Säänkestävä seikkailukamera

Anonyymi

Olympus tough tg 5 tai tg 6 .. Ricoh wg 5 ...

Säänkestäviä kumpikin ,Ricohista ei löydy suomenkielistä tietoa juurikaan .

Kokemuksia noista.

Hakusessa siis säänkestävä ns seikkailukamera.
Nikon aw130 testattu ,en pitänyt.

Ja löytyymyös se ns parempi kamera ,eli etsin nyt kameraa joka ei säiky tippumisista ,kolinoista ,sateesta ,lumesta yms.

11

177

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Paha toiselle suositella. Pitää vain vertailla teknisiä tietoja ja miettiä missä on ne ominaisuudet tai eniten niitä ominaisuuksia joita katsoo tarvitsevansa. Kuvanlaadullisesti saman hintaluokan kamerat nykyään aika tasaväkisiä. Fujifilm FinePix XP140 voisi olla tutustumisen arvoinen.

    • Anonyymi

      Jos järkkäreinä ei olisi Fujia, jolloin Fujin ruggeroidun pokkarin käyttölogiikka ja värit toimivat hyvin yhteen runkojen kanssa, olisin ostanut uusimman Olympuksen TG:n. Silloin se oli vitonen, nyt valinta olisi varmaan kutonen.

    • Ei kokemusta, mutta Ricoh on f/3.5 ja Olympus f/2.0. Eiköhän se ole tossa. En näe syytä ostaa Ricohia noin pimeällä objektiivilla.

      • Anonyymi

        3.5 pimeä ? mikä jää kuvaamatta tulla ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        3.5 pimeä ? mikä jää kuvaamatta tulla ?

        En nyt tiedä trollaatko jotain. Noissa on pieni kenno, joten ISO arvoa ei juuri siedä nostaa. Jos kameran valovoima on pieni, niin tätä joutuu helposti tekemään.


      • Anonyymi

        Se on f2-4.9 olyssa eli ainoastaan laajakulmapäässä on sitä valovoimaa. Telepäässä siitä olisi eniten hyötyä. Päivänvalossa kaikki pokkarit toimii riittävän hyvin vaikkei valovoimaa olisikaan. Hämärässä kuvataan sitten jollain ihan muulla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se on f2-4.9 olyssa eli ainoastaan laajakulmapäässä on sitä valovoimaa. Telepäässä siitä olisi eniten hyötyä. Päivänvalossa kaikki pokkarit toimii riittävän hyvin vaikkei valovoimaa olisikaan. Hämärässä kuvataan sitten jollain ihan muulla.

        Laajakulmapäässä sitä usein tarvitsee. Telepää on sitten auringonpaisteisiin. Oletan, että jos tuollaisen kameran ostaa, niin sille on tarvetta. Mutta nyt kun katson niin onhan tuossa Ricohissakin f/2.0. Se on WG-6, jossa on f/3.5. En ymmärrä miksi uusi kamera on tuossa noin paljon huonompi.


      • Anonyymi
        okaro kirjoitti:

        Laajakulmapäässä sitä usein tarvitsee. Telepää on sitten auringonpaisteisiin. Oletan, että jos tuollaisen kameran ostaa, niin sille on tarvetta. Mutta nyt kun katson niin onhan tuossa Ricohissakin f/2.0. Se on WG-6, jossa on f/3.5. En ymmärrä miksi uusi kamera on tuossa noin paljon huonompi.

        Varmaan hintakilpailua. Oleellisesti halvempaa tehdä f/3.5 kuin f/2.0 lasi. Ne, jotka pitävät eroa pienenä, eivät varmaan ymmärrä, että aukkoasteikko on logaritminen. Kyllä tuo on ratkaiseva ero, joten uudempi Ricoh putoaa pois.

        Noissa Olyn versioissa on muistaakseni eroa runkorakenteessa ja lisävarusteista. Ulkomuistista vitoseen on mm. kohtuuhintainen toimiva makro valaisu, mikä on tuollaisessa hintaluokassa harvinaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmaan hintakilpailua. Oleellisesti halvempaa tehdä f/3.5 kuin f/2.0 lasi. Ne, jotka pitävät eroa pienenä, eivät varmaan ymmärrä, että aukkoasteikko on logaritminen. Kyllä tuo on ratkaiseva ero, joten uudempi Ricoh putoaa pois.

        Noissa Olyn versioissa on muistaakseni eroa runkorakenteessa ja lisävarusteista. Ulkomuistista vitoseen on mm. kohtuuhintainen toimiva makro valaisu, mikä on tuollaisessa hintaluokassa harvinaista.

        Tuohan selviää kun kuuklettaa olympus tough tg5 vs tg6. Uudemmassa on mm. 4k-video, muotoilu ollee sama.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuohan selviää kun kuuklettaa olympus tough tg5 vs tg6. Uudemmassa on mm. 4k-video, muotoilu ollee sama.

        Tässä on ruggeroituja kameroita vierekkäin.

        https://www.dpreview.com/products/compare/side-by-side?products=olympus_tg6&products=olympus_tg5&products=ricoh_wg5gps&products=ricoh_wg6&products=fujifilm_xp140&products=nikon_cpw300

        Tässä taas lyhyet kuvailut keskeisistä kameroista.

        https://www.dpreview.com/reviews/buying-guide-best-waterproof-cameras

        Jos ei ole jotain syytä hankkia muuta, niin Tough 6 on jonkinlainen standardi. Tämä YouTube klippi on tältä kesältä.

        https://youtu.be/ZiI4lCxuQTI


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuohan selviää kun kuuklettaa olympus tough tg5 vs tg6. Uudemmassa on mm. 4k-video, muotoilu ollee sama.

        Ooops, TG 5:ssä on myös 4k-video.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1313
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      650
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      481
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      454
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      149
      408
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      387
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe