Miksei Toyota käytä hipaisukytkimiä

Anonyymi

Uusi Toyota Corolla käyttää kabiinissa vanhanaikaisia katkaisijoita ja kierrättäviä nuppeja eikä ollenkaan moderneja hipaisupainikkeita-ja säätimiä. Kosketusnäytöt-ja painikkeet on nykypäivää, mutta Toyota on muutenkin ajastaan jäljessä esim. VW ID3 verraten.

102

109

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      mekaaninen katkaisija toimii varmemmin

      • Anonyymi

        Mekaaninen kytkin ei kestä yhtä hyvin käyttöä. Ehkä Toyota saa jo seuraaviin malleihin tämän päivän tekniikkaa kunhan se ensin halpenee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mekaaninen kytkin ei kestä yhtä hyvin käyttöä. Ehkä Toyota saa jo seuraaviin malleihin tämän päivän tekniikkaa kunhan se ensin halpenee.

        Voi EHKÄ olla, että mekaanin kytkin ei kestä yhtä paljon käyttöä mutta niiden korjaaminen/vaihtaminen tulee paljon halvemmaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi EHKÄ olla, että mekaanin kytkin ei kestä yhtä paljon käyttöä mutta niiden korjaaminen/vaihtaminen tulee paljon halvemmaksi.

        mekaaninen kytkin 15 euroa
        kosketusnäyttö 1500 euroa


    • Anonyymi

      Skodas on vipukytkimet, kyllä pyöritettävä joystick toimii kuin unelma!

    • Anonyymi

      Ymmärrät, kun joudut käyttämään niitä moderneja hipaisukytkimiä. Minäkin ymmärsin vasta sitten. Olispa autossani vielä edes vaikka pyöritettävä lämpötilan säätö eikä liu'utettava hipaisukytkin.

      • Anonyymi

        Miksei voi olla molemmat? Bemarin näyttöä voi tökkiä halutessaaan, tai käyttää keskikonsolin nappeja ja ohjainpyörää. Samat toiminnat kummassakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksei voi olla molemmat? Bemarin näyttöä voi tökkiä halutessaaan, tai käyttää keskikonsolin nappeja ja ohjainpyörää. Samat toiminnat kummassakin.

        Ei kai tojotaa ja bemaria voi verrata. Tojota on vähän niinku Mosse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai tojotaa ja bemaria voi verrata. Tojota on vähän niinku Mosse.

        Ei tietenkään voi, selväähän se. Bemari sentään on auto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tietenkään voi, selväähän se. Bemari sentään on auto.

        Bemut yleensä hinausautojen lavalla hirmuisen yleinen näky,ei siellä Toyotaa ole näkynyt,vilkaisu vikatilastot ja ymmärtäminen mitä se tarkoittaa.


    • Anonyymi

      Ne jotka on noita hipaisu ja sipaisu kytkimiä ja vw:n uutta käyttöliittymää käyttäneet, eivät niistä pidä. Et taida kuulua tuohon joukkoon.

    • Anonyymi

      Sama suuntaus kuin kännyköissä joissa alkuun ei tykätty kosketusnäytöistä, mutta nyt näppäimiä ei käytä kuin kankeimmat vanhukset.
      Kaikki ajossa käytettävät toiminnot hoituu kuitenkin ratissa olevilla kytkimillä ja ne harvoin käytettävät näytöstä.
      Kysynkin, kuinka pirun vanhoja autoja teillä on jos esim. lämpötilaa pitää säätää? Meillä nykyaikaisissa autoissa kun säätää lämpötilan kerran, automatiikka hoitaa lämmityksen mahdollisimman nopeasti haluttuun lämpöön, kesät ja talvet. Ainoastaan hyvin harvoin joutuu painamaan yhtä nappulaa jolla saa maksimi lämmityksen ja puhalluksen laseille jos ne on huurussa.

      • Anonyymi

        Oletko oikeasti noin tyhmä vai esitätkö vain?


      • Anonyymi

        Mitä helvettiä sitä yhtäkään nappulaa painelemaan, kyllä sähköaivon pitää osata millaista lämpöä tarvitaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä helvettiä sitä yhtäkään nappulaa painelemaan, kyllä sähköaivon pitää osata millaista lämpöä tarvitaan.

        Tulet hiihtämästä autolle, sinulla on hiki, haluat sisään 15 astetta? Ajelet toppapuvussa jonnekkin vs. ajelet juhlapuvun takki henkarissa lyhythihaisessa kauluspaidassa vs. ajelet shortsit t-paita päällä. Ainako sama lämpötila käy?

        Muutama vuosi sitten, kun oli reilu 30 astetta pakkasta, ajoin juhliin lyhythihaisessa paidassa, ettei puvuntakki rytisty. Tietenkin silloin termostaatti oli säädetty hieman suuremmalle, mitä se olisi ollut, jos päällä olisi ollut toppapuku. Sama juttu lenkiltä tullessa - silloin ei kaipaa sitä 22 astetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulet hiihtämästä autolle, sinulla on hiki, haluat sisään 15 astetta? Ajelet toppapuvussa jonnekkin vs. ajelet juhlapuvun takki henkarissa lyhythihaisessa kauluspaidassa vs. ajelet shortsit t-paita päällä. Ainako sama lämpötila käy?

        Muutama vuosi sitten, kun oli reilu 30 astetta pakkasta, ajoin juhliin lyhythihaisessa paidassa, ettei puvuntakki rytisty. Tietenkin silloin termostaatti oli säädetty hieman suuremmalle, mitä se olisi ollut, jos päällä olisi ollut toppapuku. Sama juttu lenkiltä tullessa - silloin ei kaipaa sitä 22 astetta.

        "Muutama vuosi sitten, kun oli reilu 30 astetta pakkasta, ajoin juhliin lyhythihaisessa paidassa, ettei puvuntakki rytisty. Tietenkin silloin termostaatti oli säädetty hieman suuremmalle, mitä se olisi ollut, jos päällä olisi ollut toppapuku. Sama juttu lenkiltä tullessa - silloin ei kaipaa sitä 22 astetta."

        Ei sitä lämpötilavalintaa noissakaan tapauksissa tarvitse näpelöidä ajon aikana, paitsi Toyotassa joka ei kykene pitämään lämpötilaa valitussa arvossa ja tuuletusta sopivana. Säädön voi tehdä ajoon lähtiessä jos on erityistä syytä normaalista poikkeavaan valintaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Muutama vuosi sitten, kun oli reilu 30 astetta pakkasta, ajoin juhliin lyhythihaisessa paidassa, ettei puvuntakki rytisty. Tietenkin silloin termostaatti oli säädetty hieman suuremmalle, mitä se olisi ollut, jos päällä olisi ollut toppapuku. Sama juttu lenkiltä tullessa - silloin ei kaipaa sitä 22 astetta."

        Ei sitä lämpötilavalintaa noissakaan tapauksissa tarvitse näpelöidä ajon aikana, paitsi Toyotassa joka ei kykene pitämään lämpötilaa valitussa arvossa ja tuuletusta sopivana. Säädön voi tehdä ajoon lähtiessä jos on erityistä syytä normaalista poikkeavaan valintaan.

        Eli siis, koska säädin on huono, lämmön joutuu säätämään ennen ajoon lähtöä. Aika selittelyä väittää tuota hyväksi.


      • Anonyymi

        Automatiikka kyllä hoitaa lämmöt mutta lärvissä tuntuu aika erilaiselta hohkaako puolen metrin päässä -30 vai 30 -asteiset suuret lasipinnat. Kun haet märissä kamppeissa olevan skidin pulkkamäestä niin aika helposti tekee mieli knepata lasinlämppäritkin päälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Muutama vuosi sitten, kun oli reilu 30 astetta pakkasta, ajoin juhliin lyhythihaisessa paidassa, ettei puvuntakki rytisty. Tietenkin silloin termostaatti oli säädetty hieman suuremmalle, mitä se olisi ollut, jos päällä olisi ollut toppapuku. Sama juttu lenkiltä tullessa - silloin ei kaipaa sitä 22 astetta."

        Ei sitä lämpötilavalintaa noissakaan tapauksissa tarvitse näpelöidä ajon aikana, paitsi Toyotassa joka ei kykene pitämään lämpötilaa valitussa arvossa ja tuuletusta sopivana. Säädön voi tehdä ajoon lähtiessä jos on erityistä syytä normaalista poikkeavaan valintaan.

        Hehheh, varsinaista haitekkiä. Pitää pysäyttää auto jos haluaa asteen lisää lämpöä koppiin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli siis, koska säädin on huono, lämmön joutuu säätämään ennen ajoon lähtöä. Aika selittelyä väittää tuota hyväksi.

        Ei, vaan ilmastointi/lämmityslaite on huono jos sitä joutuu säätelemään ajon aikana!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei, vaan ilmastointi/lämmityslaite on huono jos sitä joutuu säätelemään ajon aikana!

        Onhan se lämmityslaite toosi hyvä, jos se tietää automaattisesti, kuinka matkustajat ovat pukeutuneet ja mitä ne on tehneet ennen automatkaa - ovatko hikisiä hiihtäjiä vai palelleet tien varressa.


    • Anonyymi

      Koska ne ovat luotettavia ja kestävät kauemmin käytössä eivätkä ole alttiita kosteuden aiheuttamille oikosuluille. Siksi.

      • Anonyymi

        "eivätkä ole alttiita kosteuden aiheuttamille oikosuluille"

        autojen jännitteillä tuo ei ole kovinkaan todennäköinen tapahtuma


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "eivätkä ole alttiita kosteuden aiheuttamille oikosuluille"

        autojen jännitteillä tuo ei ole kovinkaan todennäköinen tapahtuma

        Oikisulku voi tapahtua mil l äm j änniteellä baan vaikka kännynlaturi johdossa viis volttii.
        Nimellisjännite.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikisulku voi tapahtua mil l äm j änniteellä baan vaikka kännynlaturi johdossa viis volttii.
        Nimellisjännite.

        Kaikkea voi tapahtua, mutta tuossa tarjottiin kosteuden aiheuttamaan oikosulkua auton jännitteellä.

        Saa olla aika hyvin johtavaa vettä, että 12 voltin jännitteellä saa aikaiseksi oikosulun.

        Suomenlahdessa oleva merivesi ei johda sähköä niin paljoa, että akkujännite, johdettuna elektrodeihin, jotka on muutaman sentin päässä toisistaan, aiheuttaisi oikosulkua tai muutakaan virran kulkemista.

        Olen kokeillut.


    • Anonyymi

      Oletko hankkinut jo nykyaikaisen sähkövolkkarin? Onko softat ja hipaisunäppäimet tökkineet? Ainakin VAG foorumeilla näistä keskustellaan paljonkin kun ei toimi niin ei..mutta onhan ne hienot!

    • Anonyymi

      Miten hipaisut ja sipaisut onnistuvat vapisevin käsin?

    • Anonyymi

      'Uusi Toyota Corolla käyttää kabiinissa vanhanaikaisia katkaisijoita ja kierrättäviä nuppeja eikä ollenkaan moderneja hipaisupainikkeita-ja säätimiä.'

      Eli Toyota Corolla on parempi ja turvallisempi auto. Kuski voi keskittyä paremmin ajamiseen ja ympäristön havainnointiin koska muistin(pään sisäinen) ja näppäin tuntuman avulla hän voi säätää autosta esim. ilmastointia, radiota yms. ottamatta katsettaan ollenkaan pois tiestä vielä noin 80kmh nopeudessakin. Tässä juurikin korostuu vanhanaikaisten katkaisijoiden ja kierrettävien nuppien hyöty.
      Tästä johtuen ajaminen on turvallisempaa, yksinkertaisempaa.

      'Kosketusnäytöt-ja painikkeet on nykypäivää, mutta Toyota on muutenkin ajastaan jäljessä esim. VW ID3 verraten.'
      Eli Pokswagen on huonompi ja vaarallisempi auto kuin Toyota. Pokswagenin kuski joutuu ottamaan katseensa pois tiestä koska typerän kosketusnäytön teknologian ansiosta kuski ei ikinä saa kunnollista näppäintuntumaa, eikä pysty kosketusnäyttöä katsomatta tiedostamaan että mitä ominaisuutta/asetusta hän on säätämässä. Eli kuskin huomio on hetken aikaa poissa tiestä, keskittyneenpi katsomaan tien sijasta kosketusnäyttöä. Vaarallista ja häiritsee kuskin keskittymistä auton ajamiseen ja ympäristön havainnointiin. Koskestusnäyttö on typerä teknologia joka ei sovellu hyvin autoiluun.

      • Anonyymi

        Vaikka nyt halusit vääntää tuon jonninjoutavaksi provoksi niin kyllähän se asia noin on.


    • Anonyymi

      Kun yksi hipaisunäppäin hajoaa pitää vaihtaa koko näppäinpaneliryhmä. Ja lisäksi hipaisunäppylät toimii huonosti, jos ollenkaan, hanskat kädessä.

    • Anonyymi

      Niin taas verrataa halpaa korollaa bem kal l iissiin hipaisnäppäin maleihin.

      Mutta kun bemari on paalissa cotolalla ajetaan vuelä afrikassa hiacen kanssa kilpaa.

      • Anonyymi

        Laitahan korkki kiinni.


    • Anonyymi

      Kyllä se tojo kopio kosketusnäytön seuraavaan malliin ja sen jälkeen terojen mielestä tojo on keksinyt taas jotain mullistavaa.

      • Anonyymi

        Kosketusnäytöt häiritsevät pimeällä ja huonossa säässä ajettaessa mahdottomasti näkemistä, sillä niistä lähtee aivan liian voimakas valo. Isot valaisevat pinnat häiritsevät ajamista niin paljon, että vaikeimmissa ajo-olosuhteissa näyttöjen eteen pitäisi laittaa jokin pimennysverho.

        Kosketusnäytöillä auton hallintalaitteiden käsittely on lähes mahdotonta pysäyttämättä ajoneuvoa. Sormea ei voi kuoppaisella tiellä asettaa niin tarkasti kosketusnäytölle, että oikea ohjaustapahtuma varmasti toteutuisi. Kosketusnäytöt huonontavat suunnattomasti ajoturvallisuutta, koska virhetoimintoja tulee aivan liikaa.

        Suurin syy kosketusnäyttöpaneeleiden lisääntymiseen johtuu siitä, että näytöt ovat erittäin halpoja valmistaa. Jos taas näytöt lakkaavat kosteuden tai pakkasen vuoksi toimimasta, niin niille voidaan kirjoittaa tähtitieteellinen varaosahinta, joka on varmasti kannattava merkkiliikkeille. Minulla on se tuntuma, että tulevaisuudessa tuhansia 10 vuotta vanhoja autoja menee romutettavaksi siitä syystä, että autoon ei enää saa kosketusnäyttöä tai sitä ei näin vanhaan autoon kannata edes vaihtaa.


      • Anonyymi

        Kyllä, autokäytössä toimivan kosketusnäytön ja käyttöliittymän ja hipaisu-sipaisukytkimet.


    • Anonyymi

      EU-tasolla ollaan harkitsemassa hipaisukytkinten kieltämistä autoissa turvallisuussyistä.

      Rehellistä mekaanista vipstaakia ja nuppia voi käyttää käsikopelolta ja myös epätasaisella tiellä, kun hipaisunäytön säätö ei onnistu joko ollenkaan, ja katse pitää aina siirtää pois tiestä. Eikä toimi lapanenn kädessä. Eikä pakkasella, oliko se Rellu missä lämmitystä ei saa pakkasella päälle ollenkaan, kun hipaisunäyttö ei toimi alle -15C lämpötilassa?

      Aloitus kertoo jälleen kerran sen, miksi Toyota on järkevien ja älykkäitten ihmisten auto.

      • Anonyymi

        Olen todennut saman asian, että Tojota on kaikissa jutuissa vahvasti järkilinjoilla. Kosketusnäytöt eivät toimi autokäytössä kunnolla ja muutenkin ne huonontavat liikenneturvallisuutta.

        Näissä sähköautojutuissakin Tojota on eniten tolkullisilla linjoilla. Tehdas ei yritä vielä tuoda markkinoille keskeneräisiä sähköautoja, sillä niitä voitaisiin käyttää vain kaikkein rikkaimmissa maissa, ja sielläkin niitä pystyvät hankkimaan vain kaikkein turhamaisimmat rikkaat ihmiset. Tojota tekee edelleen maailman parhaita kokonaistaloudellisia hybridiautoja, joita voidaan käyttää myös köyhemmissä maissa ja huonommissa käyttö-olosuhteissa.

        Jos nyt tulee kovin pakkastalvi miesmuistiin, niin nythän onkin hyvä kokeilla kosketusnäyttöjen pakkaskestävyytta sekä ladattavien sähköautojen toimintasädettä. Hybridi-Tojotan omistajat voivat tyynesti kohdata Siperiasta tulevat paukkupakkaset, mutta patteriautojen omistajilla tulee olemaan totiset paikat. Mikäli sähkönkäyttöä tullaan kovilla pakkasilla rajoittamaan, niin hankala on silloin sähöautolla töihin ajaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen todennut saman asian, että Tojota on kaikissa jutuissa vahvasti järkilinjoilla. Kosketusnäytöt eivät toimi autokäytössä kunnolla ja muutenkin ne huonontavat liikenneturvallisuutta.

        Näissä sähköautojutuissakin Tojota on eniten tolkullisilla linjoilla. Tehdas ei yritä vielä tuoda markkinoille keskeneräisiä sähköautoja, sillä niitä voitaisiin käyttää vain kaikkein rikkaimmissa maissa, ja sielläkin niitä pystyvät hankkimaan vain kaikkein turhamaisimmat rikkaat ihmiset. Tojota tekee edelleen maailman parhaita kokonaistaloudellisia hybridiautoja, joita voidaan käyttää myös köyhemmissä maissa ja huonommissa käyttö-olosuhteissa.

        Jos nyt tulee kovin pakkastalvi miesmuistiin, niin nythän onkin hyvä kokeilla kosketusnäyttöjen pakkaskestävyytta sekä ladattavien sähköautojen toimintasädettä. Hybridi-Tojotan omistajat voivat tyynesti kohdata Siperiasta tulevat paukkupakkaset, mutta patteriautojen omistajilla tulee olemaan totiset paikat. Mikäli sähkönkäyttöä tullaan kovilla pakkasilla rajoittamaan, niin hankala on silloin sähöautolla töihin ajaa.

        "Tojota tekee edelleen maailman parhaita kokonaistaloudellisia hybridiautoja, joita voidaan käyttää myös köyhemmissä maissa ja huonommissa käyttö-olosuhteissa."

        En ole ajatellut siirtyä taaksepäin tekniikassa fossiilipolttimiin tai höyrykoneisiin. Mitä järkeä tyytyä vanhentuneeseen ratkaisuun joka ei mahdollista hyödyntää halpaa verkkosähköä vaan ottaa kaiken energian bensasta. Mitä hyötyä on tehdä tuo homma hyvin kun tarjolla on peruajatukseltaan parempia ratkaisuja. Suomeksi sanottuna tojotan latauskelvotontekee typerän asian hyvin. Parempi ratkaisu on tehdä fiksu asia hyvin sähköautojen tapaan.

        En ole myöskään kiinnostunut muuttamaan köyhempään maahan tai huonompiin käyttöolosuhteisiin. Siksikään nuo fossiilipolttimet ei kiinnosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen todennut saman asian, että Tojota on kaikissa jutuissa vahvasti järkilinjoilla. Kosketusnäytöt eivät toimi autokäytössä kunnolla ja muutenkin ne huonontavat liikenneturvallisuutta.

        Näissä sähköautojutuissakin Tojota on eniten tolkullisilla linjoilla. Tehdas ei yritä vielä tuoda markkinoille keskeneräisiä sähköautoja, sillä niitä voitaisiin käyttää vain kaikkein rikkaimmissa maissa, ja sielläkin niitä pystyvät hankkimaan vain kaikkein turhamaisimmat rikkaat ihmiset. Tojota tekee edelleen maailman parhaita kokonaistaloudellisia hybridiautoja, joita voidaan käyttää myös köyhemmissä maissa ja huonommissa käyttö-olosuhteissa.

        Jos nyt tulee kovin pakkastalvi miesmuistiin, niin nythän onkin hyvä kokeilla kosketusnäyttöjen pakkaskestävyytta sekä ladattavien sähköautojen toimintasädettä. Hybridi-Tojotan omistajat voivat tyynesti kohdata Siperiasta tulevat paukkupakkaset, mutta patteriautojen omistajilla tulee olemaan totiset paikat. Mikäli sähkönkäyttöä tullaan kovilla pakkasilla rajoittamaan, niin hankala on silloin sähöautolla töihin ajaa.

        "mutta patteriautojen omistajilla tulee olemaan totiset paikat. "

        Tässä näyttäytyy tojotistin perusluonne pelkistetysti. Ei se oma sato niin tärkeä ole, pääasia että halla vie naapurin sadon. En kyllä yhtään ihmettele että Kainuu on syvin tojotapotero koko maailmassa. Siellä tuollainen asenne imetään jo äidinmaidossa.

        Taisit pappa unohtaa että sähköautot lämpeävät kylmästäkin tuplasti nopeammin kuin polttikset ja että silläkään ei oikeastaan ole väliä kun sähköautot voi lämmittää etänä niin että niin auto kuin kosketusnäyttökin on lämmin jo siinä vaiheessa kun kuski istuu autoon.

        Eristetyt ja lämmitetyt akut sekä ilmalämpöpumppu takaa pitkän rangen talvikelissäkin.
        Terveisiä vaan sinne tojopoteron pakkasiin. Sähköauto on myös talviauto.
        Kohta sen voi lukea myös TM:n talviautovertailusta kun ID.3 on siellä puntoroitavana polttisten rinnalla.
        Sen mukaan mitä olen lukenut käyttäjäkommentteja niin ID.3:n loistava ajettavuus pääsee hyvin oikeuksiinsa liukkailla. Optimaalinen massan keskittyminen matalalle ja akseleiden väliin yhdistettynä takavetoon on näyttänyt pätevyytensä myös Suomen talvessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "mutta patteriautojen omistajilla tulee olemaan totiset paikat. "

        Tässä näyttäytyy tojotistin perusluonne pelkistetysti. Ei se oma sato niin tärkeä ole, pääasia että halla vie naapurin sadon. En kyllä yhtään ihmettele että Kainuu on syvin tojotapotero koko maailmassa. Siellä tuollainen asenne imetään jo äidinmaidossa.

        Taisit pappa unohtaa että sähköautot lämpeävät kylmästäkin tuplasti nopeammin kuin polttikset ja että silläkään ei oikeastaan ole väliä kun sähköautot voi lämmittää etänä niin että niin auto kuin kosketusnäyttökin on lämmin jo siinä vaiheessa kun kuski istuu autoon.

        Eristetyt ja lämmitetyt akut sekä ilmalämpöpumppu takaa pitkän rangen talvikelissäkin.
        Terveisiä vaan sinne tojopoteron pakkasiin. Sähköauto on myös talviauto.
        Kohta sen voi lukea myös TM:n talviautovertailusta kun ID.3 on siellä puntoroitavana polttisten rinnalla.
        Sen mukaan mitä olen lukenut käyttäjäkommentteja niin ID.3:n loistava ajettavuus pääsee hyvin oikeuksiinsa liukkailla. Optimaalinen massan keskittyminen matalalle ja akseleiden väliin yhdistettynä takavetoon on näyttänyt pätevyytensä myös Suomen talvessa.

        Eihän tuo patteriauto toiminut edes kesäkelissä?


    • Anonyymi

      Toyotan nerokkain ja luotettavin keksintö on käsikäyttöinen valoautomatiikka.

    • Anonyymi

      Siksi että oikeat nappulat ja pyöritettävät potikat on paremmat käyttää. Ajaessa ei tarvitse laskea katsetta tiestä jos haluaa jotakin säätää, esimerkiksi istuinlämmitystä pienemmälle. Toinen juttu esimerkiksi tänään kun tulin hihtolenkiltä, niin on oikein pakkasta, pystyin heti autolle tullessa käynnistämään moottorin ja laittamaan lämmityksen täysille ja istuinlämmitykset päälle hiihtohanskat kädessä. Kosketusnäyttöä kun ei voi käyttää muuta kuin ohuet siivoojan suojakäsineitä kädessä. Auto ehti käydä pari minuuttia kun putsasi sukset lumesta ja jäästä, pistin ne peräkonttiin, kopistelin lumet monoista, ja menin jo mukavan lämpimään autoon, hanskat pois ja lähdin ajamaan kotia kohti. Tämä ei olisi onnistunut halpa ratkaisu kosketusnäytöllä ollenkaan näin mukavasti. Tästäkin mukavuudesta voi maksaa vähän enemmän.
      Lisäksi tämä hybrid Toyota lämpenee todella nopeasti.

      • Anonyymi

        Samalla tavalla aidot napit on Bemarissa, Mersussa ja Audissa tärkeimpiin toimintoihin.


      • Anonyymi

        Paremmat auto lämmitetään ennakkoon kännykän ohjauksella.
        Tero keksii epätoivon vimmalla tekosyitä Toyotan vanhoillisille käyttöliittymille.


      • Anonyymi

        Nykyiset kosketusnäytöt tottelee ihan normi hanskoja ja ne yleisimmin käytetyt asiat hoituu rattiohjaimista vaikka rukkaset kädessä.
        Kyllä sinäkin opit noita uusia käyttämään kunhan asennoidut oikein.


      • Anonyymi

        "kun tulin hihtolenkiltä, niin on oikein pakkasta, pystyin heti autolle tullessa käynnistämään moottorin ja laittamaan lämmityksen täysille ja istuinlämmitykset päälle hiihtohanskat kädessä. "

        Sähköautolla olisit voinut klikata auton lämpiämään viisi minsaa ennen kuin tulet autolle. Auto olisi ollut valmiiksi lämmin ja lasit sulana.
        Se on sitä tämän päivän mukavuutta.


    • Anonyymi

      Onneksi! hiplailunäyttö ei joka paikkaan sovellu tai paremmin toimiva on edelleen katkaisia ja keinuvipu. Jos olisit käyttänyt näitä tekniikoita niin et olisi noin tyhmää tekstiä kirjoittanut!
      Luulet olevasi viisas mutta oletkin tyhmä.Niele se nyt vaan ja nöyrry.

      • Anonyymi

        Sormirullaa parempaa ei voi olla.

        Radion, lämmityslaitteen, penkinlämmittimien sisävalon.

        Parhaat ratkaisut on keksitty ja käytetty ajat sitten.

        Nyt on ilmaantunut automalleja, jotka rasittaa sen käyttäjää. Aivan älytöntä


      • Anonyymi

        Täällä on nyt iloisesti puurot ja vellit sekaisin. Puhutaan ristiin kosketusnäytöistä ja hipaisunäppäimistä ja usein tarkoitushakuisesti.
        Kosketusnäytölle on kerätty toiminnot joita ei käytetä ajon aikana. Ajon aikana käytettävät on Golf VIII:n tapaan ratissa tai hipaisupainikkeissa. Esim ilmastointia Golfissa säätää aivan helposti katsomatta painiketta joko liu'uttamalla tai klikkaamalla. Kosketusnäyttöä ei siihen tarvita.
        Myös ääniohjaus on tarjolla jolloin molemmat kädet voi pitää ratissa ja katseen tiessä. Vaatii vähän harjoittelua, mutta kun sen oppii niin se on kaikkein turvallisin tapa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä on nyt iloisesti puurot ja vellit sekaisin. Puhutaan ristiin kosketusnäytöistä ja hipaisunäppäimistä ja usein tarkoitushakuisesti.
        Kosketusnäytölle on kerätty toiminnot joita ei käytetä ajon aikana. Ajon aikana käytettävät on Golf VIII:n tapaan ratissa tai hipaisupainikkeissa. Esim ilmastointia Golfissa säätää aivan helposti katsomatta painiketta joko liu'uttamalla tai klikkaamalla. Kosketusnäyttöä ei siihen tarvita.
        Myös ääniohjaus on tarjolla jolloin molemmat kädet voi pitää ratissa ja katseen tiessä. Vaatii vähän harjoittelua, mutta kun sen oppii niin se on kaikkein turvallisin tapa.

        Sipaisu ja hiplausnäytöstä on iloa vain pärnäselle!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä on nyt iloisesti puurot ja vellit sekaisin. Puhutaan ristiin kosketusnäytöistä ja hipaisunäppäimistä ja usein tarkoitushakuisesti.
        Kosketusnäytölle on kerätty toiminnot joita ei käytetä ajon aikana. Ajon aikana käytettävät on Golf VIII:n tapaan ratissa tai hipaisupainikkeissa. Esim ilmastointia Golfissa säätää aivan helposti katsomatta painiketta joko liu'uttamalla tai klikkaamalla. Kosketusnäyttöä ei siihen tarvita.
        Myös ääniohjaus on tarjolla jolloin molemmat kädet voi pitää ratissa ja katseen tiessä. Vaatii vähän harjoittelua, mutta kun sen oppii niin se on kaikkein turvallisin tapa.

        "Uusi Toyota Corolla käyttää kabiinissa vanhanaikaisia katkaisijoita ja kierrättäviä nuppeja eikä ollenkaan moderneja hipaisupainikkeita"

        Toyotaa on siitä kiittäminen! Miksi pitäisi käyttää? Vanhanaikaisuus jos sitä sellaiseksi haluat kutsua, on vain sinun ongelmasi ja sipaisukytkimet volsun ongelma vielä kaikkien muiden ongelmien lisäksi, Eikö niissä vanhoissa jo olisi ollut tarpeeksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sipaisu ja hiplausnäytöstä on iloa vain pärnäselle!

        "Sipaisu ja hiplausnäytöstä on iloa vain pärnäselle!"

        Nyt on edelleen täysin sekaisin puhutaanko hipaisunäppäimistä vai kosketusnäytöstä. Ne kun ovat kuitenkin kaksi täysin eri asiaa,
        Tuollainen hipaisupainike on halvempi valmistaa kuin mekaaninen. Se on myös pitkäikäisempi koska ei kulu mekaanisesti.
        Kestävin mahdollinen ratkaisu on se missä ei ole mekaanisia lainkaan ja hipaisukytkimiä vain välttämätön määrä. Hipaisukytkin ona myös halvin vaihtaa ja kun niitä on mahdollisimman vähän niin vaihtotarvetta tulee harvemmin.

        Kosketusnäytön voi suosiolla jättää tästä ertailusta pois koska jokaisessa autossa on sellainen joka tapauksessa. Ei sillä saa eroja kestäävyyden tai korjauskustannusten suhteen.

        Tai oikeastaan on, Nimittäin tällainen kosketusnäyttö johon on yhdistetty painikkeita ja potikoita on kertaluokkaa hanakampi laukeamaan koska siinä on sekä näytön osat a lisäksi muut potikat päälle. Mikä tahansa komponentti kun tuosta laukeaa niin koko roska uusiksi. Ja arvatkaas kumpi on kalliimpi. Pelkkä näyttö vai nayttö jossa on myös potikoita ja namikoita?

        https://cdn.tekniikanmaailma.fi/wp-content/uploads/s3/2020/10/26152848/toyota_tm_5_oviset_c-luokka_sarjat_015-3-1024x683.jpg


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sipaisu ja hiplausnäytöstä on iloa vain pärnäselle!"

        Nyt on edelleen täysin sekaisin puhutaanko hipaisunäppäimistä vai kosketusnäytöstä. Ne kun ovat kuitenkin kaksi täysin eri asiaa,
        Tuollainen hipaisupainike on halvempi valmistaa kuin mekaaninen. Se on myös pitkäikäisempi koska ei kulu mekaanisesti.
        Kestävin mahdollinen ratkaisu on se missä ei ole mekaanisia lainkaan ja hipaisukytkimiä vain välttämätön määrä. Hipaisukytkin ona myös halvin vaihtaa ja kun niitä on mahdollisimman vähän niin vaihtotarvetta tulee harvemmin.

        Kosketusnäytön voi suosiolla jättää tästä ertailusta pois koska jokaisessa autossa on sellainen joka tapauksessa. Ei sillä saa eroja kestäävyyden tai korjauskustannusten suhteen.

        Tai oikeastaan on, Nimittäin tällainen kosketusnäyttö johon on yhdistetty painikkeita ja potikoita on kertaluokkaa hanakampi laukeamaan koska siinä on sekä näytön osat a lisäksi muut potikat päälle. Mikä tahansa komponentti kun tuosta laukeaa niin koko roska uusiksi. Ja arvatkaas kumpi on kalliimpi. Pelkkä näyttö vai nayttö jossa on myös potikoita ja namikoita?

        https://cdn.tekniikanmaailma.fi/wp-content/uploads/s3/2020/10/26152848/toyota_tm_5_oviset_c-luokka_sarjat_015-3-1024x683.jpg

        AIka pitkäikäisiä on auton kytkimet. Vilkun kytkin on yleensä se mikä ekan hajoaa ja tietysti sähköikkunoiden kytkimet.

        Onkos asiasta itkevien autoissa vilkun ja sähköikkuinoiden kytkimet hipaisemalla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        AIka pitkäikäisiä on auton kytkimet. Vilkun kytkin on yleensä se mikä ekan hajoaa ja tietysti sähköikkunoiden kytkimet.

        Onkos asiasta itkevien autoissa vilkun ja sähköikkuinoiden kytkimet hipaisemalla?

        Ymmärsitkö että kerroit että autosta hajoavat yleensä juuri ne mekaaniset kytkimet? Eli ne ovat se heikoin lenkki kytkimistä.
        Tulihan se totuus sieltä. Vahingossa, mutta yhtä totta se on silti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärsitkö että kerroit että autosta hajoavat yleensä juuri ne mekaaniset kytkimet? Eli ne ovat se heikoin lenkki kytkimistä.
        Tulihan se totuus sieltä. Vahingossa, mutta yhtä totta se on silti.

        80-luvun kytkimet pelittää vielä hyvin harrasteautossa. Mikä on ongelma?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        80-luvun kytkimet pelittää vielä hyvin harrasteautossa. Mikä on ongelma?

        1935 mallisessa fordissa edelleen alkuperäiset mekaaniset kytkimet, ja toimii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1935 mallisessa fordissa edelleen alkuperäiset mekaaniset kytkimet, ja toimii.

        Minun yhdeksänkymmenluvunlopun transporterista valokatkaisija ja lämppärin säädin laukesivat jo 200.ssa tuhannessa kilometrissä seitsemän vuotta vanhassa. Ei jäänyt edes mielikuvaa laadusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärsitkö että kerroit että autosta hajoavat yleensä juuri ne mekaaniset kytkimet? Eli ne ovat se heikoin lenkki kytkimistä.
        Tulihan se totuus sieltä. Vahingossa, mutta yhtä totta se on silti.

        Kakkapuhetta, että mekaaniset kytkimen auton kojetaulussa hajoavat.

        Kosketusnäytön alla olevat toiminnot tai vw golf 8 hipaisu/vedettävä kytkin on tekniikan menemistä roimasti taaksepäin.

        En voisi henkilökohtaisesti sellaista autoa koskaan ottaa käyttöön. En uutena enkä sitten kun hinta 4000-5000eur

        Hankimme auton jonka käyttö on mukavaa ja hallintalaitteet kohdallaan.

        Sellainen auto jää myös hankkimatta jossa joku isompi laaja näyttö mittaristossa jossa paljon tietoa ja varoituksia, numeroita, pimputuksia. Ei jaksa katsella ja välkyntää seurata.

        Sisätiloissa on menty erittäin rautattomaan välkyntään monissa malleissa.

        En tue koskaan sellaista kehitystä hankkimalla sellaista.


    • Anonyymi

      Uusi Toyota Corolla näyttää olevan Suomen eninten myyty automalli tänä vuonna. Johtuu varmasti osaltaan siitä, että siinä käytetään turvallisia, helppokäyttöisiä ja luotettavia mekaanisia kytkimiä.

      Laatu ja ergonomia edellä: Toyota.

      • Anonyymi

        Laatua ja ergonomiaa ei Toyota ole pystynyt koskaan tarjoamaan.
        Vaarit ja setämiehet eivät oikein osaa oppia uusia ja parempiakaan asioita kun ovat pudonneet kelkasta jo vuosia sitten. Kaikki vanha ja tuttu tuntuu hyvältä kun uusi pelottaa, eikä sitä tahdo uskaltaa edes kokeilla ja se on Toyotan salaisuus ollut jo kauan. Nyt tosin yrittävät kosia nuorempia ostajia rumilla autoilla ja teinien kirkuvilla mainoksilla.


      • Anonyymi

        Tojo on kuuluisa ergonomiastaan. Kuskin penkki on selälle piinapenkki eikä siihen ole saatu koskaan edes portaatonta säätöä aikaiseksi.
        Valtava meteli pilaa viimeisenkin toiveen mukavasta matkanteosta. Toki setämiehille meteli ei haittaa kun kuulosta ei le kuin muisto jäljellä. Kuten tojon laadustakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tojo on kuuluisa ergonomiastaan. Kuskin penkki on selälle piinapenkki eikä siihen ole saatu koskaan edes portaatonta säätöä aikaiseksi.
        Valtava meteli pilaa viimeisenkin toiveen mukavasta matkanteosta. Toki setämiehille meteli ei haittaa kun kuulosta ei le kuin muisto jäljellä. Kuten tojon laadustakin.

        Ilmeisesti tuo "setämies" on olevinaan jonkinlaista herjaa.

        Mutta meitä on monenikäisiä ja jos luoja suo, ja elintapasi, sinustakin tulee iäkäs jossakin vaiheessa.

        Saatat yllättyä siitä, että elämä onkin paljon mukavampaa siinä vaiheessa kun ei tarvi juosta kaiken turhan vouhotuksen perässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tojo on kuuluisa ergonomiastaan. Kuskin penkki on selälle piinapenkki eikä siihen ole saatu koskaan edes portaatonta säätöä aikaiseksi.
        Valtava meteli pilaa viimeisenkin toiveen mukavasta matkanteosta. Toki setämiehille meteli ei haittaa kun kuulosta ei le kuin muisto jäljellä. Kuten tojon laadustakin.

        Kaikesta huolimatta niitä myydään enemmän kuin mitään muuta merkkiä. Ja enemmän käteisellä kuin muita merkkejä. Vakavaraiset Tojosedät rulettaa!

        Revi siit!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laatua ja ergonomiaa ei Toyota ole pystynyt koskaan tarjoamaan.
        Vaarit ja setämiehet eivät oikein osaa oppia uusia ja parempiakaan asioita kun ovat pudonneet kelkasta jo vuosia sitten. Kaikki vanha ja tuttu tuntuu hyvältä kun uusi pelottaa, eikä sitä tahdo uskaltaa edes kokeilla ja se on Toyotan salaisuus ollut jo kauan. Nyt tosin yrittävät kosia nuorempia ostajia rumilla autoilla ja teinien kirkuvilla mainoksilla.

        Onneksi meitä pikkuvarakkaita vaareja, taatoja ja setämiehiä riittää pitämään Toyotan myyntilistojen kärjessä. Vanhalla varaa parhaaseen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi meitä pikkuvarakkaita vaareja, taatoja ja setämiehiä riittää pitämään Toyotan myyntilistojen kärjessä. Vanhalla varaa parhaaseen!

        Kun viimeksi luin vertailua niin Corolla oli mittausten mukaan luokkansa meluisin ja hitain. Lisäksi se törmäili kun turvavarusteet eivät toimineet. Ei vaikuta parhaan auton ominaisuuksilta.


      • Anonyymi

        Totta on että uusien Toyota-autojen ergonomia ja käyttölogiikka on huippuluokkaa kuten Rav 4, Camry ja Corolla.
        Ja käyttökytkimet ovat oikean tyyppisiä ja helposti käden ulottuvilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun viimeksi luin vertailua niin Corolla oli mittausten mukaan luokkansa meluisin ja hitain. Lisäksi se törmäili kun turvavarusteet eivät toimineet. Ei vaikuta parhaan auton ominaisuuksilta.

        Luokkansa hitain? Eikö sillä pääse sitä 120 km/t mitä Suomessa saa (kesäisin) enintään ajaa?


    • Anonyymi

      Ainakin niihin osuu käsikopelolla helpommin, ei tarvitse katsoa ruutua. Pidempi honkkeli jos istuu penkki melko taka-asennossa joutuu kurottelemaan keskinäytön kosketuspintaan ja jo muutama hutipainallus nostaa v-käyrää mukavasti. Esim. mersuissa on sopiva setti perinteisiä kytkimiä mm. ajotilan valinnalle ja lämmön asetuksiin keskikonsolissa.

      • Anonyymi

        Mitä toimintoja kuvittelet että esim uudessa Golfissa käytettäisiin kosketusnäytöltä ajon aikana? Siinä voisi olla hyvin toiminto että se pimenisi aina kun auto liikkuu, ei vaikuttaisi mihinkään.
        Olisi itseasiassa hyvä ominaisuus. Niinhän joissain työkoneissa onkin että tietokoneen näyttö sammuu kun kone liikkuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä toimintoja kuvittelet että esim uudessa Golfissa käytettäisiin kosketusnäytöltä ajon aikana? Siinä voisi olla hyvin toiminto että se pimenisi aina kun auto liikkuu, ei vaikuttaisi mihinkään.
        Olisi itseasiassa hyvä ominaisuus. Niinhän joissain työkoneissa onkin että tietokoneen näyttö sammuu kun kone liikkuu.

        Kyllä useimmat laittaa takalasin lämmitystä päälle, säätävät kabiinin lämpöä sen mukaan miten kylmiä tai kuumia on lasit, vaihtavat radion kanavaa, käyttävät puhelinta, vaihtavat ajotilaa, käynnistävät navin.. Golfista en tiedä mitä kuskit kuvittelevat. Varmaankin ajavansa vuoden 1936 kuplalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä useimmat laittaa takalasin lämmitystä päälle, säätävät kabiinin lämpöä sen mukaan miten kylmiä tai kuumia on lasit, vaihtavat radion kanavaa, käyttävät puhelinta, vaihtavat ajotilaa, käynnistävät navin.. Golfista en tiedä mitä kuskit kuvittelevat. Varmaankin ajavansa vuoden 1936 kuplalla.

        Noista ainoastaan ajotilan moden vaihtaminen tapahtuu kosketusnäytöltä. Kaikki muut ratista tai erillisistä painikkeita. Tai ääniohjauksella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noista ainoastaan ajotilan moden vaihtaminen tapahtuu kosketusnäytöltä. Kaikki muut ratista tai erillisistä painikkeita. Tai ääniohjauksella.

        Erillisistä painikkeista? Mutta nehän ovat niiin vanhanaikaisia. Ääniohjaus on kova vitsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Erillisistä painikkeista? Mutta nehän ovat niiin vanhanaikaisia. Ääniohjaus on kova vitsi.

        Mekaaninen painike on vanhanaikainen, Ei haptinen hiplaamishärpäke.

        Ääniohjaus on kieltämättä aluksi vitsi, mutta pienellä treenauksella toimii välttävästi.
        Joka tapauksessa pointti on se että näissä uuden sukupolven Volsuissa kosketusnäyttöä ei tarvitse käyttää oikeastaan lainkaan ajon aikana. Kaikki ajossa tarpeellinen löytyy fiksummin ratista tai erillisistä painikkeista. Sen takia on typerää yrittää tehdä Golf VIII tai ID.3sta kosketusnäytön kautta ajon aikana käytettäviksi käyttöliittymiksi. Se ei vaan mene niin arkiajossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mekaaninen painike on vanhanaikainen, Ei haptinen hiplaamishärpäke.

        Ääniohjaus on kieltämättä aluksi vitsi, mutta pienellä treenauksella toimii välttävästi.
        Joka tapauksessa pointti on se että näissä uuden sukupolven Volsuissa kosketusnäyttöä ei tarvitse käyttää oikeastaan lainkaan ajon aikana. Kaikki ajossa tarpeellinen löytyy fiksummin ratista tai erillisistä painikkeista. Sen takia on typerää yrittää tehdä Golf VIII tai ID.3sta kosketusnäytön kautta ajon aikana käytettäviksi käyttöliittymiksi. Se ei vaan mene niin arkiajossa.

        Oli huollon sijaisautona kiesi jossa kaikki persegrillejä myöden oli kosketusnäyttöinä. En tykännyt. Kurottelua, ruudun katsomista ainakin tänä aikana kun kaikki autossa ei ollut painunut selkäytimeen, hutipainalluksia ja scrollauksia, klähmittyjä ruutupintoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oli huollon sijaisautona kiesi jossa kaikki persegrillejä myöden oli kosketusnäyttöinä. En tykännyt. Kurottelua, ruudun katsomista ainakin tänä aikana kun kaikki autossa ei ollut painunut selkäytimeen, hutipainalluksia ja scrollauksia, klähmittyjä ruutupintoja.

        Mikä auto?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oli huollon sijaisautona kiesi jossa kaikki persegrillejä myöden oli kosketusnäyttöinä. En tykännyt. Kurottelua, ruudun katsomista ainakin tänä aikana kun kaikki autossa ei ollut painunut selkäytimeen, hutipainalluksia ja scrollauksia, klähmittyjä ruutupintoja.

        Eikös joissain tojoissa persegrillien painikkeet olleet piilotettu jonnekin lattialle penkkien väliin vaihdekepin taakse? Jos ei tiennyt missä piilo oli niin ei ollut mitään jakoa löytää kytkimiä. Ei parkissa eikä varsinkaan ajon aikana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oli huollon sijaisautona kiesi jossa kaikki persegrillejä myöden oli kosketusnäyttöinä. En tykännyt. Kurottelua, ruudun katsomista ainakin tänä aikana kun kaikki autossa ei ollut painunut selkäytimeen, hutipainalluksia ja scrollauksia, klähmittyjä ruutupintoja.

        Aina oudossa autossa pitää namiskuukkelit ym. etsiä ja tottumiseen menee hetki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mekaaninen painike on vanhanaikainen, Ei haptinen hiplaamishärpäke.

        Ääniohjaus on kieltämättä aluksi vitsi, mutta pienellä treenauksella toimii välttävästi.
        Joka tapauksessa pointti on se että näissä uuden sukupolven Volsuissa kosketusnäyttöä ei tarvitse käyttää oikeastaan lainkaan ajon aikana. Kaikki ajossa tarpeellinen löytyy fiksummin ratista tai erillisistä painikkeista. Sen takia on typerää yrittää tehdä Golf VIII tai ID.3sta kosketusnäytön kautta ajon aikana käytettäviksi käyttöliittymiksi. Se ei vaan mene niin arkiajossa.

        Puhut paskaa ! Esimerkiksi takalasin lämmitystä joutuu käyttämään myös ajon aikana ja onko se muka ratissa ? Ei ole. Laita se sitten päälle ajon aikana kun hipaisutäplä on jossain vasemmalla ratin takana. Äly hoi, älä jätä !


    • Anonyymi

      Kosketusnäyttöjä käytetään niiden halpuuden takia. Näytöt eivät enää maksa montaa senttiä, niitä on jokaisessa limuautomaatissa, kahviautomaatissa ja bensamaijassakin. Näyttösoftaa ei tarvitse koodata kuin kerran, sen jälkeen sen monistaminen on ilmaista.

      • Anonyymi

        Eipä ne nappulatkaan paljon maksa a jos näyttö maksaa muutaman sentin, niin nappuloita käyttävälle ilmeisesti jo maksetaan .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä ne nappulatkaan paljon maksa a jos näyttö maksaa muutaman sentin, niin nappuloita käyttävälle ilmeisesti jo maksetaan .

        Ei nappulat per kpl paljoa maksa mutta joka reslaan ne pitää kustantaa ja johdottaa erikseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei nappulat per kpl paljoa maksa mutta joka reslaan ne pitää kustantaa ja johdottaa erikseen.

        Nyt ollaan taas ihan asian ytimessä, eli vänkäämässä kumpi on kalliimpaa tehtaalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei nappulat per kpl paljoa maksa mutta joka reslaan ne pitää kustantaa ja johdottaa erikseen.

        Ei tarvitse johdottaa erikseen, CAN-väylään voi kytkeä kymmeniä painikkeita, kytkimiä ja merkkivaloja.


