Mitä lahjaksi?

Maija

Hei!

Olen menossa parin viikon päästä katsomaan ystävääni joka sai 30.3 tyttövauvan. Mitä voisin ostaa tytölle lahjaksi kun vaatteita heillä on jo tarpeeksi? Entä äidille, kun haluasin muistaa myös häntä?

60

41810

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jokunen

En tiedä, jos välttämättä haluat ostaa jotain tavaralahjaa, mutta... Miten olis jos vanhan rotinaperinteen mukaisesti veisit jotain syötävää? Joko itse tehtyä, tai jos on peukalo keskellä kämmentä, niin ostettukin käy. Mutta ideana olisi se, että sapuska on kutakuinkin valmista syötävää, eli helpottaa vauvatouhujen keskellä kun ei tarvitse aina laittaa ruokaa. Mutta älä kuitenkaan mitään pullaa vie! Meillä kun kävi sukulaisia katsomassa vastasyntynyttä vauvaa, niin voi luoja miksi kaikki kantoi sitä pullaa ja kakkua mukanaan!? Musta olis ollut ihanaa saada vaikka jotain salaatteja tai suolaisia pasteijoita, pitsaa, sämpylöitä, sarvia tai vaikka valmista perus kotiruokaa rasiassa, vaikka lihakeittoa! Varsinkin jos tiedät mistä ruuista ystäväsi pitää, niin varmasti olisi tervetullutta tuomista sellainen.

• Jokunen

Ai joo, kysyi, että mitä tytölle... No, tuo ehdotukseni vastasi siihen, että mitä äidille. :D
        Ehkä jollain muulla on lisää ehdotuksia...

• äiti03

voisit viedä tytölle jonkun ihanan pehmolelun/nallen.. =) niistä kaikki vauvat yleensä tykkää!

• tässäpä tätät

vie pyyheliina! sitä tarvitsee aina. Yksi hyvä juttu on vaikkapa lehtiä äidille, on kiva luekella. tai vie se äiti vaikka leffaan tai vietätte naistenillan, kasvohoitoa saunomista juttelua ja naurua. Lahjakortti tai vaikkapa jokin lastentarvike! yksi hyvä idea on jokin kaunis koriste-esine

• Äitix2

Miksi ihmeessä kaikki tuo pehmoleluja?? Niitä pursuaa joka paikasta, ja vauvalle ei niistä ole mitään iloa!

Suosittelen lämpimästi kysymään rohkeasti äidiltä mitä perhe OIKEASTI tarvitsee.. Esim. vaippoja ei koskaan ole liikaa. Tai sitten kestovaippoja, jos äiti käyttää niitä mieluummin kuin kertiksiä.

• Maija

Kiitoksia ehdotuksista...enköhän jotakin keksi. Tuo leffa idea olisi kyllä huippu, mutta asumme kaukana toisistamme ja menemme vain kylään niin ei oikeen onnistu...mutta kerkiäähän sitä sitten myöhemmin=)

• hyvä tavaton

Vauva on vielä niin tyhmä ja vähä-älyinen, että sille on turha laittaa mitään lahjaksi. Riittää kun vanhemmat antavat sille ruokaa ja ostavat tarvittavat vaatteet, vaipat ja jonkin verran leluja. Laittakaa nekin rahat vaikka SPR:n kautta apua tarvitseville.

• ...

heippa!
        toi ruoka homma äidille on hyvä.ainakin itse olin kiitollinen kun anoppi laittoi ruokaa minulle.itse ostin serkun vauvalle jolla on jo kaikkea,tuttipaketin.tutteja ei ikinä ole liikaa!ensilusikka olisi myös hyvä ja käytännöllinen,joku söpö ruokalappu...vaikkei olisi vielä niin ajankohtainen,mutta aika vauvan kanssa menee kuin siivillä!tuolla tuo minunkin 1v2kk "vauva" nukkuu!

• Peeru

Älkää lasten rahoja SPR .lle pistäkö , kyllä en nykyään saavat rahaa joka tuutista. Ostakaa lapselle Hopeaa niin se saa sitten isona ihailla aarteitaan, ne pitää arvonsa ja on perinne vanhoilta ajoilta

• kahden äiti
        Peeru kirjoitti:

Älkää lasten rahoja SPR .lle pistäkö , kyllä en nykyään saavat rahaa joka tuutista. Ostakaa lapselle Hopeaa niin se saa sitten isona ihailla aarteitaan, ne pitää arvonsa ja on perinne vanhoilta ajoilta

Itse sain tai lapseni sellasen baby björn pallin vessaan. on ollut käyttöö jo kohta kymmenen vuotta. vauva ei sitä ihan heti tarvi, mutta puolen vuoden päästä.

• Haista.....

Tiedätkös mitä hyvä tavaton olet itsekkin ollu vauva joskus!!! Sitä paitsi vauva on ainaki viisaampi ku sä!! Vauva ei esim hauku sua vähä älyseks!!!!!!!!!!!!!! Ehdotuksena: anna vaikka joku nalle tai vaikka tutti!! Tutti ois aika hyvä paitsi jos sellanen on.... Yleensä vauva tykkää tutista hirveesti......

• skeptikko
        Haista..... kirjoitti:

Tiedätkös mitä hyvä tavaton olet itsekkin ollu vauva joskus!!! Sitä paitsi vauva on ainaki viisaampi ku sä!! Vauva ei esim hauku sua vähä älyseks!!!!!!!!!!!!!! Ehdotuksena: anna vaikka joku nalle tai vaikka tutti!! Tutti ois aika hyvä paitsi jos sellanen on.... Yleensä vauva tykkää tutista hirveesti......

Jos sun vauvasi on noin viisas, niin miksei hän itse kirjoita tänne viestejä?

• ei ole
        skeptikko kirjoitti:

Jos sun vauvasi on noin viisas, niin miksei hän itse kirjoita tänne viestejä?

no ei varmana kirjota!!! en mä haluu että hän tänne kirjottaa täällä on vaa sellasia juttuja että oppis ihan turhaa kirosanoja ja sen sellasta

• me:
        ei ole kirjoitti:

no ei varmana kirjota!!! en mä haluu että hän tänne kirjottaa täällä on vaa sellasia juttuja että oppis ihan turhaa kirosanoja ja sen sellasta

Menkää molemmat kotiin kasvamaan!

• miä

Miusta oli vauvalle ihania lahjoja mm. taulu, valokuvakehys, jokin pehmolelu,(mut jos ei eka vauva niin yleensä pehmoja kyllä jo ennestään tarpeaksi) vaippapaketti, (no siitä ei kyllä paljon muistoa jää)
      Äidille se ruoka juttu hyvä, kirja jossa kivoja runoja.

• Maija

Juu..voisin kyllä jotakin ns. kunnon ruokaa heille viedä, varmaan tulee tarpeen. Laittavat vaikka sitten pakkaseen jos ei heti maita=) Eipä olisi tuo tullut kyllä itse mieleen.
      Nyt sitten pähkäilemään mitä ruokaa tekisin, näen ystävääni niin harvoin etten ole aivan varma mikä hänelle maittaa...

• ansku

jos perheessä on muita lapsia huomioi heidät. Ota yökylään ja tehkää jotain kivaa yhdessä ja monesti.Muuten voisit tehdä pikkuleipiä tai leipoa ristiäisiin jotain kivaa.Ja lupautua siivoilemaan ristiäisaattona.

• Maija
        ansku kirjoitti:

jos perheessä on muita lapsia huomioi heidät. Ota yökylään ja tehkää jotain kivaa yhdessä ja monesti.Muuten voisit tehdä pikkuleipiä tai leipoa ristiäisiin jotain kivaa.Ja lupautua siivoilemaan ristiäisaattona.

Ensimmäisen lapsensa sai=) Herkkuja en viitsisi viedä kun niitä varmasti saanut sukulaisilta ja häntä kun muutenkin harmittaa kertyneet kilot...

• Äityli

Lueskellesani mietin miten meidän perhettä on muistettu. Meillä on nyt tyttö 2,5 kk.Itse olen kyllä ollut tosi iloinen kaikista vaatelahjoista, koska edellinen vauva on jo 10V!!!
        Mutta: Ruuasta vois ajatella ehkä sellaistakin, että tilaisitte kylässä ollessanne ruokaa sinne paikan päälle, jos paikkakunnalla sellaisia palveluita on. Saisi äiti mieleistään ja jos vielä joku on vauvan kanssa, että äippä saa rauhassa syödä nii vot!
        Vauvalle esim vaunuihin kiinnitettävä lelu tai vauvakirja johon voi kirjata tärkeitä taphtumia vauvan varhasiajoista.Itse olen saanut sellaisen jokaiselle lapselle ja olen tykännyt!
        Tai lahjakortti vauvantarvike liikkeeseen.
        Äidille tuli vielä mieleen: Jokin hyväntuoksuinen vartalovoide. itselläni sitä on ainakin kovasti kulunut, kun ei muuten paljon itseään ehdi "lelliä".

• mutta mutta
        Äityli kirjoitti:

Lueskellesani mietin miten meidän perhettä on muistettu. Meillä on nyt tyttö 2,5 kk.Itse olen kyllä ollut tosi iloinen kaikista vaatelahjoista, koska edellinen vauva on jo 10V!!!
        Mutta: Ruuasta vois ajatella ehkä sellaistakin, että tilaisitte kylässä ollessanne ruokaa sinne paikan päälle, jos paikkakunnalla sellaisia palveluita on. Saisi äiti mieleistään ja jos vielä joku on vauvan kanssa, että äippä saa rauhassa syödä nii vot!
        Vauvalle esim vaunuihin kiinnitettävä lelu tai vauvakirja johon voi kirjata tärkeitä taphtumia vauvan varhasiajoista.Itse olen saanut sellaisen jokaiselle lapselle ja olen tykännyt!
        Tai lahjakortti vauvantarvike liikkeeseen.
        Äidille tuli vielä mieleen: Jokin hyväntuoksuinen vartalovoide. itselläni sitä on ainakin kovasti kulunut, kun ei muuten paljon itseään ehdi "lelliä".

hirveenä kannata itteesä tuoksuilla "leliä", vauva tunnistaa äitinsä parhaiten ilman mitääm hajusteita ja eipähän sitten vaavin hienon hieno "tuoksumekanismi" kärsi...

• me_

Lapselle lahjaksi kunnon satukirja. Videoita ja pehmoleluja tuntuu nykyajan lapsiperheistä löytyvän liikaakin. Äidille lupaus toimia lapsenvahtina niin että hän pääsee välillä tuulettumaan.

• Maija

Lapsenvahtina en voi toimia kun hän asuu Espoossa ja itse Tampereella. Näemme niin harvoin, että jos kylään lähden niin halua kyllä olla ystävänikin kanssa enkä vain lapsen.

• äitejä
        Maija kirjoitti:

Lapsenvahtina en voi toimia kun hän asuu Espoossa ja itse Tampereella. Näemme niin harvoin, että jos kylään lähden niin halua kyllä olla ystävänikin kanssa enkä vain lapsen.

Saamistasi vastauksista minä kannatan huppupyyhettä. Sitä tarvitsee kouluikään asti. Vauvojen fleece-peitto on myös kiva. Nättejä on H&M:ssa. Äiti saattaa tyytyä leikkokukkapuskaan. Vauvan valokuva-albumit on kivoja. Tutteja käyttää Suomen vauvoista puolet, toiselle puolelle lahja on T-O-S-I turha. Kerninen ruokalappu ja ensilusikka tulee käyttöön jo kesällä...jne...

• Herkkusuu
        äitejä kirjoitti:

Saamistasi vastauksista minä kannatan huppupyyhettä. Sitä tarvitsee kouluikään asti. Vauvojen fleece-peitto on myös kiva. Nättejä on H&M:ssa. Äiti saattaa tyytyä leikkokukkapuskaan. Vauvan valokuva-albumit on kivoja. Tutteja käyttää Suomen vauvoista puolet, toiselle puolelle lahja on T-O-S-I turha. Kerninen ruokalappu ja ensilusikka tulee käyttöön jo kesällä...jne...

Eikö nykyään äitiyspakkauksessa ole huppupyyhettä eikä huopaa? Outoa jos ei, meillä huppupyyhkeet edelleen käytössä saunailtoina, tytöt jo 6 ja 8 v. Oma nokkamuki tai lautanen, näitä aina tarvii useammanki, mielellään helposti pestävä. Ei ihan vastasyntynyt mutta pian alkaa ruokahommatkin... Vaippapaketti jonkun kestävän muiston ohella. Äitiä ilahduttaa varmaan kaunis kukkakimppu ja joku syötävä lahja.

• Itsekäskö?
        Maija kirjoitti:

Niin, itsekkäästi ajattelet vain itseäsi, että kun harvoin näette niin haluat juella ystäväsi kanssa, mutta ystävyydessä ei olekaan kyse itsestä, vaan ystävästä.
        Voit varata päivän enemmän ja olla yhden päivän lapsen kanssa ja loput ystäväsi ja lapsen kanssa.
        Jos ystäväsi on aviossa niin hän voisi mennä miehen kanssa ulos tai jos yksinhuoltaja niin joskun ystävänsä kanssa ulos ja joku toinen kerta se ystävä tulee hoitamaan lasta ja te pääsette ulos.
        Ystävän voimavaroista huolehtiminen on ensisijaisen tärkeää.

Minusta huolta pidetty ja itsekin yrittänyt samaa apua jakaa ystävilleni ja sukulaisilleni.

• ........................
        Herkkusuu kirjoitti:

Eikö nykyään äitiyspakkauksessa ole huppupyyhettä eikä huopaa? Outoa jos ei, meillä huppupyyhkeet edelleen käytössä saunailtoina, tytöt jo 6 ja 8 v. Oma nokkamuki tai lautanen, näitä aina tarvii useammanki, mielellään helposti pestävä. Ei ihan vastasyntynyt mutta pian alkaa ruokahommatkin... Vaippapaketti jonkun kestävän muiston ohella. Äitiä ilahduttaa varmaan kaunis kukkakimppu ja joku syötävä lahja.

löytyy huppupyyhe äippäpakkauksesta!

• iidastiina

Itse olen saanut kaulakorun itse lahjaksi ja pidin sitä todella hyvänä. Koska vauva on todellakin vielä niin pieni, ettei ymmärrä lahjoista mitään. Ja tavallaanhan äitihän sen suurimman työn on tehnyt. Karvaiset pikkuötökät ovat kaikkein huonoin vaihtoehto, harva vauva niillä leikkii edes vanhempana, keräävät vain nurkissa turhaa pölyä ja vievät tilaa.

• äitelä

Totta. Ei niillä leikitä ikinä.

• kososa

Rahapaja ja postit myy ainakin "ensimmäiset rahani" kokoelmaa.Sellainen ollaan itse ostettu tuttujen muksuille.Kiva muisto.Ei muuten ole kauhean pitkä välimatka toi Espoo-Tampere.Viitsimisestä pitkän päälle kiinni.

• mukava harrastus

postin ensipäiväkuori on hyvä muisto. Itse olen tilannut kummilapselle ensipäiväkuoret ja hän on niitä saanut jo katkeamattomasti 16 vuotta.

Mukava harrastus, jota voit ystävsi lapsen tai kummilapsen kanssa harrastaa.
        Toinen on eri maiden eurorahojen keräily. Niitä saa myös täytettynä, mutta paljon hauskempaa on tuoda tuliaisia matkoiltaan ja kauppareissultaankin voi saada jonkun erikoisen euron.

• Mummi

Olen tuoreiden kaksosten mummi, ja seurannut läheltä pari kuukautta tuota elämää.

Vauvat eivät tarvitse pehmoleluja, eivät piittaa tuon taivaallista minkäänlaisista leluista. Ihmisen kasvot ovat vauvasta kiinnostavinta mitä he tietävät, ja sylissä olo.

Äiti ei ehdi tehdä muuta kuin hoitaa vauvoja. Ei siis leffaan, kauneushoitolaan, tyttöjen iltaan tms. Ei ehdi lukea lehtiä, saati kirjoja.

Ruokatuliainen on hyvä ajatus, säästyypä yhdeltä kaupassakäynniltä ja ruuanvalmistukselta.
      Lisäksi voisi viedä kukan ilahduttamaan äidin silmää, ja ehkä lupauksen joskus tulla lapsenvahdiksi tarvittaessa, vaikka matka onkin pitkä. Joskus vaan voi tilanne olla sellainen, että apuvoimia tarvitaan.
      Tärkeintä äidille on, että ystävät muistavat ja käyvät katsomassa uusia tulokkaita.

• kaksosten äiti

kanssa täysin samaa mieltä!

• joskus

vie jotain tarpeellista. Vauvalle toki voi viedä jotain mitä tarvii vielä myöhemminkin. Ensi kirja tulee tarpeelliseksi jo muutaman kuukauden kuluttua.

Nuorilla perheillä ei liene liikaa rahaa ja menot senkun lisääntyy. joten kannatan monen ehdotusta valmiista ruuasta tai leivonnaisista pakastimeen. Myös pari pakettia vaippoja otetaan varmaan mielihyvin vastaan (jos on sopivaa merkkiä)

• nalle

niitä tulee yleensä niin paljon että nurkkiin jää.
        Huonoin mahdollinen lahja.
        Joku lelu puolivuotiaasta ylöspäin tulee myöhemmin tarpeeseen ja voihan vauva myös katsella.
        Firher prisellä on kivoja ja kestäviä leluja.

• 4w tytön iskä

korvakuumemittari,tämä on hyvä lahja varsinkin jos kyseessä on perheen ensimmäinen lapsi.tulee tarpeeseen eikä kovin kalliskaan....

• hä hä

...ja äitille ei mitään!!

• paparazzi

Lahjoita didlo!

• Pappa

Vie lahjaksi aikaa vanhemmille. Sinä hoidat vauvaa sillä aikaa kun vanhemmat menevät yhdessä ulos syömään, elokuviin, vaikkapa vain kävelylenkille! Toista tämä esim. kerran kuussa, puolessa vuodessa j.n.e.

• tuore äiti

ei taida pappa ymmärtää kuinka rakas oma pieni vauva on,ei häntä kuulee aluksi varsinkaan raaski jättää vieraiden hoitoihin..kyllä sitä on niin paljon yleensä ehditty käydä syömässä,elokuvissa ennen vauvan syntymää,että olo vauvan kanssa on paljon hohdokkaampaa.ja kävely lenkille otetaan vauva mukaan tietysti,mitä järkeä sitä olisi vauva jättää sisälle ja lähteä kahdestaan ulos,nyt sitä ollaan perhe jota halutaan olla.ei vauva ole vanhempien tiellä,jos parisuhde on oikeasti kunnossa.
        väkisin tehtyä aikaa ei tarvitse tehdä,pienet hetket ja olo vauvan kanssa kolmisin on ihanaa.

• PAAVI

KANNATTAA VIEDÄ LAPSELLE KONDOMEJA KOSKA NYKYÄÄN ALOITTAVAT SEKSIN NIIN AIKAISIN .
      ÄIDILLE RAAPPAHOUSUT MUNALUKOLLA JA KEINUTUOLI KOSKA YLEENSÄ VANHENTUVAT 30 VUOTTA LAPSEN SAATUAAN.

• pian äiti

äidille:ruusuja,vauvakirja mihin täytetään vauvan kehityksen kulku ym.

vauvalle:vauvan ensi lusikka,muki,lautanen,(vaikka tarvitseekin niitä vasta puolen vuoden päästä..)
      tutti,mobile,kirja

• rips:)

...niin tee joku ristipistotyö,taulu tai nimikoi pyyhe vauvalle. Äiti voisi olla ilahtunut sekä vauva-että naistenlehdistä.

• lik

Äidille vaikka kukkia,jokin kiva muistoesine esim,kynttilänjalka,pieni taulu.
      Vauvalle,vaaleanpunainen nalle,

• mp5

otsikko kertoo

• Savannah

Äidille: kerää pieneen pussukkaan kaikenmaailman ihinhoito ym. jalkakylpyjä. Olisi kyllä kelvannut itselleni ;).. Se aika on hyvä vaihtoehto, kerran kuussa lupaat päästää vanhemmat kahdestaan ulos.
      Isiäkään kun ei saa unohtaa kokonaan...

Vauvalle: Sellainen kirja johon tapahtumat voi kasata muistiin on hyvä. Mutta varmaan aika yleinen. Joku koru, ei vauva sillä mitään tee mutta ihana muisto. Valokuvakehys.. Mutta EI niitä pehmoleluja!!
      On järkevämpiäkin leluja vauvalle kuin ne.. Hampaitahan tuo saa jossain vaiheessa joten purulelu tulee tarpeeseen, tutit, ne on ihan kulutus tavaraa.. nykyään on niin hauskoja ja ihania tutteja markkinoilla...
      Sellainen vedettävä soittorasia...

Käy tutustumassa jossain erikoistuneessa liikkeessä, varmasti saat vielä lisää vinkkejä sieltä ja paljon asiallisempia kuin täältä...

• Lahjakortti naisten alusvaateliikkeeseen. Yleensä äidit ostavat lapsilleen vaatteita, mutta unohtavat itsensä. Synnytyksen jälkeen kurvit eivät heti ole ennallaan, joten kauniita alusvaatteita joka lähtöön tarvitaan.
      Meillä oli myös tapana käydä siivoamassa synnyttävän äidin koti hänen sairaalassa oloaikana, leivoimme pizan ja kakun lähtiessämme ja näin uuden vauvan kanssa oli kiva tulla siistiin kotiin.

• Risa-78

Vauvauintilahjakortti

• nakke nakuttajat

lupaus hoitaa vauvaa sit kun se on isompi,et vanhemmat pääse jonnekin kahdestaan
      äidille ja isälle hyvä vauvalehti.Kuten myös ISÄ mukaanlukien ,joka kanssa tarvii huomioita,

• huolestunut isä

ei lapsi mitään leluja tarvitse, siis miettikää tältä kannalta, lelut aiheuttaa riippuvuutta ja isompana lapsi vaihtaa lelut tupakkaan, tupakka vaihtuu suoraan meta-amfetamiiniin ja subutexiin...

• Ä37

Voisiko tosiaan olla näinkin? Miksi tätä ei sitten opeteta suoraan ammattilaisille? Perustele esimerkein?

• Maija

Kiitos monille vastauksista. Moni on ehdottanut että annan vanhemmille "aikaa" lahjaksi. Kuten jo aiemmin mainitsin näemme ystäväni kanssa vain muutaman kerran vuodessa, ja silloin haluan nähdä nimenomaan häntä, en olla pelkästään lapsenlikkana.
      Ajattelin ostaa ystävälleni jonkun kauniin riipuksen muistoksi (hänellä oli myös syntymäpäivä tässä kuussa). Ideana vaikka se, että kun lapsi on sitten vanhempi hän voi antaa korun hänelle. Huomenna on aikaa kierrellä vauvaliikkeitä, eiköhän sieltä myös jotakin vaavile löydy. Sinällään hankalaa kun en tiedä mitä heille on jo viety. Ja jotakin ns. arkiruokaa myös voisi satsillisen väsätä.
      Ihana mennä vierailulle pitkästä aikaa, ja tutustumaan uuteen perheenjäseneen=)

• Äityli

Jos haluat olla aivan varma, kysy mitä perheessä tarvitaan/toivotaan. Ei fiksu ihminen siitä pahastu. Ja jos saat useamman vinkin, lahja on kuitenkin yllätys, koska ystäväsi ei tiedä minkä valitset!!

• äiti myös

Joku lastentarvike, jota tarvitaan varmasti, muttei välttämättä ihan heti, kuten vaikka amme, voisi olla hyvä. Kannattaa kuitenkin kysyä tuoreelta äidiltä, mille lahjalle löytyisi oikeasti käyttöä.

Tai, tee "lahjakortti", jossa lupaat lapsenvahdintaa XX kertaa, tai lupaat leipoa piirakan tms jossain vaiheessa..

Myös valmis/helppo ruoka on hyvä ja varmasti tervetullut. Vaikka uunivalmista leipää, saa tuoretta vaivatta jne..

• Äiti

Näin neljän lapsen äitinä voin sanoa että VAIPPOJA !!! Koska niitä kuluu ihan älyttömästi ja ne ovat hyödyllisiälin.

• Sinisilmä

Niin lahjakorti tatskaan, nenäkoruun tai muuhun vastaavaan, nehän tuntuvat nyt olevan in vauvoilla...

• Tuija

Avaa vauvalle tili pankissa, varsinkin jos sinusta tulee kummi. Hän tulee olemaan ikuisesti kiitollinen kun hänellä on murrosikäisenä käytettävissä omaa rahaa, koska silloinhan sitä eniten tytöt tarvitsevat. Osta äidille lahjakortti, tai anna itse hänelle lahjakortti, jossa lupaat tarpeen tullen hoitaa vauvaa kun vanhemmilla/äidillä on tarve omaan aikaan.

• nimetön

Vauvalle voi ostaa vaippoja(liberot13e/pkt!), vauvakirjan, lahjakortin lastentarvikeliikkeeseen, vaikka tuntuisi että kaikki tarpeellinen on tullut hankittua aina jotain puuttuu!! Vauvan äiti ilahtuu kaulakorusta, hajuvedestä, lahjakortista jalkahoitoon tai jos vauvan äiti on läheinen ystävä anna lahjaksi omaa aikaasi: siivousapuna! T:äiti-32 ja lapsi-1

• Jasunen

Olen Menossa Poikaystäväni Pikkuveljen Ristiäisiin, Emme Ole Ole Olleet Edes Kauaa Yhdessä Mutta Olisi Kohteliasta Muistaa Lasta Silti Jollai. Ehdotuksia? =)

• yökyöpeli

Unilelut on aika ihania, sellaiset, missä on pehmoeläin ja se "rätti" yhdessä. Ja sitten unipussi on pienelle vauvalle myös aika ihana, kun se on lämmin eikä ainakaan peitto valu pois pienen päältä. Niitä on samaa sarjaa tuolla toukka.comissa, jossa olen paljon surffaillut :) Siellä on niiiin ihania leluja!

• Master Of The Universe

voit ostaa partakoneen

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      48
      6308
    2. Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa

Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki
      Seinäjoki
      69
      4325
    3. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      48
      3875
    4. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      21
      3256
    5. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      197
      2980
    6. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      40
      2702
    7. mahdollista, että olet ollut iltavuorossa

Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k
      Ikävä
      13
      2549
    8. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      20
      2546
    9. Mitähän ne katseet merkitsee

Kun et saa sanaa suustasi.
      Ikävä
      153
      1546
    10. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      325
      1508
    Aihe