu ollee sama.

        Ooops, TG 5:ssä on myös 4k-video.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      244
      2044
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      84
      1228
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      90
      1067
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      1045
    5. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      850
    6. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      847
    7. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      101
      809
    8. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      121
      771
    9. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      124
      716
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      23
      701
    Aihe