    • Anonyymi

      Kummassako on paremmat kojelaudan nappulat, volkkarissa vai tojossa?
      Tulee ihan mieleen 70-luvun teknarit joiden kyselypalstalla kyseltiin joka numerossa kumpi on parempi mopo solifer vai tunturi.

      Kustannusedun vuoksi valitettavasti kosketusnäytöt tulevat, ei valmistajien kannata ostella ja asennella rekkalasteittain kytkimiä ympäri kabiinia kun voi lyödä valmiin näyttökomponentin samalla lailla joka malliin ja ladata softat niihin. Toivottavasti toisivat kuitenkin kuluttajille vaivanpalkaksi OTA-päivitysominaisuuksia ja uusia toimintoja ladattavaksi mittaristoihin. Kovin vähän ovat tätä toistaiseksi hyödyntäneet.

      • Anonyymi

        Varmasti tullaan hyödyntämään OTA-päivityksiä enemmän jatkossa ja jo nyt näissä kosketusnäytöissä on se lyömätön ominaisuus fyysisiin namikoihin nähden että käyttäjä pystyy järjestelemään näytön ikoneja (ainakin jossain määrin) sen näköiseksi kuin itse haluaa. Ottamaan etusivulle eniten käyttämiään jne.
        Fyysisissä painikkeissa valmistajalla ei ole mahdollisuutta jalostaa käyttöliittämää kokemusten perusteella eikä käyttäjällä ole mahdollisuutta muokata namikoiden paikkaa oman makunsa mukaiseksi.

        Viiden vuoden päästä namiskuukkeleita kaipaa yhtä moni autokuski kuin kännykänkäyttäjä Sybiania ja näppistä.


      • Anonyymi

        Niissä näytöissä on ihan kuvalliset ja tekstit jotka ohjaavat ja opastavat käyttäjää. Nappuloita käyttävän pitää kaivaa käyttöohjekirja ja selata sieltä oikea sivu jne....


    • Anonyymi

      Tavalliset kytkimet on helpompia käyttää ei tarvitse keskittyä monimutkaiseen näyttöön...se on katsos turvallisuustekijä.
      Lisäksi jokainen auton käyttäjä osaa niitä käyttää, ei tarvitse lukea 5cm paksuista käyttöohjetta.
      Sitten kun hipaisunäyttösysteemi poksahtaa paskaksi niin yksikään muu hipaisu nappula ei siinä toimi ja se on vittumainen tilanne... paitsi sinulla sattuu olemaan 1000€ varanäyttöä hanskalokerossa tarvittavia työkaluja ammattitaitoa.

      • Anonyymi

        "Sitten kun hipaisunäyttösysteemi poksahtaa paskaksi niin yksikään muu hipaisu nappula ei siinä toimi ja se on vittumainen tilanne... paitsi sinulla sattuu olemaan 1000€ varanäyttöä hanskalokerossa tarvittavia työkaluja ammattitaitoa."

        Ihan saman ongelman aiheuttaa perinteisen virtalukon hajoaminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sitten kun hipaisunäyttösysteemi poksahtaa paskaksi niin yksikään muu hipaisu nappula ei siinä toimi ja se on vittumainen tilanne... paitsi sinulla sattuu olemaan 1000€ varanäyttöä hanskalokerossa tarvittavia työkaluja ammattitaitoa."

        Ihan saman ongelman aiheuttaa perinteisen virtalukon hajoaminen.

        Onko elektoninen virtalukko sitten luotettavampi, hmmm... vaikea sanoa ainakin siinä on paljon komponenetteja.


    • Anonyymi

      Jokin ID 3 kolme kyllä hyvin karu käytettävyydellään kun odottaisi enemmän teslan innovaatoita.Myös Suomessa pitää olla kytkimet ja säätimet lämmityslaitteelle jo turvallisuuden vuoksikin kun perheissä autolla monasti montakin käyttäjää.

    • Anonyymi

      Inhoa kaikkea hipaisua, koska pelkkä kännykän käteen otto aiheuttaa toivomattoman toiminnon, joka pitää perua.
      Autossa hipaisut voivat olla vaarallisia.
      Tietokone ohjatun systeemin korjaaminen ei onnistu kuin superkalliissa merkkikorjaamossa.
      Wanha konsti on parempi, kuin pussillinen uusia.

      • Anonyymi

        Jos hiplaa vastakkaista sukupuolta voi saada syytteen häiriköinnistä. Paras pitää sormet kurissa eikä käydä käsiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos hiplaa vastakkaista sukupuolta voi saada syytteen häiriköinnistä. Paras pitää sormet kurissa eikä käydä käsiksi.

        Konserni tekee kaikkea, missä voi säästää kun rahat on menneet huijauksen molokin kitaan.
        30 miljardia, eikä edes riitä. Ei siinä ihmisten turvallisuus ja terveys paina enempää kuin päästöhuijauksessakaan. Kunhan on halpa! Näin olen ymmärtänyt!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Konserni tekee kaikkea, missä voi säästää kun rahat on menneet huijauksen molokin kitaan.
        30 miljardia, eikä edes riitä. Ei siinä ihmisten turvallisuus ja terveys paina enempää kuin päästöhuijauksessakaan. Kunhan on halpa! Näin olen ymmärtänyt!

        Tojossa on myös näitä hiplailunäyttöjä. Ovat vaan vanhempaa ja kämäisempää mallia kuin Volsussa.
        Tässä kuva Tojosta.
        https://cdn.tekniikanmaailma.fi/wp-content/uploads/s3/2020/10/26152848/toyota_tm_5_oviset_c-luokka_sarjat_015-3-1024x683.jpg


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Mitäs jos ei vaan tykkää kosketusnäytöstä. Olen tykännyt Audin ei-kosketusnäytöstä mitä ohjataan vain sillä pyörylällä ja sen ympärillä olevilla napeilla.
      Skodassa oli kosketusnättö enkä koskaan ollut sinut sen kanssa.

      • Anonyymi

        Se on ihan sinun ongelmasi ja sinun pitää keskustella siitä ihan jossain muualla kuin täällä ongelmastasi. Korkea ikä on tietysti suurin syy, mutta nuoremmat haluavat ja osaavat käyttää uusia systeemejä, ei ne vaikeita tai hankalia ole jos ei ole ennakkoluuloinen ja jääräpäinen.


    • Anonyymi

      Hipaisukytkimiä on paljon helpompi käyttää, siksi ne ovat niin suosittuja.

    • Anonyymi

      Täällä näemmä sotketaan sujuvasti hipaisunäpäimet, kytkimet ja kosketusnäytöt oikein huolella.

    • Anonyymi

      Skodassa taitaa olla aito neuvostoliittolainen helmitaulu vakiovarusteena vai oliko se nyt lisävarusteena, sama se.

      • Anonyymi

        Iso 12 tuuman helmitaulu Octavian keskikonsolissa olisikin kova myyntivaltti!


    • Anonyymi

      Miksi kukaan ei käytä häpäisykytkimiä?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1721
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1361
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1327
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      10
      1323
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1315
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1294
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1274
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1190
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe